Две са ламбда сондите (О2 sensor) които са за фабрично вграждане в Мазда NTK (производство на NGK) и Denso. Ако е Мазда, в 90% от производството се осъществява със системи Denso, което значи че и сондите са на тая фирма, но Мазда-2 е FORD , значи компромисно може да вземеш и BOSCH. Не се хвърляй на евтини сонди от типа 40-50 лева, повечето от тях са върли китайци брандирани със извесни или световно неизвесни марки
Струват дребни пари а търговците най ги обичат защото могат да ги натоварят двойно или тройно. Кислородният сензор(О2) ламда сонда при твоят автомобил е Циркониева (ZC) сонда, което означава че всяка една универсална би могла да стане. Казвам Универсална, защото е само с кабели без свързващият конектор, така е по евтина . Единственото изискване е съпротивлението на нагреватела да е между 6-10 ома. примерно DOX-0119 цена около 70-80 лева , ако ползваш оттстъпка от някой майстор или доставчик до 35%.. смятай сам. Ако искаш с конектор (plug & play) без да си играеш да режеш и свързваш 4 кабела подходящата е DOX-1371 около 100-120 лева клиентската цена. Относно свалянето на старата (развиването) , първо подгряваш най добре е да покараш колата известно време до подгряване на двигателя и най вече генерацията до максимална температура и после пробваш да се развива, ако не тръгне, греене със Горелката(оксижена) до зачервяване
и тогава се развива лесно. Резбата на новата се намазва със керамична смазка или в комплект със Денсо сондите върви малко пакетче със медна смазка, мажеш само резбата, гледай да не попадне по тялото към върха с отворите за измервателният елемент от медната смазка!!!! Ако е керамична-смазката, не е опасно! Това е в общи линии , по добре(според мен) е да отидеш при специалист който да я смени и ще ти даде гаранция , ако имаш средства разбира се, смяната е около 20- 30 лева, по принцип........