Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 16:45

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 07:53 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Slade написа:

Амии може и боклук да са, може и менте, но евтини не са със сигурност. Тампонът на снимката е Sachs (made in France по кутия). Чупил съм и Лемфордер от по 140лв парчето, подобни са на Закса, но изкараха между 8-9хил. някъде. Чупил съм и KYB - много бързо заминаха, нямаше и 5к. Всеки път сменям и марката и магазина, сега съм с Monroe пък да видим. Вече съм им навил над 2500км градско каране, лявата страна тропа, дясната почти не се чува. Да видим колко ще изкарат.
Това с шайбите е пробвано, но не става с повече от една, тъй като не остава резба да се навие достатъчно гайката. Срещу тропането обаче и гайките не помагат, а тропането води неизбежно до чупене :mrgreen: :zoom-zoom:

А шайбите водят до по качествено счупване, с по голям диаметър :) (да хейтърстваме малко, че вчера бях с разместени прешлени на гръбнака и не можех да седна пред компа) .

Сега трябва да ти кажа една лоша новина . :( Монрото са си читави тампони, но с тази Каяба която си сложил ще потрошиш и тях . Правилните амортисьори са Монро и Билщайн .
То "оригиналните заводски" Закс с които излиза колата и са доста проблемни, всъщност не са баш Закс, а Каяби, произведени по поръчка на Закс .Та щом говориш пак за тропане, явно си им е запазена марка този "мъртъв"ход в амортисьорите и си скочил от трън, та на глог . :(

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 12:37 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
Да си допълня и аз проблема. Всъщност от предходният ми пос. Развитието е че след 500км и инвестирани 400лв тропане е пак тук.

Вече не знам какво да сменям и как да се оправям. Ако беше мъртав ход на амортисьора не би ли трябвало всичките смени да не го отстраняват, а за няколко дена нямаше тропане?

Моля за съвети или за контакти на социално слаб монтьор, който да продължи с експериментите!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 14:48 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
set11 написа:
Да си допълня и аз проблема. Всъщност от предходният ми пос. Развитието е че след 500км и инвестирани 400лв тропане е пак тук.

Вече не знам какво да сменям и как да се оправям. Ако беше мъртав ход на амортисьора не би ли трябвало всичките смени да не го отстраняват, а за няколко дена нямаше тропане?

Моля за съвети или за контакти на социално слаб монтьор, който да продължи с експериментите!

To контакта ти е точно над "главата" в Стамболийски.Не е социално слаб,но е със опит! Явно няма читав майстор покрай тебе и затова звънкаш му,палиш колата и отиваш извън София. И аз мисля,че проблема е във амортисъорите ти ,след като всичко друго е сменено. В темата сме писали вече каква марка е за предпочитане.....под 100лв. за брой могат да се намерят въпросните амортисъори. Често срещан проблем са заводските на М3 и М5 ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 17:52 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
За каквъ "мъртъв ход" ми говорите при положение че нормално амортесьорите седят 40 50% свити???
За удар в хода може да се говори ама за мъртъв ход... ехх риби..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 18:44 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Моята Примаси също се разхлопа преди година от задната страна..Но естествено не и обърнах внимание въобще щото до нищо по лошо няма да доведе това..Да ама сега от няколко дена потропването изчезна.Със нови тампони съм на стабилизиращата и нови биалетки но не се промени нищо при смяната им преди 5 месеца.Аморт. не са омаслени но може и да са изпуснали и да го няма вече този празен ход.Когато се вдигне на крик колата и със лост се повдига гумата съм чел че има звук които издава някакъв проблем със аморт.Не съм го пробвал това обаче и не твърдя че е достоверно.Факт е обаче че доста Примасита лупуркат въпреки че при проверка няма проблеми и повечето случаи това изчезва със смяната на аморт.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 19:18 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
martod написа:
Slade написа:

Амии може и боклук да са, може и менте, но евтини не са със сигурност. Тампонът на снимката е Sachs (made in France по кутия). Чупил съм и Лемфордер от по 140лв парчето, подобни са на Закса, но изкараха между 8-9хил. някъде. Чупил съм и KYB - много бързо заминаха, нямаше и 5к. Всеки път сменям и марката и магазина, сега съм с Monroe пък да видим. Вече съм им навил над 2500км градско каране, лявата страна тропа, дясната почти не се чува. Да видим колко ще изкарат.
Това с шайбите е пробвано, но не става с повече от една, тъй като не остава резба да се навие достатъчно гайката. Срещу тропането обаче и гайките не помагат, а тропането води неизбежно до чупене :mrgreen: :zoom-zoom:

А шайбите водят до по качествено счупване, с по голям диаметър :) (да хейтърстваме малко, че вчера бях с разместени прешлени на гръбнака и не можех да седна пред компа) .

Сега трябва да ти кажа една лоша новина . :( Монрото са си читави тампони, но с тази Каяба която си сложил ще потрошиш и тях . Правилните амортисьори са Монро и Билщайн .
То "оригиналните заводски" Закс с които излиза колата и са доста проблемни, всъщност не са баш Закс, а Каяби, произведени по поръчка на Закс .Та щом говориш пак за тропане, явно си им е запазена марка този "мъртъв"ход в амортисьорите и си скочил от трън, та на глог . :(


Като изхвърлих Закса търсих да си купя Билщайн, но така и не открих за М5. Монрото беше вариант наред с Каябата, но тогава нямаше кой да ме посъветва. Честно казано вече нямам доверие на никаква "марка".

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2017, 06:55 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Slade написа:

Като изхвърлих Закса търсих да си купя Билщайн, но така и не открих за М5. Монрото беше вариант наред с Каябата, но тогава нямаше кой да ме посъветва. Честно казано вече нямам доверие на никаква "марка".

Сигурно си бил с боксови ръкавици на ръцете тогава и за това не си писал, че не можеш да намериш . :) Аз ги намирам веднага, че и с 30 % намаление за колеги от форума .

maZZda написа:
За каквъ "мъртъв ход" ми говорите при положение че нормално амортесьорите седят 40 50% свити???
За удар в хода може да се говори ама за мъртъв ход... ехх риби..

Още си малка рибка, mhihi като понатрупаш повече стаж и като започнеш да се сблъскваш с тройки и петици на Мазда, ще разбереш за какво говорим .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2017, 21:44 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
set11 написа:
Моля за съвети или за контакти на социално слаб монтьор, който да продължи с експериментите!

Ех, де да беше от Пловдив..
Да се сблъскам и аз с една такава тропалка...
Колега от работата има 5-ца ама не идва с нея на работа.. :? не мога да се докопам до една да и отворя капака и да ви реша проблема....
Малкото опит за който Martod намекна, всъщност не е толкова малко... но тв'а си е друга бира..
Аз щото не разбирам за това карам Ф-ката с Голфови койловъри които собственоръчно съм монтирал...(койловете са за голф 2)
Ама тъй е, в днешно време никой на никого не вярва...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2017, 23:34 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Ами как да вярва като се е напатил от майстори, които не му разрешават проблема, а всеки се кълне, че ще го оправи?
Ето, поредната марка амортесьори ми се предлагат като решение, съответно поредните 300-400лв разходи. А аз как да вярвам като съм сменил вече 3 комплекта и положението остава същото?
Някой дали дава гаранция да ти върне парите ако не ти разреши проблема? Май няма такъв...

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2017, 06:56 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Slade написа:
Някой дали дава гаранция да ти върне парите ако не ти разреши проблема? Май няма такъв...
Е как няма, ти сега нямаш ли 2 години гаранция на амортисьорите и 1 г. на тампоните ? :-k
Всеки уважаващ себе си вносител на части и всеки сервиз ги дават тези гаранции . Пари няма да ти върнат, но при рекламация ти заменят дефектната част за тяхна сметка .
Ако имаш наистина тропане и с новите амортисьори и тампони ходи и прави рекламация .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юли 2017, 13:49 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Специално за амортесьорите, при положение, че нито са изпуснали, нито видимо имат някакъв дефект - не знам как може да им направя рекламация и да ми я уважат, пък за да изляза с довода, че точно те чупят тампоните вероятно трябва да мога да го докажа.

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юли 2017, 17:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Тропането на амортисьорите също е дефект, :) не е задължително да са изтървали .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 19:16 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Яну 2018, 18:53
Мнения: 8
Местоположение: Троян
Здравейте колеги,
След смяна на всички части по предницата прословутото чукане за мазда5 отпред вдясно остана, само че се чува по-слабо и постепенно се увеличава. Просто вече нямам никаква идея откъде може да идва това тропане. Моля компетентните по този въпрос да се отзоват и споделят мнението си. Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 19:33 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Mazdafan123 написа:
Здравейте колеги,
След смяна на всички части по предницата прословутото чукане за мазда5 отпред вдясно остана, само че се чува по-слабо и постепенно се увеличава. Просто вече нямам никаква идея откъде може да идва това тропане. Моля компетентните по този въпрос да се отзоват и споделят мнението си. Благодаря предварително.

Здравей,
след като си сменил "всички" части по предницата,включително амортесъори ,остава да споделиш каква марка си сложил .
Има и вероятност за разни паразитни шумове.Например аз лично имах една вибрация която наподобяваше тропане и най-странно се оказа маркучето за предните пръскалки което влиза точно отдясно между шумоизолиращата кора и предния капак на колата ;) Размърдай го и виж.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 20:07 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Една история от мен. По принцип съм голям късметлия с техниката и много рядко ползвам гаранции, защото не се налага.
ОБАЧЕ....
смяна на предни амортисьори (свалени Каяба, нови Закс) поради тропане. Извършена от специалист покрай други услуги. До 50км след това се чува отново хлопане в предницата. Не вярвам да са точно те, логично.
Карам няколко месеца и междувременно сменям всякакви джелеза отпред. Стигам пак до тях. Купувам си други амове (Монро) и ги сменям. Този път лично. Тропането не спира дори в първия км.
Свалените гаранционни Закс ги давам на приятел, който ги слага и отива на рекламация. Дават му нови и той приключва цирка.
Аз продължавам да карам с усилена музика, а на моята кола слагам трети комплект нови, Билщайн.
Отново греда. Пак минава някакво време, аз естествено не съм убеден, че е от тях и съм готов да свалям рейка. Вече почти вярвам, че "тези коли са си така".
В лек пик на свободно време се обаждам на приятелчето да ми метне неговите стари с идея да ги заваря и сложа за тест. Отдавна бях отворил комплект #2 - не ставаха за тази работа.

Слагам ги директно по негов съвет, за проба и без никаква надежда. Не ми дреме - вече го правя за под час.
.... и хоп - колата млъкна. Вече >20хил мълчи.

Ако някой не е проследил сериала: след разтропани първоначални Каяба, слагам 3 нови комплекта и се връщам на заводски Каяба, втора употреба. Не ме интересува дали "държат" - поне не хлопат.
П.п. И тримата участници в историята сме потребители на Форума. ;)
(Може и да съм я описвал вече... не помня.)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 20:43 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Яну 2018, 18:53
Мнения: 8
Местоположение: Троян
Относно какви марки са частите:
Амортесиори-Monroe ; тампони на макферсона + лагери и прахоулавители -Sachs; шарнири+предни и задни тампони на носачите-TRW; биалети-TRW; накрайници-Meyle; тампони на стабл. щанга-Febi Bilstein. Единствено пружините не сменил, защото си бяха здрави. Възможно ли е чукането да от тях?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 20:56 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Яну 2018, 18:53
Мнения: 8
Местоположение: Троян
Също така всички тези части са сменени наведнъж с мисълта, че тропането ще спре и че поетапната им смяна ще разбие вече остарелите части, но веднага след смяната чукането остана само че по-слабо. Сега вече е силно отново. А и забравих да спомена, че се чува главно на легнали полицаи и по-големи неравности.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 21:17 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
gadnyara написа:
(Може и да съм я описвал вече... не помня.)

Нищо де, форумът помни! :)
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=42237&p=393669&hilit=+%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%B8#p393669

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 21:45 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Яну 2018, 18:53
Мнения: 8
Местоположение: Троян
Здравей,
след като си сменил "всички" части по предницата,включително амортесъори ,остава да споделиш каква марка си сложил .
Има и вероятност за разни паразитни шумове.Например аз лично имах една вибрация която наподобяваше тропане и най-странно се оказа маркучето за предните пръскалки което влиза точно отдясно между шумоизолиращата кора и предния капак на колата ;) Размърдай го и виж.


Относно каква марка са частите:
Амортесиори-Monroe; тампони на макферсона+лагери и прахоулавители-Sachs ; шарнири+предни и задни тампони на носачите-TRW ; биалети-TRW ; накрайници-TRW ; тампони на стабл. щанга-Febi Bilstein. Само пружинете не съм сменил, защото си бяха здрави. Възможно ли е чукането да е от тях?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 22:43 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Mazdafan123 написа:
Здравей,
след като си сменил "всички" части по предницата,включително амортесъори ,остава да споделиш каква марка си сложил .
Има и вероятност за разни паразитни шумове.Например аз лично имах една вибрация която наподобяваше тропане и най-странно се оказа маркучето за предните пръскалки което влиза точно отдясно между шумоизолиращата кора и предния капак на колата ;) Размърдай го и виж.


Относно каква марка са частите:
Амортесиори-Monroe; тампони на макферсона+лагери и прахоулавители-Sachs ; шарнири+предни и задни тампони на носачите-TRW ; биалети-TRW ; накрайници-TRW ; тампони на стабл. щанга-Febi Bilstein. Само пружинете не съм сменил, защото си бяха здрави. Възможно ли е чукането да е от тях?

Не е от пружините със сигурност.Най-ме съмняват тампоните на ст.щанга в твоя случай.Не знам дали знаеш ,че има няколко размера от тези тампони ;) Имало е случаи в които ако ти е износена щангата да преминеш към по малък размер . 21,5мм.,22мм.,22,5мм. ;) И все пак вземи размърдай с ръка маркучето към предните пръскалки първо .

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 23:19 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Яну 2018, 18:53
Мнения: 8
Местоположение: Троян
Забравих да спомена, че чукането се чува главно на легнали полицаи и по-големи неравности, а при по-голямо влизане на амортесиора се чува и скърцане.
Не е от тампоните на стабилизиращата щанга със сигурност. Имах ужасно скърцане точно от тях и когато ги купувах ме върнаха да примеря колко милиметра е самата щанга. Беше точно 22 мм навсякъде дори и на мястото под тампона. Щангата не е износена със сигурност. Благодаря за идеята със маркучето, ще проверя дали има връзка.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб