Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 20 Сеп 2018, 05:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2018, 20:59 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Юли 2016, 10:23
Мнения: 5
Местоположение: София
Здравейте Колеги,
Декември 2017 купих Мазда 3, 1.6, бензин, 2006 и тъй като беше зима не открих да има някакъв проблем с климатроника.
Лятото не охлаждаше достатъчно - трябва да е на най-ниските градуси и на най-силна струя, за да е сравнително добра температурата (в никакъв случай студено, но общо взето нормална температура).
На старата кола (Пежо 306, а и на всички други коли, на които съм се качвал) ако заложа ниски градуси и силна струя ще е доста студено в купето.
Закарах я на сервиз и й заредиха климатика с фреон.
Нямаше никаква промяна и я закарах в друг сервиз.
Беше същото положение и ми обясниха, че няма проблем с климатроника, а това е капацитета му.
Сега пак започват горещините и искам да ви попитам наистина ли е нормално да не охлажда до студено или има някакъв проблем?

Предварително благодаря на всички отзовали се!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 08:20 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 547
Местоположение: Смолян
Не си писал нищо за смяна на филтъра на климатика, оттам също може да имаш леко подобрение. Но това което са ти казали е вярно - количеството на фреона в японските коли е по-малко от това, което се зарежда в европейските. Мазда 6 първо поколение е с 430 грама, 323F BJ е с около 600, а на Пежо 306 е над 700 грама.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 14:07 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 28 Май 2016, 13:38
Мнения: 22
Местоположение: varna
ivanchiliev написа:
Здравейте Колеги,
Декември 2017 купих Мазда 3, 1.6, бензин, 2006 и тъй като беше зима не открих да има някакъв проблем с климатроника.
Лятото не охлаждаше достатъчно


Честито за покупката и със здраве да си я караш.Още е пролет колега,лятото не е дошло.Изчакай още месец два и тогава наблюдавай работа на климатика.При температура около 0 градуса,климатика даже не се включва.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 20:23 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 970
Местоположение: София
Провери на максимални обороти силата на струята въздух . Ако е слаба то колегата ти е казал да смениш филтъра . Той е заврян на баба си в ...,за това повечето предишни собственици не им се занимава . Климатика работи еднакво без значение от външната температура . Защитата се включва някъде към -4 градуса . Това с допълването е глупост . Може цял ден да обикаляш по сервизи без да им казваш че преди това е пълнено и все ще те дозареждат . Щом фреона е намалял значи от някъде изтича . Има техника с която се тества на налягане и вакуум и пак може след месец да допълваш . Намери такива които пълнят с флуоресцентен маркер и откриват къде е теча . Има добри майстори които знаят къде е слабото място на повечето модели . Едва след смяна на най-често О пръстени нещата ще дойдат на място .

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 22:12 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 575
Местоположение: Варна
Да ви питам, аз нищо не съм правил по климатичната с-ма откакто съм взел колата. Вие освен при проблеми, някаква поддръжка правите ли (поне след покупката). Нали в компресора има масло - сменяли ли сте го, може ли да се кара така. Чувал съм че по сервизите понякога слагат фреон менте и прави проблеми, образувала се шлака и т.н. та е чудя. От друга страна ако трябва да му се смени маслото като всяко друго също не е добре да се отлага безкрайно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 10:44 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 488
Местоположение: Варна
Аз всяка година ходя за проверка и евентуално допълване като пуснат някъде ваучер от Грабо за 10 лв. :D

Офертата включва: източване на стария фреон от системата и неговото рециклиране (отделяне на други газове, примеси, твърди частици и влага); източване на старото масло от системата; вакуумиране на системата и тест за плътност; вакуум тест за течове; инжектиране на масло; инжектиране на рециклирания фреон.

При нужда се допълва фреон.

Когато всичко си работи не виждам смисъл да давам повече пари, ходя просто ей така профилактично.

_________________
Изображение


Последна промяна enen на 16 Апр 2018, 13:53, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 12:02 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 970
Местоположение: София
vladki4 написа:
Да ви питам, аз нищо не съм правил по климатичната с-ма откакто съм взел колата. Вие освен при проблеми, някаква поддръжка правите ли (поне след покупката). Нали в компресора има масло - сменяли ли сте го, може ли да се кара така. Чувал съм че по сервизите понякога слагат фреон менте и прави проблеми, образувала се шлака и т.н. та е чудя. От друга страна ако трябва да му се смени маслото като всяко друго също не е добре да се отлага безкрайно.

Аз лично никога не съм се занимавал щом си работи добре . Има техника за проверка и пълнене . Първо изпразва и засича колко е бил фреона . След това надува системата а после я държи на вакуум като следи получава ли се промяна в налягането . След това сипва масло и пълни с фреон . Това трае малко повече от половин час . До колкото знам е някъде около 10 лева плюс цената на добавеното количество фреон .

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 16:26 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Юли 2016, 10:23
Мнения: 5
Местоположение: София
Благодаря на всички за отговорите!
Допуснал съм грешка - не купих маздата декември 2017, а декември 2016.
Та карал съм я и през лятото и не охлажда достатъчно.
Като заложа струята на максимални обороти - духа силно, затова си мисля, че проблемът няма да е от филтъра.
Веднага след пълнене с фреон пак не охлажда кой знае колко.
Явно, толкова им е капацитета на климатиците на маздите...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 19:06 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1178
Местоположение: Густо Майна Филибето
ivanchiliev написа:
Благодаря на всички за отговорите!
Допуснал съм грешка - не купих маздата декември 2017, а декември 2016.
Та карал съм я и през лятото и не охлажда достатъчно.
Като заложа струята на максимални обороти - духа силно, затова си мисля, че проблемът няма да е от филтъра.
Веднага след пълнене с фреон пак не охлажда кой знае колко.
Явно, толкова им е капацитета на климатиците на маздите...

Явно ти имаш някакъв проблем, на другите мазди си им работят климатиците нормално!

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 20:01 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Мар 2009, 22:48
Мнения: 56
В интерес на истината, моята охлажда бавно, дори в сравнение с другата ни кола, която сигурно има 2-3 пъти по-голям обем в купето. Така си е открай време, още когато я купих, но не съм се занимавал вече 9 години. И от други хора съм чувал подобни неща.Лятно време е ужасно първите няколко минути - тъмночервена и с черни кожени седалки. Ако туриш една тенджера зеленчуци с малко зехтин на седалката сигурно ще стане чудесна манджа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 08:26 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 488
Местоположение: Варна
Може би имате проблем колеги. Моята охлажда доста още от самото начало.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 08:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Юли 2016, 10:23
Мнения: 5
Местоположение: София
Можете ли да препоръчате добър сервиз за климатици в София?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 11:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1500
Местоположение: София
Елбатрон. Млади и много знаещи. Ама сега е наплив вероятно. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2018, 11:50 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 278
Местоположение: zhe internetz
Моят климатик духаше слабо, защото датчикът за външна температура не отчиташе. Заради боди контрол модула. След като се оправи, почна да духа лед. Преди това всичко друго беше диагностицирано и беше ОК.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2018, 09:58 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 575
Местоположение: Варна
vladki4 написа:
Да ви питам, аз нищо не съм правил по климатичната с-ма откакто съм взел колата. Вие освен при проблеми, някаква поддръжка правите ли (поне след покупката). Нали в компресора има масло - сменяли ли сте го, може ли да се кара така. Чувал съм че по сервизите понякога слагат фреон менте и прави проблеми, образувала се шлака и т.н. та е чудя. От друга страна ако трябва да му се смени маслото като всяко друго също не е добре да се отлага безкрайно.
B сервиза, в който минах на технически преглед имаха "модерна" машина за проверка и пълнене на климатици та комбинирах двете неща. Не съм имал никакви проблеми с климатика, но половината фреон почти се беше изпарил, а маслото беше доста потъмняло. Системата издържа перфектно вакуум теста. След смяната охлажда една идея по-бързо.
Служителят ми сподели, че добре съм се сетил да заредя фреон, тъй като според директива на ЕС забраняват сегашния вид и се заменя с нов, който е в пъти по-скъп. Фирмите с хладилни камиони скоро може да изчерпят запасите от сегашния фреон, защото при тях разликата в цената ще достигне хиляди левове.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2018, 08:18 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Дек 2016, 21:45
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
И при мен не охлажда достатъчно добре според мен. Миналата година заредих фреон като нито беше намалял фрапантно, нито имаше теч на теста. Тази година смених филтъра, и въпреки че струята е силна климатроника е на минимална температура и силна струя за да се усети ефект в купето. Не мога да се примеря че така си духат японските коли, защото преди няколко дена се возих на друга марка японска кола която си правеше студ още на първата минута, просто не знам какво да тествам за да открия ако има наличен проблем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2018, 10:48 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2017, 13:04
Мнения: 15
Местоположение: София
bladyle написа:
И при мен не охлажда достатъчно добре според мен. Миналата година заредих фреон като нито беше намалял фрапантно, нито имаше теч на теста. Тази година смених филтъра, и въпреки че струята е силна климатроника е на минимална температура и силна струя за да се усети ефект в купето. Не мога да се примеря че така си духат японските коли, защото преди няколко дена се возих на друга марка японска кола която си правеше студ още на първата минута, просто не знам какво да тествам за да открия ако има наличен проблем.

Дехидратора читав ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2018, 12:52 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Дек 2016, 21:45
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
ghost написа:
Дехидратора читав ли е?


Нямам идея как да разбера без да го сваля и разрежа :) Иначе не е сменян ако това имаш предвид.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2018, 16:43 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2018, 11:04
Мнения: 122
Местоположение: София
Ако е запушен, климатикаджията ще го разбере по налягането. При диагностика мерят и веднага разбират.

Sent from my ASUS_X008D using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2018, 16:51 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Дек 2016, 21:45
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
И аз не мисля че е проблема в дехидратора. Принципно гледам, че вентилатора на радиатора отпред не се върти, но не знам дали е за климатика или за двигателя и при какви условия се пуска.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2018, 17:25 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1456
Местоположение: Стара Загора
Климатика е оразмерен добре и духа непоносимо студено при изправност... Трябва да се намери повредата ;)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2018, 22:59 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2017, 13:04
Мнения: 15
Местоположение: София
bladyle написа:
И аз не мисля че е проблема в дехидратора. Принципно гледам, че вентилатора на радиатора отпред не се върти, но не знам дали е за климатика или за двигателя и при какви условия се пуска.

Миналата година майстора ми каза, че тази година дехидратора ми ще е за смяна. (Между другото, това е консуматив.) И аз си мислех че греши, докато не дойде жегата тази година. :) Неизправността му се изразява точно в това.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2018, 16:44 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 970
Местоположение: София
bladyle написа:
И аз не мисля че е проблема в дехидратора. Принципно гледам, че вентилатора на радиатора отпред не се върти, но не знам дали е за климатика или за двигателя и при какви условия се пуска.

Палиш колата ,пускаш климатика и перката трябва да завърти веднага .

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2018, 07:22 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Дек 2016, 21:45
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
shveb написа:
bladyle написа:
И аз не мисля че е проблема в дехидратора. Принципно гледам, че вентилатора на радиатора отпред не се върти, но не знам дали е за климатика или за двигателя и при какви условия се пуска.

Палиш колата ,пускаш климатика и перката трябва да завърти веднага .

Да вчера след смяна на релето за клаксона и климатика вентилатора си тръгна. Интересното беше че се пускаше и спираше с компресора което беше на кратък интервал. Днес ще видя и да замеря температурата, защото ми се струва, че може да има лека разлика, но пак не си прави температурата както е по книгата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2018, 13:39 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Фев 2018, 18:40
Мнения: 5
Местоположение: София
Здравейте, колеги ! И аз имам проблем с климатика - доскоро охлаждаше много слабо, когато вдигна висока скорост - над 90-100 км. Това беше в продължение на около година ( взех я септември 2016). От няколко дни вече не охлажда дори и на градско. Колата е мазда 3 бензин 2.0 150 к.с. Можете ли да ми препоръчате сервиз, в който ще ми направят качествена диагностика и евентуално ремонт или допълване на фреон на разумна цена ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2018, 20:31 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 970
Местоположение: София
shveb написа:
Палиш колата ,пускаш климатика и перката трябва да завърти веднага .

Направи първо това . При неработещ вентилатор изстудява извънградско(ако съм разбрал правилно че охлажда при висока скорост) но в града няма какво да вее на радиатора и става топло ..

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2018, 16:40 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Апр 2016, 19:07
Мнения: 144
Местоположение: София
Колега съмнявам се да има сервиз за климатици, който да не може да смени дехидратора и да допълни фреон. Диагностиката е доста евтина. На мен ми проверяваха климатроника за 10 лв например. Ако липсва фреон, наливат един зелен оцветител и проверяват от къде тече. Най-често радиатора е заминал и тече, ако се губи фреон.

_________________
Mazda 6 Hatchback GG, 1.8 i 16V (120 Hp)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2018, 16:01 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Юни 2009, 07:20
Мнения: 18
Местоположение: гр.Сливен
Колеги помагайте тарся две тръбички за високо налягане на климатика колата е мазда 6 2.0I 141к.с. 2003г


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб