Мисля че тези пасти, или поне последната има някаква вакса в нея, защото след това водата на пастираните места седи "на капчици", точно като след вакса. След няколко автомивки този ефект изчезва, разбира се... Според мен ако ще пастираш на ръка само ъгъла на бронята, където са те зажулили, няма нужда от нищо допълнително след пастирането. Пастирането на ръка на отделни участъци отнема супер малко от лака, дори по-скоро само шлифова ръбчетата на драскотините, за да станат незабележими. При машината вече е друго
Ти ако искаш си сложи вакса на цялата кола, тя няма да ти се сърди, още повече, че е вече лято
Принципно идята на 3-ти номер паста 3М е да се полира финално лака след предишния номер паста. Тъй като 2-ката съдържа също абразив, макар и много фин, тя също матира лака - едвам забележимо, но матира, иначе нямаше да си върши работата. Когато използваш 2-ката, след това от близо лакът изглежда идеално полиран и лъскав, но реално не е - има нужда от финално изглаждане. Аз така преди време на Реното (което е черен металик) бях полирал отделни фини драскотини от автомивка по едната врата - на ръка с 2-ри номер паста 3М. От близо изглеждаше ОК, не се забелязваше къде е третирано с пастата и къде не. Но един ден поглеждайки колата отдалече на слънце, местата където съм третирал с 2-ката изглеждаха като на петна, все едно някой с мазни пръсти е пипал боята. Минах с 3-ти номер тези места и си реших проблема
След последния номер не се личеше къде съм пастирал и къде не, като се има предвид, че колата ми е цялостно пребоядисвана и боята е почти нова.
После ходих да ми полират бронята на същата кола, само че машинно. Явно я бяха полирали само с една паста, вероятно 2 номер. Отблизо добре, обаче на слънце се личаха "блендите" от полирмашината. Минах на ръка с 3-ти номер паста и блендите изчезнаха. Затова вече знам, че последната паста е задължителна!
В много сервизи и автомивки, където полират не съм виждал да имат кутиики с паста, надписани с "3", а всички купуват наливно. Явно си спестяват последната паста и на колите след това от далече на слънце се личат тези бленди от машината, което е грозно.
Относно тези капчици боя, които казваш че имаш - по-добре с тях не се занимавай.. сериозно! Не ги пастирай ръчно защото вероятно няма да излязат. Пастиране с машина може да ги оправи, но имай предвид, че при всяко машинно пастиране слоя лак изтънява и това не е добре. Даже хората казват, че повече от 2 пастирания в живота на боята не се препоръчва да се правят именно заради дебелината на слоя лак, а ако колата е нов внос вероятно поне веднъж е мината с машината