БГ МАЗДА 3 У ЕВРОПАТА
По повод годишнината ни от сватбата със съпругата ми решихме да си направим пътешествие из Европата. Избраният маршрут беше следният София-Белград-Будапеща/първи ден/-Виена/втори ден/-Братислава-Прага/трети ден/-Прага-Будапеща/седми ден/-Будапеща-Белград-София/осми ден/. Общ пробег по километража на Маздюхата включително с градско в столиците 2950 километра.
Първият ден до Будапеща пътувахме 9 часа с едно зареждане в Сърбия. НАЙ-ЕВТИНАТА нафта е в Сърбия около 2 лева на литър /Викат й Евродизел/. Впечатленията ми от Сърбия са, че магистралите им са ужасни, обикновените пътища също, а шофьорите са абсолютни Джигити. Най-много скубят за магистралите сърбите в едната посока 13,50 евро за сравнение в държавите от Евросъюза винетката за 10 дена беше средно около 7-8 евро т.е. като сметнем че в двете посоки съм дал 27 евро, а в другите държави 7-8 евро излиза, че Сърбите скубят четири пъти повече
Нафтата им е хубава, но зареждайте само от големите вериги Еко, ОМВ, Ниш Петрол и още една имаше ама не се сещам за името. Невлезнахме в Белград, но което видях докато минавахме покрай него не ми хареса.
Колеги Унгария е страната с НАЙ-ХУБАВИТЕ магистрали
Само можем да си мечтаем за такива пътища и такава поддръжка. Тревата по средата и в края на магистралата беше идеално окосена, перфектна маркировка и табели. За сметка на това обаче в Будапеща е истински ад, движението и един съвет от мен вземете си GPS навигация, защото улиците им почти не са обозначени, а имената са толкова гадни, че докато го прочетете сте безвъзвратно отминали пресечката. Шофьорите са страшно толерантни. Срахотен град и невероятна гледка на Дунав. Препоръчвам на всички поне веднъж да отидат там, но за малко повече време защото аз бях само за няколко часа този ден.
Втори ден. Будапеща - Виена. Тръгнахме рано сутринта и тъй като разстоянието не толкова голямо пристигнахме към 11,00 часа в хотела. Държа да отбележа че магистлата беше страхотна и за първи път в живота си видях мостчета, които минават над магистралата и са само за животни т.е. покрити са с храсти и зеленина, за да могат животните от двете страни на магистралата спокойно да преминават от двете страни
. Виена е страшно добре уреден град. Страхотна пътна настилка, перфектни пътни знаци, светофари и маркировка, огромни табели на улиците сложени на всяка сграда, бях просто очарован. Разходката из забележителностите на Виена отне около 9 часа, като пеш изминахме сигурно 10 може и повече километра. Страхотен град, бели катедрали и сгради, дворци невероятни градинки с пейки чешмички и обществени тоалетни. Там за първи път видях чешмичка с възможност за пръскане на воден прах. Страхотно е за разхлаждане на тялото през лятото. Уникално. На следващия ден успяхме да посетим и двореца Шонбрун. Уникален дворец с едно уникално кафене с ръчно направен щрудел. По-вкусен щрудел не бях вкусвал. Беше и най-скъпия
за две кафета, щрудел и шоколадова фунийка, с ягоди и крем за жената платихме 23 евро като в тази сума беше включен и бакшиша.
Трети ден. Виена - Братислава - Прага. Пътуването продължи около пет часа. Този ден ни се случи най-неприятната случка през цялото ни пътуване, за огромно щастие с щастлив край за нас. На път за Прага магистралата преминава през Братислава, точно в покрайнините на Столицата на Словакия посред бял ден между 12,00 и 13,00 часа по обяд зад мен се появява бяла шкода октавия с изцяло затъмнени стъкла /явно там е разрешено/ и започва да ми бибитка. Махнах му да ме задминава и даже му отбих леко в дясно. При преминаването на шкодата покрай мен отново ми се бибиткаше, след което колата застана пред мен и от предното ляво стъкло се подаде една ръка, която ми сочеше че трябва да отбия. Съответно теглих му една на ум и тръгнах да го задминавам, при което шофьора си свали прозореца и ми показа със знак че имам проблем с колата. Вярно е че не съм начинаещ шофьор, но реших, че наистина може нещо да е станало. Спрах в аварийната лента при което шкодата спира пред мен и връща назад на около 50 сантиметра от бронята, дори си помислих, че ще ме удари. От шкодата изскочи около 1,90 метра мъж доста здрав физически и започна много бързо да ми говори на немски, за съжаление владея само Английски и Руски, при което той отказа да говори, на който и да е от тези езици. Без да ми остави каквото и време за мислене започна да ми казва че имам проблем с колата и че трябва да го последвам, обаче аз си бях взел всичките инструменти с мен /разбирайте 19 инчово куфарче и цяло гидоре от над 100 части/ точно, за да мога да отстранявам повреди повреме на пътя. Поисках да ми покаже къде е проблема при което ми беше посочена задна дясна гума. Огледах гумата отвсякъде нямаше нищо забито по нея, твърда на ритане и без да се клати, опитах дори амортисьора но и той беше наред, помислих че може да е изпаднал подкалника, но и той си беше на мястото. При повторния ми въпрос къде е проблема, той отвори вратата на жена ми /предвидливо й бях казал да не излиза от колата/ с цел тя да излезе от автомобила, но тя само се завъртя и неизлезе. В следващия момент се опита да ми свали таса, за да ми покаже къде е проблема, но таса е вързан с няколко опашчици и той неможа да го свали, за малко да го счупи, при което това беше третото му посочване на място с проблем и на мен ми светна
, че това са МАГИСТРАЛНИ БАНДИТИ. Жена ми вече си беше затворила вратата и аз му изкрещях да се маха няколко пъти. Явно се усети, че аз съм разбрал какви са и като видяха, че немогат да откраднат колата или да ни отвлекат далече от магистралата където лесно биха се разправили с нас, БАНДИТА се качи в шкодата и отпраши. СИГУРЕН съм че бяха бандити, защото на колата нищо й нямаше, а след случката минах 2000 километра без никакъв проблем.
КОЛЕГИ ПАЗЕТЕ СЕ ОТ МАГИСТРАЛНИ БАНДИТИ ДОРИ В ЦЕНТРАЛНА ЕВРОПА. НАВСЯКЪДЕ ГИ ИМА И НИКЪДЕ НЕСТЕ В БЕЗОПАСНОСТ.
Нафтата в Словакия струва колкото и в България.
След като се отървахме накосъм към 17,00 часа пристигнахме в Прага. Бих възкликнал Прага е градът, но с този израз е възпят само Ямбол
Три дена обикаляхме като посетихме и Кутнахора, град на 60 км, в който има много известна църква украсена с човешки кости. Най-забележителното за мен беше страхотната зоологическа градина. Бих искал да отбележа, че в Прага беше по-евтино и в заведенията /изключвам туристическите заведения/ и в магазините за дрехи отколкото в България. Там също така намерих и страхотен магазин за моделчета на самолети, бойна техника, кораби, коли и каквото се сетите. Имаше няколко хиляди модела и сега съжалявам, че си взех само две самолетчета, трябваше поне пет.
Забравих да допълня, че в Чехия магистралите са УЖАСНИ меко казано. Ако ходите се подгответе за над двеста километра ужасен път, хора с по-слаби стомаси може и да имат проблеми.
Нафтата в Чехия е малко по-скъпа отколкото в България с около 10-15 стотинки.
Седми ден. Прага - Братислава - Будапеща. Отново в Будапеща. Успяхме да огледаме още няколко забележителности и вечеряхме на едно от корабчетата на Дунав. Излишно е да споменавам че беше страшно хубаво и доста скъпо.
Осми ден. Будапеща - Белград - София. Нямах търпение да се върна в България и да подишам пак български въздух. Признавам си, че вече ми беше домъчняло за родината. Когато видях границата нямаше по-щастлив човек от мен.
Ще приложа по-нататък и линк със снимки. Надявам се да не съм Ви досадил особено. Това беше накратко пътуването ни с маздюхата из европата.
ИСКАМ ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ, ЧЕ КОЛАТА СЕ ДЪРЖА ПЕРФЕКТНО ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ
P.S. Нафтата навсякъде беше добра и аз невидях да има разлика с българската, макар че очакванията ми бяха други
Ето и малко снимки на попътешествалата из Европа Мазда 3
http://greenmosko.snimka.bg/automobiles ... ata.502496