Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 09:59

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 09:17 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Яну 2018, 12:29
Мнения: 19
Местоположение: Видин
Привет Колеги от форума!
От десетина дни купих Мазда 2, 1,25i, 75кс. При закупуването на автомобила явно търговеца е занулил грешката на компютъра, но след 10-тина километра светна индикатора за необходимост от проверка на двигателя / жълтата лампа подобна на буренце/. Отидох на майстор за диагностика и ми каза, че е изгоряло подгряването на ламбда сондата. Може да се кара така, но мен ме дразни и искам автомобила да е в пълна изправност. Въпроса ми е някой сменял ли такава в последно време, каква е цената, препоръчителна марка защото в интернет предлагат от 53,..лв до 200и ... и трудна ли подмяната?
Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 08:22 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Две са ламбда сондите (О2 sensor) които са за фабрично вграждане в Мазда NTK (производство на NGK) и Denso. Ако е Мазда, в 90% от производството се осъществява със системи Denso, което значи че и сондите са на тая фирма, но Мазда-2 е FORD , значи компромисно може да вземеш и BOSCH. Не се хвърляй на евтини сонди от типа 40-50 лева, повечето от тях са върли китайци брандирани със извесни или световно неизвесни марки :D Струват дребни пари а търговците най ги обичат защото могат да ги натоварят двойно или тройно. Кислородният сензор(О2) ламда сонда при твоят автомобил е Циркониева (ZC) сонда, което означава че всяка една универсална би могла да стане. Казвам Универсална, защото е само с кабели без свързващият конектор, така е по евтина . Единственото изискване е съпротивлението на нагреватела да е между 6-10 ома. примерно DOX-0119 цена около 70-80 лева , ако ползваш оттстъпка от някой майстор или доставчик до 35%.. смятай сам. Ако искаш с конектор (plug & play) без да си играеш да режеш и свързваш 4 кабела подходящата е DOX-1371 около 100-120 лева клиентската цена. Относно свалянето на старата (развиването) , първо подгряваш най добре е да покараш колата известно време до подгряване на двигателя и най вече генерацията до максимална температура и после пробваш да се развива, ако не тръгне, греене със Горелката(оксижена) до зачервяване :) и тогава се развива лесно. Резбата на новата се намазва със керамична смазка или в комплект със Денсо сондите върви малко пакетче със медна смазка, мажеш само резбата, гледай да не попадне по тялото към върха с отворите за измервателният елемент от медната смазка!!!! Ако е керамична-смазката, не е опасно! Това е в общи линии , по добре(според мен) е да отидеш при специалист който да я смени и ще ти даде гаранция , ако имаш средства разбира се, смяната е около 20- 30 лева, по принцип........

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2018, 11:56 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Яну 2018, 12:29
Мнения: 19
Местоположение: Видин
Благодаря колега за изчерпателния отговор!
Смених старата с нова Денсо -120лв и 20лв за работа. Доста информация изчетох по въпроса. След смяната на сондата изчезна и дрезнещи индикатор. Сега съм доволен и ми остана само да сменя малсото и филтъра и колата ще обсужено, но не останаха парички и ще е на следващата заплата. Само да спомена има две сонди едната е преди катализатора, а другата е след катализатор. Първоначално майстора ми беше сменил тази след катализатора, но индикатора си светеше. След диагностика се оказа, че са сменили грешната. Отстраниха проблема и сега всичко е ок.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018, 08:54 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
krasig написа:
Първоначално майстора ми беше сменил тази след катализатора, но индикатора си светеше. След диагностика се оказа, че са сменили грешната. Отстраниха проблема и сега всичко е ок.

Радвам се че сте оравили проблема!
Това със Обърканата сонда не ми е понятно, как така "майсторът" ще смени втора ламбда сонда навместо дефектната Първа?? Явно или не е никакъв "майстор" или е карал по метода на "квадратно гнездовият" метод, тоест сменяме докато уцелим точно този елемент който е проблематичен! :D

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб