martod ,
<цитат>
"Ти вече наистина взе да "драпаш" в темата, както сам се изразяваш . "</цитат>
Точно
и хич не ми е толкова забавно, но пък става за "уплътняване" на работното време
( на надник съм ). Това в кръга на шегата ( дали ; )
В тези спорове намирам начин да прочета/науча нещо.Т.е. извличам ползва за себе си ( голям егоист съм ) подтикнат от предизвикателството на съревнованието ( спорът се е все пак някакъв вариант на състезание
<цитат>
"Като се разбира, че минават по друго правило, защо няма -няма и изкарате такава листовка за пример, като се мъчите да омаловажите знак Б2 .Разбира се, ама за тези които знаят правилата за движение, за останалите не се разбира много, защото ако се разбираше нямаше да дават пример с тези листовки . </цитат>
Не се опитваме да омаловажим знак Б2 (аз доскоро си го знаех даже като "Спри!Осигури предимство!"- научих и нещо ново в този спор ) . Той , както и Б1 , показва само , че нямаме предимство. Показват едно и също.
Защо на едно кръстовище се избира да се сложи знак Б1 пред Б2 или обратното ? Защо на двете улици не са разменени знаците ? Защо не са еднакви ?
- Това не е за да ни покажат ред за преминаване чрез знаците, защото никъде не е написано "който е пред знак Б1 минава пред този с Б2". Слагат се по
правилата на:
По някакъв си закон ( потърси си го кой е - че да се набуташ и ти малко с изгубено време, а не само аз)
Къде се поставя Б1 и Б2:
Чл. 52
(1) Пътен знак Б1 „Пропусни движещите се с предимство“ се поставя преди кръстовище на пътя без предимство.
Чл. 53
(1) Пътен знак Б2 „Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!“ се поставя преди кръстовище на път без предимство.
И що са измислили два знака ? - четем нататък , мили колеги, "губещи си времето" като мен :
Алинея (2) от Чл. 52 ( за Б1) :
(2) Пътен знак Б1 се поставя, ако е осигурена видимостта при приближаване на кръстовището на 25 m преди него, когато пътят е I, II, III клас или общински, на 15 m, когато улицата е от главната улична мрежа, и 10 m, когато улицата е от второстепенната улична мрежа. Пътният знак Б1 се поставя преди кръстовището на разстояние не по-голямо от 20 m при републиканските и общинските пътища. В населени места знакът се поставя в началото на бордюрната крива или на строителната линия на пътя с предимство, когато тя е разположена след началото на кривата.
Алинея (2) от Чл. 53 ( за Б2) :
(2) Пътен знак Б2 се поставя на място, което осигурява на водача на спрялото пътно превозно средство добра видимост към пътя с предимство, без да пречи на преминаващите с предимство пътни превозни средства и пешеходци в следните случаи:
.......... ( пак си позагубете времето) ....... видимостта при приближаване на кръстовището по ал. 2 на предходния член (52- за Б1) не е осигурена
т.е. ако не можем да поставим Б1 ( защото не изпълняваме условията на Чл. 52 Ал 2 ) слагаме Б2.
Няма и дума за предимство,по-предимство, най-предимство, тежест, надмощие на Б1 пред/над Б2 ( както и обратното).
<цитат>
Снимката ще има да си я чакаш, ей сега паля колата, вземам апарата и започвам да обикалям и да снимам. </цитат>
Няма нужда- не хаби кислород и не замърсявай излишно природата -> Б1 не се слага на един стълб с Б2 ( не че не стават болтовете, просто по закон ) . Иначе ги имам и двата у нас ( колекционирах като тийн знаци ...) тествах - стават на една тръба
<цитат>
Въпросът ти за тази снимка трябва да е
отправен към тези които са писали закона, аз само ти цитирах какво са написали, а ти вече си го тълкувай както си искаш .</цитат>
Съгласен! Както и много други въпроси - има доста неща, които трябва да се разтълкуват "отгоре" . Но като почти всички в България, силен съм по форумите... анонимно, не ми се рискува директно да споря с властта
<цитат>
А на въпросът който си задал, после си отговорил сам с пример, как Б1 + Т8 сигнализират, че следва малко по "тежък" знак (гледам че работиш с килограми и нютони), та твърдението че Б1 и Б2 са равнозначни, леко издиша .
Сега по твой пример трябва да ти искам снимка, където Б2+ Т8 сигнализират, че следва знак Б1, та да разберем ние неграмотните, че двата знака са "равнозначни", но няма да го направя, а ти ако искаш продължавай да си "драпаш" по темата .[/quote]</цитат>
Целта ми беше да намериш къде е описано кога се ползва тази комбинация и оттам на един няколко абзаца разстояние са прословутите членове (как звучи само !!! ) които цитирах по горе.
Така, че нищо "не издиша" ( не е с по-малко налягане ( в
бара ) Б2 пред Б1, както и обратното )
Не искам да "драпам" - ти го поиска
Аз бях "пас" преди това. Даже не искам и да променям мнението на тези, които мислят, че Б1 дава предимство пред Б2.
Няма смисъл ( и това съм го казал преди това) .Днес хиляди "рокери" ще нарушат и двата знака( и много други) , без значение дали знаят или не знаят как се преминава през кръстовище.
Лек ден на всички!
п.с. ако шефовете ми видят загубеното време днес ...няма да имаш с кого да спориш известно време