Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:07

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Май 2012, 13:59 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 03 Май 2011, 12:22
Мнения: 30
Местоположение: София
Може ли да ме посъветвате от какво може да ми прекъсва в движение колата при подаване на газ ? Преди бях пуснал една тема за гуфрирания маркуч - него го оправих с самовулканизираща лента, алумиево фолио и сега смятам дори изолир да му сложа. Но проблема с прекъсването продължи, смених свещите (може би се оправи за 1-2 дни) и после пак продължи да го прави. Някакви идеи какво да гледам, как и защо ?

_________________
Mazda 323 F BA 1.5 16V 95'


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2012, 19:31 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Кабели, Дистрибуторна капачка, палец, PCV клапа барабар с вакуум маркучи, почистване на дроселова клапа, проверка на вакуум маркучите към дросела

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Май 2012, 10:44 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 24 Дек 2008, 09:00
Мнения: 272
skype: troops1572
Кога ти прекъсва?На ГАЗ или бензин?При рязко подаване на ГАЗ?Ако подаваш плавно как е?В кои обороти го прави?Може да е и делко и дебитомер.

_________________
MAzda 323 BA S на части.0898744550


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2012, 20:06 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 323

Регистриран на: 15 Фев 2010, 14:30
Мнения: 127
Местоположение: София
skype: sashosod123
имах същия проблем прекъсваше ми от 1000 до 2000 оборота след смяна са ламбда сондата се оправи

_________________
Mazda 323f BA 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2012, 17:13 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Май 2011, 12:22
Мнения: 30
Местоположение: София
Проблема се появява предимно в ниските обороти (1000-2000) на всички предавки , но го прави и на 5-та при над 2800 оборота при подаване на газ, но по рядко. На моменти си работи като часовник, в друг момент забива цялата предница или все едно прекъсва изцяло за част от секундата. Колата се кара само на бензин, няма да лъжа, че я карам на 10-20 кинта постоянно, но и с 50 лева в резервоара продължава да го прави. Тоест да изключим евентуално някой предположения за по-голямо количество тунджа...

Колега resistor "Кабели, Дистрибуторна капачка, палец, PCV клапа барабар с вакуум маркучи, почистване на дроселова клапа, проверка на вакуум маркучите към дросела", ще може ли да ми поясниш ли каква е PCV клапа барабар с вакуум маркучите (аз предполагам, че са тези след дебитомера) ама клапата не знам каква е и какво трябва да търся по нея (същото важи и за маркучлетата). И като цяло предложения само с чистене ли да пробвам, идеи в каква последователност да изследвам сам проблема.

Още нещо се сещам, днес един колега ми каза да пробвам с дебитомера без да е включен, това до какви отклонения може да доведе ? И ако го изключва и карам без него какво може да му се случи, ако естествено е възможно да му се случи нещо така. И като за финал, каква ще е разликата с него и без него и ще установя ли дали има проблем ?

_________________
Mazda 323 F BA 1.5 16V 95'


Последна промяна milen_vasilev на 20 Май 2012, 17:31, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2012, 17:19 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Май 2011, 12:22
Мнения: 30
Местоположение: София
saxon написа:
Кога ти прекъсва?На ГАЗ или бензин?При рязко подаване на ГАЗ?Ако подаваш плавно как е?В кои обороти го прави?Може да е и делко и дебитомер.


Почти постоянно. На бензин. При рязко и при плавно го прави. При плавно от много ниски обороти час се едно се дави, а ако и стъпя на педала повече бързо преминава, но ми прави впечатление, че като я пържа повече проблем при първоначалното подаване на газ и после при изрязване не прекъсва, сецне и тн. Какво да му правя на делкото или дебитомера ?

_________________
Mazda 323 F BA 1.5 16V 95'


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2012, 17:33 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Според мене отиваш на делко колега,разглоби го и виж вероятно бубината е избила

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2013, 09:19 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Май 2011, 12:22
Мнения: 30
Местоположение: София
Преди доста време бях писал по тази тема. След няколко опита да отида на диагностика и упорито майстора ме пращаше да си ходя, като първо трябва да си сменя кабелите - и го послушах де. Купих си кабели БЕРУ (немски), сложих ги и колата заспа на секундата. Кабелите са с приблизителна цена около 125лв. , ако някой се интересува.

_________________
Mazda 323 F BA 1.5 16V 95'


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2013, 13:35 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
rockton ->

Цитат:
-От кабелите беру нищо не става пълен ментак са, от френското NGK -също боклук неземен, това са факти известни на всеки добър диагностик и затова до такива не се докосваме
Правил съм експерименти с мотортестера-осцилоскопа да закачам беру, минет-умрели (магнети марели), и особено JANMOR.......трагедия пълна, също е полужението и със свещите примерно френско НГК, Бош(нишо че на всички гордо стои надписа мейд ин джермани) и особенно BRISK...... боклук неземен.


дано си късметлия при теб да са стока,а за цената която си дал можеше да купиш доста по читави и да останат доста $ за почерки :)

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 21:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Колега от кабелите ли беше проблема? Аз моите ги сменях преди 1-2 години. Това лято смених дебитомер, свещи, гофрирания маркуч, чистихме дросела. Преди 2 години смених ламбда сонда и родължава да го прави. Остана бензинова помпа и друго не се сещам. Понякога върви без проблем понякога почва да прекъсва и като я изключа за 1 мин се оправя.

Лятото ходих до Унгария с нея и за пръв път там ми го направи в Будапеща след като заредих на едно ОМВ. Тогав аобаче беше включен на жена ми телефона да се зарежда от запалката и като го махнах се оправи. Дали това зарядно не е направило нещо по тоците?

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 22:06 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ай ай ай ай... колега, преди да попиташ някого във стара/отворена тема, погледни последния коментар(горе в дясно) от коя дата е... :shock:
Радвам се все пак че някой се е сетил да ползва търсачката! 8)

И да не е съвсем извън темата.. да те попитам, бензиновия филтър сменял ли си го някога? :)
Колата, "четена ли е за грешки?При рязко ускорение ли го прави или при плавно? Дай малко повечко инфо.. :roll:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 22:33 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Датата я видях :). Бензиновия филтър го смених преди две седмици. Иначе не помня да съм го сменял преди. Колата я карам от 11 години и си я поддържам. И мен като колегата дето е пуснал темата, като ме видят на диагностика и ме връщат щото коли над 15 години не ги има в компютъра. Не го прави при ускорение. Прави го и на дълъг път при равномерна работа на двигателя. Сега почна да го прави и на празен ход като понякога изгасва понякога почва да тресе нагоре надолу оборотите. Днес ходих на диагностика и там го направи преди да закачат уредите. После чакахме 10 минути и не го направи повече. Майстора каза че бил наместил буксата на ламбда сондата и може от това да било. Вечерта обаче пак ми го направи. Сега зареждам акумулатора, защото го измерих на 12,76 волта. Друго не се сещам.

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 23:20 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Би ли ми казал, в какво се състои диагностиката която ти правят?
какво мерят и какво виждат на твоята кола?
Пробвал ли си метода с диод? Излиза ли нещо>?
И това прекъсване единично ли е или се повтаря няколко оборота примерно..?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2017, 05:28 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Единствения диагностик във Велико Търново, който не ме връща, диагностиката му изглежда старичка. На монитора пише BOSCH и закача едно като кука на единия от кабелите за свещите. Две щипки на акумулатора и едно остро в буксата на ламда сондата. На OBD буксата нищо не слага.

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2017, 16:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Колега, като казваш, че си измервал акумулатора, да разбирам ли, че е мерен при неработещ двигател, защото 12 и нещо волта биват само в такъв случай. При работещ мотор, и на акумулатора, и директно на алтернатора трябва да дава 14 и нещо. Ако регулаторът на алтернатор е тръгнал да заминава, съвсем нормално може да ти прави тоя номер. Изпитал съм го на гъба си и бързо-бързо ревизирах динамото.

Колкото до диагностиката, пусни си сам една такава със светодиод през резистор 1кОм и виж какви грешки ще ти светнат. Някои може а са стари, затова след теста ресетваш с откачане на акумулатора и пускане на някакъв консуматор да изчерпи и капацитивните тоци, след което пак тест. Тогава ще си по-наясно кое-как-защо.

Поздрави и успех!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2017, 20:15 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Драгойчо написа:
Колега, като казваш, че си измервал акумулатора, да разбирам ли, че е мерен при неработещ двигател, защото 12 и нещо волта биват само в такъв случай. При работещ мотор, и на акумулатора, и директно на алтернатора трябва да дава 14 и нещо. Ако регулаторът на алтернатор е тръгнал да заминава, съвсем нормално може да ти прави тоя номер. Изпитал съм го на гъба си и бързо-бързо ревизирах динамото.

Колкото до диагностиката, пусни си сам една такава със светодиод през резистор 1кОм и виж какви грешки ще ти светнат. Някои може а са стари, затова след теста ресетваш с откачане на акумулатора и пускане на някакъв консуматор да изчерпи и капацитивните тоци, след което пак тест. Тогава ще си по-наясно кое-как-защо.

Поздрави и успех!


..ссспревари ме! :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2017, 22:03 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Тази сутрин го мерих след като го заредих. При работещ двигател отчита 14,7 волта с пуснати фарове.

Това за диагностиката не го разбрах. Мисля другата седмица да звъня на чичо Владо ако се съгласи да я види. Само не знам как ще стигна от Търново до София с нея :)

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 00:57 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Най лесния начин за диагностика..
https://www.youtube.com/watch?v=cFqVJ4uaurw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 07:09 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Яко. А някой знае ли, тествал ли е от онези устройства дето се закачат за тази букса и после по Блутут се връзват към приложение за телефона да четеш грешките? Брат ми беше намерил за неговата Хонда Сивик но така и не успяхме да го накараме да работи.

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 08:01 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
При положение че моделът е баш преди обд2 надали ще тръгне.. аз съм пробвал на мойта без успех..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 11:21 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Имаме прогрес. След 2 дни "бабешка" диагностика при един упорит майстор, установихме че колата гасне, защото в един момент дебитомера подава сигнал за много гориво и колата се дави. Сложихме старият, оригинален дебитомер и в момента колата работи без проблем. Е, старият дебитомер не е толкова "пъргав", като новия, но поне не гасне. Сега обаче имам въпрос. Новия дебитомер е купен на 31.май.2017 от един магазин в Търново, който вече го няма. Звънях на официалния вносител на Nipparts в БГ и те ми казват че такова нещо за миналата година не са продавали. Та се чудя какво да го правя тоя дебитомер за 215 лв. дето е проблемен?

Освен това в кутията на дебитомера намерих едно листче, на което на 20 езика е написано, когато се слага тоя дебитомер да се ресетне компютъра на колата. Според моя "майстор" това било глупост и не го е правил като го е слагал. Може ли това да е прецакало новия дебитомер?

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 11:34 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Първо, дебитомерът мери масата на входящия въздух!Подава сигнал към компютъра за това какво количество въдух е постъпило в двигателя.
Нищо общо със горивото няма..
Второ, няма как един такъв измервателен уред да се развали (по дадената причина) защото той не се контролира от компютъра т. е. Комуникацията е едностранна (от него към компютъра) единственото което може да е станало е механична повреда която ще си личи на пръв поглед или електрическа която с един прост мултиметър ще си проличи..
Трето, най вероятно няма да ти зачетат гаранцията на дебитомера дори да ги откриеш "продавачите"..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 11:39 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Ами явно подава че е влязло много въздух и колата се дави. Механично няма нищо повредено. Ако има повреда в електрониката, дали може да се оправи?

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 18:10 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ако е електрически проблема най вероятно е за коша..
Ако влиза много въздух ще беднее а не да се дави..
Тоя твоя майстор нещо ме съмнява.. а от това което пишеш ми става ясно че и ти не си много в час с двигателите..
Като "дави"(по твои думи) мирише ли на неизгорял бензин от ауспуха??


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2018, 20:03 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2006, 09:21
Мнения: 67
skype: cockicha
Написъл съм че дебитомера подава сигнал, че влиза много въздух. Не че влиза наистина. Истината е, че със стария дебитомер колата работи и не прекъсва. И да, мирише на неизгорял бензин като го направи.

_________________
Mazda 323 F BA
1.5 16v
88hp @ 5500rpm
'97, тъмносин металик.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб