Колега, сигурен ли си, че ти е задържало само цилиндърчето? Може и водачите на супорта да са клеясали. Сваляш супорта от колата, преглеждаш го (избиваш водачите, избиваш буталцето) в какво състояние е и решаваш. Имаш няколко варианта:
1. Ако не са много зле водачите (само са клеясали) ги почистваш и след това ги смазваш с грес, която издържа на високи температури. При изваждането им гледаш да не нараниш гумените им маншони. Ако ги нараниш или по принцип са се сцепили си купуваш ремонтен комплект за предни спирачни апарати (гумените маншони, О-пръстена за цилиндърчето и маншона му), който струва около 25 лв.
2. Ако водачите са много зле (нарушена цялост в следствие на ръжда) към маншоните и уплътненията на рем. комплект трябва да си поръчаш и водачите (още 20-тина лева). При този вариант можеш да потърсиш стругар за да ти направи водачи. Аз не ти го препоръчвам, някой ще ти го препоръча, но ти поразпитай и прецени.
3. Приемаме, че водачите не са запекли (дай боже
) и, че всичко с тях е наред, НО буталото е запекло. Тогава ако само е клеясало го почистваш и по възможност нов О-пръстен, но ако е на шуплички от ръжда - смяна с ново и също О-пръстен.
4. И разбира се най-лошото - комбинация от всичко изброено до тук
. Няма да е зле да ревизираш и другия спирачен апарат, защото ако никога не си го правил (пък и да си) вероятността и там да има проблем никак не е малка.
И на края, след всичко това, един комплект нови накладки и всичко ще си дойде на мястото.
Разбира се, че ако не ти се занимава има вариант да си купиш нов или втора употреба спирачен апарат, но новият е много скъп (някъде между 300 и 400 лв.), втория трябва да е от доказан източник и винаги има едно НО. Ти решаваш кое ти е по изгодно и рационално.
П.П. 1 Забравих да кажа, че водачите може да ги провериш както супорта е още на колата и е желателно. Просто се опитай да задвиш супорта в едната и в другата посоко по водачите. Ако се движи си ОК и процедурата с развалянето на водачите отпада. Но ако не мърда на никъде и общо взето е твърд като бетон - следваш т. 1 и т. 2.
П.П. 2 Така или иначе ще се занимаваш със спирачките си, що не вземеш да си видиш и задните, че и там със сигурност ще има за правене (ако не си ги правил вече някога).