И аз се тествах. Скъсан съм със седем грешки. Но да не забравяме, че това е сайт за кандидат-водачи, а не за правоимащи водачи.
Сайтът е направен аматьорски. Могат да се правят доста зулуми. Не се правят почти никакви проверки. Регистриран е потребител 123, с парола 123. Има и неточности по въпросите и не е ясно кой седи зад него.
Има няколко режими на работа, като силно препоръчвам да се използва, дори от правоимащи шофьори, обучителния режим.
Покрай потребителя 123, видях резултатите на много хора, които са правили тестовете. Оказва се, че масово не се познават правилата за предимство на регулирани и нерегулирани кръстовища, както и сигналите на регулировчика. В режим обучение съвсем ясно се вижда реда и начина на преминаване на ППС през кръстовище примерно. Ако сгрешите се - катастрофа. Повечето, да не кажа всички, ситуации са взети от пътя. Не са просто измислени теоретично как би било правилно, а са с практическа приложимост. Това определено ме впечатли и ще има огромен ефект на обучавания.
Има трамваи, автобуси, пешеходни пътеки, кръстовища, бягащи хора, изпреварвания... доста сериозна част от всекидневните ситуации по пътя.
В режим изпит се вижда, че някои въпроси са писани от безмозъчни полицайчета, а отговорите са забавни:
Цитат:
Въпрос: Ако по време на управление водачът се чувства уморен, до намирането на безопасно място за спиране, е добре
1. да осигури достъп на свеж въздух в купето
2. да разговаря с пътниците в автомобила
3. да увеличи скоростта за да намери по-бързо място за спиране
4. да сменя непрекъснато предавките за да подобри концентрацията си
Верните отговори са 1 и 2, но какво става, когато няма пътници? Спор с радиото предполагам
А как да отвориш прозорците, като навън е -20 градуса и вали сняг?
Цитат:
Въпрос: Продължителното слушане на силна музика при управление на автомобил
1. успокоява водача
2. тренира и подобрява способността за чуване
3. стимулира способността за концентриране
4. намалява способността за концентриране
Без коментар
Цитат:
Въпрос: Защо при управление през нощта водачът не трябва да гледа директно към фаровете на насрещно движещите се автомобили?
1. защото ще го заболят очите
2. защото има опасност да увреди зрението си
3. защото през времето за адаптация няма да вижда добре
А през деня може ли да гледаме към слънцето или към включените вече със закон фарове? Ясен кой е тук отговора... но явно това не действа през деня
Цитат:
Въпрос: За безопасно движение при сух път и добра видимост, интервалът между леките автомобили трябва да бъде не по-малък от
1. дължината на един автомобил
2. 2 секунди
3. 2 метра
Учудващо за мен тук верният отговор беше 2 секунди. За мен е мистерия как е преценено това време и как биха се измерили на око 2 метра или 1 дължина автомобил.
Като цяло съм приятно изненадан и подкрепям такава инициатива. Сайтът има мегдан да се подобрява и със сигурност е полезен за всички водачи на ППС. Вижда се силна практическа насоченост, което е липсваща част от процеса на обучение.
За себе си открих, че е хубаво... поне веднъж годишно да си препрочитам правилника.