Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:15

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2007, 23:52 
Offline
фанатик

Регистриран на: 13 Окт 2004, 12:24
Мнения: 1163
Тук има много спецове, от които съм научил страшно много, четейки постовете им, за което естествено мога единствено да кажа - респект!

Та ако може да напишете някаква теория за ламбда-сондите, цена няма да имате, за да допълним енциклопедията :)

Какво са ламбда-сондите, за какво служат, от какво, как и колко често се развалят, какви са симптомите, може ли без тях, колко броя ламбда-сонди се слагат в една кола и защо, с други думи - всичко за ламбда-сондите. Мисля, че всякакви такива теми са много полезни, предполагам за много други хора, не само за мен, така че усилията ви никак не отиват напразно, момчета, дори вече забелязвам линкове към нашия форум от други форуми и то точно за такива теоретични неща.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2007, 01:49 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
ето една статия, написана на "разбираем" език:

*********************************

ДАТЧИК ЗА КОНЦЕНТРАЦИЯ НА КИСЛОРОД /ЛАМБДА СОНДА/, ВАЖЕН ЕЛЕМЕНТ НА МОДЕРНИТЕ ИНЖЕКЦИОНИ

Датчика за кислород /ламбда сонда/ е предназначен за определяне концентрацията му в изгорелите газове, съставът на които зависи от съотношението гориво и въздух в сместа, подавана в цилиндрите на двигателя.
Информацията, която дава датчика във вид на напрежение или изменение на съпротивлението се използва от електронния блок за управление /ЕБУ/ за управление на пръскването при корегиране на количеството подавано гориво.

За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.
Такъв състав на гориво-въздушната смес се нарича стехиометрически.
Той обезпечава най-малко съдържание на токсични вещества в изгорелите газове и съответно ефективното им доизгаряне в катализатора.

За оценка състава на гориво-въздушната смес се използва коеф. за излишък на въздух - отношението на количеството въздух, постъпващо в цилиндрите към количеството въздух, теоретически необходимо за пълното изгаряне на бензина. В световната практика този коефициент се нарича ЛАМБДА.

При стехиометричната смес ламбда=1, ако ламбда<1 /недостиг на въздух/, сместа се нарича богата, при ламбда>1 /излишък на въздух/, сместа се нарича бедна.

Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа
на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9.

В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.

Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.

Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.

Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.

Датчиците за кислород са с неразглобяема конструкция и не изискват обслужване. Ресурсът на електрохимичните датчици е от 60 до 80 хил. км. пробег.

Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са:

1. Използване на оловен бензин или неподходящо гориво.
2. Прегряване на датчика.
3. Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно
4. Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите;
5. Нехерметичност в изпускателната система.

Възможни признаци за неизправност на датчика за кислорода:

1. Неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/
2. Увеличен разход на гориво
3. Влошаване динамичните характеристики на автомобила
4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
5. Повишена температура около катализатора

Правила за демонтаж и монтаж на датчика.

1. Демонтажът се извършва само при студен двигател;
2. Проверка на херметичността при монтаж;
3. Проверка работоспособността по контролируеми параметри.

Контролират се следните параметри, но при работна температура 300-350 градуса по Целзий

1. При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V
2. При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V
3. Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс
4. Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
5. Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоома

*********************************

оригиналът тук: http://www.clubford.org/portal/content/view/33/95/

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2007, 13:46 
Offline
фанатик
Автор на темата

Регистриран на: 13 Окт 2004, 12:24
Мнения: 1163
Трепач е! Мерси много =D>


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Фев 2007, 22:13 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2358
Може ли да добавя още малко суха теория?

И още за любознателните:
Бензин 14,7:1 6,8% гориво
Природен газ 17,2:1 5,8% гориво
Пропан-бутан 15,5:1 6,45% гориво
Етанол 9:1 11,1% гориво
Метанол 6,4:1 15,6% гориво
Водород 34:1 2,9% гориво
Дизел 14,6:1 6,8% гориво

Кислородните датчици могат да бъдат електрохимични или резисторни. Електрохимичните (циркониеви) работят като генерират напрежение, а резисторните (керамични, титаниев диоксид) като изменят своето съпротивление от условията на средата, в която се намират. Съответно генерираното напрежение на циркониевите е м/у 0,2 Волта за бедна смес и 0,8 Волта за богата смес, като златната среда е 0,45 Волта (т.е. стехиометрична точка), а тези съставени от титаниев диоксид - 20 килоома за бедна смес, и 1 килоом за богата смес. И двата типа нямат линейна характеристика, затова не можем да им имаме много доверие, но е достатъчно да знаем "бедна" и "богата" смес. Датчиците произведени от титаниев диоксид са по-скъпи, но те реагират на средата по-бързо.

Винаги има начин този сензор да се шунтира. Има ламбда емулатори, които лъжат компютъра, че съотношението гориво въздух е стехиометрично. По този начин, могат да се реализират различни настройки на двигателя.
Това има и лоша страна. Ако двигателя не е много натоварен (равномерна скорост, или лееекичко ускоряване), двигателя работи като затворена система (с единична отрицателна обратна връзка). Това означава, че има връзка м/у дюзите и ламбда сондата с цел стехиометрично отношение.
Ако има някакъв вид ламбда емулатор, който се стреми към бедна смес, може да се увеличи икономията на гориво, за сметка на голямото количество азотни окиси, благоприятните условия за детонации, както и за високата температура на изгорелите газове.
Обратното, ако сместа е нагласена да е по-богата, двигателя ще е малко по-мощен, но за сметка на това съществува риск от прегряване и унищожаване на катализатора, повишена употреба на гориво, както и на увеличени вредни емисии.

Важно е да се отбележи, че когато двигателя е подложен на голямо натоварване (т.е. газ до дупка - отворена напълно дроселова клапа), данните от ламбда сондата се пренебрегват и двигателя автоматично обогатява сместа с цел мощност и предпазване на двигателя. Всяко емулиране в този случай се игнорира, но ако има преработки на дебитомера, те биха били предпоставка за ниска производителност заради богата или бедна смес, както и съществува риск от детонации ако сместа е бедна.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 13:57 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Полезно инфо, видях че тук е цитиран клуб Форд и тъй като и аз се човъркам там доста често попаднах на следната интересна тема която смятам, че би била полезна на всеки независимо от това каква марка автомобил кара.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 047#p76876


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2010, 11:09 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 19 Фев 2010, 18:11
Мнения: 153
Местоположение: Стара Загора
В търсенето си за информация попаднах на такава която може да бъде полезна на много хора!

Само да добавя,че нямаше схеми и рисунки и за това пускам текста така както го видях и аз!

В съвременните инжекционни системи едва ли не главна роля изпълнява датчикът за съдържание на кислород в изгорелите газове или т.н. ламбда сонда. Както е видно от името, задачата му е да преобразува информацията за количеството кислород в изгорелите газове в електрически сигнал, който на свой ред се подава към ЕКУ.
В съвременните ДВГ за оптимална се счита горивна смес със съотношение гориво/въздух 1/14,7. То се определя от ЕКУ по данни от датчиците на инжекционната ситема. Качеството на приготвената горивна смес се проверява от ЕКУ на база показанията на ламбда сондата, която служи като обратна връзка. Т.к. в инжекционната система ламбда сондата изпълнява основна функция, добрата работа на двигателя ммнного зависи от нейната изправност.
Най-важние условия за правилна работа на сондата са:
1. Херметичност на изпускателната система и на мястото на поставяне на сондата. При смяна следва резбата да се смаже със специална електропроводяща смазка. За целта не са подходящи обикновените смазки, тъй като те не са електропроводящи, а корпусът на ламбда сондата е ел котакт. Некачественият контакт ще доведе до неправилна работа на сондата. В някои конструкции е предвидена херметизираща шайба, която е за еднократна употреба и се заменя след демонтаж на сондата.
2. Недопустимо е попадането на спирачна, охлаждаща или друга теност по корпуса на сондата! Не трябва да се използват каквито и да е разтворители и миещи препарати за почистване!
3. Поради малките работни токове трябва да се осигури надеждна връзка на всички ел контакти и букси.
4. Използването на оловен бензин съществено съкращава живота на сондата.
5. Прегряването на корпуса на ламбда сондата може да доведе до излизането й от строя. Може да се получи при неправилен ъгъл на запалване или силно преобогатена горивна смес вследствие на запушен въздушен филтър, неизправен регулатор на налягането на горивото в системата, неработещ датчик за температура на охлаждащата течност и др.
Функционално ламбда сондата работи като превключвател и изработва напрежение по-високо от праговото 0,45V при ниско съдържание на кислород в изгорелите газове. При високо ниво на кислород, сондата подава напрежение по-ниско от праговото. Важен параметър се явява скоростта на реакция на сондата. В повечето инжекциони типични показания на изходното й напрежене са м/у 40-100mV за ниското ниво и 0,7-1V за високото при скорост на превключване не по-голяма от 120 милисекунди. Следва да се отбележи, че ЕКУ не може да регистрира много от неизправностите на ламбда сондата, така че за изправността й може да се съди само след съответна проверка. Такава се извършва най-добре с помощта на осцилоскоп. На рис.3 е показана графика на нормално работеща ламбда сонда. Сигналът е измерен при загрят двигател работещ на празен ход. На тези и следващите графики е показана само амплитудната стойност на сигнала, тъй като времевите характеристики на различните системи и двигатели могат съществено да се различават.
Добър механик може да разбере много за работата на двигателя и системите му от показанията на правилно работещата ламбда сонда. При някои автомобили с помощта на сондата достатъчно точно може да се регулира съдържанието на СО в изгорелите газове.
На рис.4 е показан сигнал на все още работеща, но доста дълго използвана и на практика неизправна ламбда сонда. Неизпавността се състои в това, че при ниско ниво напрежението й пада под 0, което се фиксира от ЕКУ като повредена ламбда сонда.
На рис.5-8 са показани графики на типични неизправности.
На рис.5 е представена най-разпространената "болест" на сондата, която се изразява в забавена реакция. Времето на реакция значително превишава 120 милисекунди. Дадената неизправност неминуемо води до увеличаване на разхода на гориво и забележимо спадане на динамиката на автомобила. ЕКУ не може да регистрира този проблем, тъй като параметърът скорост на реакцията не се следи.
На рис.6, 7 и 8 са показани осцилограми при "мъртви" сонди. тези неизправности не се фиксират от ЕКУ, понеже сигналът не е извън зададеният диапазон. Болшинството ЕКУ реагират само при пълна липса на сигнал или при нива под 0 или над 1V, при което ЕКУ изработва сигнал за грешка. Все пак при някои типове ЕКУ се съди за състоянието на сондата и по косвени признаци (съответствие на показанията спрямо оборотите, положението на дроселовата клапа и др.) при което също може да бъде регистрирана грешка.
При констатиране на неизправност ЕКУ минава в авариен режим и завишава обогатяването на сместа до усреднени стойности, по високи от оптималното 1/14,7!
ВНИМАНИЕ! Проверка на работата на ламбда сондата се провежда при загрят двигател, работещ на обороти на празен ход + 1200. Сондата на осцилоскопа се включва към сигналния проводник от ламбда сондата без да се откачва същия от ЕКУ!
Ресурсът на сондата обикновено е м/у 30 и 70 хил. км и мнного зависи от условията на експлоатация. Като правило по-дълго издържат сондите с подгряване. При тях работната температура е 315-320 градуса целзий. В конструкцията им е включен подгряващ елемент, който има собствени изводи на конектора на сондата. Проверка на изправността на нагревателя може да се извърши с обикновен омметър. Съпротивлението му трябва да е м/у 3 и 15 ома.
Демонтажът на неизправна ламбда сонда се извършва след загряване на двигателя до около 50 градуса, в противен случай има голям риск от превъртане на резбата на сондата поради зааклинване. Преди да се пристъпи към демонтажа е необходимо при включено запалване да се откачи буксата на сондата.
Признак за неизправна сонда е завишеният разход на гориво и влошена динамика. Също е възможна неустойчива работа на двигателя на празен ход.
Поради сходството в конструкциите на сондите, различните видове са взимозаменяеми. Така например неподгряваща се може да се замени с такава с подгряване, като е необходимо да се свържат проводниците за нагревателя през предпазител (както е показано на рис.9) към веригата за захранване на горивната помпа. Обратна замяна също е възможна, но не се препоръчва.
На рис.10 са показани различни видове букси на ламбда сонди. Цветовата маркировка на проводниците и конструкцията на буксите може да се отличават. Най-често сигналният проводник е по-тъмен от тези на подгревателя, които от своя страна задължително са едноцветни (обикновено бели), но задължително с различен цвят от сигналния.
В заключение следва да се отбележи, че ламбда сондата по правило се комплектова с катализатор. Много автомобилисти смятат, че те са взаимносвързани и не могат да работят поотделно, но не е съвсем така. В повечето автомобили ламбда сондата е монтирана преди катализатора и той не може да влияе в/у работата й. Зависимост все пак има, но тя се заключава в това че ЕКУ поддържа обогатяването на сместта в граници осигуряваши продължителна работа на катализатора. Някои собственици махат катализатора и изключват ламбда сондата. В този случай ЕКУ работи по усреднени стойности и не може да осигури оптимална горивна смес, както и ниско ниво на вредни емисии. Освен това след нулиране на ЕКУ (при сваляне на акумулатора) двигателят започва да работи неустойчиво и не може да нормализира работата си дори и след продължителен преход. причината е че не всички типове ЕКУ имат система за корекция на режима.
Изключването на сондата от системата може да доведе до разрушаването й. Най-сериозното следствие от това е повреда на двигателя. Получава се при двигатели с голям пробег, при които поради разтягане на ангренажния ремък изпускателните клапани още не са затворени напълно при началото на хода на буталото надолу. В този случай има реална опасност парчета от керамичното тяло на разрушената сонда да бъдат всмукани в цилиндъра, като последиците са катастрофални.
При замяна на катализатора с резонаторно гърне ламбда сондата трябва да остане включена. Ако е неизправна се заменя с нова.
Има автомобили, при които ламбда сондата е монтирана след катализатора. там замяната е по-трудна, понеже сондата може да е разчетена да работи при "по-чисти" газове и премахването на катализатора да влияе на работата й, като ЕКУ да отчита повреда.
Настоятелно се препоръчва проверка на ламбда сондата на всеки 5-10 хил.км пробег. Решение на проблема с контрола може да е поставяне на арматурното табло на ИНДИКАТОР ЗА РАБОТАТА НА ЛАМБДА СОНДА.

_________________
Мазда 1.5 BA 1996


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2010, 11:14 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Ламбда-сонда...

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2010, 11:47 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 19 Фев 2010, 18:11
Мнения: 153
Местоположение: Стара Загора
и аз я видях темата,но нека да има и повече инфо...! Ако трябва и е ненужна ще я изтрия ;)

_________________
Мазда 1.5 BA 1996


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 21:16 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 626

Регистриран на: 19 Мар 2007, 13:26
Мнения: 999
Местоположение: Пловдив
Доколко по-добре е датчика да е с нагревател,спрямо тези без ? В и-бей има датчици без нагревател(с по 2 кабела) на цена на половината,от тази на която се намират тук по магазините ?

_________________
http://www.facebook.com/HelpAdi


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 21:30 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
По дълъг "живот" на тези с нагревател.....

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 21:56 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 626

Регистриран на: 19 Мар 2007, 13:26
Мнения: 999
Местоположение: Пловдив
todortvm написа:
По дълъг "живот" на тези с нагревател.....

дават ги около 60-80К км - колко по-къс е на тези без и заслужава ли си,ако само това им е разликата ?

_________________
http://www.facebook.com/HelpAdi


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 22:44 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Читава сонда (примерно BOSCH) има "живот" поне 100К мили (по инфо из USA саитове)..да не говорим че NTK DENSO по презумция са по добри марки....(за тях до сега не съм попаднал на инфо относно живота им)

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 22:54 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 626

Регистриран на: 19 Мар 2007, 13:26
Мнения: 999
Местоположение: Пловдив
todortvm написа:
Читава сонда (примерно BOSCH) има "живот" поне 100К мили (по инфо из USA саитове)..да не говорим че NTK DENSO по презумция са по добри марки....(за тях до сега не съм попаднал на инфо относно живота им)

сигурно е така,но за 20$ ми е интерестно колко ще изкара - при положение,че за бош(кой знае кво менте) ми искат 150 лв и както пише с живот около 80к км за ?-ните датчици..
с маслата енеос какво стана ? и дали ще каже някой адрес на магазина им,който бил в люлин ?

_________________
http://www.facebook.com/HelpAdi


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010, 23:03 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
...за 20$ никой не може да каже (макар че на подобна цена сме купували истинско NTK..за Vili..)..по някога има невероятни цени...,инак BOSCHa които имах в предвид няма как да е менте...(поне не и в USA)..,ако ти трябва истинска сонда мога да проверя,но не мисля че тук е мястото да разискваме този въпрос :) . За Енеоса..точен адрес аз няма ка да дам по простата причина че за мен маслото го купи братми (заедно сас още 3 туби..за него и един друг френд..но това са подробности),в темата съм дал инфо и тел на г-н Василев...звънни и се уточнете.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2011, 17:12 
Offline
фен
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 30 Юни 2008, 12:25
Мнения: 125
Местоположение: Пловдив
Ще ми се попитам-при загасен двигател не и на контакт,искарвам буксата на сондата и замервам самия датчик.Трябва ли да даде някакви съпротивление?Става въпрос за ламбда сонда без нагревател;с една жичка.
Изображение

_________________
С каяка в реката и SOULFLY в главата.
Mazda 323F BG 1.8 16v DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2011, 19:25 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Каквото и да премериш то не значи нищо !

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2011, 22:26 
Offline
фен
2002 Mazda 626

Регистриран на: 03 Авг 2010, 19:55
Мнения: 292
Местоположение: Варна
skype: supervanio79
todortvm написа:
NTK и DENSO по презумция са по добри марки....(за тях до сега не съм попаднал на инфо относно живота им)

Явно са безсмъртни! :D

_________________
Беше ми студено и самотен бях,
печката запалих, с нея излетях.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2011, 22:37 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Според Bosch ламбда сондата е с живот около макс. 50-80 000км. aко е без нагревател, а ако е с със се увеличава на 100-160 000км.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2011, 23:06 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Цитат:
Bosch Oxygen Sensor Oxygen Sensor - OE Type - Upstream Sensor "4 Wire; Heated; Check / Replace Interval: 100,000 Miles"


Цитат:
NTK Oxygen SensorsDesigned for longer service life than original sensors, up to 100,000 miles

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Ламбда-сонда...
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2011, 17:58 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
Живота на Ламбда-та до известен начин оказва влияни и климата в който се кара колата / студено или топло / . :wink:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб