Купих си mazda 323F DITD 101hp забелязах че ми гори масло около 500мл. на 1000км . Развих капачката за доливане на масло и установих че има известно количество(не много) пушек .Предположих че пушека идва основно от износени сегменти и именно заради това ми гори толкова масло а не само заради износено турбо . Примирих се ,стара е колата 500мл масло на 1000км не са чак толкова много.Установих че няма писано за проблем с горене на масло при DITD(323,626,Premacy) но при mazda 6 дизелите има изписано много. Говориха за някакви дифтунки (дихтунки) на дюзите заради които имали изгаряне на масло и пушек от капачката за доливане на маслото и там имаше мнение - (
viewtopic.php?f=40&t=21516&start=30 ) на колега(hostaglas) с Premacy с моя двигател който споменаваше че и нашите двигатели имали същите дифтунки и същите симптоми и след смяната им той усетил подобрение.Исках да съчетая смяната на дифтунгите с чистене и стенд на дюзите но сервизите които предлагат стенд във Варна не са много, чака се и някак си няма как да ги заставя да изчистят мизерията която е в главата защото има една маслена магистрала която отива към вакум помпата която има тенденции към запушване (а вакум помпата ми издава силен шум след 2500 оборота) затова реших да отида при познат майстор който ми позволява да му вися на главата и следователно ще мога да си почистя главата.Две от Дюзите излязоха лесно и бяха съвсем чисти а другите две излязоха трудно и бяха силно замърсени с маслени наслоявания по стъблата им което показва че дифтунгите са изпуснали .Няма да се впускам в подробности кое как и защо се прави защото има много изписано за тази процедура за Mazda6 а то важи и за нашите автомобили .Тръбопроводите за излишно гориво са в главата затова е добре да се сменят уплатненията им , те са метални аз не ги смених защото майстора ми каза че с тях проблеми няма да имам . Гумените уплатнения на дюзите към капака на главата са по 28лв и ми досвидяха парите , ако протекат ще ги сменя Дифтунгите са по 2лв а гарнитурата на главата я взех по-хубава 45лв има и по евтини.В крайна сметка пушека от капачката за доливане на масло изчезна ,понапънах на магистралата колата минах около 200км , маслото не мръдна и усещам по добра реакция на колата .Помолих майстора да ми регулира клапаните, изходящите били добре входящите имали малко за корекция .Дюзите не минаха стенд и почистване но почистихме сравнително добре главата от мизерии(не беше много мръсна) .