Boni25 написа:
Здравейте колеги,купих си Мазда 3 хечбек 2004 1.6Hdi 110, Първият ми автомобил
от автокъща,нов внос, но колата си димеше, но както и да е,не съжалявам превъзходен автомобил
и така,обиколих почти всички сервизи в Шуменска област и се оказа че никой не се заема да я погледнат,даже като отворят капака пак го затварят, но както и да е.Казаха ми разни глупости и ме насочиха в село Севлиево, сервиз определено само за дизелови мотори и разни глупости,дюзи и т.н. А за парите там ми искаха над 2000 лева, отказах се и се поразрових доста в интернет и се оказа че мотора е хибрид, и се насочих към сервиз на Пежо, и всички проблеми се решиха, турбото имало луфт и го изпратиха в Варна за почистване ли там незнам какво си, мъркуча към интерколектора имало цепнатина,смениха и него,пръстените на дюзите имало мрасотии, почистиха и там. Колата както си димеше яко и така спря да ми димии не напълно но се смъкна до минимум.Преди това в един сервиз смених маслото,ролките, въздушен и горивен филтър,ремъка, и сега мисля да сменя антифриза,акумулатора. Друго нещо трябвали да сменя ? четох доста из форума и се чудя какъв акумулатор да купя ? и какъв антифриз ? и също така от сервиза ми казаха че предишния сервиз е сложило тънко масло а за тази кола е трябвало гъсто масло и също така мотора е имал подмаслени газове и сега наново ще сменя маслото със предзназначено за тая кола масло с добавки че да извади тия газове. И напоследък забелязвам че при пуснат климатик колата се затруднява на пътя даже при потегляне понякой път изгасва и яко изкарва дим. според вас на какво се дължи това ? от какво може да бъде ???
Колега, разбирам че си купил първия си автомобил, ама преди това защо не попита или да попрочетеш малко - на мен ми се струва че въобще не си карал тази кола никъде да я погледнат преди да ръснеш $$$ на джамбаза, така ли е?
Под "мотора е хибрид" може би имаш предвид, че е на PSA (Пежо-Ситроен), а се вгражда в Мазда? Ако е така, добре и имай предвид, че го ползват още доста марки (Форд, Волво, цитираните по-горе, т.н.). Ако нямаш това предвид, сподели какъв точно хибрид е
Какви ролки си сменил и само тях ли? Трябва да смениш ангренажен ремък с всички ролки и водна помпа. Трапецовидният ремък също го смени, не е скъп.
Филтрите добре, но си смени и този на купето. А и като ще сменяш пак маслото, наново и масления филтър.
За антифриза има писано точно в тази тема - виж по-назад. FL22 е оригиналния, има заместители, аз предпочитам с него, други колеги ползват други и също нямат проблем.
За маслото - 5W30. Аз купувам от колегата badprince. Намери му темата в секцията Фирмени обяви и реклами.
За климатика - нормално е при пуснат климатик колата да ти е по-"бавна", все пак климата ти изяжда ~10 к.с. Но не е нормално да ти потегля трудно, пък камо ли да ти изгасне
За акумулатора - защо реши, че трябва да го сменяш? Първо отиди да ти го измерят, както и динамото, и тогава реши дали да даваш 150-160 лв. за читав нов акумулатор с добър стартов/ пусков ток.