Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2016, 23:35 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Здравейте

Имам неприятен проблем с тампоните на предните амортесьори. Преди малко повече от 2г уцелих една голяма дупка с около 50-на км/ч, след което се появи тропане при преминаване през дупки и неравности. Смених предните амортесьори (левият беше силно омаслен) и големите тампони на носачите отпред, защото бяха разкъсани. След ремонта остана едно потропване при преминаване през дребни неравности (напр. набръчкан асвалт или бабуни, особено ако са много една след друга), а няколко месеца по-късно тампонът на левия амортесьор направо се строши - в средата, където се захваща за стъблото на амортесьора.
Смених тампоните, лагерите и прахоуловителите, но тропането не изчезна. Майсторът предположи, че амортесьорите, които съм сложил са някакво менте (турски Закс) и ми ги смени отново с употребявани оригинални от Мазда 5, които бяха в прилично състояние. Тропането понамаля, но си остана. Миналата седмица, малко повече от година по-късно отново се строши тампонът на левия амортесьор. Този път купих амортесьори, тампони, лагери, прахоуловители (всичко на KYB) за пълна смяна, отидох в друг сервиз. Потропването не просто си остана, а дори е по-силно от преди. Тропането го има и от двете страни, но отляво е по-силно. Сменял съм майстори 3 пъти, амортесьори също, тампони 2 пъти - резултатът е един и същ.

Ще се радвам да чуя всякакви идеи и предложения къде може да се корени проблемът с това тропане и какво трябва да направя, за да го реша.
След всяка интервенция по амортесьорите минавам на реглаж и от там ми казват, че геометрията на колата е много добра и няма нищо криво или усукано.
Възможно ли е предният носач да е изкривен без да е видимо с просто око или на стенд за реглаж и това да се отразява на амортесьора и тампона? Възможно ли е проблемът да е при захващането на тампона за купето или за стъблото на амортесьора?

Някой от собствениците на Мазда 5 сблъсквал ли се е с подобен проблем?

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2016, 21:10 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Опитите да се установи и отстрани проблемът отново удариха на камък.
Хората от сервиза се занимаваха цял ден с колата - провериха всички части по окачването, вкл. биалетки, стаб. щанга, сваляха наново амортесьорите... няма шанс. Всичко е здраво, всичко е затегнато, а предницата си тропа.
Явно така ще се кара, докато за трети път се счупи тампон на амортесьор.

Никой не споделя какво е положението при другите 5-ци, особено който е сменял амортесьори и тампони, та ще споделя аз какво открих в нета:

124194 km Suspension on this car has always been an issue. Changed struts at about 50K miles. Always had clunkly, loose noise from suspension, even after changing struts. Can't wait to get rid of this car.

Супер просто

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2017, 13:18 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Юни 2016, 15:40
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Здрасти, колега!
Аз имам същия проблем. Миналата година (юли 2016) ходих при майстор, не установи някъде да има хлабина или разтропване, правихме тест драйв и каза амортисьори. За предницата говоря, сменихме двата (Монрое). Като че ли тропането стихна, но след зимата се появи отново. Сега, при малки неравности, чувам глухо тупкане при неравности. Не вярвам да са заминали амортисьорите, защото не съм изминал повече от 6 хил. км. след ремонта. Гледах амортисьорите, няма омаслено, държат.
Чудя се и аз какво да правя. Ти стигна ли до някакви изводи?
Моята Мазда 5 е 1.8 бензин 116 коня, 2006 г.
Поздрави,
Сашо


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2017, 21:52 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Преди да уцелиш дупката имаше ли някакво тропане?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2017, 23:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Ако си изкривил джанта, дали не е възможно тя да ти разбива всичко останало?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 07:41 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
tremors написа:
Сега, при малки неравности, чувам глухо тупкане при неравности. Не вярвам да са заминали амортисьорите, защото не съм изминал повече от 6 хил. км. след ремонта. Гледах амортисьорите, няма омаслено, държат.
Такова глухо тупкане създават тампоните на стабилизиращата щанга, а също и тампоните на носача, когато са леко разбити .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 08:11 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Тъй като устройството е идентично с това на други автомобили, имах такова потробване на ТОйотата и се оказа, че в горната част на амортисьора, където е гайката, шайбата се изкривява и се получава хлабина между нея и бомбето. Стягането на гайката не обира хлабината. На фигурата "34-380А". Трябва да провериш дали всички тези детайли са с правилна форма, защото се изкривяват при рязко разпъване на амортисьорите до крайност. При разпъване няма омекотяването, което е предвидено при рязко събиране . ще каже някой, че амортисьора пречи да се разпъва рязко до край, но напрактика прескачането на легнал полицай при мене доведе до това/ амортисьорите ми гасяха добре движенията- мисля/.

Свалих шайбата и я ударих с голям чук на наковалня, за да я върна в нормална позиция.
Почукването изчезна и се появи отново. Тогава установих, че гайката се разхлабва :o СТягам я с ключ 17 и спира да тропа, после започва пак. Пак стягам, пак се отхлабва, пак стягам, пак се отхлабва и така си играя. Смених лагера, който е горе при бомбето с нов и започна и да скърца при завиване, потегляне и спиране. Като завали-спира.

Майстори казаха, че в случая, скърцането е от менте нов лагер.
Питането беше за почукването при дупки. В моят случай / на другата кола/, беше от изкривена шайба в горната част на бомбето, която хлабина гайката не можеше да уплътни при затягане. Такъв проблем на същото място ми се е появявал и при Пежото което имах. Проблемът се получава при рязко разпъване на амортисьора, когато удря в посока надолу.

Например, отскачане нагоре при легнал полицай. В такава посока се появи изкривяване, което преодолях и се появи скърцане, с което още се боря. заради сменения лагер с някаква марка- не помня, докато гадаехме какво е на колата.


Прикачени файлове:
1CU9JV.jpg
1CU9JV.jpg [ 184.01 KiB | Прегледано 15711 пъти ]

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 08:48 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Юни 2016, 15:40
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Благодаря на всички, включили се в дискусията, особено на Атана.
Само искам да доуточня, тропането е от двете страни, стерео, и се появи по едно и също време. Не съм попадал на дупки, които да изкривят джантите. Всичко ме навежда на мисълта за тампоните и гайките на амортисьорите. Така или иначе скоро ще ходя при "майстор", който трябва да поправи нещо от скорошен ремонт на друг "майстор", та и той да си каже думата.
Точно, при преминаване на легнал "полицай", отчетливо се чува това изтропване.
Слагали ли сте шокови тампони? Има ли възможност при Маздите и въобще има ли ефект?
Мерси предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 09:33 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Какво излиза то - трябва тампоните да са ОЕМ от Мазда ли? Нали уж и те сглобяват колите със същите части. Аз смених моите наскоро и все още нямам проблеми ама ми е кофти да ги чета тези работи. Старите лагери пък не ги огледах добре - в мига на изваждане се разпиляха и 2та на части.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 09:46 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Юни 2016, 15:40
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Хубаво е да си ги споделяме тези и други неща тук, в крайна сметка за това са форумите - съвети, мнения, препоръки. Така става с нас българите, трябва да сме нясно по много въпроси, защото тези, които е редно да ни ги решават качествено, не го правят, претупват нещата. Но не тук мястото да се оплаквам от "майстори", темата е друга.
В заключение, започвам ремонт след ремонта и ще ви държа в течение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 09:58 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
tremors написа:
Хубаво е да си ги споделяме тези и други неща тук, в крайна сметка за това са форумите - съвети, мнения, препоръки. Така става с нас българите, трябва да сме нясно по много въпроси, защото тези, които е редно да ни ги решават качествено, не го правят, претупват нещата. Но не тук мястото да се оплаквам от "майстори", темата е друга.
В заключение, започвам ремонт след ремонта и ще ви държа в течение.


Колега, ако вадиш лагери наново чукни им по една снимка за темата ;)

Отделно си мисля, че и проблемите ви може да идват от другаде понеже новите амортисьори са доста по-стегнати и натоварват следващите по-износени части повече.

"Other suspension and steering components often cause noises that the shocks/struts get blamed for: Ball joints, sway bar bushings & links are common causes."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 10:04 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Юни 2016, 15:40
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Да, логично и твърде вероятно. Ще бъдат и проверени и тампоните на стабилизиращите щанги и на носачите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2017, 20:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Аз искам да допълня, че описаното почукване е от двете страни и следващото скърцане, но намесата се ограничи само до въздействие върху едната страна, за да пестим труд докато опитваме с пробите..

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017, 07:27 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Май 2017, 07:24
Мнения: 4
Местоположение: Габрово
Здравейте, понеже и аз имам същия проблем, ето и моето скромно мнение по въпроса, а и на майстора ми. По моята петица смених само биалетки, проблема остана. Според майстора ми това почукване е от рейката, тя можело да се натегне, но било малко опасно да не се прецака цялата. Така, че засега аз събирам мнения и си карам така.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2017, 10:24 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
Здравейте, И аз съм със същият проблем - яко тропане. Според майстора колата била без абсолютно никакви проблеми всичко и било 6. Насила ми смени макферсоните заедно с лагерите. Резултата е че сега чука още по-яко.
Възможните решения според него са:
- мъртъв ход на амортисьорите - което може да се провери само със скъпа подмяна и не ми се иска
- както е писал колегата по-горе рейката да прави проблема

Айде ако някой намери как се оправя да пише, че наистина ако се смени всичко за 1000лв ще е наред но много скъпо, а и пак няма да се знае от какво е бил проблема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2017, 11:42 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Ако амортесъорите са SACHS /оригиналните/ имат склонност да потропват на нагънат асфалт примерно.При мене се появи същото,но засега си карам така.Колега и мои градски ги смени преди време с Монрое и проблема му изчезна.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2017, 14:20 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
Ами не знам дали са оригиналните, но тампоните бяха заводските и може и да се окаже и, че амортисьорите не са сменяни.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2017, 20:14 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Някой от "притежателите" на това маздово тропане установи ли точно в кой момент се появява?
Тоест, в моментът на повдигането на гумата (компресирането/свиването на амортесьора) или при слизането(разпъването на амортесьора)?
И да задам един въпрос който може би е задаван преди но не видях тук в темата: Когато са сменяни амортесьорите дали са затегнати правилно в горната част към тампонът?
Има си изисквания от производителя точно колко трябва да е стегната гайката която държи стеблото на амортесьора към средната част на тампона!
И другото което е, след като се стегне във въздуха' (когато колата е още на крик/подемник и т.н.т ) след монтирането на всички компоненти и пускането на колата да стъпи с гумата на земята, тази специфична гайка си променя натегнатостта тъй като през шиша се предава натоварването от това че амортесьора е 40-50% сгънат.Именно тогава трябва да се стегне отново на определените нютон метри..
И още нещо допълнително, при товарът който един тампон носи (реално при всички макферсони е цялата тежест с малки изключения)
Дебелината на средната част на тампона (металната планка) е също много важна.Когато си купувате резервни тампони от магазините гледайте и за това.
Когато е по тънка позволява по голяма деформация при свалянето на автомобила на земята след монтаж и от там отпуска натегнатостта на гайката..
Това може и да не е виновникът за проблемът от който колегите страдате, но е нещо което може да си проверите и евентуално ако е то да си оправите дори сами.Коментирам това от опит,
Не веднъж се е случвало в сервиза в който работих да идват коли за тропане в предницата след смяна на амортесьори от друг сервиз.Всичките се излекуваха с дозатягане на правилни нютонметри в момент в който колата е стъпила с гумите на земята.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2017, 08:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
Някой от "притежателите" на това маздово тропане установи ли точно в кой момент се появява?
Всичките са го установили и са писали по горе кога и в кои моменти се появява, само дето трябва да се прочете . :)
И тропането изобщо не е Маздово, [-X недей да обиждаш безпричинно марката, тропането си е 100% Фордово, а моята шестица си е с Маздово окачване и изобщо нямам такива оплаквания . mhihi
А това което си описал по надолу в поста си е сигурно първото нещо което проверяват във всеки един сервиз, в който са отишли колегите с тропането по горе, но и с два динамометрични ключа да я затягаш тази гайка, тропането не изчезва .
Васко Вулев е обяснил защо, то си е "запазена марка" на Закс и когато това тропане е в Макферсъните, изчезва чак след смяната на амортисьорите с друга марка, за предпочитане са Билщайн и Монро .
Когато не е тропане, а глухо тупкане(за което говорят една част от колегите), по горе съм им написал какво да проверят най напред .
Когато тропането е в рейката, както е споменал един от колегите, то се хваща много лесно с резки къси движения на волана ляво-дясно, при не работещ двигател .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2017, 21:18 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
martod написа:
Всичките са го установили и са писали по горе кога и в кои моменти се появява, само дето трябва да се прочете . :)

Накара ме да прочета отново темата от горе до долу, не успях да намеря колега който е открил на 100% източникът на шумът и да го е отстранил на 100%(не коментирам един източник)..
martod написа:
И тропането изобщо не е Маздово, [-X недей да обиждаш безпричинно марката, тропането си е 100% Фордово

Ами аз не знаех че тука има колеги с емблемата на форд... ясно е че колите не са изцяло японска мисъл ама в големите талони си пише МАЗДА... та маздите им потропват.. както се оплакват колегите.. :lol:
martod написа:
..а моята шестица си е с Маздово окачване и изобщо нямам такива оплаквания . mhihi

Аз през цялото време си мислех че темата е за мазда5.. в каква заблуда съм бил..
То и мойта е Джапанка от горе до долу(хаха излъгах 97-ма е)
martod написа:
А това което си описал по надолу в поста си е сигурно първото нещо което проверяват във всеки един сервиз, в който са отишли колегите с тропането по горе, но и с два ""динамо-метрични"" ключа да я затягаш тази гайка, тропането не изчезва .
Васко Вулев е обяснил защо, то си е "запазена марка" на Закс и когато това тропане е в Макферсъните, изчезва чак след смяната на амортисьорите с друга марка, за предпочитане са Билщайн и Монро .
Когато не е тропане, а глухо тупкане(за което говорят една част от колегите), по горе съм им написал какво да проверят най напред .

maZZda написа:
Това може и да не е виновникът за проблемът от който колегите страдате, но е нещо което може да си проверите и евентуално ако е то да си оправите дори сами.

martod написа:
Когато тропането е в рейката, както е споменал един от колегите, то се хваща много лесно с резки къси движения на волана ляво-дясно, при не работещ двигател .

Всяка една ши.ана хидравлична рейка има луфт когато не работи усилвателя... пробвай, ще се изумиш може би.. чува се глухо почукване...
Не съм тръгнал да обиждам нито марка нито колега, просто реших да дам малко инфо с какво съм се сблъсквал и евентуално да помогна на някой..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017, 08:16 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
За момента на потропване има две движения, които забелязах защото през последните няколко дена само това ми е в главата и много ме дрзни:
- при движение по малки бабуни(калдаръм на вълни) постоянно тропане на всяка бабуна, не съм успял да разбера при сгъване или разгъване е точно шума, но чустовото е по-скоро при ударът на буталото нагоре
- при големи бабуни силно глухо тропане еднократно
- нещо, което се появи след смяната на макферсоните е че при движение и попадане в дупка ако е и завой усещам как "губя" управение, т.е. получава се нещо като хлабаво място изтропва и пак имам твърд волан.
След многото постове и най-вече на mazzda мисля да сменя амортисьорите и ще пиша дали има разлика за рейката все си мисля че един дори прохождащ монтьор може да хване проблема без съмнение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017, 08:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
martod написа:
Всичките са го установили и са писали по горе кога и в кои моменти се появява, само дето трябва да се прочете . :)

Накара ме да прочета отново темата от горе до долу, не успях да намеря колега който е открил на 100% източникът на шумът и да го е отстранил на 100%(не коментирам един източник)..

Ами прочети я още веднъж, ама си прочети и въпроса който си задал. :) Ти не питаш дали някой го е открил на 100%, а "някой установил ли е в кои моменти се появява", пък хората по горе са писали в кои моменти, единия при преминаване през дупки и неравности, другия при преминаване през легнал полицай . :wink:

martod написа:
Когато тропането е в рейката, както е споменал един от колегите, то се хваща много лесно с резки къси движения на волана ляво-дясно, при не работещ двигател .

Цитат:
Всяка една ши.ана хидравлична рейка има луфт когато не работи усилвателя... пробвай, ще се изумиш може би.. чува се глухо почукване...

Мислиш ли, че до сега никога не съм пробвал ? :D
Ама съм пробвал и след като я направя да не е вече "ши.ана хидравлична рейка" и тогава почукването го няма .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017, 09:13 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
martod написа:
Ами прочети я още веднъж, ама си прочети и въпроса който си задал. :) Ти не питаш дали някой го е открил на 100%, а "някой установил ли е в кои моменти се появява", пък хората по горе са писали в кои моменти, единия при преминаване през дупки и неравности, другия при преминаване през легнал полицай . :wink:

Идеята беше дали при сгъване е удара или при разгъване.При преминаването през дупки и легнали полицаи(абе изобщо през всякакви неравности) амортесьора работи и в двете посоки..
Така поставено при натиск на амортесьора или при разпъване може да са различни причинителите..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2017, 14:03 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
Ето малко повече информация и решение при мен. След като минах през 4(четири) различни сервизи/монтьори и ми се дадоха различни мнения на последното място поисках да направят проверката на колата пред мен, за да съм сигурен какво точно гледат. След като свали момчето кората каза, че колата е перфектна и няма от какво да тропа нищо не тече и нищо няма какво да и се прави. Можело да тропа от рейката, ама то като не тече няма какво да се прави и да си карам и да не се заблуждавам, че колата тропа като каруца.
Въпреки това реших да помоля за "преглед", който ще си го платя така или иначе. И момчето с пръхтене и сумтене отиде да вземе една щанга все пак да понапъне малко разни неща току виж нещо не е перфектно. Оказа се че задните тампони на предницата са си "наред" малко разкъсани били ама можело да се кара и биалетките не били нови ама може да се кара(няма да паднат я). В резултат на тази безупречна работа посетих друг сервиз, където без да ги моля явно направиха същите заключения, но препоръчаха да се сменят и реших да сменя тампоните, биалетките и още някакви тампони или цялата хоризонтална щанга.
Резултатът е, че вече имам пак нормална кола с по-добро поведение на предницата. Включително ми изчезна едно неприятно вибриране на волана при висока скорост. Имам леко усещане, че пак притропва на завой и дупка едновременно, но това може и да е от рейката, но няма как да се разбере докато не изтече, както си трябва, а до тогава има мноооого време. Дано да съм помогнал на колегите с информацията.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2017, 23:30 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Прикачени файлове:
IMG_0360.JPG
IMG_0360.JPG [ 727.29 KiB | Прегледано 15278 пъти ]


Ето това се случва с тампоните и то ако се хване навреме, иначе се разпробиват изцяло и стъблото на амортесьора се показва да види кой кара :D
Амортесьорите на колата са KYB Excel-G и са чисто нови, но и с оригиналните филмът е същия.
Донатягането на гайката на амортесьора докато колата е на гумите си е дооста неудобна операция, защото някой трябва да държи контра на стъблото с шестограм, мястото е тясно и неудобно, а усилията за затягане никак не са малки.
До момента най-добре се държат тампоните на Monroe MK-282 (още не са се строшили), не са и от най-скъпите!
След монтаж на нови тампони колата може да е перфектна и да не тропа макс. до седмица-две градско каране, след което пак се разтропва. Засега спасение няма! В интернет има едни camber plates за Mazdaspeed 3, които изглеждат много масивни, но цената им с доставката е такава, че е по-изгодно да се кара на тампони от 60лв (до два комплекта може да отидат от смяна до смяна на маслото)
:mazda-rules: ама не и Mazda 5...

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2017, 08:49 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Само не ми стана ясно защо при тебе тези тампони са такъв консуматив,че не може да надживеят една смяна на маслото :( . Аз примерно карам повече от 3г. и не съм сменял още въпросните тампони.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2017, 10:45 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Аз да си кажа.. тва си е ебати и ефтиния боклук ако се къса от там..Тая шапчица трябва да е изчислена за усилията които преминават през нея..
Друго е че фирми които си мислят че могат да произвеждат части за коли ги правят и предлагат на хората...
За да сте спокойни (поне малко де) може да подложите две шайби със същия вътрешен отвор, с достатъчно широка периферия за да легне плътно на шапката отдолу и отгоре осигурявайки по добра здравина на правата и част.Премахвайки деформациите именно във същата повърхност породени от движението нагоре надолу.Стресът за шапката ще е по малък тъй като амортесьора ще трябва да огъне и двете шайби заедно с шапката едновременно.. което ще е вече непосилно за него..
Надявам се сте ме разбрали.. правил съм го на други автомобили с подобни проблеми.. работи..
Чакам хейтъри да нападат.. :D

Пп. Шайбите за подлагане поне 3-4мм дебели.. или по няколко за да стане по масивна сглобката!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2017, 11:13 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
maZZda написа:
Аз да си кажа.. тва си е ебати и ефтиния боклук ако се къса от там..Тая шапчица трябва да е изчислена за усилията които преминават през нея..
Друго е че фирми които си мислят че могат да произвеждат части за коли ги правят и предлагат на хората...
За да сте спокойни (поне малко де) може да подложите две шайби със същия вътрешен отвор, с достатъчно широка периферия за да легне плътно на шапката отдолу и отгоре осигурявайки по добра здравина на правата и част.Премахвайки деформациите именно във същата повърхност породени от движението нагоре надолу.Стресът за шапката ще е по малък тъй като амортесьора ще трябва да огъне и двете шайби заедно с шапката едновременно.. което ще е вече непосилно за него..
Надявам се сте ме разбрали.. правил съм го на други автомобили с подобни проблеми.. работи..
Чакам хейтъри да нападат.. :D

Пп. Шайбите за подлагане поне 3-4мм дебели.. или по няколко за да стане по масивна сглобката!

Звучи логично,но ако все пак се закупят читави тампони мисля ,че няма да има нужда да се подлагат въпросните шайби :P
П.П. Не съм хейтър :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2017, 16:28 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Темата е за Мазда 5, но като гледам окачването при Мазда 3 е (почти) същото.
Съответно и същите проблеми. :)
Прикачени файлове:
suspension Mazda 3a.jpg
suspension Mazda 3a.jpg [ 300.37 KiB | Прегледано 15235 пъти ]

Трополене - появи се преди време при преминаване най-вече през "легнали полицаи".
Много трудно беше да се локализира откъде идва, тъй като по окачването и реглажа на мостовете всичко беше наред.
Смених тези въпросни триъгълни тампони с ОЕМ, които издържаха около 10 000 км,
преди да започне едно скърцане при въртене на волана. Чуваше се точно от тази област.
Отново ги смених пак с хубави, а на старите май им нямаше нищо.
Скърцането се появи веднага и продължава и досега.
Последните заподозряни останаха амортисьорите, но ще ги карам до дупка.

Почуквания - появи се след няколко години по нашите пътища.
След смяна на две предни и две задни биалетки, както и два къси носача отзад всичко заспа.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017, 00:30 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
maZZda написа:
Аз да си кажа.. тва си е ебати и ефтиния боклук ако се къса от там..Тая шапчица трябва да е изчислена за усилията които преминават през нея..
Друго е че фирми които си мислят че могат да произвеждат части за коли ги правят и предлагат на хората...
За да сте спокойни (поне малко де) може да подложите две шайби със същия вътрешен отвор, с достатъчно широка периферия за да легне плътно на шапката отдолу и отгоре осигурявайки по добра здравина на правата и част.Премахвайки деформациите именно във същата повърхност породени от движението нагоре надолу.Стресът за шапката ще е по малък тъй като амортесьора ще трябва да огъне и двете шайби заедно с шапката едновременно.. което ще е вече непосилно за него..
Надявам се сте ме разбрали.. правил съм го на други автомобили с подобни проблеми.. работи..
Чакам хейтъри да нападат.. :D

Пп. Шайбите за подлагане поне 3-4мм дебели.. или по няколко за да стане по масивна сглобката!


Амии може и боклук да са, може и менте, но евтини не са със сигурност. Тампонът на снимката е Sachs (made in France по кутия). Чупил съм и Лемфордер от по 140лв парчето, подобни са на Закса, но изкараха между 8-9хил. някъде. Чупил съм и KYB - много бързо заминаха, нямаше и 5к. Всеки път сменям и марката и магазина, сега съм с Monroe пък да видим. Вече съм им навил над 2500км градско каране, лявата страна тропа, дясната почти не се чува. Да видим колко ще изкарат.
Това с шайбите е пробвано, но не става с повече от една, тъй като не остава резба да се навие достатъчно гайката. Срещу тропането обаче и гайките не помагат, а тропането води неизбежно до чупене :mrgreen: :zoom-zoom:

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб