Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2015, 20:32 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Добър вечер. Имам mazda 323 с въпросния двигател - 101 коня. Проблема който има е че изобщо не иска да запали.
Какво съм проверил до момента -
- ангренажен ремък - здрав
- пистов ремък - здрав
- стартер - върти
- предпазителите и релетата от кутията в двигателя - проверени , здрави
- лампичката за имобилайзера изгасва - отпада като причина
- гориво има - 1/2 резервоар
- като откача сензора за темп. на горивото от горивната помпа , на таблото мига лампата за свещите , при поставянето му изгася след определено време - и това отпада
- направени са измервания на напрежението на разливния клапан на помпата ( spill valve) , при опит за старт показва стойност 3v.
Намерих описание на помпата , която би трябвало за този двигател да е denso v5 и в нея за управлението на този клапан се споменава IDM - injector driver module .
Описанието за помпата може да бъде намерено - тук.
Друг тест , който пробвах , подадох директно на въпросния вентил 12в , колата запали , но с невероятна пушилка. Ясно ми е че не е нормално , но поне показва че клапана отваря и помпата работи. Съмнението в момента попада върху този IDM , въпроса е къде се намира , за да мога да сваля и да го прегледам в какво състояние е. В описанието , което давам за този модул става ясно ,че има усилвател , които преобразува 12в в 150в и тогава подава сигнал към клапана.
Намерих къде е компютъра на колата , ниско в таблото , в пространството между педалите и мястото за краката на пасажерското място, на пръв поглед нищо клеясало. Модела на компютъра е RF3F - имам и описанието на пиновете за компютъра , но ще търся друг начин да ги кача...

Опитах да направя диагностика на колата с LED но се оказа че в накрайника под капака липсва FEN пина. Диагностика с obd накрайника също не даде резултат.

Всеки съвет , или препоръка към кой сервиз да се обърна е добре дошъл.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Последна промяна rookie3 на 03 Апр 2015, 11:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2015, 07:19 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
rookie3 написа:

Опитах да направя диагностика на колата с LED но се оказа че в накрайника под капака липсва FEN пина. Диагностика с obd накрайника също не даде резултат.

Направи и нова диагностика с LED, ама без LED . :wink:
Направи мост между пиновете GND и TEN на диагностичната букса, вземи един лист и химикал, влез в колата, дай на контакт и започвай да записваш миганията на лампата за подгрева .
Къси, дълги, къси, дълги и така, докато не започнат да се повтарят .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2015, 07:24 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Благодаря за насоката , ще се пробва :).

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2015, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
rookie3 написа:
Благодаря за насоката , ще се пробва :).

Няма какво да пробваш, направо го направи . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2015, 09:35 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Ето едно клипче с грешките. Ако съм ги преброил вярно са : 11,15,18. От този файл ли да гледам грешките?
Направих измерване на клапана на помпата от 700лв с мултимер и показва -1-2 ом и уреда пищи , би трябвало да е така , нали ?

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2015, 12:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
Съмнението в момента попада върху този IDM , въпроса е къде се намира , за да мога да сваля и да го прегледам в какво състояние е.



Виж под въздушния филтър :)

Полей SPV клапана с топла вода и пробвай дали ще запали :oops:

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2015, 18:00 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
rookie3 написа:
Ето едно клипче с грешките. Ако съм ги преброил вярно са : 11,15,18. От този файл ли да гледам грешките?
Направих измерване на клапана на помпата от 700лв с мултимер и показва -1-2 ом и уреда пищи , би трябвало да е така , нали ?

В този файл ти ги няма грешките, Р0115 ти е първата, сензор за охлаждащата течност на двигателя, Р0180 ти е другата, сензор за температура на горивото, която сигурно идва от там, че си откачал буксата на сензора .
SPV клапана трябва да дава съпротивление 1.2 ома +/- 0.5 ома .
Пробвай с топлата вода да залееш цялата помпа и виж дали няма да запали .
Или пък бръкни зад тръбичките за гориво които отиват към дюзите и пробвай да откачиш температурния сензор . Като дадеш контакт ще се включат перките за охлаждане, но би трябвало да запали .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2015, 19:08 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Здравейте , това с откачането на темп. сензор под тръбите го пробвах , не запали. Може ли да ме светнете как се четат грешките , че явно нещо друго съм гледал по сигналите , които дава колата.
Акумулатора ми падна вчера, свалих го да го презаредя , сложих го обратно , пробвах дали ще запали , не запали. Сложих пак кабелчето на ten и gnd и този път лампата за свещите светна за 3 сек. и повече не светна :? .
За този скъпия клапан да разбирам , че може и да работи , така ли ?
Вторник колата ще ходи на един лекар до коматевския възел , бил ги разбирал човека нещата.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2015, 22:53 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
Това че е светнал и изгаснала лампата означава че няма грешки.Това защото си откачал акумулатора и са се изтрили.Иначе щом си от Пловдив може да звъннеш на martod...бил ги разбирал човека неща :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2015, 21:09 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Малко развитие по моята болка. Проблема се оказа точно във въпросният IDM, майстора ме обу 200 пари и сега маздата ми "мърка тихичко". Почувствах се малко прецакан , че почти и бях намерил болката и още по-прецакан като намерих въпросния модул в ибей за само 80 пари плюс доставката. Ами толкоз явно още пасти имам да ям и още пари да давам докато си вкарам в ред возилото.
Лека вечер.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2015, 13:37 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Май 2015, 18:32
Мнения: 7
Местоположение: Yambol
възможно ли е и при мен да е същия проблем,след рецеклиране на ГНП,не иска да пали


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2015, 19:42 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Добър вечер , вдигам старата тема с нова болка. Преди няколко дни колата ми отказа в движение. Започна де свети лампичката за подряване на свещите , много ритмично - 1 сек. свети , 1 сек. не свети и така до безкрай. Направих само диагностиката и излезе 1208 грешка , според един pdf грешката е IDM (injector driver module), според друг е fuel quantity adjuster - сензора в педала за газта. Размърдах малко буксите на педала и грешката изчезна , едва ли е само от това , но....
Преди две седмици сменях горивен филтър , но се съмнявам да е от това.

Колата като цяло запалва , но не може да остане запалена , след 1-2 сек след запалване изгасва. Понякога не запалва ,а колата издава много странен бумтящ звук и цялата се тресе, предишният път като не искаше да запалва въртеше само стартера , но звука беше различен.

Всяка насока ще бъде полезна.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015, 17:32 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Днес смених IDM , ефект нямаше. Зачистих с ножка мястото , на което контактува с корпуса на колата евентуално ако дава лош контант , ефект нямаше.

Колата запалва от раз , при първото запалване , работи около 10-15 сек и изкасва. При всяко следващо запалване , запалва от раз , но се изгася след 1-2 сек. Ако задържа газта продължава да работи , но пуши доста. Самодиагностиката не показва нищо като грешка и докато работи не светят никакви светлини по таблото.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2015, 20:41 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Малко развитие по темата . Мисля че проблема се оказа в температурния сензор които е в корпуса на двигаделя , зад помпата и под колекторните тръби (ETC) . След откачането му колата запалва и продължава да си работи нормално. Оставих колата да работи на място 5-10 мин. След това изхасих двигателя и закачих сензора и колата си запали нормално , поразходих я малко и всичко беше наред. Реших да ресетна компа на колата и откачих минусовата клема и натиснах спирачката. Закачих отново клемата и опитах да я запаля . Неуспях и вместо това се чух някакво изпукване от двигателя , пукането ми напомни на звук като от пръскащ се кондензатор и таблото ми угасна , даже и дисплея с километрите изгасна. Върнах ключа и опитах пак и отново същото пукане. Силно се надявам да е гадните клеми за акумулатора , които ще сменя утре и ще си търся друг ETC сензор.

п.п. дано не ми е изгорял компа , че тогава лошо :(.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2015, 10:50 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
След подмяната на клемите и темп. сензор , колата работи нормално и си запалва нормално.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2015, 17:49 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Авг 2015, 16:59
Мнения: 33
Местоположение: Враца
Здравейте, включвам се по късно в темата защото и аз може би имам подобен проблем като колегата " rookie3".
Та проблем е че купих преди 1 седмица Мазда 323 2.0 90коня Дизел 1999г. и забелязах че дали е сутрин на студено или е през деня на топло колата пали малко трудно.Закарах я на майстор и ми каза че имало на помпата температурен сензор и той ми правел проблем.
Качвам снимка и ако е възможно да ми кажете кой от всичките 3 неща е този сензор.

Благодаря предварително!

:lovemazda:


Прикачени файлове:
Pompa mazda.JPG
Pompa mazda.JPG [ 133.64 KiB | Прегледано 10419 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2015, 07:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Нито едно от 3-те неща не е температурен сензор, сензора е от горната страна на помпата, първият най в ляво, но той няма нищо общо с проблема ти .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2015, 11:05 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Помпата е друг модел. Тази мисля е денсо версия 3 (или е снимана отдолу) , моята е версия 5. След опити сам да си оправя колата , същинския проблем се оказа в помпата. Температурния датчик , за който писах си беше за смяна и клемите на акумулатора бяха само допълващи проблеми. Потърсих martod и той ми отремонтира помпата и сега колата си работи.

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2015, 07:10 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Авг 2015, 16:59
Мнения: 33
Местоположение: Враца
Много ви благодаря ще потърся martod за да видиме дали може да ми помогне.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2015, 07:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
rookie3 написа:
Потърсих martod и той ми отремонтира помпата и сега колата си работи.

Да разбирам ли, че сега работи като Швейцарски часовник, :D защото преди беше като Руски :lol: работи, работи и ахаааа да тръгнеш на някой светофар и вземе, че спре да работи .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2015, 11:56 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Работи , няма грешка. :lovemazda:

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: mazda 323f BJ 2.0 DITD
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018, 20:33 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 02 Апр 2015, 20:08
Мнения: 84
Местоположение: Пловдив
Привет маниаци , около 2 години колата не си паказваше рогите , но от 2 седмици пак започна да "гасне" в движение. След първия път си направих диагностика с "кламер" и ми излезе греша 1298 - IDM. След като изгасне , запалва веднага , запалва на топло ,на студено без проблем и от раз , не върти стартера по сто пъти. Имам такъв модул и сравнително лесно се сменя. Ще изчакам да спреда да вали тъпия сняг , за да мога да го сменя.

Като купих колата имах проблем с точно този модул и се надявам да и е това болката. Все пак ако някой е имал подобни проблеми , ще се радвам да ги сподели.

edit: Смених модула и навъртях към 200км градско каране , за сега не е "гаснела".

_________________
Мастър инженер-палачор.
Управляваше Мазда 323F.
Управлявам Dacia Logan MCV stepway 2018.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб