Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 22:35 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 943
Местоположение: Ст.Загора
Здравейте в руските форуми има доста информация за профилактиката,но нека има и в нашия т.к това е една от детските болести на маздите.Не съм правил снимки затова ще използвам от интернет.
Ето го нагледно спирачният апарат,който предварително сме свалили.Необходимо е да се почистят и смажат водачите към съпорта или да се сменят при нужда.
Изображение
След като апарата е свален,се маха маншона на буталото който е хванат с телена осигуровка за апарата.След това се сваля буталото което е перфорирано за специален ключ.По часовниковата стрелка се навива навътре,обратно се изкарва.(Може предварително да се изкара донякъде като се напомпи спирачката при свален апарат).За въртенето аз използвах гаечен ключ 15,който мушкам в отворите.
Когато се изкара буталото в апарата остава механизма за саморегулиране,който се състой от един винт и няколо шайби с пружина.Маха се уплатненито, което държи спирачната течност .Целият механизъм показан по горе се държи от зегерка ,която се мах с прави зегер клещи.Махат двете шаиби капачето и пружината.Винтът е освободен и го държи уплътнителният О-пръстен в задния край.Аз го извадих с малко по-силно дърпане с клещите.Вече основната част на апарата е разглобена и остава механизма за ръчната спирачка.
Изображение
Изображение
Трябва да се извади металният щифт който предава движението от палеца на ръчната към буталото.Много вероятно е да е силно корозирал или счупен.
Изображение
От задната страна на апарата се сваля пружината която връща палеца и се отвива гайката с ключ 17.Mахат се ухото на което се закача жилото(излиза на две части),изважда се гумето оплатнение около палеца на ръчната,което е основният виновник за мизерията в апарата и се палеца излиза нагоре
Изображение
Изчиства се добре от ръждата.По страшното е в апарата.Оригинално палецът лагерува в апарата с иглен лагер който има дупка от едната стран през която минава щифта.
Изображение
При лагера беше така корозирал че ролките му бяха изглили а черупката я извадих на части.
Изображение
Тъй като такъв лагер е много трудно да се намери(освен оригинален по каталога на мазда) ,стругар ми направи бронзова втулка с дупка за шифта и нов шифт.След интервнцията трябва да се купи ремонтен комплект и да се подменят всички уплатнения ,а палеца и втулката да се смажат добре с грес.Апарата се сглобява в обратен ред.За да е по лесно слагането на зегерката държаща саморегулиращия механизъм се слага някаква втулка или мъркуч на винта за да държи пружината и шайбите вертикални след което се маха.Слага се уплатнението като е добре да се намаже със спирачна течност и се навива буталото след което се слага новия маншон.
Необходими са ви: ключове 12,14,17 и 8(за обезвъздушването после),Ремонтен комплект за апарата(в Евро 07 е 16лв за 1 апарат,марката забравих),грес и спирачна течност


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2013, 16:24 
Offline
маниак
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 03 Май 2012, 12:13
Мнения: 584
Местоположение: Монтана
Много полезна тема. =D> Днес с бащата ги разваляхме и двата, стана супер: ръчна и спирачки станаха на 6. Голям зор видяхме със свалянето на гайката която е за ръчната и беше много запекла(бая бой падна :lol:). Другия проблем беше с телчицата за маншона към буталото, слага се първо маншона, а после телчицата(щото няколко пъти опитахме едновременно и нищо, няма свиване по този начин :D). Който се наема с тая процедура да си снима 1-та схема много е добра, няма объркване и чудене кое къде е после. Ремонтен комплект от Еврото 16 лв. Frenkit(Испания). Всичко друго е същото както gecata1 е казал. :lovemazda:

_________________
Mazda 6 GY 2.0d 136 hp & Nissan Almera N16 2.2di 110 hp
Mazda 626 GW 2.0ditd 90 hp ex


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2013, 10:41 
Offline
фен
Аватар
1999 Mazda 626

Регистриран на: 13 Ное 2012, 19:13
Мнения: 160
Местоположение: Varna
Да наистина полезна тема, на моята МАЗДА ми правиха профилактика на задните спирачни апарати при смяна на дисковете и накладките! :) =D> :roll: :wink: :mazda-logo:

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 101hp 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2013, 14:49 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Много е важно да се отбележи положението на двата прореза на буталото чрез които въртиме за да излезе. В тях лягат два щифта на вътрешната накладка които не позволяват на буталото да се върти. В зглобено състояние самонагаждането става чрез въртене на червяка отвътре.

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2013, 19:57 
Offline
маниак
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 03 Май 2012, 12:13
Мнения: 584
Местоположение: Монтана
shveb написа:
В тях лягат два щифта на вътрешната накладка

Интересно.. мойте накладки нямат :shock: , явно са някво менте..

_________________
Mazda 6 GY 2.0d 136 hp & Nissan Almera N16 2.2di 110 hp
Mazda 626 GW 2.0ditd 90 hp ex


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2015, 09:57 
Offline
фен

Регистриран на: 26 Фев 2008, 19:53
Мнения: 309
Колеги, тази профилактика на спирачните апарати я правя вече трета година по 2 пъти годишно защото блокират задните апарати постоянно. тази година се чудя и се замислям дали да не направя някакви капачки за да не се мятат и полепват толкова боклуци по апаратите .... какво мислите по въпроса ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 14:01 
Offline
фен

Регистриран на: 02 Окт 2011, 14:46
Мнения: 416
Местоположение: Пловдив
skype: yani6_83
Има значение и каква грес ползваш при профилактиката,ползвай само за спирачни апарати.Ако ползваш графитна се спича.

_________________
Mazda 626GF 2.0i


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2017, 10:32 
Offline
фен
Аватар
1999 Mazda 626

Регистриран на: 13 Ное 2012, 19:13
Мнения: 160
Местоположение: Varna
Миналата година отново заден десен спирачен апарат беше разглобен и профилактиран, тъй нато задържаше при ръчна спирачка! Преди около месец една вечер след като паркирах съм оставил ръчната дръпната без да се усетя и сутринта... отново десен заден апарат не освобождава! След едно леко чукване се оправи и пак последва смазване и раздвижване, но този път без да се разглобява! :P :lol: =D> :)

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 101hp 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2017, 22:57 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Окт 2009, 17:23
Мнения: 24
Местоположение: София
Вече са достъпни смазките с Мед , има ги и на спрей - цени от 5лв за тубичка и спрей 500мг 8-9лв има на Мотул, Мотип и други. вършат прекрасна работа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб