Здравейте в руските форуми има доста информация за профилактиката,но нека има и в нашия т.к това е една от детските болести на маздите.Не съм правил снимки затова ще използвам от интернет.
Ето го нагледно спирачният апарат,който предварително сме свалили.Необходимо е да се почистят и смажат водачите към съпорта или да се сменят при нужда.
След като апарата е свален,се маха маншона на буталото който е хванат с телена осигуровка за апарата.След това се сваля буталото което е перфорирано за специален ключ.По часовниковата стрелка се навива навътре,обратно се изкарва.(Може предварително да се изкара донякъде като се напомпи спирачката при свален апарат).За въртенето аз използвах гаечен ключ 15,който мушкам в отворите.
Когато се изкара буталото в апарата остава механизма за саморегулиране,който се състой от един винт и няколо шайби с пружина.Маха се уплатненито, което държи спирачната течност .Целият механизъм показан по горе се държи от зегерка ,която се мах с прави зегер клещи.Махат двете шаиби капачето и пружината.Винтът е освободен и го държи уплътнителният О-пръстен в задния край.Аз го извадих с малко по-силно дърпане с клещите.Вече основната част на апарата е разглобена и остава механизма за ръчната спирачка.
Трябва да се извади металният щифт който предава движението от палеца на ръчната към буталото.Много вероятно е да е силно корозирал или счупен.
От задната страна на апарата се сваля пружината която връща палеца и се отвива гайката с ключ 17.Mахат се ухото на което се закача жилото(излиза на две части),изважда се гумето оплатнение около палеца на ръчната,което е основният виновник за мизерията в апарата и се палеца излиза нагоре
Изчиства се добре от ръждата.По страшното е в апарата.Оригинално палецът лагерува в апарата с иглен лагер който има дупка от едната стран през която минава щифта.
При лагера беше така корозирал че ролките му бяха изглили а черупката я извадих на части.
Тъй като такъв лагер е много трудно да се намери(освен оригинален по каталога на мазда) ,стругар ми направи бронзова втулка с дупка за шифта и нов шифт.След интервнцията трябва да се купи ремонтен комплект и да се подменят всички уплатнения ,а палеца и втулката да се смажат добре с грес.Апарата се сглобява в обратен ред.За да е по лесно слагането на зегерката държаща саморегулиращия механизъм се слага някаква втулка или мъркуч на винта за да държи пружината и шайбите вертикални след което се маха.Слага се уплатнението като е добре да се намаже със спирачна течност и се навива буталото след което се слага новия маншон.
Необходими са ви: ключове 12,14,17 и 8(за обезвъздушването после),Ремонтен комплект за апарата(в Евро 07 е 16лв за 1 апарат,марката забравих),грес и спирачна течност