Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 13:06 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Както става ясно от заглавието, въпросът ми е как точно се почиства дебитомер с клапа (при по-старите мазди)? От снимките става ясно как изглежда дебитомера (номер на модела: B6S7 13 210A). Има ли някакви тънкости при почистването на този тип дебитомери и с какво сте почиствали вашите? Има ли опасност спрея да попадне в електрониката и да го прецакам? Също не ми е ясно дали има нещо зад самата клапа? До колкото е възможно не видях да има нещо което може да се скапе, но все пак някой може да е разглобявал такъв дебитомер и да знае със сигурност. На едната снимка това което е оградено в червено, възможно ли е да е датчик за температура на входящия въздух (намира се на входа на дебитомера от към въздушния филтър)?


Прикачени файлове:
rsz_1rsz_screenshot_2018-01-14-12-46-23.png
rsz_1rsz_screenshot_2018-01-14-12-46-23.png [ 78.79 KiB | Прегледано 2235 пъти ]
rsz_20180114_123836.jpg
rsz_20180114_123836.jpg [ 154.46 KiB | Прегледано 2235 пъти ]
rsz_20180114_123852.jpg
rsz_20180114_123852.jpg [ 145.58 KiB | Прегледано 2235 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 08:39 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
За какъв дявол искаш да го "чистиш" този дебитомер, той не се замърсява тъй като входящият въздух не преминава през измервателният елемент, който в случая се явява потенциометър и е затворен плътно по черният пласмасов капак, залепен със полиуретан! Там финна прах не влиза, херметизиран е , ако разбира се някой вече не го е отварял и после лепил със червен силикон :D
Все пак ако си решил, прусни го с шпрей за потенциометри, не със WD40-той е за болтове и гайки!
Нищо не може да му се случи от шпрей на потенциометъра.
Просто тези дебитомери се износват от постоянно триене, както всеки механичен потенциометър и в повечето случаи "почистването" не помага ако измервателният контактен слой под опипвача е вкопан и изтрит.
Това заградено в червено е сензора за измерване температурата на входящият въздух, той е обикновен термистор, тоест терморезистор/термосъпротивление/, променя си съпротивлението в зависимост от температурата на постъпващият въздух.
Това е в общи линии устройството на дебитомера, всичко останало е механика, ос с лагери , клапа и кутия на клапата , виж дали плавно се движи клапата - от край до край, дали не засяда , задържа някъде. Друг проблем при този механичен тип дебитомери е спиралната пружина на клапата, която след дълги години рабора омеква/уморява се/ и си променя силата на натег, отам и позицията на опипвача при различните работни режими, /дебит/ на въздуха.

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 18:31 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
rockton написа:
За какъв дявол искаш да го "чистиш" този дебитомер, той не се замърсява тъй като входящият въздух не преминава през измервателният елемент, който в случая се явява потенциометър и е затворен плътно по черният пласмасов капак, залепен със полиуретан! Там финна прах не влиза, херметизиран е , ако разбира се някой вече не го е отварял и после лепил със червен силикон :D
Все пак ако си решил, прусни го с шпрей за потенциометри, не със WD40-той е за болтове и гайки!
Нищо не може да му се случи от шпрей на потенциометъра.
Просто тези дебитомери се износват от постоянно триене, както всеки механичен потенциометър и в повечето случаи "почистването" не помага ако измервателният контактен слой под опипвача е вкопан и изтрит.
Това заградено в червено е сензора за измерване температурата на входящият въздух, той е обикновен термистор, тоест терморезистор/термосъпротивление/, променя си съпротивлението в зависимост от температурата на постъпващият въздух.
Това е в общи линии устройството на дебитомера, всичко останало е механика, ос с лагери , клапа и кутия на клапата , виж дали плавно се движи клапата - от край до край, дали не засяда , задържа някъде. Друг проблем при този механичен тип дебитомери е спиралната пружина на клапата, която след дълги години рабора омеква/уморява се/ и си променя силата на натег, отам и позицията на опипвача при различните работни режими, /дебит/ на въздуха.


Благодаря отново за изчерпателния отговор колега. В такъв случай изобщо няма да го барам.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб