КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Проблемно първо палене
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=38&t=46818
Страница 1 от 2

Автор:  fanstera [ 21 Яну 2018, 12:21 ]
Заглавие:  Проблемно първо палене

Здравейте всички,
Извинявам се, ако повтарям темата, но не открих такава, където симптомите да са като при мен.
От седмица и аз карам Мазда 3 1.6 дизел 109кс 2006г. Взех колата и като съвестен собственика я обслужих изцяло, но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота. Гася, паля отново и вдига до колкото и подам на педала за газта. Лампата за чек енджина не свети, а майстора ми не откри грешки при прочитане.
Ако някой се е сблъсквал с този проблем, нека сподели идеи за отстраняването.
Благодаря предварително.

Автор:  WoLF [ 22 Яну 2018, 11:59 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

За съжаление може да е от всичко... Има нещо, което смущава двигателя при първо палене и влиза в т.н. авариен режим с 3000 максимални оборота. Да е пипан софтуера на колата по повод премахване на филтър или нещо друго?

Автор:  fanstera [ 22 Яну 2018, 12:45 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

WoLF написа:
За съжаление може да е от всичко... Има нещо, което смущава двигателя при първо палене и влиза в т.н. авариен режим с 3000 максимални оборота. Да е пипан софтуера на колата по повод премахване на филтър или нещо друго?



Към момента няма как да знам дали е пипан софтуера, а филтъра за твърди частици си е на мястото.

Автор:  WoLF [ 22 Яну 2018, 13:47 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Като за начало пробвай да спреш релето на подгревателните свещи. Има колеги с такова решение и пак без грешка. При топло време наблюдават ли се същите симптоми? Всички крушки светят ли си из купето (плафони, запалка, жабка) - въпроса е рутинен и премахва доста досадности :D

Автор:  fanstera [ 22 Яну 2018, 17:57 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Всички крушки светят, ще пробвам с премахването на релето. Ако няма проблем след премахването на релето, ще го подменя с ново, ако се продават някъде в нета.

Автор:  shveb [ 22 Яну 2018, 23:18 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Не е казал че я загрява и кара цял ден без да може да вдигне оборотите . Такава защита съществува но въобще не съм се сетил да проверя на моята .

Автор:  Smokie [ 22 Яну 2018, 23:35 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

VaskoVulev написа:
Сутрин става пали колата ,загрява и си кара цял ден без да може да вдигне повече от 3к оборота ? Какъв е проблема на съвестния собственик и първото запалване :idea:

Моля, прочетете отново.
fanstera написа:
...но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота...

След запалване се форсира двигателя над 3000 оборота.
Мога надълго и нашироко да обясня какво точно се случва при 0 градуса на маслото и метала с над 3000 оборота.
Това поведение не е съвестно :D Очаквам скоро и други теми, свързани с износен двигател.
Но както ме информираха на лично съобщение... всеки си поддържа колата както намери за добре, и това е абсолютно вярно.

Автор:  WoLF [ 23 Яну 2018, 09:36 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

За градско аз и без това не вдигах повече от 2500 и от тази гледна точна проблем няма ;)

Автор:  VaskoVulev [ 23 Яну 2018, 09:41 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Smokie написа:
VaskoVulev написа:
Сутрин става пали колата ,загрява и си кара цял ден без да може да вдигне повече от 3к оборота ? Какъв е проблема на съвестния собственик и първото запалване :idea:

Моля, прочетете отново.
fanstera написа:
...но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота...

След запалване се форсира двигателя над 3000 оборота.
Мога надълго и нашироко да обясня какво точно се случва при 0 градуса на маслото и метала с над 3000 оборота.
Това поведение не е съвестно :D Очаквам скоро и други теми, свързани с износен двигател.
Но както ме информираха на лично съобщение... всеки си поддържа колата както намери за добре, и това е абсолютно вярно.

Разбира се,че не е добре да се форсира на студен двигател.Провокирам автора на темата да каже по -подробно какво прави ;)Koгато пуснах моето мнение ,неговото не беше видимо --- изчакваше одобрението ти :D
Тази сутрин пробвах моята и 10сек. след като я запалих вдигнах 3500 об. /защита не се включва/--- явно човека има проблем.
Не вярвам някои след като запали колата си в тоя студ да я държи на обороти :D

Автор:  VaskoVulev [ 23 Яну 2018, 09:43 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

WoLF написа:
За градско аз и без това не вдигах повече от 2500 и от тази гледна точна проблем няма ;)

Аз също....печки разни :D

Автор:  fanstera [ 23 Яну 2018, 14:32 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Сутрин я чакам няколко минути след като запаля и след това форсирам, за да разбера дали съм в авариен. Ако е много студено и нямам време да чакам да загрее, гася без да форсирам и паля отново с цел излизане от аварийния режим. Не държа колата на обороти, просто искам пълния потенциал на колата, а не скопената версия в аварийния режим.

Автор:  VaskoVulev [ 23 Яну 2018, 22:21 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

fanstera написа:
Сутрин я чакам няколко минути след като запаля и след това форсирам, за да разбера дали съм в авариен. Ако е много студено и нямам време да чакам да загрее, гася без да форсирам и паля отново с цел излизане от аварийния режим. Не държа колата на обороти, просто искам пълния потенциал на колата, а не скопената версия в аварийния режим.

Точно така разбрах поведението на колата ти и аз ..първоначално . Не е нормално ,но идея си нямам от какво може да е! :(
п.п. Коментирах само за да покажа на някои колеги ,че не достатъчно само да четеш буквално ;)

Автор:  ihristov [ 24 Яну 2018, 16:17 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Интересно с какъв софтуер е проверена колата за грешки, понеже не всички програми четат Маздите? Китаец Elm + програма от Google play, няма гаранция, че ще работи.
Ако е възможно да се използва FORScan би било добре.
Тестът с релето какво показа?

Автор:  steich [ 26 Яну 2018, 10:14 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

За съжаление, ако е манипулиран софтуера некоректно което напоследък е на всяка 2-ра кола ... проблем може да има а грешки да няма ( ако е затрита таблицата за грешки напълно или частично ). При проблем с подгревни свещи / реле подгрев, също може да влиза в авариен режим без да има грешка. За да има някаква основателна диагноза, трябва компетентна диагностика с евентуално проверка на софтуера ако има някакво съмнение за намеса там ... иначе може да си "чешем" пръстите и езиците без абсолютно никакъв резултат.

Автор:  небосвод [ 26 Яну 2018, 17:53 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

За 1,5 години от както карам Мазда 1,6 дизел 109к.с. 2005г. съм стигал до 3000 оборота само 3 пъти , и то и трите пъти експериментално. ( 2 пъти след четене във форума за проблеми над 3000 оборота). Проблем при мен не усетих.
НО по-важното е, мисля , че в нормални условия не ми се е налагало да стигам 3000 оборота. Обикновено карам между 1800 и 2200 оборота. Рядко при изпреварване минавам 2500, пък за 3000 доста трябва да се постарая да измъча колата.

Автор:  VaskoVulev [ 27 Яну 2018, 09:28 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

небосвод написа:
За 1,5 години от както карам Мазда 1,6 дизел 109к.с. 2005г. съм стигал до 3000 оборота само 3 пъти , и то и трите пъти експериментално. ( 2 пъти след четене във форума за проблеми над 3000 оборота). Проблем при мен не усетих.
НО по-важното е, мисля , че в нормални условия не ми се е налагало да стигам 3000 оборота. Обикновено карам между 1800 и 2200 оборота. Рядко при изпреварване минавам 2500, пък за 3000 доста трябва да се постарая да измъча колата.

Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;) Ти би ли карал спокойно ако знаеш ,че колата ти влиза в авариен режим? :)

Автор:  steich [ 27 Яну 2018, 10:52 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Жена ми като се качи за първи път в колата ми за да я тества, вдигна 5-6000 оборота ( тя кара бензин ) ... направо ми се изправи косата. Иначе и аз рядко стигам 3000, предимно при по-агресивно каране / изпреварване. Иначе при спокойно каране дори трудно минавам 2500 ... предимно между 1500-2000 оборота.

Автор:  небосвод [ 28 Яну 2018, 17:37 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

VaskoVulev написа:
[......
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;) ......:)


О разбира се :oops: Уважавам много всички , които се стремят да карат изправни автомобилите си! Аз правя същото.
Написах коментара, най вече за бъдещи четящи, които си купуват дизел ( а са да кажем на годините и познанията на сина ми) , да не си измъчат колата в опити да видят до къде стигат всички стрелки по таблото :wink:
( Аз само за горивото я качвам отвреме на време до горе :-P :-P )

:lovemazda: :lovemazda: :lovemazda: :lovemazda:

Автор:  Kaichiro Kurosu [ 29 Яну 2018, 19:16 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Аз пък редовно карам с над 3К оборота.. :oops:

VaskoVulev написа:
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;)


Кой и къде го твърди това? :D

Автор:  VaskoVulev [ 29 Яну 2018, 19:27 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Kaichiro Kurosu написа:
Аз пък редовно карам с над 3К оборота.. :oops:

VaskoVulev написа:
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;)


Кой и къде го твърди това? :D

Благодаря за подкрепата ! :D
Аз съм със семейна кола :P

Автор:  Smokie [ 31 Яну 2018, 19:35 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png
torqueHP.png [ 270.68 KiB | Прегледано 11224 пъти ]

Автор:  valio323 [ 31 Яну 2018, 19:51 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Ти пък....заради звука естествено. :D

Автор:  Kaichiro Kurosu [ 31 Яну 2018, 23:09 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Smokie написа:
Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png


Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

Автор:  VaskoVulev [ 01 Фев 2018, 07:27 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Kaichiro Kurosu написа:
Smokie написа:
Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png


Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

Внушаваш си заради ръмженето :D Турбото на 4к обороти отдавна ти е изчерпано ;)

Автор:  Smokie [ 01 Фев 2018, 09:37 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

valio323 написа:
Ти пък....заради звука естествено. :D

Е така де... ама е сбъркано горивото и марката... пък и от дизел 1.6 какъв звук?! Сигурно щото е в авариен режим и ръмжи спортно някакси ;)
Kaichiro Kurosu написа:
Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

Ако не ме лъже паметта... в гаража имахте една дино графика, но там се виждаха едни 30 коня между 3к и 4к, а връткащия момент беше почти изразходван...
Пък и тук става въпрос за умрял (разбирайте "аварирал") 1.6 :D :D, който дори да е изправен, пак е смешка.

Автор:  VaskoVulev [ 01 Фев 2018, 09:53 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Да ,да....все ни влече да се отклоняваме от темата :D
Дано автора даде обратна връзка след като си отстрани странния проблем.

Автор:  Kaichiro Kurosu [ 01 Фев 2018, 10:07 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

Да,пика на NM е преди 3К оборота..но конете идват с оборотите.. :wink: След 4К оборота все още имам над 300 NM което си бива.. :D А, и нещо друго..не може да караш с над 200 и да си на 3К оборота..не става просто :D

ПП Извинявам се на автора,че флууднах темата..

Автор:  небосвод [ 01 Фев 2018, 11:05 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

:oops: :oops: Аз просто споделих за шофирането на автомобили, за пилотирането на самолети не знам как е. :oops: :oops:

Автор:  vladki4 [ 01 Фев 2018, 11:36 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

На графиката има плата и на двете криви, предполагам заради фабричния мап? Ремапа на 1.6д има ли накъде да вдигне кривите или само ги "изостря" заради малкия обем

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Автор:  Kaichiro Kurosu [ 01 Фев 2018, 14:13 ]
Заглавие:  Re: Проблемно първо палене

небосвод написа:
:oops: :oops: Аз просто споделих за шофирането на автомобили, за пилотирането на самолети не знам как е. :oops: :oops:

Хахахх какви самолети са тея нафтови варели бе.. :shock: :D към варелите включвам и моята разбира се.. :D
Просто проблема при мен е,че съм моторист..кола карам няколко месеца в годината..и като се кача все едно се движа назад... :D Та за това правя разни трикове и се опитвам малко да събудя моя варел... :D Не че е станала бърза,но поне малко по жива я усещам.. :D

vladki4 написа:
На графиката има плата и на двете криви, предполагам заради фабричния мап? Ремапа на 1.6д има ли накъде да вдигне кривите или само ги "изостря" заради малкия обем

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Мисля,че най-адекватен отговор може да ти даде колегата SEAL,той мисля кара ремапнато 1.6 :wink:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/