Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:54

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2018, 09:34 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
Здравейте,

Рових не малко във форума, но не виждам конректна тема точно за този двигател (производство на Mazda ли е или на Ford, както при 6-ците). Бих се радвал темата да се разрастне и вие, като такива собственици или бъдещи такива да осбедомите и другите какви са плюсовете и минусите точно на този модел.

- Като започнем с това, кои са им най-големите проблеми пример (двигател, окачване, ръжда, харчене на масло, слаби светлини и т.н) за кое трябва да се гледа, като се купува такава и след като се купи кое е задължително да се смени.
- Различните нива на оборудване и какво включват те.
- Търпят ли на газ?
- В какво се изразява фейслифта при този модел.
- Оригинални размери джанти и гуми

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2018, 20:45 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Юли 2018, 18:03
Мнения: 9
Местоположение: София
Ако купиш кошница на 5, 6, 700 000км може да очакваш всичко по двигател, окачване, харчене на масло и прочие. Хубаво е, колата да не е дошла от Швейцария или Австрия, Германия, за да избегнеш драмите с ръждата, които в 90% от случаите на коли вкарани от там са неизбежни. Не рядко хората си продават бензиновите тройки, като почнат да им харчат масло и им сервират някакви космически цени за смяна на маслените сегменти (това разбира се, няма да ти го споделят при продажбата на вече регистрирана кола, която се продава).
Не знам какво разбираш под "различните нива на оборудване" - при това изпълнение, мисля, че няма много варианти за различно оборудване - тапицерията е в два варианта - релефни райета - синьо с черно и червено с черно. Вариант за "автопилот" поне аз досега не съм срещал - при по-малките бензинови и дизелови съм попадал, но при този 150 коня - не. Ако ти се падне такава с кожа, ще имаш музика Bose и евентуално подгрев. Ако е с фабрични ксенони, трябва да си запознат, че смяната на крушките се извършва по-сложно, отколкото на обикновените фарове, та като я купуваш, ако не свети ксенона или свети в розово, да не ти кажат - тя като загрее оправя, а и една крушка е 50лв - нямай грижи. Ич не е 50лв и грижи ще имаш (пред блока трудно ще си я смениш)
На газ търпи, без никакви проблеми, но не очаквай разход под 9-10, каквото и да четеш в интернет за разход от 6-7 на 100 извънградско и 10 градско. Колата тежи над тон и триста (ако пък сте двама души, с багаж, пълна газова и 20-30литра бензин в резервоара), а и този мотор с 5 скорости си харчи. Над 140 под 10 никакъв шанс, над 160 отиваш на 12+.
На разказите, че веригата на мотора не се сменя а само се "наглежда/ревизира" също не вярвай. Ангренажният комплект е задължително да се смени (обикновено в тази процедура влиза и водната помпа), защото никой не знае на колко точно 200-300-400 000 е ангренажната верига и кога ще те изненада много неприятно (а пък ако помпата ти замине след 10-20-30 000км, пак ще трябва да плащаш за работа и да махат веригата наново). Ако бройката наистина изглежда запазена и мислиш, че си попаднал на екземпляр под 200 000км, пробвай при първата смяна на маслото с пълна синтетика да видиш колко и дали гори и за натам ще занеш на къде да се ориентираш. Двигателят всеки твърди, че е на форд, лично за мен няма никакво значение, стига да е здрав. Дизелите им като са френски, гледам пак ги карат. Този модел е със спортен въздушен филтър (не "конусен", какъвто всеки си го представя и търси) и цената му нов е десетократно по-висока от обикновените "хартиени" филтри. Филтърът се пере внимателно и се "полива" с течност, който остава в него и събира мръсотията. След 10 хил пак се пере, нанася се наново течността и така. Ако държиш, можеш да си го смениш и него, но цената няма да ти хареше. Поленовият филтър (филтърът на купето/на климатика както е известен) се намира пред скоростния лост, непосредствено зад малкия радиатор за парното. Сменява се като извадиш модула с бушоните под краката на пасажера - филтрите са два, поставени един върху друг - малко е сръткаво за смяна, но е хубаво да се направи.
Оригиналните размери на джантите са 17 цола, хубаво е да не ги надскачаш над 18, като гумите е хубаво да бъдат с широчина в порядъка на 205-225, защото отивайки в по-широките размери 235, 245 (с фланци, манци) по дупките калниците ще ти дерат в широките гуми, а и окачването ще ти позамине бързо - имай в предвид, че не рядко имат проблеми с кормилната рейка, която нова е сума пари, втора ръка не знаеш на какво ще попаднеш, а при рециклираното и трябва да попаднеш на точния майстор (при "натягане" не се оправя, само може за кратко да намали потропването). Не очаквай нищо специално от возията, особено ако ще е с нископрофилни гуми. Предните амортисьори поемат доста (особено по българските пътища) и при кола, карана в България е много възможно да се наложи да ги смениш с нови (ако досега не са сменявани). Колата по принцип работи една идея по-шумно от по-малолитражните, но ако шумът в купето е съмнително много, провери тампоните на скоростната кутия и "скъпия" тампон на двигателя (скъп, скъп, около 200лв).
при фейслифта имаш 6 скорости, което за тази кола според мен е задължително, нова окраска тапицерията, леко променена предна и задна броня.
Дали при фейслифта са отстранени всички "детските болести/проблеми" от преди фейслифта, трябва да ти каже, някой който има реален опит, а не такъв който нещо е чул в нета, нещо е прочел под коментарите в бричка.ком и прочие.
Сега ще се изредят сигурно сума разбирачи, да ти кажат, как двигателя не става, харчи масло, чупи се, но като са си купили кофтори на стотици, стотици, стотици, стотици хиляди километри, малтретирани по пътищата на южна Италия (купени за по 8-900 евро), без смяна на масло и консумативи, други впечатления няма да споделят.
Колата се кара леко, приятно, ускорява прилично, харчи не малко в града (а и извън него). Не си купувай най-евтиния вариант, само за да имаш Mazda 3 SPORT, защото при очукан и изнасилен екземпляр, наистина ще имаш доста разходи след това.
Успех


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2018, 22:43 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2017, 13:04
Мнения: 16
Местоположение: София
@Ma®tin специално за разхода си написал уникални глупости. И не само за него. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 07:29 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
Кое е глупост за разхода? Аз моята на 9 съм я смъквал само веднъж през 3-те години, откогато я карам. Мисля, че мнението на @Ma®tin си е доста реалистично.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 07:38 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
ghost написа:
@Ma®tin специално за разхода си написал уникални глупости. И не само за него. :)

А ти кой разход визираш, този за горивото или за маслото, :) защото и за двата съчиненията са уникални, ама този за маслото е по интересен. :D
Пък за веригата и водната помпа(която се сменя за 15 минути) да не говорим, :lol: ама карай, няма сега да се правим на някакви разбирачи . mhihi

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 08:16 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2017, 13:04
Мнения: 16
Местоположение: София
Карам 3-ка седан с двулитров бензинов двигател. Градското няма да коментирам, понеже има твърде много фактори там. На извънградско най-ниско съм стигал 7.2л/100км; при 140км/ч на магистрала с климатик харчи 8.5л, а със 180км/ч отново с климатик при мен е на 11л. Вие разхода го изкарахте като за MPS. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 10:15 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
Не казвам, че лъжеш, но с очите си да го видя няма да повярвам. Или газовата ти е настроена да смесва твърде много бензин, или сънуваш. Нищо лично. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 12:33 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Юли 2018, 18:03
Мнения: 9
Местоположение: София
Я вместо да изригваш, точка по точка напиши, кое не е вярно. Че веригата не се сменя ли? Или че помпата се сменява за 10-15 минути?
За разхода (на масло и бензин) на този мотор, съм чувал милион и една легенди. Аз за 15 000, пълна синтетика, не съм доливал и литър масло, за разхода на газ/бензин, при висок среден клас газова, не би трябвало разликата да е повече от литър. На бензин (и с 16 цолови гуми 185/195) може да си я тюфкате на магистралата с 90-100 и да ви даде 8 бензинец, като колоната зад вас от камиони е станала 3 километра. Наясно съм, че на много от вас дава по-нисък разход и от заводските показатели, ама нека не летим в облаците, а да се приземим на земята. С широки гуми, 5 скорости, 140-150+ на магистралата, ще чакате разход от 7-8


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2018, 13:57 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Колегата си е направил труд да напише доста неща, кои верни кои не толкоз, пък някои съвсем го раз-костихте. Специално в частта за разхода на газ не виждам какво е объркал, това си е реалността :wink:

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2018, 08:35 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
Благодаря ви много за коментарите.
Също така бих се радвал да споделите къде в София най-добре може да се отнесат със смяната на целия комплект верига.
Коя марка или марки са най-добрите вериги също? Струва ли си да се ходи до Мазда (Стар Моторс, София 1592, бул. Христофор Колумб 43) или не.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2018, 09:18 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
И аз да добавя само, че няма особена разлика между 5 и 6 степенните ск. кутии като икономия и шум. На 140 все е на 4000 оборота и при 2те кутии, втората просто "нацепва" кривата повече. Да, ще има някаква разлика на ,2,3,4та, но не голяма, а и кой кара на тях дълго време.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2018, 14:56 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Ma®tin написа:
Я вместо да изригваш, точка по точка напиши, кое не е вярно. Че веригата не се сменя ли? Или че помпата се сменява за 10-15 минути?

И двете не са верни .
Това :
Ma®tin написа:
На разказите, че веригата на мотора не се сменя а само се "наглежда/ревизира" също не вярвай. Ангренажният комплект е задължително да се смени (обикновено в тази процедура влиза и водната помпа), защото никой не знае на колко точно 200-300-400 000 е ангренажната верига и кога ще те изненада много неприятно (а пък ако помпата ти замине след 10-20-30 000км, пак ще трябва да плащаш за работа и да махат веригата наново).

абсолютно не е вярно . Има си начин и описание как се наглежда/ревизира веригата, и не е задължително всеки нов собственик да я сменя, понеже не вярва на предишния . :)
Според наддаването на цилиндърчето на обтегача на веригата, по всяко време може да се определи на какви километри е горе долу веригата, но това не се учи във фейса . :D
Водната помпа си е отделен възел от ангренажа и може да се смени по всяко време за 15 мин. работа . Само се откача пистовия ремък, сваля се шайбата и (3 болта), развиват се и трите болта които я държат за блока и просто издърпваш .
Ако не пушиш цигари, даже и по бързо може да се справиш . :D


Arkadietz написа:
Благодаря ви много за коментарите.
Също така бих се радвал да споделите къде в София най-добре може да се отнесат със смяната на целия комплект верига.
Усещам как, благодарение на такива коментари ще се наредиш скоро на стената на плача . mhihi
Смяната на целия комплект не е работа за всеки, много често прецакват вариатора на променливата геометрия от некадърно зацепване, а тази част струва колкото двете вериги, останалите зъбни колела и всичките успокоители+обтегача взети заедно .
И статистиката сочи, че най често това се случва точно в София .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2018, 16:12 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
martod написа:
Ma®tin написа:
Я вместо да изригваш, точка по точка напиши, кое не е вярно. Че веригата не се сменя ли? Или че помпата се сменява за 10-15 минути?

И двете не са верни .
Това :
Ma®tin написа:
На разказите, че веригата на мотора не се сменя а само се "наглежда/ревизира" също не вярвай. Ангренажният комплект е задължително да се смени (обикновено в тази процедура влиза и водната помпа), защото никой не знае на колко точно 200-300-400 000 е ангренажната верига и кога ще те изненада много неприятно (а пък ако помпата ти замине след 10-20-30 000км, пак ще трябва да плащаш за работа и да махат веригата наново).

абсолютно не е вярно . Има си начин и описание как се наглежда/ревизира веригата, и не е задължително всеки нов собственик да я сменя, понеже не вярва на предишния . :)
Според наддаването на цилиндърчето на обтегача на веригата, по всяко време може да се определи на какви километри е горе долу веригата, но това не се учи във фейса . :D
Водната помпа си е отделен възел от ангренажа и може да се смени по всяко време за 15 мин. работа . Само се откача пистовия ремък, сваля се шайбата и (3 болта), развиват се и трите болта които я държат за блока и просто издърпваш .
Ако не пушиш цигари, даже и по бързо може да се справиш . :D

Arkadietz написа:
Благодаря ви много за коментарите.
Също така бих се радвал да споделите къде в София най-добре може да се отнесат със смяната на целия комплект верига.
Усещам как, благодарение на такива коментари ще се наредиш скоро на стената на плача . mhihi
Смяната на целия комплект не е работа за всеки, много често прецакват вариатора на променливата геометрия от некадърно зацепване, а тази част струва колкото двете вериги, останалите зъбни колела и всичките успокоители+обтегача взети заедно .
И статистиката сочи, че най често това се случва точно в София .


Добре, ти от къде съветваш да се купи евентуално целия комплект също така кой и къде и как може да го ревизира и ако трябва да се смени ?

Само ви давам аз една извадка която ми дадоха като примерна оферта за този двигател в Мазда.

Изображение

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2018, 19:30 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Отметката ЗАБЕЛЕЖКА наи ми хареса. :respekt: Защо във София а и като цяло винаги се възползват от нея не ми става ясно.... :lol:
Опасни са тези от СМ.......

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 06:47 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
Колега, ти така ги мислиш нещата, че едва ли не като купиш и направо ще я вкарваш за основен ремонт. Струва ми се, че си малко предубеден за Маздата. Какви са ти другите алтернативи освен нея?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 08:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Arkadietz написа:

Добре, ти от къде съветваш да се купи евентуално целия комплект също така кой и къде и как може да го ревизира и ако трябва да се смени ?

Само ви давам аз една извадка която ми дадоха като примерна оферта за този двигател в Мазда.

Изображение

Ти къде видя да "съветвам" изобщо да се купува комплект? :D
Напротив, съветвам да не се купува нищо, докато не се установи дали е за смяна . :wink:
И ако ще сменяш само тези неща, по добре забрави, зъбните колела също се износват, а аз в тази оферта виждам само вериги, обтегачи и успокоители + някои ненужни неща .
Из София най добре ще ти я ревизират в някой официален сервиз на Форд. :idea:
Тези в Мазда като гледам не знаят какво влиза в ангренажния комплект .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 11:12 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Недей така, че ще почнат пак едни спорове кой бил измислил бензиновият мотор от тия години, пък кой от кого го бил изкопирал, ще се почнат пак едни писма до централите на двете компании.... недей да клатиш системата :-)

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 12:03 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
martod написа:
Arkadietz написа:

Добре, ти от къде съветваш да се купи евентуално целия комплект също така кой и къде и как може да го ревизира и ако трябва да се смени ?

Само ви давам аз една извадка която ми дадоха като примерна оферта за този двигател в Мазда.

Изображение

Ти къде видя да "съветвам" изобщо да се купува комплект? :D
Напротив, съветвам да не се купува нищо, докато не се установи дали е за смяна . :wink:
И ако ще сменяш само тези неща, по добре забрави, зъбните колела също се износват, а аз в тази оферта виждам само вериги, обтегачи и успокоители + някои ненужни неща .
Из София най добре ще ти я ревизират в някой официален сервиз на Форд. :idea:
Тези в Мазда като гледам не знаят какво влиза в ангренажния комплект .


В една друга тема ми споменаха точно за теб като правилния човек за това.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 13:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Arkadietz написа:
В една друга тема ми споменаха точно за теб като правилния човек за това.

А не ти ли споменаха там, че аз не съм в София, а ако приемем Пазарджик за квартал Младост 5, аз съм в Младост 6 . :mrgreen: Пък ти по горе питаш "къде в София".

bgfrayman написа:
Недей така, че ще почнат пак едни спорове кой бил измислил бензиновият мотор от тия години, пък кой от кого го бил изкопирал, ще се почнат пак едни писма до централите на двете компании...

Таман ще разберем какво става с онова писмо, дето го пуснаха от централата в Япония преди 5 години и още не е пристигнало . :lol:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 16:22 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
martod написа:
А не ти ли споменаха там, че аз не съм в София...


Ами вземи си напиши (град Стамболийски АБСУРДИСТАН), то не че някой ще го чете, ама карай.

Я така както ти се е отворила сладка приказка, ако ти се споделя разкажи ремонтирал ли си бензинов SkyActiv.
Вече станаха на по 5-6 години първите и тепърва ще почваме да си ги купуваме 2-3-4-5та употреба.
Не съм попадал на инфо в нета за слабости по двигателите, но ти си Човекът дето ще знае.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 19:31 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
На мен не ми прече да дойда и до там. Обичам нещата да се изпипват и да не се претупват.
Когато се сменя нещо подобно трябва да е изпипано до последният детайл иначе буквално подлагаш човешки живот на риск.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 22:16 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Юли 2018, 18:03
Мнения: 9
Местоположение: София
За помпата съм сбъркал - тук не е вързана с веригата, заменя се независимо.
Цитат:
Според наддаването на цилиндърчето на обтегача на веригата, по всяко време може да се определи на какви километри е горе долу веригата, но това не се учи във фейса .

:mrgreen: А все си мислех, че това е мазда форум, не фарума на БМВ :mrgreen:
Цитат:
Смяната на целия комплект не е работа за всеки, много често прецакват вариатора на променливата геометрия от некадърно зацепване, а тази част струва колкото двете вериги, останалите зъбни колела и всичките успокоители+обтегача взети заедно .
И статистиката сочи, че най често това се случва точно в София .

Тук си абсолютно прав, защото всеки вече е МАЙСТОР, а когато трябва да се сменява ангренажен ремък/верига, Шехерезада, пасит да яде. То не са маркери с тебешир, с тиксо, с блажна боя, броене на зъбци, мерене с шивашки метър... Наистина няма нужда тази тема да се обсъжда.
Ама карай... лошото е, че бая народ много не покараха, след "ревизирането на веригата/ремъка"...
Не знам, до кога ще ги има тези митове за "необслужваемите автоматици", "полувечните вериги" и прочие. В крайна сметка, всеки сам си преценява.
Ако не смяташ да я караш дълго тази кола, не сменявай нищо, ще спестиш време и пари, пък дано ти е на късмет.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 06:55 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
ihristov написа:

Ами вземи си напиши (град Стамболийски АБСУРДИСТАН), то не че някой ще го чете, ама карай.

Я така както ти се е отворила сладка приказка, ако ти се споделя разкажи ремонтирал ли си бензинов SkyActiv.
Вече станаха на по 5-6 години първите и тепърва ще почваме да си ги купуваме 2-3-4-5та употреба.
Не съм попадал на инфо в нета за слабости по двигателите, но ти си Човекът дето ще знае.

Я не ми давай наклон на аватара . :D То Стамболийски си е в страната на абсурдите .

Викаш, като сме се хванали да вземем да обсъдим и световното по футбол, и това по баБинтон . :lol:
Ако си решил да купуваш такъв автомобил, пусни си тема в правилния раздел, стига си спамил на хората по темите . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 07:13 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
И все пак по темата. Може ли да споделите, когато се прави подобен тип обслужване (смяна на анг. верига) кои са водещите марки, от къде ги пазарите и има ли нещо около това което е нужно да се смени за да няма проблеми после и да стане работата два пъти.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 08:42 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
Щом не ти е проблем до Стамболийски, можеш да оставиш нещата на @martod, той ще ти намери частите.

Но пак казвам, струваш ми се много предубеден към тази кола. Ти още не си взел нещо, а вече мислиш за някакви ремонти за по над 1000 лв. Нямаш ли си алтернативи от другите марки?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 09:15 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 18 Дек 2017, 13:14
Мнения: 75
Местоположение: Sofia
enen написа:
Щом не ти е проблем до Стамболийски, можеш да оставиш нещата на @martod, той ще ти намери частите.

Но пак казвам, струваш ми се много предубеден към тази кола. Ти още не си взел нещо, а вече мислиш за някакви ремонти за по над 1000 лв. Нямаш ли си алтернативи от другите марки?


Тук не говорим за предубеденост. Ти би ли си взел кола втора ръка внос от вън и да не и смениш тези неща? Би ли оставил живота си и живота на двигателя в ръцете на "окей е може да кара още" ?

За въпросния бюджет това мисля е най-доброто, което може да се вземе.

_________________
Mazda 3 2.0 BK facelift Sport 2008


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 11:16 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Arkadietz написа:
enen написа:
Щом не ти е проблем до Стамболийски, можеш да оставиш нещата на @martod, той ще ти намери частите.

Но пак казвам, струваш ми се много предубеден към тази кола. Ти още не си взел нещо, а вече мислиш за някакви ремонти за по над 1000 лв. Нямаш ли си алтернативи от другите марки?


Тук не говорим за предубеденост. Ти би ли си взел кола втора ръка внос от вън и да не и смениш тези неща? Би ли оставил живота си и живота на двигателя в ръцете на "окей е може да кара още" ?

За въпросния бюджет това мисля е най-доброто, което може да се вземе.
Бихме и сме. 95% от хората тук така са и направили. Не съм чувал някой да сменя верига превантивно. Както каза Марин има си начини да се провери. Ако е дизелов двигател с ремък тогава вече е друг въпрос, макар че дори тогава би могло да си проличи дали ремъка е запазен може да изкара още малко - зависи и какъв достъп има до него.
Не се шашкай, все ще ти трябват пари за непредвидени ремонти, но не си създавай проблеми сам. Като искаш да похарчиш пари за сигурност си вземи хубави нови гуми.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2018, 07:20 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Arkadietz написа:
И все пак по темата. Може ли да споделите, когато се прави подобен тип обслужване (смяна на анг. верига) кои са водещите марки, от къде ги пазарите и има ли нещо около това което е нужно да се смени за да няма проблеми после и да стане работата два пъти.

Водещи са СКФ, Феби Билщайн, Н+В, следват ги ФАЙ, Мотрекс и т.н....
Пазарим ги от официални вносители :idea: и пълния комплект със зъбните колела е няколко пъти по евтин от офертата която си показал по горе . :D
По последния въпрос: Вече се повтаряме, :) ама за да не става двойна работа, трябва да внимаваш най вече с майстора който ще ги сменя тези неща .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2018, 19:47 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Юли 2018, 18:03
Мнения: 9
Местоположение: София
<би могло да си проличи дали ремъка е запазен може да изкара още малко >
Какво според вас означава "още малко"? Месец, два, година? 5 000км, 10 000, 50 000?
И като "майсторът" прецени, че има още хляб за 15-20 000км, какво следва след тези километри? Какво печелим за 10-15 000км?
Ако имаш възможността и ще разчиташ на тази кола, не виждам защо да не си смениш "консумативите", когато я вземеш втора, трета, седма ръка и да знаеш, че 80, 100, 1500 000, няма да мислиш за вериги, ремъци и прочие.
Не мисля, че нещо се спестява, ако човек отложи във времето смяна на консуматив.Познавам сума народ, които си сменяват накладките, когато почнат да стържат на метал (спирачни дискове не сменяват, защото с тях "винаги могат още едни накладки да изкарат" - но съм виждал и счупен спирачен диск по време на "аварийно спиране" - картинката не само на диска, но и на колата беше грозна). При автомобили "нов внос", на незнайни милиони километри е безумие, когато помпата и ангренажа са заедно, да не се сменят задно (+ролката/ролките) поне при първоначалното обслужване на автомобила. За едни 100-120лв за помпа, или 40-50 за ролка, да набиеш в ремонт на двигател 3-4-5-8-900 + лв, понеже "тя беше ок, като сменявахме ангренажана", не мисля, че е "голямата далавера". Но всеки сам си прави сметката за парите, изгубеното време по майстори и личната сигурност.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 3 2.0 150hp
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2018, 23:27 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
^^^ Относно системите за сигурност(спир. Сист.) Си 2000% прав!
Относно компоненти,възли и механизми(пример: водна помпа) не си!
Виждал съм какви ли не боклук части които не могат да стъпят и на малкия пръст на ОЕМ части които хора като теб решават да сменят "За да им е мирна главата"...
.. та след година две пак са в бокса за смяна.. а ако не бяха пипали ОЕМ-ската част можеха спокойно да бракуват колата с нея.. или поне да я продадат/предадат на следващия собственик..
Запомнете: Едно нещо когато работи и е изправно не се пипа!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб