Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 24 Сеп 2018, 21:01

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 18:24 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Апр 2016, 19:07
Мнения: 144
Местоположение: София
Това може да бъде направено само с промяна на закона и задължаване да се кара с летни или зимни в даден интервал от време. Това предложение беше разгледано и отхвърлено в народното събрание с мнозинство. Остана само дълбочината на протектора. Друг е въпроса дали стари зимни гуми спират по-добре от нови летни през зимата... Зимните гуми през лятото обаче си плачат за криминализиране при ПТП.

_________________
Mazda 6 Hatchback GG, 1.8 i 16V (120 Hp)


Последна промяна Parisatis на 17 Фев 2018, 18:26, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 18:37 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1182
Местоположение: Густо Майна Филибето
Parisatis написа:
Това може да бъде направено само с промяна на закона и задължаване да се кара с летни или зимни в даден интервал от време. Това предложение беше разгледано и отхвърлено в народното събрание с мнозинство. Остана само дълбочината на протектора. Друг е въпроса дали стари зимни гуми спират по-добре от нови летни през зимата... Зимните гуми през лятото обаче си плачат за криминализиране при ПТП.

Много правилно. Масово се купуват зимни гуми втора ръка на по 4-5 години и се карат зимата, после лятото, хвърлят или ги продават и пак наново. Комшията така прави (а е собственик на ресторант, има възможност) откачена работа...
Относно всесезонните, с тях се прави компромис. За морските и равнинните райони стават, но до там. Нито лятото е като лятната гума, нито зимната е като зимна. Каквито и отзиви да има няма такова нещо за нашите ширини. По-добре вземи 2 комплекта Dayton/Gislaved зимни и летни, от колкото всесезонни Michelin.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 19:47 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1508
Местоположение: Пловдив
Много грешно мислене колеги!
Лятната гума има работен температурен диапазон който не трябва да се пренебрегва!!!!
Всяка една лятна гума под 0 градуса е в пъти по зле от зимна която и да е употреба(коментирам зимна с протектор спрямо закона над 4мм)
1-во - когато е студено смеската във летните гуми буквално наподобява пластмаса..
2-ро - като се има в предвид шарката на лятната гума която е с по големи и по широки протектори(грайфери както му викат масово), по малкото наличие на канали и прорези във самите протектори предразполагат към по голямо приплъзване при мокър/заледен участък.
3-то - самите лятни гуми(повечето) са с по твърди страници(с бордове и прочие) спрямо зимните.Тук не коментираме гуми от порядъка на 19" и нагоре де.. там всички имат бордове.. но масовката в БГ е със зимни до 16"..

Зимната гума е така произведена че да остане мека при ниски температури,има повече прорези през протектора които предразполагат самия протектор да се "впие" във снега,да се огъне под натоварване а не да изтърве рязко както правят летните гуми(защото при тях липсва огъването на протектора... те са пластмасови :lol: ).Допълнително страниците/стените на гумата позволяват огъване което допринася за сцеплението(не коментирам скоростите на Льо Ман..)

В повечето случай е по добре да сте оборудвани със зимни гуми на един-два сезона отколкото с чисто нови летни от среден клас..
Помислете малко повече ей.. [-X


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 23:13 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 125
Местоположение: гр. Сопот
valio323 написа:
Чудесен разказ.Аз пък като един работещ от време на време във Германия мога да споделя че зимата ако предизвикаш ПТП и си със всесезонни или летни гуми застрахователят не ти покрива нищо.А това финансово измеримо е трагедия.....Може би е време и тук във България да стане така. :)

И на какво основание застрахователят ще откаже да плати, заради всесезонни гуми? Ай стига партенки. :lol:

valio323 написа:
Много грешно мислене колеги!...[-X

На студен, но сух асфалт лятната гума има далеч по-добро сцепление от зимната. Дори и при температури под нулата. Пробвал съм го лично доста пъти и срещу бутилка черно Джони може и на теб да ти го демонстрирам. Дори и при дъжд и температури под 7*Ц лятната пак е по-добра. Стига да няма заледено.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 00:20 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1457
Местоположение: Стара Загора
Така е - ако асфалта е сух и чист лятната гума бие зимната с лекота до -5 дори. Но и грам влага и снежец да има кляка веднага... Ако можех да предвидя условията за достатъчно дълго време нямаше да си губя времето и парите по сервизи, а щях да си карам само летните или зимните съответно ;)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 01:03 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Апр 2016, 19:07
Мнения: 144
Местоположение: София
Аз съм с осем джанти + осем гуми (зимни/летни). Пари само за баланс евентуално, то се усеща кога трябва. Истината е по средата, а на лед никоя гума не държи и даже няма защо да го коментираме. Климата ни е такъв, че голяма част от зимата има температури, които съсипват зимната гума. При тези условия спирачния път се удължава в пъти със зимна гума.
(Само да кажа, че съм твърдо против разни дето карат зимата с летни или лятото със зимни. В София има много такива тиквеници. Тези хора са опасни на пътя и трябва да има наказания, но не сме дорасли. Има и такива дето си мислят, че правят нещо като слагат две летни и две зимни и само ги въртят отпред/отзад)

_________________
Mazda 6 Hatchback GG, 1.8 i 16V (120 Hp)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 14:12 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7967
dimkaraganchev....има страни във които зимните гуми са задължителни през този сезон.Има си тестове...видеоматериали..мнения на специалисти.По скоро на тях трябва да се доверява човек.Естествено има летни гуми които се справят великолепно във дъжд...но повечето стават като шеини като преминат през локва.Въпрос на шарка...Щом лично ти смяташ че една лятна гума при температура около 0 има по добро сцепление от зимна значи онези оттатък нещо не са в час. :lol: Относно застрахователите и партенката която си мислиш че е съчинена тук....дано не се случи на никого та да разбере по трудният начин.Говорим за кола със немски номера застрахована естествено при техен застраховател и ползвана там.Независимо каква националност е собственика.При сключване на такава дори се пише във едно малко квадратче колко километра минаваш годишно...пишеш 10000км а си минал примерно 12000 и си направил проишествие.Това също е проблем колкото и да не му се вярва на човек.Затова и не можеш да минеш преглед там със накладки минали половината си живот както и със гуми минали определен ресурс като граифер...Да не говорим пък че връщат и ако не ти зарежда правилно алтернатора.Не виждам нищо чудно да потрошиш кола за 100000евро и да получиш отказ само защото са ти се досвидели няколко стотин евро за гуми които пък и са задължителни.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 19:33 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 125
Местоположение: гр. Сопот
Преди карах със всесезонни гуми и всичките си имаха сертификат за зимни. Та, затова се чудя, как така застрахователите няма да изплатят полагащото се обезщетение. Ако си с калпави всесезонки, тогава ясно. А относно тестовете, аз обичам да си ги правя сам, а не да вярвам на този или онзи. И не обичам да поствам copy-paste чужди мнения и да ги представям, като лични. Имам си достатъчно опит, ще да вярвам безусловно на някой друг.
Parisatis написа:
Аз съм с осем джанти + осем гуми (зимни/летни)...

От няколко години и аз съм така и на 3-те си автомобила. Но не съм въобще сигурен, че това е най-правилно. Нищо чудно, след време отново да се върна на варианта с всесезонни. Мишлен изкараха доста добър модел, та ще видим...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 21:24 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7967
Океи....караи си всесезонните гуми и ги възхваляваи.Всеки си има право на мнение..макар и копнато от чужди мнения както се изрази... :rolling:
И това дето си го пеистнал че казвам много грешно мнение откъде го съчини...
Мнение на по голям форум от нашия.....http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=1&t=3959
И понеже съм твърд противник за икономията от гуми ще се съглася със колега от там....Нито лятото имаш лятна гума нито зимата зимна.
Този модел не става за държави със голяма амплитуда на температурата.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 03:01 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Май 2016, 03:48
Мнения: 8
Местоположение: Slovenija
Колеги, струва ми се че точно в нашия форум, потребителите не търсим толкова икономията(в случая от гуми), колкото максимална сигурност и надеждност. Аз дадох за чифт гуми 180 евро без монтаж, като можех да си купя добри зимни за 120-160 или сега летни за 100-140е за чифт. Моята основна идея изхожда от факта 4е освен сезоните зима и лято, има и пролет и есен ! Именно през тях климатичните ъсловия са много променливи и незнае човек с какви гуми да шофира. В един и същи ден имаш над 20 градуса амплитуда, гарнирани с дъжд, слънце и дори сняг понякога. Може би това е идеята на всесезонните гуми, а именно да бъдат оптимално адекватни в даден период от годината. Никой не ни задължава да ги използваме целогодишно(нон-стоп). Комерсиализма обаче взима превес и все повече тестове и статии в автомедии стимулират закупуването на такива гуми, икономисвайки спрямо покупката на 2 комплекта летни и зимни.
Аз продължавам да се равам на моите Куатрак 5, понеже през няколко дена вали сняг или студен дъжд и температури от -5 до 10-ина през някои дни. Практитески трудно мога да доловя слабости спрямо чисто зимните, макар добре да знам че отстъпват по качества. Гарантирам ви че превъзхождат по всичко зимни гуми които вече са на среден пробег и да речем 3-ти 4-ти сезон. Основните въпросителни ми са дали наистина ще се държат приемливо в топлите летни дни на горещ асфалт. Именно затова може би ще сложа поне чифт летни на предните колела. Нека всеки си прецени според необходимо необходимостта и естествено от възможностите си. По принцип покупката на колата надхърля цената на подръжката и документацията(данък, застр-ки, винетки). Но дори и евтина кола да имаш, тя си иска своето и трябва да е изрядна. Не трябва да си купуваме скъпа кола за всичките си пари и после да не можем нормално да я обслужаме. Преди 9 години продавах употребявани гуми и джанти предимно във форумите(Тунинг БГ ), но също така и в града ми Казанлък при един сервиз-вулканизатор. За 1 година видях и някои стриктни клиенти които купуваха само нови гуми, но и много които на цената на 1 нова гума си купуваха комплект употретрявани. Икономическата ситуация те принуждаваше в това, понеже комплект нови гуми 13-15 цола струваше една цяла заплата-средна за града ни. Половината ми клиенти бяха от София, а останалите предимно от Варна и Бургас. Немога обаче да забравя един таксиджия с пежо 405. Аз му предлагам за 120 лева 4 зимни гуми с монтаж и баланц, а той най безодговорно и небрежно ми отговаря- Мии тя колата не струва толкова ! Направо ме матира пешката. А в същото време като ползваш услугите му като бакшиш си плащаш редовна цена-същата като при Митко с Е класата да речем.
Здраве и късмет на всички съфорумци ! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 09:31 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1182
Местоположение: Густо Майна Филибето
Колега todor82, всесезонна гума и максимална сигурност в едно изречение не може да съществуват. Който иска надеждност си взима летни+зимни.
Мокър сняг и дъжд и температури от -5 до +10 градуса... ами това са си условия за зимна гума. Дори и 20 градуса да стига температурата на въздуха, то не е такава на настилката. Преходните сезони с големи темп. амплитуди се карат със зимни гуми. За климатичните условия в България от -20 през зимата до +40 лятото, няма всесезонна гума която да се представи добре както зимната през зимата и лятната през лятото. Като минеш едно лято и я "изпечеш" по магистралите на +40 градуса после чакай "резултати" през зимата...
Относно " Гарантирам ви че превъзхождат по всичко зимни гуми които вече са на среден пробег и да речем 3-ти 4-ти сезон. " - ако и всесезонните са на 3-4 сезона нищо няма да превъзхождат, даже ще са мноооого по-зле, защото ще са минали и през горещ летен сезон и ще са се изпекли.
Ти си си купил нещо, гложди те, че може би не си постъпил най-правилно и сега искаш някой да те опровергае и да подкрепи избора ти. Еми не е правилен и всесозонните гуми не са правилният избор за максимална сигурност и надеждност.
"Именно затова може би ще сложа поне чифт летни на предните колела. " ??????????? Само на предните ли? Това е най-голямата грешка да се слагат различни марки (шарки) гуми на предните колела и други на задните, а още повече различен тип летни+зимни/всесезонни. Гониш сигурност, изказваш се за бакшишите, а в същото време си на път да направиш подобна на тяхната безотговорност. Увеличаваш си шансът за поднасяне по този начин, отделно ще експлоатираш 2бр от всесезонните гуми лятото, а другите 2 не, после зимата същите тези гуми ще ги сложиш и единият чифт ще имат по-добри характеристика и способности. Много грешно мислене, колега.
Карай си всесезонните, като ги изтъркаш си вземи летни+зимни и забрави за всякакви схеми и др.
:mazda-logo: :mazda-logo: :mazda-logo:

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 10:39 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 212
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
Не участвам в спор и не намеквам нищо.
Но , отиваш на почивка края средата на Октомври .София +12 +14 градуса .... Качваш се към Пампорово -2 Сняг виелици ...
И на следващия ден -8 градуса.... с Какви гуми да съм ?!
Пред мен беше Мередес Е класа примерно т.к. не помня 100% с Летни гуми.... Еми теглих го ... Бях преценил , че трябват зимни и бях с такива ...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 10:43 
Offline
фен
Аватар
2018 Mazda CX-5

Регистриран на: 14 Май 2017, 16:55
Мнения: 155
Местоположение: Бургас
Както каза donpeev това, че температурата на въздуха е 12-14 не означава, че и на асфалта е такава.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 12:10 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1182
Местоположение: Густо Майна Филибето
zliq_zmei написа:
Не участвам в спор и не намеквам нищо.
Но , отиваш на почивка края средата на Октомври .София +12 +14 градуса .... Качваш се към Пампорово -2 Сняг виелици ...
И на следващия ден -8 градуса.... с Какви гуми да съм ?!
Пред мен беше Мередес Е класа примерно т.к. не помня 100% с Летни гуми.... Еми теглих го ... Бях преценил , че трябват зимни и бях с такива ...

Еми всеки си преценя кога да ги смени, но за София и по-високите места си трябва смяната да е по-рано. Зависи и до къде и колко се пътува. Правилно си бил със зимни гуми. Аз също предпочитам да ги сменя по-рано да ми е мирна главата, нищо че съм в Пловдив,а и напливът по гумаджийниците е по-малък.
Относно колите със задно - шофьорите им трябва да са много по-внимателни и подготвени за зимните условия (гуми, вериги). Не е заслужавал тоя с летните да го дърпаш. За жалост има доста като него. Така стават катастрофите и задръстванията.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 20:32 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1457
Местоположение: Стара Загора
Само като гледам как предните гуми само бутат снега като снегорин си представям какви трябва да са задните... Кола със задно зимата в сняга говори за много объркано задкормилно устройство ;) Чувалите с пясък иначе си ги носят, без майтап!

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 23:27 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 941
Местоположение: Ст.Загора
Глупости на колелета са това за задното.Вкъщи освен маздата имаме и Е-класа комби.С прилични гуми върви като снегорин.Много малко са ситуациите при които предното ще е по-добре(като пример тръгване назад по наклон с предницата надолу).Но пък мерцедеса си има много добре работещ електронен блокаж.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2018, 23:43 
Offline
фен

Регистриран на: 13 Юни 2015, 17:01
Мнения: 100
Местоположение: София
Предно, задно, гумите се сменят според региона и това какво правите. Ако сте от топъл край и ходите на ски преценявате до кога мислете да се качвате и карате :), ако бутате само градско може и сега като сте на зор да не си изтъркате гумите

_________________
M6 2.0 бензин 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018, 10:08 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Май 2016, 03:48
Мнения: 8
Местоположение: Slovenija
Добър ден на Всички! Към колегата Донпеев и тези, които следят темата. в първия си пост съм написал че ежедневно возя колата си, най-вече градско и съм акцентирал най-вече върху това че сутрин в 5ч. тръгвам за първа смяна, а в 6ч. се прибирам от нощни смени. В 22 ч. пък се прибирам от вторам смяна и в 21ч отивам за нощна. През по-голямата част на есента и също така на пролетта е доста хладно в тези часове. Тези условия изискват зимни гуми и точно заради това около 80 % от Словенцит карат целогодишно със зимни гуми. Не ги оправдавам че карат и лятото с тях, но искам да добиете представа просто. Та, всесезонните гуми, които аз имам от месец, безпроблемно се справат при зимни и снежни условия. Основните им предимства се надявам да са обаче точно като дойде пролетта. Тогава имаме сутрин от нула до 5 градуса сутрин и до над 20 през деня. Е сега Донпеев отговорете ми няма ли да ви е жал да си търкаляте зимните гуми при тези високи температури през деня. Или ще направите замяна на летните гуми. Естествено проблема не би бил огромен да карате с летни гуми при 0 градуса, но продължавам да си мисля че качествена всесезонна гума ще реагира много по-адекватно. Към тези нула градуса много често се случва да имаме мъгла, влажен асфалт и дори черен лед. Това са основните ми доводи да заплатя по-високата цена на Куатрака, а не това да ги използвам целогодишно. За различните типове гуми на преден и заден мост съм съгласен, но няколко пъти вече чета по форумите тази практика, да се използват чифт всесезонни гуми отзад и да се въртят 2 чифта летни и зимни гуми. Искам да дам едно шеговито сравнение за размисъл. През пролетта как се обувате- със ботуши или сандали(зимни-летни гуми). Аз бих се обул с боти(всесезонни) :) Баба Пенка от Сандански сигурно никога не си е купувала ботуши, но затова пък моята Баба от Шипка ги носи от Октомври до Април. Това мигновено го разбрахте-има значение местонахождението където живеете, както и начина и времето през което иползвате автомобила си. Темата все пак е кога сменяме зимните с летни гуми, а не колко са добри еди кои си. Аз тука над 10 сезона също съм мислил и следил прогнозите, та затова реших да ублекча тази главоблъсканица. А вярвайте ми не е за подценяване шофирането с неправилни, изхабени или недай си Боже с нови некачествени гуми. И за последно, нещо съществено важно-хубавите ми летни гуми през октомври очевидно се затрудняват при спирането на студен асфалт и се удължава спирачния път. Това мисля че няма да го има при всесезонните. В самите летни и горещи месеци. може би ще сложа летни гуми комплект и така всесезонните няма да се изпекат, както е казал колегата и както всички знаем на теория. Аз никога не съм карал със зимни гуми лятото и дано не ми се налага. Иначе усещам как вече очаквате затоплянето и да мятате големите цолажи с летните гуменки и да откриете сезона на сесмейните екскурзии из красивата ни родина, която определно ми липсва. Здраве и късмет на всички !


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 16:47 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 285
Местоположение: Русе
Това е поредната тема, по която колкото повече чета , толкова по-неясно ми става. В началото ( още с предишната ми кола) , си бях оформил разбирането , че най-добрата гума е зимната и , че единствената причина причина да не караш и лятото със зимни е, че се износват бързо. И понеже моите гуми остаряваха преди да са се изтъркали , затова карах със зимни и ги сменях на 2 години. В последствие пак от много четене,останах с впечатлението , че не е така и карах и с летни и зимни. Още по-после много четох за това , че всесезонните гуми са едно недоразумение и не трябва да се използват. И на края преди месец съвсем се обърках. Гледах едно унгарско предаване Тоталкар. Там направиха следния експеримент:
Взеха от една и съща марка летни, всесезонни и зимни гуми. И започнаха тестове на топло и сухо, на топло и мокро, на студено и сухо, и на сняг. Като мереха дължината на спирачния път. Не мога да цитирам цифри, но всесезонните гуми се държаха много стабилно и на четирите терена. Всъщност изводът който направиха водещите на края бе приблизително; " Ако не сте екстремни шофьори и не карате постоянно със 150 , най добрият вариянт са всесезонните гуми". Изводът им се подкрепяше от това . че например на топло и мокро и на студено и сухо , всесезонните даваха по-добри показатели от съответните сезонни. Такива ми ти работи... Пълна каша ми стана в главата.

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 17:30 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 278
Местоположение: zhe internetz
Ами то това е истината - за повечето хора в България, с нашия климат, хубавата всесезонна гума е перфектният избор като време, сигурност и пари. Повечето хора си вземат два комплекта гуми, карат ги по 10 години, щото ги карат малко и си мислят, че е ОК. Нито ги съхраняват както трябва, нито пък толкова дълго е готино да я ползваш, независимо колко грайфер имаш. Добавяме, че и в масовия случай се кара само в града и чат-пат на почивка (една седмица на море и един-два пъти в месеца някъде другаде примерно)... и то се събират едни 10-15к на година, за какво са ти два комплекта гуми?
От друга страна аз примерно минавам по 30-40к на година (за 2017 бяха почти 35к, 2016 бях над 40к), равномерно разпределено през сезоните и някъде 60/40 извънградско/градско. Карам и доста агресивно. Не мисля, че всесезонни биха ми свършили работа, затова и си вземам два комплекта топ гуми. Мисля, че в такива случаи е оправдано. Но да се вземат два комплекта посредствени гуми вместо един комплект хубави всесезонни при минимално шофиране според мен е малоумно. В крайна сметка тук тежкият сняг е 2-3 седмици в годината, ако караш 10к на година все ще можеш или да не шофираш в-у него, или всесезонните да те държат достатъчно стабилно. А проблемът с възприятието на всесезонните гуми у нас е, че се сравняват висок клас зимни/летни със среден или нисък клас всесезонни. В реалност обаче се купуват среден или нисък клас зимни/летни вместо висок всесезонни.

А дори не сме добавили градовете по черноморието, където вместо зимни може само всесезонни, а не само летни, както повечето правят...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 19:26 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1508
Местоположение: Пловдив
Проблемът идва само във критичните моменти, това са моментите заради които си заслужава да имате подходящите за сезонът гуми.
Е.ал съм го че ще се износват или ще ми вдигнат разхода или прочие, карам себе си,жената и детето в колата.Тя трябва да е изправна и подготвена за капризите на сезонът в който съм решил да я ползвам.
Компромис със всесезонни бих направил на колелото си..(ако изобщо има такива) там ако прекаля най много да навредя на себе си а не на друг/и...
Всесезонната гума има прорези и канали на част от протектора за да може да има по добро сцепление с "настилката"през зимния сезон,но също така има и цели по големи протектори които спомагат за стабилност и сцепление при топлия сезон.Така както частта с прорези пречи на гумата да има толкова добро сцепление както лятна при топъл сезон, така и целите по големи протектори и пречат да достигне по параметри зимната гума при студения сезон.
Има и друго което не коментира мисля абсолютно никой и това е дурометъра на самата гума.Зимните гуми са доста меки и се угъват едва ли не като кашкавал с голи пръсти, това не можете да го направите със лятна гума, колкото и да е мека тя е доста по твърда от зимна а всесезонните са някъде по средата, зимно време са по твърди от зимните а лятно по меки от летните..
И в двата случая отстъпват по параметри спрямо летни и зимни.Вярно в малки проценти, но точно тези малки проценти могат да спасят животът на невинни или най малкото да се разминете само с уплаха.
Не мисля че е по добре да икономисам чифт гуми за сметка на безопасността.
Коментирам за гуми в един клас/цена..(да не каже някой нещо)
Пак казвам, става въпрос за 2-5% от случаите в които ще се наложи аварийно спиране примерно.
И ако сте със всесезонни и направите беля, после да не ревете..
Всеки си носи глава на раменете, а някои не само за равновесие.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 21:42 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 51
Местоположение: София
Във всички тестове които съм гледал всесезонните са около средата и нагоре даже. Но всеки изпуска една подробност за всесезонната гума, а именно че тя ще запази тези качества от теста за макс. 2 год. да не кажа и по малко. След това имате галош! И зиме и лете.
Всесезонната е подходяща ако правиш едни 50-60х.км. годишно, тогава се избива и самата гума не губи качества през целият период на ползване.
А варианта със летни - зимни, за нашата си действителност е най-добър. Среден клас гума 205/55/16 който ще изкара спокойно 40-50х.км и 4-5г. е 100-110 лв. Една всесезонна, среден клас е 120-130лв.
И от простата сметка какво излиза , всесезонните гуми ги сменяш на 2 год - 4х120-460лвх2-920 лв.
За 1000 лв ще си купиш 2 комплекта не от среден а даже от висок клас летни - зимни и ще си ги джиткаш мин. 4 год.
Тъй че, не знам какви толкова плюсове откривате в тези всесезонни гуми, за мен излиза нерентабилно. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2018, 10:50 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 278
Местоположение: zhe internetz
Кои са тия гуми висок клас два комплекта за 1000лв? Че те на мен летните са ми само 800лв без монтажа и едва 17". Ако си говорим за 14-15", съгласен съм. Ама 16+ да си вземеш два комплекто премиуми... трудно, предполагам. Среден клас идеално се вписват, да.
А и да - караш две години макс с всесезонните. Аз това не го виждам за минус, дори по-горе съм обяснил, че е голям плюс според мен.
Тук говорите за всесезонни, все едно никой не е карал с хубави такива.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2018, 11:39 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 51
Местоположение: София
Всъщност да, аз не обръщам внимание че все пак зимата карам на 15-ки, а лятото на 16". Но миналата година купувах зимните гуми (пардон по миналата вече) Мишелин Алпин 5 излезнаха по 90лв/бр. при положение че не ползвам кой знае какви преференции .
Сега гледам летните, защото трябва да купувам Мишелин Пилот Спорт 3 ми идва около 120 лв. , а Континентал Премиум Контакт около 115лв.
Аз ги имам за висок клас и двете марки, ако не е така, грешката е в мен и моля да ме извините.
А висок клас всесезонна гума, не знам кое се води. Аз съм карал на Субаруто Вредещайн Куатрак 4 ли беше или 5 не помня. И точно на 2-рата зима в по студените дни, спирачния път ми се увеличи почти 2 пъти.
Но всеки си има глава на раменете и си знае най-добре за него си ;)
Не искам да влизам в спорове, аз за мен съм решил че 2 - комплекта са по изгодни и по безопасни.
Успех на всички!
И Честит Национален Празник ! :2bg: :2bg: :2bg:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2018, 16:59 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 125
Местоположение: гр. Сопот
Всесезонните гуми са рентабилни само и единствено при годишен пробег не по-голям от 15 000 км. Изкарват 4 години, но има една особеност. След 2-тата зима, на края на есента трябва да се въртят предни-задни. Карал съм доста години колите си с такива гуми и знам много добре как се държат. А се държат много добре не само на сняг, но и на лед. От 4-5 години карам колите си с по 2 к-та гуми, всички на джанти, но разлика не намирам. И при положение, че отново годишният ми пробег е в рамките на 10-15 000 км, се чудя, кога ли пак ще мина отново на всесезоннки. Защото гумите ми се задържат по 7-8 години, преди да ги изхвърля.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2018, 11:07 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 285
Местоположение: Русе
Когато писах по горе , изобщо пренебрегнах момента кои са по-изгодни. Така или иначе на третата година ги сменям (макар с много добри грайфери). Така че " много отговорните" ( същите дето се движат с по 200км./ч. , да не се опитват да говорят за съвест.
Основното заради което споменах за всесезонните беше , че на топло и мокро, и студено и сухо всесезонните даваха по- добри резултати от съответните сезонни. И точно това ме вкара в голям размисъл. ( Тестовете не бяха с безумни скорости).

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2018, 12:32 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Май 2016, 03:48
Мнения: 8
Местоположение: Slovenija
Привет, Колеги! Тук в Словения снега не спира да вали, но аз се движа без грижи със Куатрака 5-цата. На кръговите кръстовища усещам задницата да ми преплъзва, но там все още имам зимни гуми Сава ХП2, които са вече стари. Ще добавя че се държат отлично и при ниски температури, около и под -10 !
За колегите които сте скептични и казвате че не жалите финанси за гумите, ще ви посъветвам да имате един комплект всесезонки за да ги качвате през пролетта и есента. Та давате още 400-600 лева и няма да се чудите кога да сложите летните, защото като дойде да речем баба Марта се преобувате веднъж със всесезонките, а като дойде празника на Труда си обувате вече летните платненки! Съответно като децата тръгнат на училище, можем да минем през вулканизатора за нова смяна, а като паднат температурите ще се сложат зимните. За тези които им се занимава и които твърдят че са маниаци може да пробват, колкото и смешно да звучи !(даже в момента сам се смея). Аз обаче съм доволен от зимните качества на вредещайн куатрак5 и ще пропусна покупката на зимен комплект. За нови летни гуми винаги си заслужава да се дадат средства, които се изплащат с голям пробег безаварийни и сигурни километри! За тези шофьори пък които имат наистина малък пробег и ограничени средства, хич да не му мислят! За онези които правят грешката да возят целогодишно само с летни или само със зимни гуми(тук немалко карат само със зимни, но повечето от тях си мислят, че М+S означава целогодишна), препоръчвам покупката на коментираните гуми. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2018, 21:05 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1457
Местоположение: Стара Загора
По тестовете си личи, че по-добре в райони с умерен климат да се кара лятна целогодишно с редкия шанс да те хване снега и да си до там, отколкото зимна и да спираш лятото с метри отгоре дори и при липса на дъжд(да не говорим при такъв)...

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 16:40 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 285
Местоположение: Русе
Продължих да изучавам темата с всесезонните гуми. За себе си вече реших. Даже си избрах марка. А ето и още интересни тестове:

https://autobild.bg/%D1%82%D0%B5%D1%81% ... B8-%D0%B2/

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 17:55 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1457
Местоположение: Стара Загора
Мисля уловката е в ниския пробег на такива гуми и сравнително бързата деградация на качествата им, но аз и без това си карам едните зимни за всесезонни тази година :oops:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб