Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:38

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2018, 21:51 
Offline
любител

Регистриран на: 02 Май 2018, 21:02
Мнения: 22
Местоположение: Пазарджик
Здравейте. Днес видях, че някой ме е задрал по задната броня на паркинга и се чудех как най-лесно може да се отстранят малките драскотини. Има и една по ръба която е по-груба, но другите като ги напръскам с вода и изчезват (докато не изсъхне), което мисля, че значи, че е повърхностно - само върху лака. Та въпроса ми, тъй като до сега не съм оправял сам драскотини по кола и не искам да направя по-голяма беля, може ли сам да се справя и какви материялни ми трябват, и мислите ли, че е по-добре на майстор? Благодаря предварително.

Малко офтопик - Като я купих имаше малки капчици от друга боя на няколко места по тавана. Мисля, че е пръскано нещо близо до нея и е стигнало някак до колата. Много са фини капките и не може да се види освен ако не гледаш от 10-20см, но при допир се усеща, че не е перфектно гладко. Има ли как да се премахне това? (не съм снимал, но ще го направя за да покажа какво имам предвид)


Прикачени файлове:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 53.54 KiB | Прегледано 6005 пъти ]

_________________
Mazda 3 /2004 /2.0 /150hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2018, 22:55 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2014, 20:34
Мнения: 148
1. Купуваш си наливно полир пасти 3M - първи, втори и трети номер.
1-ви номер е силно абразивна паста и при третиране с нея се матира лака. На пипане се усеща грубият абразив и с нея се работи внимателно, особено ако се използва машина.
2-ри номер е супер фин абразив. Целта й е да изглади "ефекта" от единицата.
3-ти номер премахва получените "бленди" от полиране с предния номер. Тази паста е бледо сива и е по-течлива. Задължителна е ако си пастирал с предния номер паста тъмен на цвят автомобил!

Необходими са ти дунапренови гъби или специални кечета. Аз съм си направил специални кечета от изрязани кръгли дунапренови гъби и микрофибърна кърпа, която е като обвивка на дунапрена. За всеки номер паста си имам отделно кече :)

И така:

1. Преди да третираш, детайлът трябва да е супер добре почистен и подсушен, да няма никаква прах по него.

2. Взимаш дунапренова гъбичка (или кече) и нанасяш малко от пастата 1-ви номер. С бързи въртеливи движения и умерен натиск полираш, докато видиш че лака е леко матиран от абразива. Измиваш (може и с пулверизатор от препарат за стъкла примерно да напъркаш от близо с вода).
Подсушаваш добре!
3. С друга дунапренова гъба нанасяш малко от пастата втори номер и с кръгови движения полираш, докато матирания лак стане лъскав. Пак измиваш и подсушаваш.
4. С друга гъба по същия начин полираш и с трети номер паста за перфектен блясък.

Важно е с всеки следващ номер паста да покриеш изцяло полираната с предния номер паста площ от детайла, дори и малко повече!

Аз със тези пасти на трите ми коли съм прикривал хиляди забележки по слоя безцветен лак и то без полирмашина, а на ръка - издрасквания от клечици или сламки по време на движение; паркинг щети като наранявания от удари с врати от съседни автмобили; драскотини, резултат от подсушаване в автомивки и куп други.

Попринцип при полирането на ръка абразивната паста изглажда ръбчетата на драскотините и те не се личат. Реално ги има, просто самите ръбове на драскотината са вече шлифовани и не се белеят :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2018, 14:20 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 02 Май 2018, 21:02
Мнения: 22
Местоположение: Пазарджик
Благодаря за детайлните инструкции. Ще пробвам като се намеря време и ще пиша с отзив. А още един въпрос - накрая трябва ли да се полага още нещо за защита (восък, лак т.н.), говоря след 3-тия номер паста, която каза, че е за блясък.

_________________
Mazda 3 /2004 /2.0 /150hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2018, 20:56 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2014, 20:34
Мнения: 148
Мисля че тези пасти, или поне последната има някаква вакса в нея, защото след това водата на пастираните места седи "на капчици", точно като след вакса. След няколко автомивки този ефект изчезва, разбира се... Според мен ако ще пастираш на ръка само ъгъла на бронята, където са те зажулили, няма нужда от нищо допълнително след пастирането. Пастирането на ръка на отделни участъци отнема супер малко от лака, дори по-скоро само шлифова ръбчетата на драскотините, за да станат незабележими. При машината вече е друго :) Ти ако искаш си сложи вакса на цялата кола, тя няма да ти се сърди, още повече, че е вече лято :D

Принципно идята на 3-ти номер паста 3М е да се полира финално лака след предишния номер паста. Тъй като 2-ката съдържа също абразив, макар и много фин, тя също матира лака - едвам забележимо, но матира, иначе нямаше да си върши работата. Когато използваш 2-ката, след това от близо лакът изглежда идеално полиран и лъскав, но реално не е - има нужда от финално изглаждане. Аз така преди време на Реното (което е черен металик) бях полирал отделни фини драскотини от автомивка по едната врата - на ръка с 2-ри номер паста 3М. От близо изглеждаше ОК, не се забелязваше къде е третирано с пастата и къде не. Но един ден поглеждайки колата отдалече на слънце, местата където съм третирал с 2-ката изглеждаха като на петна, все едно някой с мазни пръсти е пипал боята. Минах с 3-ти номер тези места и си реших проблема :) След последния номер не се личеше къде съм пастирал и къде не, като се има предвид, че колата ми е цялостно пребоядисвана и боята е почти нова.
После ходих да ми полират бронята на същата кола, само че машинно. Явно я бяха полирали само с една паста, вероятно 2 номер. Отблизо добре, обаче на слънце се личаха "блендите" от полирмашината. Минах на ръка с 3-ти номер паста и блендите изчезнаха. Затова вече знам, че последната паста е задължителна!
В много сервизи и автомивки, където полират не съм виждал да имат кутиики с паста, надписани с "3", а всички купуват наливно. Явно си спестяват последната паста и на колите след това от далече на слънце се личат тези бленди от машината, което е грозно.

Относно тези капчици боя, които казваш че имаш - по-добре с тях не се занимавай.. сериозно! Не ги пастирай ръчно защото вероятно няма да излязат. Пастиране с машина може да ги оправи, но имай предвид, че при всяко машинно пастиране слоя лак изтънява и това не е добре. Даже хората казват, че повече от 2 пастирания в живота на боята не се препоръчва да се правят именно заради дебелината на слоя лак, а ако колата е нов внос вероятно поне веднъж е мината с машината :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2018, 16:41 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 02 Май 2018, 21:02
Мнения: 22
Местоположение: Пазарджик
Ето и ефекта след полирането на ръка с 3те типа 3м пасти както препоръча Svetlio. Явно няколко от драскотините са по дълбоки и не успях да ги залича напълно, но съм доволен от ефекта като за 18лв и първият ми път полиране на колата :D (снимка преди полирането в началният пост)


Прикачени файлове:
IMG_20180611_170140-1587x1190.jpg
IMG_20180611_170140-1587x1190.jpg [ 328.96 KiB | Прегледано 5820 пъти ]
IMG_20180611_153856-1587x1190.jpg
IMG_20180611_153856-1587x1190.jpg [ 237.41 KiB | Прегледано 5820 пъти ]
IMG_20180611_170145-1587x1190.jpg
IMG_20180611_170145-1587x1190.jpg [ 324.6 KiB | Прегледано 5822 пъти ]

_________________
Mazda 3 /2004 /2.0 /150hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2018, 16:46 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 02 Май 2018, 21:02
Мнения: 22
Местоположение: Пазарджик
А и да добавя какво имах в предвид за напръсканото по боята, ето снимки. На снимки като, че ли изглежда по-зле отколкото е наистина. Почти незабележимо е като гледаш освен ако не е много отблизо


Прикачени файлове:
IMG_20180611_135829-1587x1190.jpg
IMG_20180611_135829-1587x1190.jpg [ 453.4 KiB | Прегледано 5819 пъти ]
IMG_20180611_135742-1587x1190.jpg
IMG_20180611_135742-1587x1190.jpg [ 191.34 KiB | Прегледано 5819 пъти ]
IMG_20180611_135736-1587x1190.jpg
IMG_20180611_135736-1587x1190.jpg [ 199.86 KiB | Прегледано 5819 пъти ]

_________________
Mazda 3 /2004 /2.0 /150hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2018, 10:05 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Защо не пробваш с едно тампонче напоено с керосин/тези за махане на гримът от жената :D/....и после полираш със същите пасти ,които вече имаш :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2018, 11:01 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2014, 20:34
Мнения: 148
=D>

добре си се справил с бронята :)
А относно пръските от боя, аз те посъветвах да не се занимаваш, мислейки си че са отделни капчици по целия таван. Ако е само това "петно", което си снимал, това е много малка площ, компактно разположени капки (вероятно) боя и нищо не ти пречи да пробваш с пастите 3М. Пробвай първо с 1-ви номер (абразивната) да видиш на къде ще тръгнат нещата и после знаеш - минаваш с 2 и накрая с 3 :wink: Все пак се увери, че е боя върху слоя безцветен лак, а не боя или нещо друго под лака, защото във втория случай няма как да стане.

PS: даже пробвай направо с 2-ри номер паста, понеже това са супер дребни капчици. Ако не стане тогава почни с 1-цата (имайки едно на ум с нея), 2-ката и 3-ката. С 2-ката няма опастност да протриеш лака, така че с нея може да си позволиш експеримент :)
Вероятно са боядисвали тези черните лайсни на тавана и някъде изпод вестниците/найлона, с който е била облепена колата е влязла малко мъгла при пръскането.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2018, 15:13 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 02 Май 2018, 21:02
Мнения: 22
Местоположение: Пазарджик
Като намеря време ще пробвам и тавана с пастите или лек разредител. Мерси пак за съветите.

_________________
Mazda 3 /2004 /2.0 /150hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб