Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2018, 08:37 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
120 коня са си напълно достатъчни за в града та и иазън него, колегата обаче описва разход за ръчна кутия, на мен наблюденията са ми че вдига с литър че и отгоре, дори и да прецениш че някъде може на 3-4 да си караш защото виждаш че баира предтеб е къс и няма смисъл да превключваш, автомата него вижда това и връща предавка. Но пък иначе удобството в града и спокойствието при извънградско са несравними.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2018, 10:51 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
някой има ли преки впечатления от 120 и 165кс версиите една спрямо друга?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2018, 11:22 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 248
Местоположение: Крън
Разход под 5 трудно може да се даде при положение че тръгваш от една точка и се върнеш отново там. Аз по малко от 5/100 не съм давал по такъв маршрут. Иначе съм виждал разход от 4 /100 от манастира в гр.Шипка до мол Галерия в Стара Загора, но в обратна посока ще е повече. Иначе на всяко ходене от Казанлък до Стара Загора разхода е 4.6-4.7/100.при скорост 90-100км/ч.В обратна посока е към 5.8-6/100.Като цяло двигателя гори 15%по-малко от обикновените бензинови двигатели. Под обикновени визирам атмосферни с компресия 10/1.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2018, 17:25 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Май 2018, 11:29
Мнения: 9
Местоположение: София
Привет на всички,

С интерес следя написаното доста често, с едно малко прекъсване за ранно море. Благодаря на всички, които ми дадоха точен отговор на въпроса. За страничната дискусия, която се разрази, също е полезна, макар че тук до консенсус не може да се стигне никога. Получих малко странни отзиви от собственици на нови мазда 3 - при не много висока скорост се чуества леко нестабилна при неравности, както и шумът в купето е чуествителен в сравнение с Октавия, например, което меко казано ме озадачава. Така де, предстои ми тестдрайв и ще проверя лично.

Иначе гледах една топла-топла королка на паркинга на комплекса в Созопол - също е много харна, като се има предвид и цена, екстри (при Sol и Anniversary), надеждност, пространство и т.н.

Ще пиша, когато има развитие, междувременно следя мненията Ви.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2018, 09:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2007, 22:45
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Последната ми информация относно колата е, че тази година няма почти нищо друго правено освен с шумоизолацията на купето.
Дали е нестабилна при някаква скорост... това просто ми звучи абсурдно. Възможно е по принцип, но вероятно в пряка зависимост от пътните условия.
Тойота корола я "превъзхожда" единствено в цената,но пък тя с дизайна си и материалите вътре ми изглежда, като китайско менте.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2018, 10:25 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
@astranom, да споделиш после,че ми е интересно.
Октавията само да ти кажа е по-шумна от Фокус примерно.

А за Королата ... Сол най-добре


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2019, 15:38 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Май 2018, 11:29
Мнения: 9
Местоположение: София
Привет,
Успях да тествам новата Мазда 3, MY2019, 2.0 атмосферен, автомат.
Каране в София, час пик, от топъл старт, ми даде разход средно 10 за около 20 километра, като в едната посока беше изкачване и ми даде 11, а обратно надолу 9.3, по борд компютър.
Поздрав!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2019, 19:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
А купи ли я или си още по тестове? Нещо интересно като цяло при Мазда и при другите марки?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 12:30 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Май 2018, 11:29
Мнения: 9
Местоположение: София
Привет,
Още съм по тестове. Този разход много ме разколеба. Седанът ще може да се види това лято на живо. Хечбекът е с доста малки прозорци и леко клаустрофобичен, с нисък таван на задната седалка. Набира много добре, автоматикът работи чудесно, добре обезшумена е като работа на двигателя, а за външен чум не знам, защото я карах само градско.

За мен най-големият конкурент за тези пари е новата корола - има хибрид за 45к, тествах и него, по същия маршрут ми даде около 4.5 на сто. Доста просторна и приятна на вид и на каране, единствено безстепенният автоматик доста шумно набира, а и не може да се каже, че създава някакво спортно усещане при каране (между другото, същото важи според мен и за 2ката двигател на мазда 3 със 120 коня). Зависи какво търсиш де.

Материалите при средните нива на корола са малко по-непремиум от тези при високите нива на мазда. Средно ниво на мазда 3 не съм имал възможност да видя на живо, за да направя по-правдиво сравнение.

Лично аз вече клоня към королата, просто градско е твърде голям разходът на мазда, а аз карам по 1000 на месец градско.

Поздрав!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 17:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Не знам какво очакваш от 2.0 атмосферен бензинов автомат, бил той и на средно купе като Мазда 3 ?
Наистина дизайнът е много добър и материалите са по-качествени от дървото на Тойота, но в твоя случай и километраж градско не бих се колебал и щях да взема малкия хибрид на Корола. Това е колата за града.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 17:46 
Offline
фен
Аватар
2017 Mazda 6

Регистриран на: 21 Апр 2018, 18:38
Мнения: 147
Местоположение: София
Също карах Королата и 3-ката и смятам, че маздата е по-добрата кола. Не ми се влиза в детайл, но атмосферния 2.0 ме изненада супер приятно.

_________________
Mazda 6 2.5 Skyactiv-G AT Ultimate Black Pearl with Vanille Bourbon Leather MY2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2020, 20:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Май 2018, 11:29
Мнения: 9
Местоположение: София
Да сложим логичен завършек на темата. От около година карам Тойота Корола Седан Хибрид, модел 2019. Колата, като всеки нов автомобил, е много хубава. Широка, учудващо маневрена, с "революционен" дизайн отвътре и отвън (доста различен от предишния модел). Има адаптивен круиз контрол и лейн асист с корекция на волана, които работят много добре - буквално си кара сама на магистралата (а и на околовръстното), ако има добра маркировка. Има някои много удобни екстри - камера за задно виждане, очаквам всеки момент ъпдейт на софтуера, за да се ползва АутоКарПлей и АндроидАуто, основно заради навигацията на гугъл мапс. Хибридът е страхотен - лятото седмици наред ми даваше Лозенец-Горна баня и обратно 3.5 разход, а в момента при по-динамично каране и по-кратки разстояния ми дава около 4.5-4.8. По магистралата София - море - София: 5 на сто при високи скорости, хора, багаж и климатроник. Моето усещане е, че вътрешното пространство е доста по-голямо от Мазда 3, а вече и дизайнът на Корола не е непреглътваема хапка. Окачването е много добро за динамично каране, колата е сравнително вълнуваща, защото батерията дава ускорение веднага - от 0 оборота, и на практика си винаги първи на светофара. CVT-кутията може да е малко шумна при рязко ускорение, но се свиква, а ако караш една идея по-плавно, е супер тиха. С една дума, доста практичен, икономичен и технологичен автомобил за около 44к, като цяло съм доволен избора си и давам един глас за това да разгледате и този модел, ако гледате към нов автомобил. Поздрав и сигурно каране на всички, бъдете много здрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2020, 16:17 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 248
Местоположение: Крън
Разхода на хибрида естествено е несравним с атмосферните мотори на Мазда. Цялостния разход за една година смятал ли си го по заредено гориво?

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2020, 13:13 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Май 2018, 11:29
Мнения: 9
Местоположение: София
Направил съм около 11 500 к. за една година - с тези затваряния и нежелателни пътувания до провинцията за дълги периоди от време, на практика са 85% градско. Не съм се ровил да видя как се проверява общият разход за целия период на експлоатация, но предполагам, че ще е някъде между 4.2 - 4.4 литра на сто. По-интересното е, че това е комбинирано със седан, дълъг и просторен, тежащ 1800 кг., т.е. доста сериозен автомобил, похоящ (бих казал) за семейна кола за две деца, пътувания на дълги разстояния и т.н., а в същото време предагаща голямо удобство и икономия в градска среда.

В същото време усещането ми за мазда 3 беше като за много красива кола с премиум усещане в купето, отличен степене автоматик, по-малка като цяло, целеща се в спортен дух и италиански стил, но по-скъпа и в някои аспекти по-непрактична и по-нетехнологична. Вероятно маздата е по-динамична от королата. Сякаш двете коли се целят в различни аудитории, просто за мен е нелогично да се посочват като конкуренти, защото не са, просто са ябълки и круши и сравнението е некоректно :)

Като се замисли човек, когато двете коли стоят на паркинга една до друга, мръснички, с някои малки щети, вътре салоните са позамърсени от хлапетата с носни кърпики, кестени, рисунки от училище, някое и друго петно от дезинфектант, красотата, стилът и премиум кокпитът минават по-на заден план и остава практичността - пространството, големината на прозорците, мъртвите точки, камерите за паркиране, подгреви на седалки, адаптивен круизконтрол, комуникативност на медията с телефони и т.н. И тук всеки избира коя кола ще му служи най-добре за тези пари. Все пак не може да се слугува на колата, по-важно е не какво те вози, а какво возиш в него :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2020, 22:06 
Offline
фен
2017 Mazda 3

Регистриран на: 09 Апр 2017, 15:24
Мнения: 248
Местоположение: Крън
Да, кестените са много важни :), и аз съм обикалял да ги търся. Маздата ми не пази общият разход, смятам го от касовите бележки, Тойотата може и да го има. Но разхода не е толкова важен, просто когато е малък много му се кефим.

_________________
Mazda 3 g120 2017


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб