Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Окт 2017, 16:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017, 13:22 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Здравейте от доста време колата ми дърпа даже май по-скоро завива сама надясно.Минавала е неколкократно стенд.Преден/заден мост всичко е в допуските.С зимни/летни гуми все си дърпа.Разменяни са им местата-никаква разлика.Спирачките не задържат.Прикачам разпечатката от предпоследното замерване т.к на последното(след което ми се струва че е още по зле положението) преди една седмица не ми дадоха,но регулираха само сходимоста т.к сменях накрайник.Друго не е пипано.
Гумите не ги износва или може би дясната във външния край е малко по-износена но мисля че е нормално с оглед на повечето дупки,пясъци в десния край на пътя.


Прикачени файлове:
IMG_07082017_142611.jpg
IMG_07082017_142611.jpg [ 227.92 KiB | Прегледано 843 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017, 15:17 
Online
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 122
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
провери ли пружините и разстоянието между гумите и калника отгоре да са еднакви ?
счупена пружина примерно ....
това е което ми хрумва.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017, 20:27 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 854
Местоположение: София
Имаш разлика в страничния наклон . Не съм специалист за да преценя разликата която имаш дали ще даде отражение . Но износването на гумата говори за проблем . Регулирането е изключително трудоемко и може би за това премълчават .Аз сам си играх защото никой не му се занимаваше . Макферсона се откачва от купето и се завърта на 90 градуса тампона .Поставяш и мериш .Има 4 положениа (360 : 90 =4) .Така се налучква правилния наклон . Прочети някъде каква е допустимата разлика в наклоните и ако при теб е повече регулирай .

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017, 21:41 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Разликата уж я дават допустима,но и аз я забелязах и мисля че по проблемната стойност е отдясно.Иначе знам как се регулира от тампона, но мисля че след всяко положение май сходимостта трябва да се регулира наново .Иначе дори не трябва да се налучква - Изображение
Иначе от центъра на главината до калника разликата е 7мм по-ниска отдясно,което май не е много


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017, 23:28 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 854
Местоположение: София
Не знам дали 7 мм са много . Опитай с гумени подложки в по-ниската час да повдигнеш пружината и ако промени посоката на дърпане явно е достатъчен проблем .
Или пригоди нещо подобно . При мен при смяна на тампон пружината не лягаше в засека при чашката на амортисьора .


Прикачени файлове:
ТАМПОНИ-ПОДЛОЖКИ-ПРУЖИНИ.jpg
ТАМПОНИ-ПОДЛОЖКИ-ПРУЖИНИ.jpg [ 9.66 KiB | Прегледано 796 пъти ]

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017, 15:21 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Снощи дадох от дясно +30' на надлъжния наклон и сякаш има леко подобрение ,но пак си дърпа.Ще завиша и отляво страничния +30',но първо трябва да отвия едната гайка ,че превъртя шпилката в тампона и ще мина сходимост да видим какво ще излезе.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Авг 2017, 12:57 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Ное 2016, 13:19
Мнения: 18
Местоположение: Шумен
Имах същия проблем. Ходих на стенд - уж всичко точно. После отидох при правилните майстори които правят предници. Оказа се, че 2-те гуми са с наклон надясно(или на ляво вече не помня). Това по принцип не се регулира, но тъй като майсторите са читави ми разшириха отвора на едното колело в правилната посока и със шайби стегнаха - проблема се реши. По принцип и двете гуми трябва да са с лек наклон - леко отворена трябва да стои предницата.

_________________
Мазда 626 2.0 136к.с. 2000г. фейслифт
Мазда Демио 1.3 63к.с. 1999г.
Кия Спортидж 1995г. 2.0 128к.с.(половин Мазда)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2017, 09:50 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Сега коригирах страничния наклон на лявото колело,но дърпането продължава.Тези дни трябва да ида на стенд да проверя колко точно съм го променил и да видя далие мръднала сходимостта.Струва ми се че дърпането става по силно при подаване на газ и при по висока скорост.Най-дразнещо е по магистрала и при потегляне как още при отпускането на съединителя волана се завърта надясно.Тампоните на носачите са здрави,но незнам възможно ли е да са омекнали и да е от тях?Другото нещо което се чудя дали може да е дясната полуоска-има луфт в шлиците между чашата на вътрешното каре и вал при висящия лагер?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2017, 11:48 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1293
Местоположение: Пловдив
При потегляне(рязко) в моментът на завъртане на воланът на дясно присъстват ли някакви шумове?Пукане,тракане,чукане.. такива работи??
Направи си един опит и размени лява с дясна гума или хвърли задните отпред за да елиминираш възможността да е от тях.. или те да подсилват ефектът...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2017, 14:37 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Гумите са разменяни.Шум няма освен при по рязка смяна на посоката (напред-назад) но това е от този луфт на полуоската.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2017, 21:53 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Днес минах стенд.Няма промяна в дърпането-все така си тегли надясно.Ето и данните .http://imgur.com/a/W5YNS


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Авг 2017, 22:25 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Ное 2012, 10:42
Мнения: 28
Местоположение: София
А тампоните на двигателя провери ли понеже и моята си ходи на кадето иска та след по упорит оглед забелязах че тампона при ангренажа и този малкия на кутията долу при гредата са скъсани още не съм ги сменял но почти съм сигурен че там ще е заека

_________________
626 GF 2.0 115HP LPG BSM
626 GF 2.0 136 HP LPG Star Gas


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2017, 08:11 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
И при мен е скъсан този малкия правоъгълния долу на гредата ,но не мисля че оказва някакво влияние,двигателя не мърда особенно в коша.Забелязох че след размяната на гумите -минал съм 4000км отново започва да износва дясната в външния край.Като ритам предните колела няма някакво странно движение напред назад :(


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2017, 10:29 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Ное 2012, 10:42
Мнения: 28
Местоположение: София
Задните тампони на носачите купи си BLUEPRINT имат доста повече гума по тях от другите и разликата се усеща

_________________
626 GF 2.0 115HP LPG BSM
626 GF 2.0 136 HP LPG Star Gas


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2017, 23:07 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1293
Местоположение: Пловдив
Колега, отиди на някой свестен стенд, на който да ти измерят дали колата е усукана т.е. диагоналите как са..
Ако колата е удряна, спокойно може да си върви по диагонал и да си дърпа на където ще..
ако не се измерят и съпоставят един с друг преден-заден мост и стъпката каква е все едно не се прави нищо..
Това беше един случай на мой приятел.. пак по същия на чин ходеше по мъките по стендове и вечно си дърпаше колата...
Това може и да не е същия като твоя случай, но поне дава малко тема за размишляване..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2017, 08:39 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Имаш ли идея къде има техника за измерване на диагонали?(измервал съм диагонали на коша отпред с ролетката и всичко е ОК).Въпреки че си мисля че няма как при усукано купе всичко да е точно при преден и заден мост.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2017, 16:26 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3318
Местоположение: Е те тука Варна, морето, голите жени, и на кмета у поотк@т@
Привет, колеги,
От година насам карам една 626 GE FS 1992, която взех почти на майтап, само защото беше много запазена за годините си. Че имаше куп неща за оправяне - имаше, но вървеше и то вървеше добре. И я подкарах ежедневно и здраво.
И когато по едно време реших да сменя предни дискове и накладки, свалям дясно колело, посягам да откача спирачния маркуч... а, той вързан с биндер лента... гледам да разбера поредната открита простотия по колата и...
А! Ма той амортисьора ляв, пък монтиран вдясно! И така разбрах откъде идва лекото придърпване надясно, понеже пружината стои като за лява страна, ама вдясно и колелото има интересен наклон. :D

Пък че придърпването може да е и от всичко друго по предницата - то е ясно. :)

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2017, 20:39 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1293
Местоположение: Пловдив
gecata1 написа:
Имаш ли идея къде има техника за измерване на диагонали?(измервал съм диагонали на коша отпред с ролетката и всичко е ОК).Въпреки че си мисля че няма как при усукано купе всичко да е точно при преден и заден мост.


Мисля че "3D" стенд се водеше.. мерят се едновременно и двата моста и се виждат разлики при диагоналите...
За всеки случай поразпитай около теб има ли някъде такъв на който мерят едновременно преден и заден мост и дали могат да хванат тая разлика в диагоналите..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2017, 14:06 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Смених задните тампони на носачите(бяха се закъсали),но влаченето надясно си остава....


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2017, 15:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
gecata1 написа:
Смених задните тампони на носачите(бяха се закъсали),но влаченето надясно си остава....

Колега, като имаш път към Пловдив (тази седмица ме няма) ми пиши да те заведа да ти оправят дърпането надясно. Мисля, че беше 20лв със стенда. Поздрави!

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2017, 18:26 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 967
Местоположение: Ст.Загора
Има развитие във връзка с тегленето.След смяната на тампоните на носачите и продължаващото дърпане,реших да разменя гумите както са на джантите,т.е да се въртят в обратна посока.Колата започна да тегли наляво.Отдавам го на това че и двете гуми са се износли повече в десния си край гледано в посока на движение.Смених гумите и засега колата върви направо ,освен когато ускорявам.Доколкото прочетох в интернет така наречения torgue steer е възможно да се проявява при различна дължина на полуоските или при различен ъгъл който сключват.Като загледах видях че десният тампон на мотора е смачкан и мотора е пропаднал с около 2см.Надявам се като оправя това съвсем да изчезне тегленето надясно и да не яде гумите...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб