Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 17 Юли 2018, 11:38

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: За бензините...
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2006, 19:47 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4964
Местоположение: София
Smokie написа:
Извличането на фракциите от суровия петрол става при определени условия. Да кажем, че нефтохимеца си върши добре работата. Остава обаче проблема с търговците на едро. Те какво правят под ягодите?!
По принцип никоя уважаваща себе си бензиностанция не продава чист бензин. В този бензин се сипват добавки. Рецептата за тези добавки си е на всяка бензиностанция и едва ли някой ще я знае. Пътя на бензина е дълъг и всеки като добави нещо от него и става помия. Факт е че в Германия се продават най-добрите горива. При нас... химиците се развиват. Октановото число хич не е проблем. Има и други качества които трябва да се следят, но едва ли хората се замислят.

Топлотворност, или с по-прости думи казано калоричност. Т.е. колко енергия се отдава при единица обем на горивото - това е много важно!

Чистотата на бензина, става въпрос за съдържанието на други фракции в бензина, а не буклуците които слагат бензинджиите. Досещате се един такъв бензин как запушва дюзи, износва бутала, влошава качествата на маслото... и тн.

Температура на самовъзпламеняване - това е най-ниската температура, при която горивото се самовъзпламенява без въздействието на външен източник на възпламеняване. Това е много важен показател за качествата на един бензин, тъй като тя зависи пряко от налягането. С други думи колкото по високо налягане е приложено в/у бензина, при толкова по ниска температура ще се самовъзпламени и съответно се получават нежеланите предварителни детонации. Значи колкото по-висока температура на самовъзпламеняване има един бензин, тлкова по-качествен е той.

Всъщност бензина като течност не гори. Горят неговите пари. И тук се появява още едно от качествата на бензина: скоростта, с която бензина преминава от течно в газообразно състояние. Колкото по-лесно се изпарява, толкова по-лесно се получава горивна смес от въздуха и горивните пари, без да има опасност от кондензиране на пари по стените на всмукателните колектори или цилиндъра. Ето къде играят роля дюзите и жигльорите. Едно добро разпръскване на бензина води до по-бързото му изпаряване.

Устойчивостта на бензина срещу детонация или октаново число. Антидетонационните свойства на бензина са също много важно качество, което е изобразено с цифри на колонките. Съвременните автомобили имат датчици, които отчитат детонациите. До този момент само БМВ (колкото и да ги ненавиждам) официално са казали, че техните двигатели могат да работят с всякакъф бензин, от 92 до 100 октана. Другите производители на бензин все още си мълчат и препоръчват бензин, който пише в инструкцията.
За FSI моторите не става дума :) Не се заяждайте предварително :)
Но какво точно означава това число и как се определя.
За еталон при сравняването на бензините служи нормалния хептан и изооктана, като се приема за устойчивост на хептана 0, а за изооктана 100. Чрез проби в специален едноцилиндров двигател с променлива степен на сгъстяване, се установява каква смес от изооктан и хептан има същата устойчивост както изследвания бензин. Например бензин с октаново число 92 отговаря на смес от 92% изооктан и 8% хептан.
Тази устойчивост се повишава чрез прибавянето на антидетонатори като оловен тетраетил, железен карбонил, етилов алкохол, бензол и др.
(При нафтата показател е цитановото число, което е точно братното на октановото число или при колкото по-ниско налягане се самовъзпламени нафтата, толкова по-високо цитаново число има тя)


от тук: http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=2649&start=45

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2006, 22:40 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2351
Има още какво да напиша по въпроса. Обещавам да довърша инфото... но няма да е сега по празниците :)

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2008, 15:46 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 02 Фев 2008, 13:51
Мнения: 909
Местоположение: Пловдив
бг бензините са си ташак :lol:,както и нафтата , едва ли има вече някой който да не го е разбрал, и 100 октановия и той половината е 95...само парици да има кой да дава :cry:

_________________
Mazda 626 GLE 2.0i 16v DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2012, 10:03 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Окт 2012, 10:17
Мнения: 4
Местоположение: elhovo
Nik604 написа:
бг бензините са си ташак :lol:,както и нафтата , едва ли има вече някой който да не го е разбрал, и 100 октановия и той половината е 95...само парици да има кой да дава :cry:


Аз лично слагам само 95. Че с другите е пак същото. Явно само цената е различна. Жалко, че забраниха 92.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015, 20:06 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Окт 2015, 21:57
Мнения: 29
Местоположение: Sofia
И аз разчитам само на 95, въпреки че и той има забележки.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 09:21 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1411
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Относно разликите между 95 и 100 октановия, не сте напълно прави. Има си разлика и се усеща особено на двигател в спортна кола. Примерно едно BMW M е46 карано с 95 е зле, но със 100 октана е много по-добре, няма прекъсвания, тресене, детонации и прочие.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 09:54 
Offline
фен
Аватар
2012 Mazda 3

Регистриран на: 31 Мар 2012, 17:11
Мнения: 316
Местоположение: България
Относно 100 октановия, мнение от друг форум, на което съм склонен да вярвам. Аз също не намирам разлика, сипвал съм от няколко марки :)


"По принцип от много години зареждам само с Шел В Пауър, Нитро или както там го кръщават. Експерименти не правя ама сега като го похвалихте тоя 100 на Еко рекох да го пробвам. На скутера понеже на кола трудно може да се разбере, но там много добре се вижда кое-как.

Та горкия скутер повече от 8500 оборота посмъртно не може да вдигне. Макс скорост съответно падна с близо 20км. По принцип има нещо нечитаво там по настройката на карбуратора и не пали без да му подадеш леко газ като е студен. Но сега пък изобщо не пали. Гасне, иска да се дава газ и да се поддържат 3-4к за 20-30 секунди поне иначе гасне.

Та тоя Еко 100 не е нищо повече от 95 и то яко скапан 95 на много висока цена."

_________________
2012 Mazda 3 2.0 Activematic, 150 HP.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 17:35 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7880
95 със добавки :D .Аз специално винаги редувам 100 и 95.Даже ако зареждам за по малка сума задължително по големият октан.Проблеми никога не съм имал като да не върви или заглъхва или придърпва..... #-o

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2016, 20:35 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1440
Местоположение: Пловдив
Имам аз един Пежак 200 и пешшш.... както и да е..
Бензин не беше помирисвал последните 3 години...
Заредих веднъж бензин от Шелл 95октана - все едно ме ритна кон по гъза(спрямо газта).. :shock: :shock: добре де поне 5 :lol: :lol:
Заредих от газпром други 10л след като не можеше да пали вече на бенз. - тоя път бяха 10 кончета.. 8) 8)
Викам си ебаси кефа... заредих 3-ти път от Газпром ама 100-те октана - абе все едно карах на газ...

Спрях се с глупостите и си налях газчица... е.ал съм ги в кожодерите..
Бенз. [-X повече за пежака..

Ама за маздата :lovemazda: ше и сипвам щом вЪрти гуменките... (100 окт. или газ нищо друго)
Стига да я запаля след ремонта де :oops: :oops:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: За бензините...
МнениеПубликувано на: 29 Апр 2018, 16:30 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 11 Юли 2010, 13:04
Мнения: 101
Местоположение: Стара Загора
Аз съм пробвал на Марешки 100 октана, разликата е само в цената :) Оттогава не зареждам вече там.
Btw Еко-то си зареждат вече горивата от Лукойл, не са от Гърция :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: shift74 и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб