Реших да споделя начина по който съм си направил автоматични дневни светлини на моята BL, тъй като е сравнително просто, а работи супер в съчетание с автоматичните фарове.
Ето
линк към снимков материал показващ принципа на "монтаж".
Необходими материали:
1. Модул: Аз ползвах (и съотвено на снимките е) SmartDRL, но тъй като той вече не се произвежда, към момента съм открил като заместител на добра цена и стабилно работещ (след тест с 3 модула на колите на приятели)
CarDRL5S. Като цена последно беше 29лв мисля плюс доставка. Много е подобен и по начин на закачане и по начин на програмиране.
2. Кабелни обувки, плоски
- 4.8мм. 0.5-1.5 мм2 дебелина на кабел:
мъжки 2бр,
женски 2бр - 6.3мм 1.5-2.5 мм2 дебелина на кабел:
мъжки 2бр,
женски 2бр;
- 6.3мм 0.5-1.5 мм2 дебелина на кабел
мъжки 2бр*Линковете към обувките са с илюстративна цел - въпреки че според описанието на сайта отговарят на необходимото, аз лично не съм ползвал точно тези обувки и не мога да гарантирам нито за качесто нито дали отговарят на размери и т.н. Все пак вероятно ще станат
** Ако се поръчват онлайн, съвет да поръчате по няколко резервни бройки за запас
3. Кабел
- дебелина 2-2.5 мм2, дължина - около 15-20 см
- дебелина 0.5-0.75мм2, дължина - около 20 см
4.
Термошлаух с подходяща дебелина да покрие кабелните обувки и връзки, така че да нямаме оголени метални повърхности при обувките и снадките.
Самото свързване в общи линии е показано на снимките и е следното -
Като точки на свързване ни трябват:
-постоянен, силов +12V (ще черпим макс около 10А при включени дълги)
-връзка с дългите светлини,
- +12V при контакт (слаботоков)
-маса (слаботокова за модула)
- +12V при включени габарити (слаботоков)
1. Изваждаме релето на дългите от гнездото му и го превключваме обратно с помощта на кабелни обувки и парчетата кабели, като към женските обувки на силовата част щипваме и съответните кабели на модула. От тук имаме постоянния силов +12V и връзката с дългите светлини.
2. В съседство с релето на дългите има (или поне на моята кола имаше) незаето гнездо като за реле. До колкото съм проучил се ползва за захранване на някаква диагностична букса или при процедурата за ръчно нулиране на предупреждението за смяна на маслото. По-важното е, че от там можем да вземем +12v при контакт и маса за модула
3. +12v при включен габарит - аз извадих релето на габаритите, измерих с мултицет на кой от пиновете се появява +12 при включени габарити, оголих съответния кабел от модула около 2см, раздвоих оголеното и намотах около съответния крак на релето, като се уверих че няма начин да даде на късо с останалите крака и върнах релето обратно в гнездото.
ВАЖНО: Тъй като аз ползвах модул различен от CarDRL, цвета на кабелите от снимките не отговаря!. Консултирайте се с ръководството, но към момента разликите са следните:
- жълто-зелен дебел кабел на снимките (към дългите) = двата жълти + тънък сив при CarDRL (свързват се заедно!)
- черен кабел на снимките (от релето на габаритите) = бял кабел при CarDRL
- син кабел на снимките (маса) = черен кабел при CarDRL
- оранжев кабел на снимките (+12v контакт) = син кабел при CarDRL
- Добавения бушон на постоянния +12v (дебел червен кабел) на снимките не е необходим при CarDRL, тъй като той си има бушон на платката.
В общи линии е това.
Важна стъпка е да се уверим че обувките са кримпнати стабилно и са добре изолирани.
Самия модул аз увих в домакинско найлоново фолио и отгоре с изолирбанд, за да се предпази от влага.
След монтажа проверете дали не заслепявате - аз лично пре-програмирах интензитета на 20% с тази цел (оригинално е 30% и в мрачен ден/рано сутрин заслепява)
Поздрави и успех през 2018г.