SEAL написа:
Драги съфорумници днеска смених амбреаж на Маздата 3, 1.6 дизел, 2006 година. И цената която ми взеха в сервиза ми приседна, ама какво да правя.
Всичко с работата ми излезна 980 лв- 740 лв за частите, които се водят комплект и остатъка е работа. Сигурно някои ще кажат баси мамата 240 лв са много за работа, но повярвайте цената е тази, защото се разглабя не малко неща по колата.. сваля се едната гума, сваля се полуоската, после скоростната, бе манжа с праз става на земята от части. А цената на частите е тази, защото има една тъпа хуйня, която тея от Мазда или Форд са решили да сложат, за да могат после да прибират пари и това нещо се нарича демпферен лагер или нещо подобно, което струвало майка си и баща си, отделно всичко се купува комплект, т.е няма начин да вземете само съединителя
. Бе добре са го измислили!
При мене това чудо (демпферния лагер) се беше разбило и от това произлизаше, че много високо ми зацепваше педала и аз през цялото време си мислех, че съединителя му свършва курса, а то имало още малко ресурс в него.
Честно казано почват да ми падат в очите тея от Мазда. Бива ли толко да усложняват нещата, когато един прост механичен съединител върши същата работа перфектно. Ми при старите коли, в повечет случаи се сменя само съединителя, даже притискателя в повечето случи кара поне от 2 до 3 смени на съединител, а тъпия лагер и той кара толкова. Честно казано тая хуйня наречена демфер, с извинение, не ми прави впечатление да подобрява нещо при превключването на скоростите. Е с тази разлика че почти превключвах като на автоматик, баси с това високо отделяне...Разбирам да бяха автоматик, ама аз съм с ръчни и един обикновенен съединтел щеше да върши идеално работа. А като гледам ресурса на това чудо, то той не е по-голям?! Изобщо оляли са се с тая хидравлика!
Изобщо това си е минус поне за мене в тази кола.
Така че крайната цена е 980 лв. с труда
1. Комплект съединител Sachs (или ЗАКС както им викат бг.пр.)- 740 лв
2. Работа - 240 лв
Сервиза където ми го смениха е този:
http://maps.google.com/maps/ms?msid=208 ... 3,0.013937Абсолютно се съгласявам. Жена съм и нямам никакви технически или автомонтьорски познания. Стигах дотам да нося в сервиз (уж скъп и реномиран) схеми на окачването на различните видове мазда 3, тъй като те така и не схващаха, че има разлика бензин - дизел, ръчни - автоматик, та дори и 1.6 и 2.0. Не беше един или два сервиза да ме лъжат и да сменят части, които не е имало нужда да се сменят. Да ми взимат 80 лева за филтъра за климатика, който в последствие се оказва, че даже не са сменили. Да сменят биелетка заради мое оплакване от тропане (170 лева оригинална!!!), а после да ми я върнат със същото тропане. И накрая да се окаже, че просто тампона на макферсон е за смяна (60 лева). Едни други пък ме убеждаваха, че ако тампона на носача е за смяна, то трябва да се смени целия носач....!!!
Колкото и да си харесвам колата ми писна да се занимавам с несвойствени дейности - контрол над сервизите, самостоятелно търсене и купуване на всичко, прочване на цените и тн. Защото ако не го правя - не мога да съм 100% сигурна в колата си. Така и не попаднах на сервиз, в който да разбират от Мазда, а не да налучкват. Не се опитвам да пестя пари, ами винаги съм искала колата ми да е на 100% изправна и да знам, че всеки един момент мога да тръгна на път без да се замислям. Колеги не знам вие как се оправяте! Имала съм и други марки коли и някакси по-лесно се случваше ремонта и поддръжката там.
И всички тези перипетии се случват само за някакви нормални смени на части за този пробег. Какво ли ще се случи някой ден, ако нещо по-сериозно се развали - не ми се мисли.
тампон на заден носач febi - 70 лева/брой
стабилизираща щанга febi - 27 лева/брой
маншон амортисьор birth - 28 лева/ брой
акумулатор acdelco 62 ah - 140 лева
предни накладки мазда - 220 лева
тампон на макферсон мазда - 60 лева