Аз слязох 3 нива надолу за единия автомобил и 2 нива надолу за другия автомобил. Сега минавам двойно повече километри и имам същите разходи за гориво, но поддръжката ми е никаква.
Първоначалният стрес беше при покупката на Мазда 6, че не можа да изкачи баира дето е на излизане от Благоевград/София. След това се пооправи, а аз свикнах.
Другият ми стрес беше, с Тойота Ярис, с 1,0 двигателя, че по равен път извън града изобщо не ускорява. Явно съм се заблуждавал. Сега не слизам от нея и е като състезателна с нейните 69 коня и 1000 килограма. Изненадващо вози меко. Никаква ръжда по гола ламарина при задните гуми и може да качва пералня и сушилня заедно. Нещо, което "наточения" автомобил неможеше... Разноски от по 6ст на 1км в случая. Сега е със зимни гуми 195х65х15-Нещо като луноход-снегорин.
Никога няма да съжалявам за "луксозното гюбре" с кожените седалки. Единствено, че бяха по-удобни, данъците страхотни. Сега за 2 коли плащам данъци и застраховки по-малко, отколкото за единия. Карам двойно повече, а и преди не съм се ограничавал в карането. Явно можело и повече.
ЕДИН СЪСЕД МИ КАЗВА " Задника знае 2 и 200 ?" Аз му отговорих: " Аз на 200 бях, сега съм на 2."
Бях на 210 коня, сега съм на 2 коли
Първоначално ме беше срам да го карам, че в детската градина спирах при майките. Но преди като заемах място за 2 коли, не съм се издигнал в очите на никого заради автомобила. Сега ми мина и се кефя, като гледам някой как дръмляска 3000кубика, да се бута в задръстванията. Трябвало е да мине и тая щуротия. Аз бях.
Хонда Сивик или Тойота Ярис- няма да съжаляваш.
Не случайно са скъпи колкото среден клас БМВ от същите години или джип Х5 или МL от същите години. Има защо- Повярвай ми. Бях чувал, а сега и разбрах, че японски автомобил колкото повече го караш, толкова повече го харесваш, а колеките от другите марки отдавна са им се наситили. По-евтиният вариант е Мазда 3 заради ръждите, които може и да не са чак толкова много, ако е пазена.
Имам поглед върху Тойота Ярис. Японците са хитреци. 1,3 двигателя на Ярис или Аурис е точно 99 коня и попада във всички данъчни екстри, а въртящия момент е като за повечето коне, защото дивгателя е по-голям. Много ми харесва Корола-най-новата и на цена и на визия. Малко е неудобна с този багажник и няма варианти, но не ми и трябва. Мнение. КОгато давах 480лв за данък, сега давам 16лв за едната и 180-лв за другата.... Нека да ми е честито.
Съветът ми е, 1,3 кубика двигател на тойота или Хонда и автоматична скоростна кутия, ако колата е до 2години. Ако няма да я караш извън града/ справя се перфектно, но в границите на 3-4 хил оборота ако не те дразни/, си купи с 1,0 двигател. В града изобщо не се забелязва, че е такъв. Единствено забелязваш, че не ходиш на бензиностанция и ти е чудно, защото преди не е било така. Аз знаех смените на бензинджиите. Случвало се е да зареждам по 2 пъти на ден, ако не е през 2 до 4 дни, защото с една бутилка изминавах 170км. Сега започнаха да имат служители, които не съм виждал
, защото с по-малка по размер бутилка-28л/ за 1,0/ , изминавам 380км в града. Градският и селкия разход е почти еднакъв в случая, но никой не го и гледа точно. Ако има разлики, то ще е в 1 литър газ.
В Америка имат поговорка. Японците правят коли за каране, всички останали коли за продаване, а Германците ги правят и за двете. Употребяваните автомобили носят белезите по цени поради горното. Цената на немските луксозни е ниска, защото това е първоначалната вноска, а в БГ това е цел. Х6 /вече е над 10г/ на паркинг пред панелен блок
.