Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:20

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 19:10 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2011, 15:41
Мнения: 70
Местоположение: София
Здравейте,
Имам 323фба 1.5i 1996.

Когато е студена мога с едно пръстче да превключвам скоростите, но лятото (особено като загрее) става доста трудно.
Сякаш не масло имам в скоростната кутия, а смола.

Маслото на скоростната кутия е сменяно 2011 година.

Отдолу имам една ламарина над тръбата на аспуха, която е прогнила и малко подрънква на 2700 оборота и съм я изкривил така, че да не дрънчи. Не знам дали тази информация е от значение.

Някакви идеи това втвърдяване на скоростия лост нормално ли е, не е ли ?

Благодаря

_________________
Mazda 3 1.6i 2003г. Газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 20:08 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Ами тя тръбата минава точно от там под лоста за скоростите и затова има ламаринка....да предпазва от високата температура.Има няколко теми за този проблем някъде из форума...

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 21:09 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Едва ли. По-интересните въпроси са какво последно е наливано в тази кутия и дали още си е там? Като трудно - трудно влизат, хъркат, ниските предавки по-трудно ли се тикат от високите? Педалът на съединителя тежък ли е и къде отделя?

Най-важния въпрос - ако топла я паркираш да почине за 15-20 минути и после тръгнеш първите няколко превключвания по-леки ли са от другите? Ако да - "изморени" са палците на притискателя и иска нов. Първите превключвания са наред, после обаче почват да се гънат и не отделя добре. Затова и трудно влизат ...

Задната е много показалтена в случая - ако хърка много след по-интензивно градско каране, а след "почивка" влиза почти нормално, диагнозата е ясна. Може да си помагаш като дърпаш с върха на обувката педала назад. Междинната газ помага ...

Дано съм ти бил полезен ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 21:56 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Запекли втулки на лостовия механизъм точно над ауспуха.Смажи ги със грес и гледай сеир..
Нищо друго за този модел.
Маслото във скоростите ако е на ниво изобщо не се наигравай да даваш пари и да го сменяш със друго..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 22:01 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Я раздуй малко - как и с какво се мажат тия втулки ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 22:55 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Айде сега... :lol: :lol: :lol:
Със свинска мас от магазина на ъгъла... :rolling: :rolling: :rolling:
Не бее, сериозен съм! :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 12:40 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 04 Ное 2011, 15:41
Мнения: 70
Местоположение: София
Скоростите не хъркат, а просто влизат трудно (изисква сила). Като че ли 1ва и 2ра по зорлем влизат, от 3та нагоре по лесно.
Съединителя си отлепя винаги на едно и също положение, там няма промяна.

Като си е починала малко първите няколко включвания са ок докато не загрее пак.
Но това става само лятото, зимата и да е загряла скоростите влизат леко.

maZZda - може ли малко инфо къде са тия втулки, как се стига до тях ?

Благодаря

_________________
Mazda 3 1.6i 2003г. Газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 14:33 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
maZZda написа:
Айде сега... :lol: :lol: :lol:
Със свинска мас от магазина на ъгъла... :rolling: :rolling: :rolling:
Не бее, сериозен съм! :)


Имах предвид да обясниш на човека с какво и къде да смаже. Все тая де - мажете се с мас, то лошо няма ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 20:38 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Преди година сериозно с мас ги смазах.. нямах грес под ръка в момента на ремонта който бях захванал..
Втулките са точно отдолу под скоростния лост.Той се разделя на два лоста които контролират "паяка" във скоростната кутия.
Като махнеш кората(ламарината която ти е тропала) ще ги видиш закачени за скоростния лост долу.
Разглобяваш, почистваш,смазваш и сглобяваш. 20-тина минути макс. ако няма ръждички.. 8)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2018, 14:13 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Да ви питам сега като е студено, докато загрее колата 1ва и 2ра превключват по-трудно. Мазда 3 бензин 2.0. Първа винаги влиза лесно но сякаш излиза малко по-рязко, все едно само чака да пипна лоста и излиза. Втора влиза по-грубо, без да прихърква сякаш, но се усещат зъбците. Като внимавам с оборотите и дърпам лоста по назад и вляво към мен е една идея по-добре. Маслото е ново, но няма разлика. Като се стопли или дойде лятото - няма проблем. Като карам извънградско доста километри и след това съединителя сякаш леко притриса при паркиране, особено назад. Че е износен, износен е сигурно, но влизането на скоростите повлияно ли е от него? Педала си отделя в средата и усилието не се е променило за 2г.
В лоста имам по 1/2см страничен луфт наляво и надясно като е на неутрална - само в лоста сякаш. Трудно ли се сменят пластмасовите ябълки?

:idea: Решение тук: :arrow: https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php ... 11#p440511


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб