maZZda написа:
Има нещо много объркано в тези 3 примерни положения.
"Стъпковия мотор" е едно просто електромачгнитно клапанче със пружинка на което когато му се подаде ток то се отваря за да пропусне въздух във колектора,когато му се спре токът пружинката го затваря.За това колко е отворен зависи колко е силен тока който му се подава за да обори силата на пружинката.Това му действие се определя от компютъра и тока се подава директно от него, като напрежението се регулира постоянно.
При студен двигател(студен старт) при повечето автомобили давайки на контакт компютъра веднага разбира че е студено навън от температурните датчици(за въздух и за охл. течност). При това положение той подава ток за да се отвори ел. клапана до 40-50% за да улесни запалването.При някои автомобили може да достигне до 80% на старт..
След запалване, клапанът остава отворен известно време(зависи от производител,модел,модел двигател и прочие) за да поддържа по високи от нормалните ниски обороти и да може двигателя да достигне работна температура по-бързо.
След загряване на двигателя до работна температура, клапанът продължава да функционира за да поддържа ниските обороти такива каквито са зададени от компютъра.Клапанът работи на 5-10% отворено положение в този случай.
При всяко подаване на газ с педалът, клапанът се затваря и не функционира докато не стане време той да се намеси когато си дръпнем кракът от педалът и оборотите паднат под определени стойности.
Той се грижи и за коригиране на допълнителния товар от консумативите по електро инсталацията и периферията на мотора.
Та при студен старт може да се каже че е отворен(в някакъв процент),при полу загрял мотор пак е отворен(но в по малка стойност от колкото при студен старт) а при топъл мотор постоянно се отваря и затваря(или седи в някаква почти затворена позиция) за да коригира оборотите при необходимост.
Този който си посочил е със 1 вход и 2 изхода, предполагам че единият изход"Air valve" (който и в 3-те позиции е отворен) е за въздушната клапа която се отваря при наличието на силен вакум в колектора и работи единствено с една пружина(която може да бъде регулирана) Другият изход който в определени моменти е блокиран или поне в процентово отношение е затворен е проходът през който клапанът подава допълнителното количество въздух за да коригира оборотите.
И тук идва моментът в който ще те попитам: Това Duty 100/40/0% отдолу ти ли го писа или си копирал схемата/чертежа от някъде?Мисля че то подвежда малко, но не е и изключено да има системи които работят на различен принцип от този който описах.
Ето едно просто клипче със работа на стъпково моторче при даване на втори контакт на студен двигател(1.5 БА)
Абстрахирайте се от това какви ги говоря на клипа..
https://youtu.be/ER8iUyCl9FwБлагодаря за изчерпателния отговор!
Ще прикача снимка на пълната схема за да стане по-ясно.
Air valve е автоматичен смукач. Клапан който отваря и затваря според температурата на антифриза. Колкото повече загрява колата, толкова повече клапана затваря.
В моя случай електромагнитния клапан представлява намотка с магнит и ос която е на два лагера. Компютъра на колата подава импулси и по този начин оста се върти в различни положения като отваря или затваря някои от каналите по които се движи въздуха. Въпросът беше кога и какво се затваря и отваря
Следя последната ти тема и от клиповете които си качил става ясно, че твоят електромагнитен клапан работи на друг принцип. Моята кола е с двигател B69 (1.6 SOHC 88 к.с). Това Duty 100/40/0% си го има на схемата.
Проблемът е, че ел. клапана ми не работи. Купих си друг втора ръка, но с него колата работеше още по зле. В момента карам без клапан и колата се опитва да гасне. Пробвах да го заместя с обикновен бензинов клапан, с идеята когато колата е студена бензиновия клапан да бъде отворен и по този начин да постъпва повече въздух във всмукателния колектор, а когато колата загрее, клапанът да бъде затворен. Е да, обаче се оказа че клапана е прекалено малък (ф8) и почти нямаше разлика дали е отворен или затворен (около 200 оборота разлика). По-големият проблем обаче беше, че пак го имаше това играене на оборотите.
Това, че при включване на консуматор падат оборотите не ме бърка. Въпросът е колата да работи на смукач когато е студена (смукача работи) и след подаване на газ или изключване от скорост оборотите да не спадат рязко и след това да се покачват.