Не винаги двигателният контролер е толкова "умен" че да види аномалията в работата на температурният сензор. Много зависи от инженерната "мисъл", дали коректно е сътворила горивната карта. Принципът е следният , максимална работна темп. на датчика е :Примерно, +145* минимална -40* , за ECU-то целият този диапазон е "нормална-реална" температура" И ако в горивната таблица няма заложено сравнение с друг температурен датчик : Примерно на входящият Въздух, значи от тук идва проблема с незаписвването на "грешка" и съответно и MIL лампата няма да светне.
Имал съм случаи в които всичко е наред, чека не свети, грешки няма, а в живите данни в реално време температурата на двигателя(охладителната течност) е -35*, двигателният контролер си мисли че наистина е толкова студено и обогатява, тоест впръсква голямо количество гориво толкова колкото се полага при тази ниска температура. А температурният сензор на Входящият в двигателя въздух сочи +25* градуса-примерно , ECU-то не може да се "смисли" че няма как въздуха да е е с плюсова температура пък антифриза да е с минусова! Защото тъпанара "програмист"- "Програмен екип" не си е свършил работата или по точно толкова си може..... не е записал алгоритъма в горивната карта. Този ефект се наблюдава най вече по европейските марки автомобили, и най вече при френските!
Затова ти казах да наблюдавате живи данни в реално време.
Как да е , добре е че е оправено