Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2017, 12:15 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Фев 2017, 14:51
Мнения: 27
Местоположение: Кюстендил
Здравейте колеги.Преди да откарам колата при "чичо доктор" бих искал предварително да имам някакви насоки относно: от няколко дни при стартиране двигателя започва доста за вибрира.Вътре стрелката на обортомера леко се отмества ,но вибрацията от двигателя се усеща осезаемо.След 1,2 минути работа вече няма тресене на мотора,поне не в такава степен, а леки не дразнещи вибрации.От два,три дни при стартиране на двигателя веднага подавам газ за няколко секунди ,като тогава и след това няма вибрации.Благодаря на всеки отзовал се с мнение.

_________________
Мазда 3 1.6 DI Turbo 2006 109 кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2017, 13:08 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
krasi36 написа:
Здравейте колеги.Преди да откарам колата при "чичо доктор" бих искал предварително да имам някакви насоки относно: от няколко дни при стартиране двигателя започва доста за вибрира.Вътре стрелката на обортомера леко се отмества ,но вибрацията от двигателя се усеща осезаемо.След 1,2 минути работа вече няма тресене на мотора,поне не в такава степен, а леки не дразнещи вибрации.От два,три дни при стартиране на двигателя веднага подавам газ за няколко секунди ,като тогава и след това няма вибрации.Благодаря на всеки отзовал се с мнение.

Здравей,
предположението ми е заминаващ тампон на двигателя или някоя дюза ти прави проблем.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2017, 19:18 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Тампон няма да мине след време... Дюза или неправилна смес по някаква причина. Оборотите играят ли? На колко ги държи на свободен ход?

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2017, 21:34 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
WoLF написа:
Тампон няма да мине след време... Дюза или неправилна смес по някаква причина. Оборотите играят ли? На колко ги държи на свободен ход?

Някой да е казал ,че минава? ...споменал е намалява ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2017, 21:45 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Намаляват може би вибрациите на двигателя, тампона не се загрява толкова, че да омеква ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2017, 09:40 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Фев 2017, 14:51
Мнения: 27
Местоположение: Кюстендил
Стрелката на обортомера,при силните вибрации леко играе т.е. в малък диапазон.На свободен ход ги държи 800,при вибрациите падат за милисекунда до около 750 и пак се възстановяват на 800.От вчера вече тези вибрации почти ги няма.Може би ,ако се е позапушила дюза при подаването на газ веднага след запалването ,сигурно се е поотпушила.Забелязвам ,че две от дюзите леко омасляват при стартиране на двигателя-горе под мястото където има отстрани букса .Абсолютен лаик съм по отношение на двигателите.Това са само предположения.Само да кажа,че още със закупуването на автомобила -преди 1 година и до ден днешен ми излизат две грешки , които ги чистя сам със елм 327.Не помня цифрите,но едната беше за "недостатъчна рециркулация на EGR",а другата за релето към подгревните свещи.Иначе колата въври ,не харчи масло и антифриз.Разхода и е около заводските данни.

_________________
Мазда 3 1.6 DI Turbo 2006 109 кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2017, 22:08 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Почисти си клапана за рециркулация, а релето някой колеги така и не му намериха лек... Изглежда на кофти нафта/дюза, но може да е и много други неща, наблюдавай ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2018, 10:56 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Фев 2017, 14:51
Мнения: 27
Местоположение: Кюстендил
Здравейте колеги.Какво установих относно вибрациите ! Сутрин ,при първо палене двигателя вибрира за около 10 -ина секунди,след което се успокоява т.е заработват всички цилиндри.Гася двигателя и отново паля и тогава няма вибрации. Т.е. има ги, само когато колата е престояла повече време.Все едно влиза въздух в системата и когато е пълна с нафта след първото палене няма вибрации и мотора "пее".Така е и през деня когато си тръгвам от работа/при първото стартиране вибрира ,а после и 20 пъти да гася-паля няма тресене на мотора/Виждам на 2 -ра и 3-та дюзи леко е омаслило точно под пръстена там където влиза буксата за ел.захранването -трудно е за обяснение ,дано сте ме разбрали.Та се питам -възможно ли е от там да влиза въздух и да прави този проблем?Виждал съм при"старите дизели" на дюзите при сглобяване на резбата се навива водопроводна тефлонова лента.В тази връзка ,може ли някой колега да каже около въпросното място дюзата разглабя ли се и съответно да сменя О-пръстен или с тефлон? Защо омаслява там?Гледах клип за разглабяне на инжектор,смяна на разпръсквач ,но не виждам в тази част да се разглабя! Майстора казва "или е дюза или въздух влиза в системата. Първо трябва дюзите да ги изпратиме за диагностика 4*30 лв.=120.00лв. да видим в тях ли е причината и после да търсим въздуха в системата.Мисълта ,че този разход може да е излишен малко ме дразни." Благодаря на всеки отзовал се !

_________________
Мазда 3 1.6 DI Turbo 2006 109 кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2018, 21:34 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Това с "тресенето" е често срещана тема с не много ясно решение . Въздух и дюза би трябвало да създават проблема постоянно а не само при първо палене . Почни от по-простото - чистене на ЕГР и дросел .
Ти си късметлия ,моята тресе постоянно и на 1250 (любимите ми обороти) ,придърпва като че ли имам вода в горивото :lol: .
Успех .Ще следя темата .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2018, 22:59 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Фев 2017, 14:51
Мнения: 27
Местоположение: Кюстендил
Дросела /дебитомера/ го чистих.Eгр затапен физически и софтуерно.Проблема започна по друг начин-както си работи на празен ход за секунда започва да вибрира ,като а да изгасне и после се оправи.Мислех че е дюза и започнах да слагам добавки за чистене на горивна система и дюзи.Забърквах разни бълкочи и сега стигнах до това състояние.

_________________
Мазда 3 1.6 DI Turbo 2006 109 кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2018, 00:21 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Казваш че палиш и има проблем , гасиш и пак палиш и вече го няма . Не би трябвало тогава да е дюза . Може би софтуер . Да не би да е ровено заради DPF ако имаш . Преди да премахнеш EGR-а имаше ли същите проблеми ?

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2018, 11:16 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Фев 2017, 14:51
Мнения: 27
Местоположение: Кюстендил
DPF нямам.Проблема го имаше и преди да премахна EGR-а .Освен постоянно излизащата досадна грешка за EGR-а и тези вибрации бяха причина да го затапя.Даже по съвет на IT майстора,направих и лек чип тунинг,като тайничко се надявах да реша и проблема"така и така ще пиша нов софтуер заради egr-а мога да ти завиша конските сили с минимално доплащане"Казвам лек щото няма дино или други тестове/графики/за този тунинг. Колата видимо стана по пъргава. Та по темата:Грубо казано нещата си ги представям така- в някоя дюза има проблем(писах за лекото омасляване на две от тях) там някъде като престои колата влиза-излиза ? въздух.Затова след първото стартиране не заработват всички цилиндри едновременно и има вибрации.Веднага при следващо припалване системата е още пълна и всичко е "ток" или пък някоя част в самата дюза не заработва веднага.Сигурно някой технически грамотен колега ще се скъса от смях ! Чел съм че дюзата или работи или не, пикаещи дюзи и др. Но все пак трябва да има някаква причина за това поведение на аутото. Клоня да ги сваля за диагностика ,но преди това искам да разбера и мненията на Вас колегите.

_________________
Мазда 3 1.6 DI Turbo 2006 109 кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб