КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Смяна на тампон на амортисьор (заден) - 626 GE
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=31&t=19009
Страница 1 от 3

Автор:  Snap [ 25 Фев 2010, 15:19 ]
Заглавие:  Смяна на тампон на амортисьор (заден) - 626 GE

Здравейте колеги,

от доста време като мина през неравност и ми тропа нещо отзад. Напоследък почна и да скърца и предполагам, че е тампона на амортисьора, който отгоре изглежда доста корозирал. Въпросът ми е за смянта, предпоалгам се развива тампона отгоре, после се сваля целия амортисьор и свивам пружината със скобите, развивам гайката на амортисьора която държи и тампона, при нея имаше ли някаква особеност ? Мисля, че бях гледал някъде, че не е стандартна ? След това слагам по обратен път новия тампона, има ли някаква особеност при слагането и трябва ли нещо да съвпадне, защото четох по форумите, че имало случаи на неправилно сложени тампони. Ще погледна и в ръководството какво казват.

Благодаря предварително

Автор:  Ramirezz [ 25 Фев 2010, 15:37 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

И аз трябва да ги сменям, така че информация относно демонтажа ще е полезна и за мене :lovemazda:

Автор:  Snap [ 25 Фев 2010, 15:51 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

:) направо ако си от София може да дойдеш за компания и ще видим как се сменя :)

Автор:  vili [ 25 Фев 2010, 16:24 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

преди всичко внимателно развиваш тръбичката на спирачното маркуче или ако е с прорез планката му..само скобата и отместваш :)

Автор:  todortvm [ 25 Фев 2010, 19:12 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

За смяната на тампона са ти необходими скоби (особенно при монтажа на новия тампон,може и без тях ама ти трябва някои здравеняк :D и условието амортесиора да е газов). Откачваш шенкела от 2 болта,откачаш датчика на ABSа (ако има такъв,много внимателно,вероятноста болта да се скъса е поне 90%,особенно при Австрииски екземпляри),махаш скобата която държи спирачния маркуч после и самия маркуч,след това махаш кората в багажника,махаш стоиката за задния колан,отвиваш 3 гаики на тампона и измъкваш аморт.От там на татък се молиш гаитата на стеблото да не се е заварила от ръжда за стеблото (наи лесно се отвива със гаиковерт на сгъстен въздух. Купуваш си нов опорен тампон,нов прашник и шок тампон (не се изхвърляй да купуваш за Мазда ще те одерат поне 30лв,взимаш на OPTIMAL за VW PASSAT 2 (от преден аморт),струва поне 1/2 от маздовия а е аналогичен).Сглобяваш в обратен ред и си готов (ако няма неприятни изненади би трябвало да не ти отнеме по повече от 1 час на аморт.

Автор:  myst3 [ 25 Фев 2010, 22:42 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Аз пък да се намеся в темата с мой въпрос... Отзад сменях миналата седмица амортисьорите и дясния тампон се оказа доста изгнил.... Сменен е и от тогава се чува един странен звук от там. Немога да го определя като кратко и отсечено скърцане ли е или почукване. Все едно съм сложил гайка в някакво пластмасово шише и я "джуркам" вътре. Дори на леки неравности по асвалта (не кръпки или пукнатини, а разни вълнички по асвалта) се чува. Мислих че е от някоя тапицерия, но бях махнал всички кори по задната част на колата. Следващата седмица, ще я карам на майстора да си я види, но аз просто нямам идея какво може да е? Чува се точно там горе където е тампона.

Автор:  todortvm [ 25 Фев 2010, 23:44 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ами...най вер. не си стегнал добре стеблото...,лесно се разбира...когато вдигнеш колата рязко нагоре (с ръце за калника,но трябва да си малко едричак за тази цел, :D ).

Автор:  vili [ 26 Фев 2010, 00:44 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Тошко, да те поправя относно шоковете...не си купувайте предни шок тампони, намерети си някакви аналози, но задни. Рискувате да стане доста дискомфортна возията в крайния ход.

Автор:  Snap [ 26 Фев 2010, 07:48 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Задължително ли е да се сменят тия шок тампони ? Колко струва принципно самия тампон, за които питам, че още не съм звънял на Ники да го питам, спомням си, че преди на старата Мазда един колега от Търговище ми прати без пари пружина и тампон след като моите се бяха скъсали и нямаше проблеми после.

Автор:  todortvm [ 26 Фев 2010, 09:07 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ако ти е здрав стария шок си го слагаш него,задалжително обаче слагаш прахоуловител (те обикновенно обаче са комплект със шока).Аз преди години когато слагах на GC а и сега на GEто съм точно такива..за Пасат 2,видимо като размери и твърдост не намерих разлика (говоря за шокове които са от еднаква материя като оригинала), Вили е прав че може да се получи втърдяване,но аз такова не усетих,още повече че като возия ФВ са доста по "меки"....за наи лесно...сваляш оригиналния шок и с него в магазина...така грубо ще можеш да прецениш (в никои случай не взимай гумен шок).

П.П дебелината на стеблото ти е 22мм.

Автор:  myst3 [ 26 Фев 2010, 10:25 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

todortvm написа:
Ами...най вер. не си стегнал добре стеблото...,лесно се разбира...когато вдигнеш колата рязко нагоре (с ръце за калника,но трябва да си малко едричак за тази цел, :D ).


Не аз, а майстора :) ....Иначе имаш предвид отгоре тази голямата гайка, която хваща самия амортисьор?

Автор:  todortvm [ 26 Фев 2010, 13:03 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Да..

Автор:  todortvm [ 27 Фев 2010, 11:31 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ето как изглежда опорния тампон =>

Прикачени файлове:
Mount.jpg
Mount.jpg [ 16.92 KiB | Прегледано 20588 пъти ]
Коментар на файл: А с такъв съм го заменил аз,Topran води се нещо като универсален кит за VW.
Topran.JPG
Topran.JPG [ 31.47 KiB | Прегледано 20588 пъти ]
Коментар на файл: Това е оригинален KYB шок с прашник
KYB.jpg
KYB.jpg [ 13.79 KiB | Прегледано 20588 пъти ]

Автор:  vili [ 27 Фев 2010, 12:27 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

най-добрите шок тампони са от Мерцедес 190ка, прилично меки и возията е супер, няма ги тези нежелани динамични удари :wink:

Автор:  Snap [ 03 Мар 2010, 17:32 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Днес купих тампона от Ники за 50 лв. и още в началото греда ! 1во ми се прецака секретната гайка и докато намеря тръбен ключ да я сменя, откачих всичко друго развих първия болт на шенкела, обаче втория не успях, напъвах и не мърда, напръсках го обилно с WD40 и пак нищо. Търсих някакви тръби да си удължа рамото на гедорето, но не намерих подходяща и накрая върнах всичко както си беше и оставих за уикенда, защото за днес няма време.

Някой има ли идея с как да го развия тоя болт, ако не стане и с тръба + гедорето ? Винаги тия 2та болата са били проблемни и то на такива стари коли.

Автор:  vili [ 03 Мар 2010, 22:57 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

ще се развие, създай му по-голям момент просто :)
и преди да махаш разхлаби гайката на стъблото...

Автор:  rally86 [ 04 Мар 2010, 09:14 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Вади флексо и го режи,аз ше ти донеса 2-3 болта хаха,иначе яко напън и нема къде да ходи :)

Автор:  Snap [ 04 Мар 2010, 14:11 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ами ако времето позволява в Събота ще го напъвам, Владо искаше ми се вчера да го оправя та да ти върна скобите, но така и не стигнат до тази част. Надявам се през уикенда да го оправя.

На схемата на окачването, под тампона има някаква гума, а над него пък някакво уплътнение или какво е там, те сменят ли се, защото Ники нямаше такива.

Нещо ме притеснява рязането на тоя болт, защото мястото е супер тясно. Ако се реже предполагам главата на болта се реже и след това се избива.

Има един начин за загряване с ток, от някакъв трансформатор се подава високо напрежение и болта става червен за секунди, виждал съм такова нещо при един майстор.

А имам и още един проблем, свалих колана и той се сви докрай и не мога сега да го разтегна, пластиката при всяко движение опира в зъбите на ролката и блокира колана. Това при монтажа ще го мисля, но все пак.

Значи още един въпрос за гайката на амортисьора, трябва да я разхлабя леко преди да сваля амортисьоратака ли ? Ники ми каза, че като се затяга трябва да се държи някъде контра, защото стеблото на амортисжора се въртяло с гайката, нещо подобно ми обясни. Виждал съм амортисжори на който се държи контра с шестограм, а отгоре въртиш гайката.

Автор:  rally86 [ 04 Мар 2010, 19:12 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

колана ще се оправи като го сложиш на място,болта не се притесняваи да го режеш,наи добрия вариант е да го разглобиш с гаиковрът тогава няма да се налага да държиш контра никъде-хихихи,и така тия уплътненията дето седят на пружината не се притесняваи за тях слагаи си старите :)

Автор:  Snap [ 04 Мар 2010, 20:00 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Да, ама коланът си седи долу при седалките и не мога да го издърпам до горе. Може би трябва под някакъв ъгъл да го дръпна.
Ами ще видим сега за болта, то за гайковръта зависи и какво налягане му се подава, тия от гумаджийниците ми се струват слаби да го развъртят тоя болт.
Дано през уикенда да не вали и ще го видим.

Автор:  todortvm [ 04 Мар 2010, 20:05 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Snap написа:
......................



Гумата е м/у пружината и тампона,никаде не съм виждал да се продава такава,а и е доста вероятно да ти е здрава ако аморт.не испуснал масло.Гарнитурата м/у тампона и къупето също никаде не се продава (изрежи си нова,не кои знае каква философия).Да мойе да развиеш гаиката на стеблото и да я оставиш на 2-3 трезби за по лесно (пък и самия тампон ще ти държи контра (отвора му е точно със формата на стеблото) но при изгнил тампонвероятноста да превърти и там е реална)),наистина има къде да се държи контра НО ще ти трябва малко по особен инструмент а се съмнявам че имаш.Както и преди ти казах...ако не ще да се отвива когато свалиш целия аморт.отиваш при някои гумаджия и тои ще ти я отвърти без проблем.Болтовете ако не можеш да ги одвиеш дори и да ги срежеш има доста голяма вероятност да са запекли и в шенкела,а при отрязан болт ще ти е още по трудно да го избиеш,(аз ползвам най обикновенна вода,може да е глупаво за някои но ми върши работа :) ).При здрав нов тапон стягаш гаиката до краи чак когато монтираш аморт за купето (именно тампона ще ти държи контра (това все пак е Мазда а не VW :D )).За да ти се освободи механизма на колана постави основата на колана в ХОРИЗОНТАЛНО положение,механизма има "защита" (най вероятно направена за да се предотврати разхлабване на колана в случаи на преобръщане на колата) !!!

Автор:  Snap [ 04 Мар 2010, 20:36 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ами ще пробвам, лошото е, че тампона е много ръждясал и има нападала ръжда в канала където е и гайката, нз дали ще влезе така лесно вложката на гедорето, но ако трябва ще я махна някак си от там. За болта може и аз да го поизмия малко, защото беше целия покрит с пръст и WDто го изми малко. Сега се сетих, че то стеблото на амортисьора не е кръгло, а е леко отрязано и така влиза в тампона, който има същата форма и това трябва да е контрата :) Нека само да не вали и ще го мисля.

Владо като каза за гайковерта ми стана интересно и реших да прочета малко как работи. Принципно разбрах, само не ми стана ясно при ударните как точно се създава въртящия момент и какви накрайници се ползват, май не са обикновени вложки. Пишеше, че поне с ударен гайковерт на ти трябва да държиш контра и някой по мощен се справя с такива корозирали болтове. Жалко че не познавам някой който има такъв да го развърти тоя скапан болт.

Автор:  todortvm [ 04 Мар 2010, 21:03 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Snap написа:
Сега се сетих, че то стеблото на амортисьора не е кръгло, а е леко отрязано и така влиза в тампона, .


Ами не четеш много задълбочено май... :D ,казах ти....отиваш при някои гумаджия :D

Автор:  myst3 [ 05 Мар 2010, 17:41 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Каква е тази гарнитура между тампона и купето?

Автор:  glavanov [ 05 Мар 2010, 23:29 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Бе тя една прозрачна такава наелонова... пасва на 4-те шпилки на тампона
Ама едва ли играе някаква авангардна роля.
Много вероятно за да не се нарушава лаковото покритие там, където частите контактуват за да се избегне корозия... От някакъв по-дебел наелон или тънка гума трябва да свърши работа.
Има и гумени подложки от двете страни на прожината... пак нещо като гарнитури, но те няй вероятно са против нежелани звуци... Не се стараят да ги наместват добре майсторчетата и след смяна на амортисьор все от някоия страна леко изплюват ама не е болка!

Автор:  Snap [ 13 Мар 2010, 21:53 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Колеги днес най-накрая го сменихме тоя тампон. Отне ми цял следобед. Първо долния болт където се хваща амортисьора за шенкела като удължихме гедорето с една тръба се отвъртя гайката после си играхме доста време да го избием, че беше запекъл нещо. Даже се наложи да смъкна надолу спирачни апарат, защото пречеше да удрям с чука. Е накрая като задудряхме с тоя чук излезна шибания болт, свалихме амортисьора, но понеже гайката на амортиьора където е на съблото, беше покрита с много ръжда и не можахме да я отвъртим като беше закачен и отидох при един гумаджия и с гайковерта за 10 сек. се отвъртя без контра. След това сложихме новия тампон напаснахме пружината, но забравихме да напаснем тампона спрямо амортисьора и се наложи още веднъж да съберем пружината ида завъртим тампона. Накрая взлезна, сложихме болтовете и така. Качвам малко снимки и на стария тамон да се види на какво приличаше. Лошото е, че и ботуша ми е малко поизгнил, чух че се кърпели, къде и колко ще струва ? Също така от време на време пак потропва нещо и сега не знам какво е, чува ми се отдясно, но може и да е другия тампон. Може и задната тонколона, която не е оригиналната и е хваната за 1 -2 болта при клатушкане да се удря. Можеи гърнето да се удря в гредата преди го имах този проблем. Шумът не се чува при преминаване през дупки, а при някакви неравности, когато едната гума стъпи на някаква неравност итогава се чува някакво тропане. Утре ще видя пак от какво може да е. Също така се счупи едно парче от тази ламаринка дето пази задния диск, проблем ли е ?

Искам да благодаря на Владо rally86, че ми услужи със скобите и даде някой акъл по телефона :)

Прикачени файлове:
Image0307.jpg
Image0307.jpg [ 62.19 KiB | Прегледано 20412 пъти ]
Image0306.jpg
Image0306.jpg [ 51.46 KiB | Прегледано 20412 пъти ]
Image0305.jpg
Image0305.jpg [ 61.26 KiB | Прегледано 20412 пъти ]

Автор:  vili [ 14 Мар 2010, 04:10 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

ееее най-накрая се приключи :D
за тропането, виж биелетка да не е виновника или в някой тампон на моста...

Автор:  Snap [ 14 Мар 2010, 05:13 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Ами утре ще отида до един канал в квартала и ще я погледна отдолу. Тропането както казах се чува при много станни ситуаци и като си шофьор трудно се определя откъде се чува. Не е е кой знае какво, но понякога дразни, ама все пак от 18 годишна кола не може да се очаква да вози като нова. Скоро ще отворя една тема за смяна на предни дискове и накладки да изясним процедурата мисля, че не е сложна.

Благодаря на всички за съвеите и помоща, ще дойда на някоя среща да почерпя :) Надявам се и темата да е помогнала и на други колеги, който са решили да сменят тампона. Принципно ако си го правил друг път не би трябвало да отнеме повече от 1-2 часа.

Автор:  vili [ 14 Мар 2010, 12:27 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

eeee стига де, нали да смениш дисковете развиваш 2 болта, отместваш апарата, развиваш фиксиращото болтче и ги вадиш ... кво му е сложното :)

Автор:  todortvm [ 14 Мар 2010, 12:57 ]
Заглавие:  Re: Смяна на тампон на амортисьор

Snap написа:
............


Другия път да слушаш повече какво ти казваме,радвам се че всичко е минало ОК.За ръждата....ако я правиш я прави като трябва..начините за това са 2,или се реже до сдраво и се кърпи като хората или намираш цял здрав "ботуш" и го сменаяш,всичко друго са пари на вятъра (зависи какви са ти плановете към колата и колко време мислиш да я караш),каквото и да птравиш накрая трябва да предвидиш достатъчна нова антикорозионна защита.Както ти каза Vili предни дискове се сменят за 20мин,като единственото което е неопходимо е да свалиш сирач.апарат (2 болта) и да отлепиш диска от главината ако е запекъл (за целта има дупка с резба в която се навива болт и тои отделя диска от главината).

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/