Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 13:59 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Юни 2018, 13:46
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Здравейте,

Прочел съм и другата тема за загуба на масло и какви са основните опции за ремонт, като смяна на гумички и сегменти, слагане на добавки и тн.

Накратко, станах горд нов собственик на Мазда 3 2.0 150 конски сили, произведена 10.2003(първите от този модел), би трябвало да е сглобката в Япония. Колата е газ/бензин. Закупена е предишен собственик в България и е на 254 000 км. След като я закупих, филтрите и бяха сменени, маслото изглеждаше напълно нормално и пълно до максимума. За разтоянието от Шумен до София, през Карнобат и каране със около 140 на магистралата, колата загуби около 1л масло.
Последва допълване с масло 10в40(към момента) и следващо тестово пътуване до Търново и обратно(като средната скорост на каране бе 110км/ч), при замерване преди тръгване и след връщане в София отново, като и в двата случая е мерено на студен двигател, маслото си стоеше на същото равнище.

Миналата седмица реших да я изтествам до Созопол и обратно, като на отиване към Созопол карах с постоянна скорост от 140(около 4100 оборота). След като стигнах и проверих на следващата сутрин маслото, отново един литър го нямаше. На връщане от Созопол до София с каране около 100-110 и само при нужда да се изпревари с по- висока скорост, маслото си е на максимума.

-колата не изглежда омазнена никъде по двигателя.
-градско не съм забелязъл да губи масло
-няма синкав пушек.
-колата има работещ катализатор.
-антрифриза не смесва със маслото, сменен е при началното обслужване и си беше напълно нормален.
- предния собственик е сменял гарнитура на капака и нищо друго. Същия обеснява, че за 10 000 км колата му гори около 400-600 мл масло, което за 15 годишна кола бих казал, че е в рамките на разумното.

Моля, за съвети къде може да се диагностицира правилно тази кола, какъв точно и е проблема. По възможност в град София?
Може ли смяната със по скъпо масло и пълна синтетика + добавки за масло(за газ и бензин) да спомогнат?

Всяко едно мнение би ми било от полза!

Благодаря предварително.

С уважение,
Румен


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2018, 16:31 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Здравей,
в началото си го написал решението за отстраняването на проблема - сигменти и гумички. Продавачът те е излъгал. Това е била и причината за продажба. Просто тези мотори това им е слабостта. Но като го направиш веднъж после забравяш. Смяна на масло с различен вискозитет, добавки и др. шашми - без абсолютно никакъв резултат. Пробвано е, имаше такава тема. Решението е едно, не си хаби парите за друго.
Ремонт в София = 50% по-скъпо. Евтино, качествено и от човек, който няма да се учи на твоята кола - Владо Костенец (rally86) или Марин Стамболийски (martod). Много колеги са ходили при тях и са били винаги доволни, а цената в сравнение с големите градове и сервизи без аналог.
Успех!

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2018, 11:06 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2018, 13:46
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Благодаря за информацията, чух се с момчето от Костенец, разказа ми какво на каква цена би излязло.

За момента, мисля да покарам още месец така, за да си изкарам лятната почивка с кола, а не с кола в сервиз и ще видим след това, просто ще си взема 2-3 литра масло като бонус в багажника, докато и дойде време за пълен ремонт на двигателя.

Дано след като се направи ремонта, да нямам други големи ядове с тази кола, за сега ми е пристратително готина за каране :) !


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2018, 18:51 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Поне слагай 5W40 синтетика, но не от супермаркета. Малко по-скъпо е, но може да ти спести доста пари.
Не се знае какво е състоянието на двигателя и никой не може да каже, преди да се разглоби.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 09:46 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2018, 13:46
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Здравей,

Благодаря за съвета, така и така съм решил да го направя след няколко хиляди КМ, да си взема препоръчаното от Мазда и произведено, не е до пари, а просто е некоректно да си купиш автомобил на старо и да видиш, че си бил леко попрецакан.
В Германия приеха закон, че в рамките на месец можеш да върнеш автомобила на предишния собственик, ако излезе със скрит проблем, както е в моя случай. Както и да е, ще си го измислим и решим. Поне тръгна ли да я продавам, ще си я продам с обявена загуба на масло. А не както ми бе продадена на мен...

Прочетох доста по въпроса и изглежда, че има шанс проблема да е свързан със клапан на картерните газове и може би е най-добре да се тръгне от него, преди да се отваря двигателя. Тук в форума, лично аз намерих поне още две теми, където този клапан го споменават като проблемен за Мазда и възможен причинител на точно такива загуби при високи обороти.

Вие как мислите колеги ?

Благодаря отново за мненията и препоръките.

Високо оценени са!

С уважение,
Румен


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 16:29 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Мислиме, че е добре да четеш - принципно и в частност.
По въпроса. И други са сменяли/чистили клапана, не че е лошо, но няма да помогне.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2018, 18:44 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Няма да има подобрение от филтъра на газовете.
Ето тук в тубата KPOWERtuning има няколко ремонта на 6-ци, но са с 1.8, 1.6 и 2.3. https://www.youtube.com/watch?v=fAuhcD0CRO4 ; https://www.youtube.com/watch?v=ARfFypWoytw
1.8, 2.0, 2.3 се различават минимално, така, че може да се придобие представа за какво става въпрос. Причините и повредите са 1:1. Нискооктанов и некачествен бензин, нискокачествено и неотговарящо на спецификациите масло, големи интервали на смяна, не спазване на сроковете за замяна на останалите консумативи, антифриз, свещи и т.н.
Успех!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2018, 15:08 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 26 Юни 2018, 13:46
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Ще разгледам клипчето, предполагам, че ще се окажеш прав, уви колата я имам от няма и 2000 км в мен и ми е тъжно да започвам с основен ремонт на двигателя :(.
По- тъжното е, че и в сервиз това не можа да се хване... ...


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб