Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:02

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 00:08 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Апр 2014, 14:33
Мнения: 3
Местоположение: Разград
Здравейте, от скоро съм горд собственик на 3-ка ВК 2.0 2007, върти ми се в главата една идея, да и сложа фланци на 4-те колела за да изкарам джантите по на вън, мисля да задържа заводските колела, в добро състояние са. Дали ще се наложи да се разширяват отворите на калниците. Има ли някой от клуба който да е с фланци или офсет джанти. В нет-а успях да намеря само това: https://offroadhunter.com/shop/flanci/f ... -3-12x1-5/ От данните които успях да извадя за колата мисля, че трябва да паснат. Мислите ли че 35 ММ е много.

И последен глупав въпрос, някой опитвал ли е да отвори фаровете, трудно ли е и успешно ли е херметично затваряне в последствие. Харесал съм тази циганийка.

https://m.ebay.co.uk/itm/4x-113mm-100mm ... 2044581562

Благодаря ви предварително :)


Прикачени файлове:
18416746.jpg
18416746.jpg [ 120.28 KiB | Прегледано 8733 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 11:42 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Виждал съм 3ки с вмъкнати LED ленти във фара... Явно е отварян или през отворите за крушките са си играли, но нямаше следи от запотяване ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 18:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 29 Апр 2014, 14:33
Мнения: 3
Местоположение: Разград
Мисля че през отвора няма да минат, много са големи, със сигурност се отварят, но не знам дали след затварянето не почват да събират вода


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 19:53 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Нищо им няма да се отворят, става и във фурната на слабо или с пистолет за горещ въздух, но без престараване.
Заводското лепило(изолация) може да се използва повторно, а за сигурност при затваряне не пречи да се промаже със силикон.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 22:29 
Offline
любител
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Фев 2017, 21:52
Мнения: 54
Местоположение: sofia
Здравей колега!Аз съм с широки джанти с малък офсет и са доста поизлезли ама като натоваря хора и колата подскочи някъде опират в калниците,по-добре не се занимавай ,ако не ти се режат и разширяват калници.

_________________
Mazda3 1.6 16v


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2017, 15:30 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
wolfracing написа:
Мисля че през отвора няма да минат, много са големи, със сигурност се отварят, но не знам дали след затварянето не почват да събират вода


Слагаш две пакетчета silica gel в капачките отзад и ти гарантирам че влага няма как да се появи..

За фланците: Аз лично карам лятото с 20мм фланци и заради тях смених шпилките с по дълги.
Реално джантите които бях харесъл са с голям офсет и за това ме принудиха да сложа фланци...
При карането с фланци се скъсява животът на лагерите защото рамото което прилага сила върху тях е по дълго и ги износва по бързо.А като се има впредвид качеството на лагерите на БГ пазара ти давам пример с моята(323Ф БА) на която за две години смених два лагера.. и сега трета карам и пак трябва да сменям..но пък аз имам и допълнително 2 градуса camber..
Ако все пак си си навил на пръста че ще слагаш, слагай.Никой не може да ти каже какво да правиш със собствената си кола..
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2017, 22:30 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Що се занимавате с такива неща, Мазда 3 2.0, не е нещо кой знае какво като мощност, пък камо ли да и правиш тунинг. Дори няма турбо та белкем да си заслужава. В момента в мобилето има поне 3-4 MPS по 10000 -12000 лв вървят.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2017, 23:39 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
SEAL написа:
Що се занимавате с такива неща, Мазда 3 2.0, не е нещо кой знае какво като мощност, пък камо ли да и правиш тунинг. Дори няма турбо та белкем да си заслужава. В момента в мобилето има поне 3-4 MPS по 10000 -12000 лв вървят.


Силно казано като става дума за фланци. Дават фаца и стабилност в завои, ама чак пък да са тунинг. :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2017, 00:06 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Зависи.. за някои хора е тунинг като си смениш въздуха в гумите с азот и си сложиш зелени капачки..
:lol: :lol: :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 18:42 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Лепенето на букви отзад е тунинг!

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 22:06 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
WoLF написа:
Лепенето на букви отзад е тунинг!

А разлепването пак ли е тунинг?? :oops:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2017, 23:20 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
vladki4 написа:
SEAL написа:
Що се занимавате с такива неща, Мазда 3 2.0, не е нещо кой знае какво като мощност, пък камо ли да и правиш тунинг. Дори няма турбо та белкем да си заслужава. В момента в мобилето има поне 3-4 MPS по 10000 -12000 лв вървят.


Силно казано като става дума за фланци. Дават фаца и стабилност в завои, ама чак пък да са тунинг. :lol:


Нема що голяма стабилност дават. После яко ремонти на шарнири, лагери и други неща по окачването, поради натоварването. В пъти по-лесно и ефективно е да сложиш Strut bar, опрдед и отзад и това наистина подобрява управляемостта и стабилността в завой - не е просто фалшивата визия с фланците и уж широката следа :-D :naughty: Да не говорим за допълнителните тъпотии, като кал по страничните стъкла, повреди по лака и боята следствие изхвърлените камачета и прочие.. После следва евентуално опити за раздуване на калниците, в повечето случаи минаване тънко с ПВЦ вежди или добавки, а не същинското и скъпо разтегляне на ламарините и прочие ръчни доработки.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 00:03 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
SEAL написа:
Нема що голяма стабилност дават. После яко ремонти на шарнири, лагери и други неща по окачването, поради натоварването. В пъти по-лесно и ефективно е да сложиш Strut bar, опрдед и отзад и това наистина подобрява управляемостта и стабилността в завой - не е просто фалшивата визия с фланците и уж широката следа :-D :naughty: Да не говорим за допълнителните тъпотии, като кал по страничните стъкла, повреди по лака и боята следствие изхвърлените камачета и прочие.. После следва евентуално опити за раздуване на калниците, в повечето случаи минаване тънко с ПВЦ вежди или добавки, а не същинското и скъпо разтегляне на ламарините и прочие ръчни доработки.



Колега SEAL, абсолютно всяко нещо по колата като подобрение се усеща при управлението му.Зависи вече водачът колко усет има,колко добре е свикнал с даден автомобил,поведението му на пътя и т.н.т..
Аз от 20мм фланци усетих доста подобрение в стабилността в завои, мога спокойно да кажа че процентово е колкото когато монтирах предната и задната разпънка заедно.А едното заедно с другото + още един два мода" са си направо прекрасни и подобряват Feedback-а (обратната връзка) от пътя, която в автомобилите за масово потребление е сведена до минимум защото това на дълъг път уморява шофьора в пъти повече...
Има си коли за пътя, има си коли за писта..
Това че някои са запалени и обичат да се измъчват по улиците си е техен проблем..
Със удоволствие си сменям лагерите на година, защото през тази 1 година съм си правил кефа не веднъж..(и то не като някой самоубиец с БМВ примерно..) :lol:
Удоволствието от управлението по Родопските пътища което получавам сега е в пъти повече след като съм си направил колата "неудобна" според някои хора, но това си е личен избор и не парадирам с нищо.Всеки си преценя за себе си дали му е изгодно да сменя лагери примерно през година де.. аз лично друго освен лагери не съм сменял, във смисъл нещо което да му е съкратен животът.. по адрес на това че колата ми е ниска,със 2.5 градуса страничен наклон на колелата и със 20мм фланци на 17-ки..
Някои хора правят неща само за визия,други със замисъл за определена функция, условия.. иии така..
Колегата ако иска да си слага фланците, ако не му харесат да ги махне..
Тва все едно да се каже че с каквито джанти е излязла колата от завода само с тях трябва да се кара.. че другите били по тежки,различен офсет, ала бала...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2017, 10:27 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
SEAL написа:
Нема що голяма стабилност дават. После яко ремонти на шарнири, лагери и други неща по окачването, поради натоварването. В пъти по-лесно и ефективно е да сложиш Strut bar, опрдед и отзад и това наистина подобрява управляемостта и стабилността в завой - не е просто фалшивата визия с фланците и уж широката следа :-D :naughty: Да не говорим за допълнителните тъпотии, като кал по страничните стъкла, повреди по лака и боята следствие изхвърлените камачета и прочие.. После следва евентуално опити за раздуване на калниците, в повечето случаи минаване тънко с ПВЦ вежди или добавки, а не същинското и скъпо разтегляне на ламарините и прочие ръчни доработки.


Е то който иска да си слага. Нито съм сложил аз, нито съм препоръчал на някой :wink:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 00:00 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
maZZda написа:
SEAL написа:
Нема що голяма стабилност дават. После яко ремонти на шарнири, лагери и други неща по окачването, поради натоварването. В пъти по-лесно и ефективно е да сложиш Strut bar, опрдед и отзад и това наистина подобрява управляемостта и стабилността в завой - не е просто фалшивата визия с фланците и уж широката следа :-D :naughty: Да не говорим за допълнителните тъпотии, като кал по страничните стъкла, повреди по лака и боята следствие изхвърлените камачета и прочие.. После следва евентуално опити за раздуване на калниците, в повечето случаи минаване тънко с ПВЦ вежди или добавки, а не същинското и скъпо разтегляне на ламарините и прочие ръчни доработки.




Бре човек, на мен ли си тръгнал да обясняваш?

Имам 2 коли, Мазда 3 1.6 дизел и BMW Е90 325 , с доста доработки по него (разбирай coilovers, спортни пружини, генерация, чип и т.н.). Много добре знам кое и как дава стабилност и управляемост. Аз в момента карам със 17", а бях с 19" до скоро. Имам разпънки отпред и отзад, имах и фланци докато бях със големите валяци. Мога да ти заявя, че разпънките и сниженото окачване, дават уникалната управляемост и стабилност, а не широката следа. Само с едните фланци и изнесени гуми не правиш нищо особено, ами само гониш някаква визия без покритие както се казва. Ако са ти меки пружините и амортисьорите са ти по default, стабилността ти е почти същата.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 00:42 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
SEAL написа:
Бре човек, на мен ли си тръгнал да обясняваш?

Имам 2 коли, Мазда 3 1.6 дизел и BMW Е90 325 , с доста доработки по него (разбирай coilovers, спортни пружини, генерация, чип и т.н.). Много добре знам кое и как дава стабилност и управляемост. Аз в момента карам със 17", а бях с 19" до скоро. Имам разпънки отпред и отзад, имах и фланци докато бях със големите валяци. Мога да ти заявя, че разпънките и сниженото окачване, дават уникалната управляемост и стабилност, а не широката следа. Само с едните фланци и изнесени гуми не правиш нищо особено, ами само гониш някаква визия без покритие както се казва. Ако са ти меки пружините и амортисьорите са ти по default, стабилността ти е почти същата.


Главно обяснявах за общата маса, иначе в частност има малко насочено към теб.Това че ти не си усетил нищо променено в управляемостта на твоя автомобил със или без фланци говори колко си усещаш колата.
Само не знам как сложи и "койлове и спортни пружини на туй бмв.. [-X
ще е няква тупалка изтупана.. :lol: :lol:
Самата дума Coilover трябва да те наведе на мисълта каква е конструкцията а именно coil over strut.. и при повечето(да не кажа всички до един) варианти ''койловете си идват с пружини изчислени за тях.. та какво си турил само ти си знаеш..
Обратно по темата..
При изместването на опорната точка встрани(слагането на фланци и изнасянето на гумата настрани) удължаваме рамото(мисленото рамо) от мислената точка(център на тежестта) като по този начин увеличаваме страничната стабилност на автомобилът в завой(усилието за преобръщане на колата вече е по голямо като стойност).. нищо че е със меки пружини и стоково окачване, има си стаб. щанги които си вършат работата просто прекрасно..
Та като "подпреш" колата по добре, можеш да натискаш повече..усещането е различно и шофьорът се чувства по уверен, от там и по бързото износване на лагерите.. те не са предвидени за такова натоварване и за това си заминават по бързо..
Разбира се не е кой знае колко голяма степента на принос на фланците за стабилността но успокоява шофьорите..
Всяка една кола стокова може да понесе бая страничен натиск/ускорение преди да изтърве.. просто хората които карат са "шубета"(меко казано)заради мекото заводско окачване и не търсят лимита на сцепление,демек не си знаят възможностите на автомобилите.. а това е важно в случай че се окажат в ситуация в която правилната преценка изисква това да се знае..
А такива ситуации бол..
Ако бай Пешо си знае колко му държат гумите на "Поло-вера" в завоя който следва, най вероятно чувството му за самосъхранение ще го подтикне да си дръпне кракът от педала на газта.. и така може да се спасят няколко живота.. но хората действат и след това мислят, ако все още могат...
Ама това вече си е друга тема/..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017, 02:55 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Тая тема с възможностите кога ще я зачекнем, че имам какво да споделя там за по една усмивка ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2017, 23:25 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
maZZda написа:

Главно обяснявах за общата маса, иначе в частност има малко насочено към теб.Това че ти не си усетил нищо променено в управляемостта на твоя автомобил със или без фланци говори колко си усещаш колата.
Само не знам как сложи и "койлове и спортни пружини на туй бмв.. [-X
ще е няква тупалка изтупана.. :lol: :lol:

Ама това вече си е друга тема/..


Ами лесно се слагат. Китове всякакви. :naughty: В момента съм с Koni, но ще ги сменям, защото предните изпуснаха вече, маслото им изтече. :wasted:

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Дек 2017, 23:31 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
SEAL написа:
... BMW Е90 325 , с доста доработки по него (разбирай coilovers, спортни пружини, генерация, чип и т.н.). Много добре знам кое и как дава стабилност и управляемост. Аз в момента карам със 17", а бях с 19" до скоро. Имам разпънки отпред и отзад, имах и фланци докато бях със големите валяци.


Така изброени "доработки" оставят впечатление(поне в мен де), че си сложил и койлове и спортни пружини едновременно на колата, което е физически невъзможно.Окачването на това е90 е Coil on strut и отпред и отзад, което предполага или койлове или пружини(+заводски или "тунинг" амортисьори)...
...та кажи последно с какво си я закичил тая бъркалка за масло? :D

SEAL написа:
Мога да ти заявя, че разпънките и сниженото окачване, дават уникалната управляемост и стабилност, а не широката следа. Само с едните фланци и изнесени гуми не правиш нищо особено, ами само гониш някаква визия без покритие както се казва. Ако са ти меки пружините и амортисьорите са ти по default, стабилността ти е почти същата.

Отговорих ти вече за удълженото рамо на опората спрямо центъра на тежестта, само да добавя че със сниженото окачване и стаб. щангите и разпънките губиш Bodyroll-a и по този начин външната гума в завоя и се намаля сцеплението за сметката на вътрешната, но като цяло от вътрешната не печелиш толкова сцепление колкото от външната тоест не са равностойни в процентово отношение.Ако външната е с товар 100%(примерно) то той ще се равнява на сцепление 120% (примерно) спрямо вътрешната в завоя.. Реално външната гума те бута в завоя и по трудно приплъзва..
Обаче без по "твърди" (да речем гуми със нисък профил и борд), обикновените като се засучат, защото натоварването им вече идва под наклон а не вертикално, губят яко сцепление защото не са предвидени за такива натоварвания..
Единия вариянт е stretch.. но лично за мен е грозно..
По добрия вариант е нископрофина гума със борд и camber.Тогава в завои(при правилни настройки на ъгъла) колата може да използва максимума от " максималното контактно петно" сцеплението на гумата с пътя е най голямо защото гумата ще стъпва на 100% от това което може.. през останалото време спокойно може да си кара на 85-95% от площта..
Ама за всяка кола и предназначените условия си е различно..
Та кажи по горе на въпроса ми имаш ли отговор? :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 13:41 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
maZZda >>> Бреееее голям разбирач се извъди бе. Не можело да се слагат спортни пружини заедно със тунинг или там както ги наричаш амортисьори. Бре, бре! Първо професоре, да пружините са ми спортни, разбирай по-твърди и по-къси. Амортисьорите са регулируеми отпред и отзад. Да разлика има между предните и задните. Предните са ми тип Макферсон или Coil over написал съм последното разделено Coil оver (пружина отгоре - бг. превод) ... Strut или Coilover e едно и също, това е комбинацията от пружината и амортисьора, планките, крепежите, всичко, цялото нещо му се вика Strut! И не ми обяснявай как е направена собствената ми кола. И ДА наричат се COILOVER и това названието на комбинацията от амортисьор и пружината и в случая регулируеми.

И Coilover kits се наричат навсякъде по магазините, а не Strut kit.

Strut - Wikipedia, the free encyclopedia
As components of an automobile chassis, they can be passive braces to reinforce the chassis and/or body, or active components of the suspension. An automotive suspension strut combines the primary function of a shock absorber (as a damper), with the ability to support sideways loads not along its axis of compression, somewhat similar to a sliding pillar suspension, thus eliminating the need for an upper suspension arm. This means that a strut must have a more rugged design, with mounting points near its middle for attachment of such loads.

The most common form of strut in an automobile is the MacPherson strut. MacPherson struts are often purchased by the automakers in sets of four completed sub-assemblies: These can be mounted on the car bodies as part of the manufacturers' own assembly operations. The MacPherson strut combines a shock absorber and a spring in a single unit, by means of which each wheel is attached to the car body.

Transportation-related struts are used in "load bearing" applications ranging from both highway and off-road suspensions to automobile hood and hatch window supports to aircraft wing supports. In vehicle suspension systems, struts are most commonly an assembly of coil-over spring and shock absorber. Other variants to using a coil-over spring as the compressible load bearer include support via pressurized nitrogen gas acting as the spring, and rigid (hard tail) support which provides neither longitudinal compression/extension nor damping.


Shock absorber - Wikipedia, the free encyclopedia
In a vehicle, shock absorbers reduce the effect of traveling over rough ground, leading to improved ride quality and vehicle handling. While shock absorbers serve the purpose of limiting excessive suspension movement, their intended sole purpose is to damp spring oscillations. Shock absorbers use valving of oil and gasses to absorb excess energy from the springs. Spring rates are chosen by the manufacturer based on the weight of the vehicle, loaded and unloaded. Some people use shocks to modify spring rates but this is not the correct use. Along with hysteresis in the tire itself, they damp the energy stored in the motion of the unsprung weight up and down. Effective wheel bounce damping may require tuning shocks to an optimal resistance.

Spring-based shock absorbers commonly use coil springs or leaf springs, though torsion bars are used in torsional shocks as well. Ideal springs alone, however, are not shock absorbers, as springs only store and do not dissipate or absorb energy. Vehicles typically employ both hydraulic shock absorbers and springs or torsion bars. In this combination, "shock absorber" refers specifically to the hydraulic piston that absorbs and dissipates vibration.

Coilover - Wikipedia, the free encyclopedia
A coilover is an automobile suspension device. "Coilover" is short for "coil spring over shock". It consists of a shock absorber with a coil spring encircling it. The shock absorber and spring are assembled as a unit prior to installation, and are replaced as a unit when the shock absorber has leaked. This provides for optimal damping without torsional loads. Some coilovers allow adjustment of ride height and preload, using a simple threaded spring perch similar to a nut. More advanced adjustable coilover systems will use a threaded shock body, coupled with an adjustable lower mount for ride height adjustment, while an adjustment knob is used to adjust damping. Stiffness can be changed by switching the spring for one with a different spring rate.


Coil on strut това пък какво е?!? :shock: :lol:

Разпънките се казват Strutbar и са точно за това да предотвратяват накланянето на автомобила в завой и да елиминират в голяма степен олекването на вътрешното на завоя колело и да запазят неговото сцепление с пътя, пречат на усукването на купето от динамичните натоварвания при взимане на завои. Така наречения от теб Bodyroll може да бъде намален със снижаване на окачването, втвърдяването му било от пружини и амортисьори.

И изобщо не можах да разбера, къде прочете че съм сложил различни пружини от тези които са в кита на Koni... да те са изчислени за тези амортисьори и си вървят заедно с тях, но са по-къси и по-твърди.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 15:36 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Моя грешка, тея глупави коли са с пружините отделно от амортесьора отзад.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 15:50 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
maZZda написа:
Моя грешка, тея глупави коли са с пружините отделно от амортесьора отзад.. :lol:


А добро утро ! =D> :D :whistling:

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб