Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2017, 20:45 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Авг 2015, 14:16
Мнения: 3
Местоположение: Бургас
Моля за помощ. Търся майстор кадърно да извърши тази орерация. От Бургас съм.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2017, 16:20 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Че те не са ли хидравлични, тоест саморегулиращи се?

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2017, 17:48 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Авг 2015, 14:16
Мнения: 3
Местоположение: Бургас
Не са саморегулиращи


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2018, 13:38 
Offline
фен
2022 Mazda CX-5

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 111
Местоположение: София
Относно регулирането на въпросните клапани е малко неприятна ситуация , защото хем не се регулират като на другите коли , хем не са хидравлични. А с така наречените чашки. За да ги регулираш трябва да си закупиш нови чашки ,който никак не са евтини ,а и ги няма почти ( само с поръчка) и са на скромната цена от 30-50 лв. за брой , в зависимост от дебелината.Другият вариант , който е значително по- евтин и бърз е
шлайфането на старите ,ако износването позволява. Споделям това защото много време рових и неможах да открия почти нищо за регулирането им преди да отворят капака.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2018, 23:22 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
SOB (shim over bucket) - пул отгоре на чашката.

SUB (shim under bucket) - малка "шапчица" под чашката на върха на клапана.

Това са двата варианта за "твърди" повдигачи.
При SOB се сменят или шлайфат(ако позволяват) пуловете.В критични ситуации може да се коригират и дължините на клапаните за да се докара хлабината, но пак казвам в критични ситуации!
При SUB се сменят "шапчиците" с други с различни размери.Там не се препоръчва шлайфане, макар че смелчаците го правят..
SOB са подходящи за двигатели до 6.5-7К оборота лимит, нагоре почват да излизат от леглата.
SUB могат нагоре спокойно.
Трябва да се види кой е варианта на този двигател и да се действа коректно за да няма проблеми в последствие..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2018, 12:44 
Offline
фен
2022 Mazda CX-5

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 111
Местоположение: София
maZZda написа:
SOB (shim over bucket) - пул отгоре на чашката.

SUB (shim under bucket) - малка "шапчица" под чашката на върха на клапана.

Това са двата варианта за "твърди" повдигачи.
При SOB се сменят или шлайфат(ако позволяват) пуловете.В критични ситуации може да се коригират и дължините на клапаните за да се докара хлабината, но пак казвам в критични ситуации!
При SUB се сменят "шапчиците" с други с различни размери.Там не се препоръчва шлайфане, макар че смелчаците го правят..
SOB са подходящи за двигатели до 6.5-7К оборота лимит, нагоре почват да излизат от леглата.
SUB могат нагоре спокойно.
Трябва да се види кой е варианта на този двигател и да се действа коректно за да няма проблеми в последствие..

Здравей колега да попитам защо не се препоръчва шлайфане на чашките?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2018, 13:04 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Не съм имал възможността да отворя такъв двигател
че да ги видя от кой тип са.
Евентуално мога да проверя в манюал-а в нас..
Но това е малко трудно че бая забравям на последък..
Ще се постарая да запомня :D
Иначе ако са под определен минимум не е желателно да се шлайфа каквото и да е а направо смяна с нови.
Какъв е проблема точно с клапаните??


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2018, 13:21 
Offline
фен
2022 Mazda CX-5

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 111
Местоположение: София
maZZda написа:
Не съм имал възможността да отворя такъв двигател
че да ги видя от кой тип са.
Евентуално мога да проверя в манюал-а в нас..
Но това е малко трудно че бая забравям на последък..
Ще се постарая да запомня :D
Иначе ако са под определен минимум не е желателно да се шлайфа каквото и да е а направо смяна с нови.
Какъв е проблема точно с клапаните??

При студен старт се чуваше почукване , след като загрееше изчезваше . Мислех че са регулиращи клапани като на другите коли но след като майстора я отвори се оказа че не са а са с така наречените регулируеми чашки. На 3 всмукателни бяха над 0.3 мисля около 0.35 и най вероятно от тях чукаше . Почти всички всмукателни бяха под 0.1 даже един нямаше и толкова. Въпросните чашки първо че ги няма никъде второ откриха ги в Евро 07 но цената е от 30до 50 лв за бр в зависимост от дебелината , а разновидносите са много през 0.02 стотни. И решихме да ги шлаифаме . Речено сторено и след интервенцията всичко беше ок колата отихна и започна да върви по - добре . Обаче след окола 2000 км чукането се завърна :) Дали аз не съм се заслушал правилно след ремонта или просто отново има луфт някъде или проблема е някъде другаде. 1.6 /105 коня с газ :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2018, 15:22 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
При постоянно каране на газ клапаните натягат на абсолютно всеки автомобил.Затова и се регулират(или следят) на по кратък интервал от сорта на 20-30хиляди км, примерно.
Ще погледна или довечера или утре вечер..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2018, 23:54 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
След 3-часово търсене в най различни манюали, това което намерих е че Z6(ZM-DE) който е 1.6-то слагано на 3-ките е със пулове отгоре на шапките т.е. SOB(shim over bucket).Тези пулове са със специфична дебелина и от тях се правят корекции за хлабините на клапаните.
Хлабините на клапаните са0.27-0.33мм за всмукателни и за изпускателни.
Вариантите да се докарат хлабините са 3:
1-ви вариант е да се купят нови подходящи пулове с точните размери за да се коригират хлабините.
2-рия вариант е да се шлайфат старите до точния размер който ще осигури нужната хлабина(ако са натегнали)
3-тия вариант(не е желателно да се прави) е отнемането на материал от челото на опашката на клапанът за да се осигури нужната
хлабина(това е в случай че първите два варианта са невъзможни)
Цялата работа е заради потъването на клапаните в леглата като по този начин самите клапани намаляват хлабината към валовете.
От сухото/несмазващо гориво(газта) се получава по голямо износване на повърхностите където клапанът и леглото в главата опират.Клапаните намаляват хлабините си доста по бързо отколкото на бензин(2 до 3 пъти по бързо в зависимост от производителя на двигателя)
лягам си че в 5 трябва да ставам за работа :kill_myself:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2018, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
След 3-часово търсене в най различни манюали, това което намерих е че Z6(ZM-DE) който е 1.6-то слагано на 3-ките е със пулове отгоре на шапките т.е. SOB(shim over bucket).Тези пулове са със специфична дебелина и от тях се правят корекции за хлабините на клапаните.

лягам си че в 5 трябва да ставам за работа :kill_myself:

Дано да си се наспал и да си отишъл на работа, :) че 3 часовото будуване снощи е било абсолютно напразно .
Трябваше да прочетеш това което е написал колегата преди теб и нямаше да се налага да търсиш по грешните мануали, колата е с цели чашки, няма никакви пулове . :wink:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2018, 11:41 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Абе не е баш напразно ама айде.. щом си рекъл ок.
Можеше да споделиш още преди няколко дена, ама
к'во да се прави..
Пак има оправия дори и да са зле..
Не вярвам да са клапаните(освен ако не са ги направили некадърно)
Какви бяха стойностите на хлабините след интервенцията?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2018, 14:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
Можеше да споделиш още преди няколко дена, ама
к'во да се прави..

Какво да споделя, да повтарям това което е написал колегата още миналия месец, дето е минал по този път ли ? :)
tedonsa написа:
Относно регулирането на въпросните клапани е малко неприятна ситуация , защото хем не се регулират като на другите коли , хем не са хидравлични. А с така наречените чашки. За да ги регулираш трябва да си закупиш нови чашки ,който никак не са евтини ,а и ги няма почти ( само с поръчка) и са на скромната цена от 30-50 лв. за брой , в зависимост от дебелината.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2018, 15:42 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
@martod, намират ли се въпросните чашки на по-достъпна цена някъде?
Да/не също ме устройва, питам само принципнo.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2018, 07:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Намират се с поръчка от чужбина, но не е кой знае по евтино и се чака доста.
Шлайфането си е най безболезнения вариант, а и няма какво да им стане на чашките, обикновено се отнемат най много 1- 2 десети, което е почти нищо спрямо дебелината им .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2018, 09:54 
Offline
фен
2022 Mazda CX-5

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 111
Местоположение: София
Хлабините след шлайфа са в нормите ~ 0.30


quote="maZZda"]Абе не е баш напразно ама айде.. щом си рекъл ок.
Можеше да споделиш още преди няколко дена, ама
к'во да се прави..
Пак има оправия дори и да са зле..
Не вярвам да са клапаните(освен ако не са ги направили некадърно)
Какви бяха стойностите на хлабините след интервенцията?[/quote]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2018, 09:57 
Offline
фен
2022 Mazda CX-5

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 111
Местоположение: София
Цената е около 30 -50 лв за бр. в зависимост от необходимата дебелина. Намерих единствено в Евро 07 и то не в наличност а с поръчка от Германия без право на връщане :) Цените са без отстъпка.Незнам дали е приемлива цена или не за теб :)

uote="vladki4"]@martod, намират ли се въпросните чашки на по-достъпна цена някъде?
Да/не също ме устройва, питам само принципнo.[/quote]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб