Ако купиш кошница на 5, 6, 700 000км може да очакваш всичко по двигател, окачване, харчене на масло и прочие. Хубаво е, колата да не е дошла от Швейцария или Австрия, Германия, за да избегнеш драмите с ръждата, които в 90% от случаите на коли вкарани от там са неизбежни. Не рядко хората си продават бензиновите тройки, като почнат да им харчат масло и им сервират някакви космически цени за смяна на маслените сегменти (това разбира се, няма да ти го споделят при продажбата на вече регистрирана кола, която се продава). Не знам какво разбираш под "различните нива на оборудване" - при това изпълнение, мисля, че няма много варианти за различно оборудване - тапицерията е в два варианта - релефни райета - синьо с черно и червено с черно. Вариант за "автопилот" поне аз досега не съм срещал - при по-малките бензинови и дизелови съм попадал, но при този 150 коня - не. Ако ти се падне такава с кожа, ще имаш музика Bose и евентуално подгрев. Ако е с фабрични ксенони, трябва да си запознат, че смяната на крушките се извършва по-сложно, отколкото на обикновените фарове, та като я купуваш, ако не свети ксенона или свети в розово, да не ти кажат - тя като загрее оправя, а и една крушка е 50лв - нямай грижи. Ич не е 50лв и грижи ще имаш (пред блока трудно ще си я смениш) На газ търпи, без никакви проблеми, но не очаквай разход под 9-10, каквото и да четеш в интернет за разход от 6-7 на 100 извънградско и 10 градско. Колата тежи над тон и триста (ако пък сте двама души, с багаж, пълна газова и 20-30литра бензин в резервоара), а и този мотор с 5 скорости си харчи. Над 140 под 10 никакъв шанс, над 160 отиваш на 12+. На разказите, че веригата на мотора не се сменя а само се "наглежда/ревизира" също не вярвай. Ангренажният комплект е задължително да се смени (обикновено в тази процедура влиза и водната помпа), защото никой не знае на колко точно 200-300-400 000 е ангренажната верига и кога ще те изненада много неприятно (а пък ако помпата ти замине след 10-20-30 000км, пак ще трябва да плащаш за работа и да махат веригата наново). Ако бройката наистина изглежда запазена и мислиш, че си попаднал на екземпляр под 200 000км, пробвай при първата смяна на маслото с пълна синтетика да видиш колко и дали гори и за натам ще занеш на къде да се ориентираш. Двигателят всеки твърди, че е на форд, лично за мен няма никакво значение, стига да е здрав. Дизелите им като са френски, гледам пак ги карат. Този модел е със спортен въздушен филтър (не "конусен", какъвто всеки си го представя и търси) и цената му нов е десетократно по-висока от обикновените "хартиени" филтри. Филтърът се пере внимателно и се "полива" с течност, който остава в него и събира мръсотията. След 10 хил пак се пере, нанася се наново течността и така. Ако държиш, можеш да си го смениш и него, но цената няма да ти хареше. Поленовият филтър (филтърът на купето/на климатика както е известен) се намира пред скоростния лост, непосредствено зад малкия радиатор за парното. Сменява се като извадиш модула с бушоните под краката на пасажера - филтрите са два, поставени един върху друг - малко е сръткаво за смяна, но е хубаво да се направи. Оригиналните размери на джантите са 17 цола, хубаво е да не ги надскачаш над 18, като гумите е хубаво да бъдат с широчина в порядъка на 205-225, защото отивайки в по-широките размери 235, 245 (с фланци, манци) по дупките калниците ще ти дерат в широките гуми, а и окачването ще ти позамине бързо - имай в предвид, че не рядко имат проблеми с кормилната рейка, която нова е сума пари, втора ръка не знаеш на какво ще попаднеш, а при рециклираното и трябва да попаднеш на точния майстор (при "натягане" не се оправя, само може за кратко да намали потропването). Не очаквай нищо специално от возията, особено ако ще е с нископрофилни гуми. Предните амортисьори поемат доста (особено по българските пътища) и при кола, карана в България е много възможно да се наложи да ги смениш с нови (ако досега не са сменявани). Колата по принцип работи една идея по-шумно от по-малолитражните, но ако шумът в купето е съмнително много, провери тампоните на скоростната кутия и "скъпия" тампон на двигателя (скъп, скъп, около 200лв). при фейслифта имаш 6 скорости, което за тази кола според мен е задължително, нова окраска тапицерията, леко променена предна и задна броня. Дали при фейслифта са отстранени всички "детските болести/проблеми" от преди фейслифта, трябва да ти каже, някой който има реален опит, а не такъв който нещо е чул в нета, нещо е прочел под коментарите в бричка.ком и прочие. Сега ще се изредят сигурно сума разбирачи, да ти кажат, как двигателя не става, харчи масло, чупи се, но като са си купили кофтори на стотици, стотици, стотици, стотици хиляди километри, малтретирани по пътищата на южна Италия (купени за по 8-900 евро), без смяна на масло и консумативи, други впечатления няма да споделят. Колата се кара леко, приятно, ускорява прилично, харчи не малко в града (а и извън него). Не си купувай най-евтиния вариант, само за да имаш Mazda 3 SPORT, защото при очукан и изнасилен екземпляр, наистина ще имаш доста разходи след това. Успех
|