Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2018, 11:57 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Яну 2016, 23:19
Мнения: 30
Местоположение: София
Реших да споделя начина по който съм си направил автоматични дневни светлини на моята BL, тъй като е сравнително просто, а работи супер в съчетание с автоматичните фарове.

Ето линк към снимков материал показващ принципа на "монтаж".

Необходими материали:

1. Модул: Аз ползвах (и съотвено на снимките е) SmartDRL, но тъй като той вече не се произвежда, към момента съм открил като заместител на добра цена и стабилно работещ (след тест с 3 модула на колите на приятели) CarDRL5S. Като цена последно беше 29лв мисля плюс доставка. Много е подобен и по начин на закачане и по начин на програмиране.
2. Кабелни обувки, плоски
- 4.8мм. 0.5-1.5 мм2 дебелина на кабел:
мъжки 2бр,
женски 2бр
- 6.3мм 1.5-2.5 мм2 дебелина на кабел:
мъжки 2бр,
женски 2бр;
- 6.3мм 0.5-1.5 мм2 дебелина на кабел
мъжки 2бр

*Линковете към обувките са с илюстративна цел - въпреки че според описанието на сайта отговарят на необходимото, аз лично не съм ползвал точно тези обувки и не мога да гарантирам нито за качесто нито дали отговарят на размери и т.н. Все пак вероятно ще станат :roll:
** Ако се поръчват онлайн, съвет да поръчате по няколко резервни бройки за запас :)

3. Кабел
- дебелина 2-2.5 мм2, дължина - около 15-20 см
- дебелина 0.5-0.75мм2, дължина - около 20 см
4. Термошлаух с подходяща дебелина да покрие кабелните обувки и връзки, така че да нямаме оголени метални повърхности при обувките и снадките.

Самото свързване в общи линии е показано на снимките и е следното -
Като точки на свързване ни трябват:
-постоянен, силов +12V (ще черпим макс около 10А при включени дълги)
-връзка с дългите светлини,
- +12V при контакт (слаботоков)
-маса (слаботокова за модула)
- +12V при включени габарити (слаботоков)

1. Изваждаме релето на дългите от гнездото му и го превключваме обратно с помощта на кабелни обувки и парчетата кабели, като към женските обувки на силовата част щипваме и съответните кабели на модула. От тук имаме постоянния силов +12V и връзката с дългите светлини.
2. В съседство с релето на дългите има (или поне на моята кола имаше) незаето гнездо като за реле. До колкото съм проучил се ползва за захранване на някаква диагностична букса или при процедурата за ръчно нулиране на предупреждението за смяна на маслото. По-важното е, че от там можем да вземем +12v при контакт и маса за модула
3. +12v при включен габарит - аз извадих релето на габаритите, измерих с мултицет на кой от пиновете се появява +12 при включени габарити, оголих съответния кабел от модула около 2см, раздвоих оголеното и намотах около съответния крак на релето, като се уверих че няма начин да даде на късо с останалите крака и върнах релето обратно в гнездото.

ВАЖНО: Тъй като аз ползвах модул различен от CarDRL, цвета на кабелите от снимките не отговаря!. Консултирайте се с ръководството, но към момента разликите са следните:
- жълто-зелен дебел кабел на снимките (към дългите) = двата жълти + тънък сив при CarDRL (свързват се заедно!)
- черен кабел на снимките (от релето на габаритите) = бял кабел при CarDRL
- син кабел на снимките (маса) = черен кабел при CarDRL
- оранжев кабел на снимките (+12v контакт) = син кабел при CarDRL
- Добавения бушон на постоянния +12v (дебел червен кабел) на снимките не е необходим при CarDRL, тъй като той си има бушон на платката.


В общи линии е това.
Важна стъпка е да се уверим че обувките са кримпнати стабилно и са добре изолирани.
Самия модул аз увих в домакинско найлоново фолио и отгоре с изолирбанд, за да се предпази от влага.
След монтажа проверете дали не заслепявате - аз лично пре-програмирах интензитета на 20% с тази цел (оригинално е 30% и в мрачен ден/рано сутрин заслепява)


Поздрави и успех през 2018г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2018, 20:42 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Май 2016, 13:38
Мнения: 64
Местоположение: левуново
Честито колега,много добре се е получило.
Понеже ползваш различен модул от CarDRL имам няколко въпроса:
1.Имаш ли възможност да си нагласиш забавяне изключване на фарове с 10 до 60 сек.?
2.Колко милиампера ток ти черпи модула на стенбай?
3.Контролната лампа на арматурното табло за дълги светлини свети ли,когато модула работи?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2018, 22:35 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Яну 2016, 23:19
Мнения: 30
Местоположение: София
Здравей и благодаря,

1. И двата модула имат сходни функции и дори изглеждат по еднакъв начин, да не кажа че CarDRL e директно, или най-малкото идейно копие на SmartDRL :). Имат забавено както изключване, така и включване на светлините, което се програмира по сходен начин. Аз съм си нагласил включване 8 секунди след старт на двигателя а забавеното изключване ми е на минимума, мисля 5 секунди. Същото го може и CarDRL
2. Не съм мерил консумация в покой, но не мисля че заслужава внимание. Позвам SmartDRL от години, а при приятели имаме монтирани CarDRL - никъде не се забелязва проблем с ра
зряд на акумулатора. Склонен съм да мисля, че въпросното устройство заспива малко след изчезване на плюса през контакт и в този режим черпи пренебрежим ток.
3. НЕ мъждука лампата на таблото, тъй като модула се закача след релето.

Поздрави.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2018, 12:32 
Offline
любител
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 23 Мар 2017, 12:36
Мнения: 62
Местоположение: гр. София
Здравей колега, аз ползвам CarDRL модула и съм много доволен.
Моя е вързан към дългите и ги пуска на зададен процент, но смених крушките на дългите с лед и когато се пуснат на процент има едно досадно треперене.
Въпроса ми е:
Гледам, че си от София. Възможно ли е срещу заплащане, почерпка или както искаш да ми преправиш малко модула?
Преправянето се изразява в това да се свърже вместо на дългите да пуска халогените да светят.(т.е да се превърже 1 кабел, но аз не съм компетенен)
п.с. имам схема на модула как е вързан и кой кабел за какво е
Благодаря предварително.

_________________
Mazda 3 1,6 Di Turbo Facelift
Цяла година блъскаш във фитнеса и накрая се окаже, че жените харесвали Мазда


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2018, 20:50 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Яну 2016, 23:19
Мнения: 30
Местоположение: София
Здравей, нормално е да премигват диодните крушки - те не могат да се карат с ШИМ и за това с този модул или 100% или нищо, но 100% в дългите ше вадят очи..

Относно молбата ти, за съжаление ще трябва да ти откажа.
Не ми е това професията и не се наемам да пипам по чужди коли, но по-важното - нямам и условия / канал, а халогените са ниско долу, трябва да се свалят кори и т.н. До колкото разбирам при теб е закачен модула към инсталацията/жиците, а не както аз съм го направил, към гнездото за релето, т.е. вече ще е по-сериозна интервенция предполагам..? Най-лошото е, че не успявам да намеря електрическа схема на инсталацията в електронен формат - всичко до сега съм направил налучвайки.. Не знам дали има реле за халогените, утре ще погледна. Ако има, предполагам по същата схема ще може да се направи както съм показал, само че с другото реле...


Последна промяна pumpal на 14 Яну 2018, 22:41, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2018, 11:38 
Offline
любител
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 23 Мар 2017, 12:36
Мнения: 62
Местоположение: гр. София
Здравей колега,
моят модул е вързан за инсталацията по жабката без да се сваля нищо.
но иначе благодаря за информацията :)

_________________
Mazda 3 1,6 Di Turbo Facelift
Цяла година блъскаш във фитнеса и накрая се окаже, че жените харесвали Мазда


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 11:42 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Сеп 2016, 14:14
Мнения: 2
Местоположение: Бургас
При мен нещо не се получава моята мазда е
mazda 3 2011 с феислифта за 90 годишнината
проблема е че там кадето колегата е свързал + през контакт при мен на това място за реле няма такива женски кабелни обувчитси ватре в каналчетата
и там не може да се свърже
пробвах през бушона който отговаря за това липсващо реле но пак не става
ще турся ел. схема да видя как да го свържа


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 22:36 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Яну 2016, 23:19
Мнения: 30
Местоположение: София
Кофти ако е така - това означава също, че няма да можеш и сам да си зануляваш като ти замига на таблото за смяна на маслото..дано да откриеш плюс през контакт някъде наоколо - доста жици има там, така че гаранция има плюс през контакт, въпроса е да се открие къде .. втория пин така или иначе е маса и може да се закачиш за кой да е болт по шасито вместо в гнездото.. Ако намериш ел.схема, сподели моля те - ще е много полезно..


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2021, 10:38 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Сеп 2021, 13:27
Мнения: 70
Местоположение: Варна
Колеги извинявам се, че повдигам стара тема, но някъде дали ги има на друго място качени снимките? Темата е стара, но актуална за всеки нов собственик(като мен), понеже четейки виждам, че не липсват въпроси за дневните светлини и съответно монтажа им

_________________
Mazda 6 GH 2.0 Estate


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб