Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2016, 23:45 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Апр 2013, 14:41
Мнения: 22
Местоположение: пловдив
Колеги, някой би ли ми казал дали неговата мазда включва по трудно (а не плавно) първа и втора скорост?
Да отбележа, когато колата е на място превключването е като по масло, но когато е в движение не е точно така.
Съединителя и маховика ги смених преди година , но и преди и сега неприятното усещане си остава.
Някакви идеи по въпроса?

_________________
Mazda 5 2.0CD, 6ск, 81kw, 2008г


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2016, 09:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
И при мен е така колега. Аз съм с 6-ца. Първите 5-10 минути е така после се оправя. Сменях и масло на СК, не се промени. Питах насам натам, преобладаващите мнения са, че е от тефлоновата сфера (или поне така си спомням), която е като подложка на самия лост. И го прави като паднат под 10 градуса температурите. Лятото не съм го забелязал.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2016, 10:08 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
На моята мазда 3 като разглобявах таблото за подмяна на крушки и добавяне на Yatour модул гресирах механизма на скоростите докъдето имам достъп, като преди това зачистих старата смазка. Лостът ходи доста по мазно и 1ва и 2ра не са така груби на студено. Скоро ще сменя и маслото в кутията.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2016, 10:29 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
И при мен го имаше това, но мойта кола има над 95 % от километрите си извънградско, т.е първа е доста рядко включвана.
Сякаш с годините се оправи, сега не го усещам вече


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2016, 18:11 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2016, 14:14
Мнения: 69
Местоположение: Германия
И при мен е така, но като загрее маслото в кутията се оправя.

_________________
CR 2.0 MZR-CD 143HP-2007
CW 2.0 DISI 150HP-2012


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2016, 23:24 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Апр 2013, 14:41
Мнения: 22
Местоположение: пловдив
Смяна на маслото и смазване (със силиконов спрей) , направено. Но не помага, даже стана по зле....Доста сериозно усилие упражнявам за ги превключвам. Когато колата стой на място се превключват горе долу добре, но когато е в движение е мъка....
и това всичкото се появи от преди месец, а аз я карам от 4 години

_________________
Mazda 5 2.0CD, 6ск, 81kw, 2008г


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2016, 13:20 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 12 Апр 2016, 14:14
Мнения: 69
Местоположение: Германия
brand написа:
Смяна на маслото и смазване (със силиконов спрей) , направено. Но не помага, даже стана по зле....Доста сериозно усилие упражнявам за ги превключвам. Когато колата стой на място се превключват горе долу добре, но когато е в движение е мъка....
и това всичкото се появи от преди месец, а аз я карам от 4 години

Какво е новото масло?

_________________
CR 2.0 MZR-CD 143HP-2007
CW 2.0 DISI 150HP-2012


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2016, 23:00 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 09 Апр 2013, 14:41
Мнения: 22
Местоположение: пловдив
във фактурата пише Castrol Syntr. 2.6 литра

_________________
Mazda 5 2.0CD, 6ск, 81kw, 2008г


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2016, 10:54 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2014, 11:48
Мнения: 25
Местоположение: sofi
Колега ако намериш, какво и как се оправя пиши. Аз съм така от 2 години и съм свикнал, но не е най-приятното усещане. В допълнение както съм писал в друг пост съм смазал жилата, което много малко помогна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2018, 23:17 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
vladki4 написа:
На моята мазда 3 като разглобявах таблото за подмяна на крушки и добавяне на Yatour модул гресирах механизма на скоростите докъдето имам достъп, като преди това зачистих старата смазка. Лостът ходи доста по мазно и 1ва и 2ра не са така груби на студено. Скоро ще сменя и маслото в кутията.

2 години по-късно и 2 излишни смени на масла в кутията най-накрая реших проблема. Ефектът от горното мнение беше временен, както и след смените на маслата. По скорошен коментар на rally86 във Фейсбук, който не знам защо не е писал по въпроса в темите тук (или не съм видял), потърсих как да регулирам механизма на скоростния лост.
След като гледате долното видео, процедурата се прави за 5 минути. Лично аз изместих механизма напред с около 1-1.5см. Разликата е огромна, все едно карам друга кола. Няма проблеми с влизане на другите предавки или задна. Преди това втора влизаше много грубо, и понякога се усещаше нещо като прехъркване (но някак не в кутията, а в самия лост) и компенсирах с по-бавна смяна на предавките и дърпане на лоста допълнително към мен. Сега влиза много меко и глухо - както трябва, като останалите. На неутрална също е по-стегнат лоста.
При реален проблем с износване в кутията обаче, методът може и да не ви свърши работа, но едва ли ще навреди да опитате. Ако пак се окаже временен резултат ще пиша отново, но този път не вярвам да има проблеми.

https://youtu.be/duIbdq-MQtw


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2018, 11:26 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Дек 2017, 10:39
Мнения: 23
Местоположение: Пловдив
Благодаря за видеото и аз имам същия проблем с 1ва и 2ра, дали процедурата е същата и за 6тицата? Намерих едно видео от 6 MPS, ама с доста грозно качество е и..някои неща не са ясни.

_________________
NO SMOKE NO FUN-------NO SMOKE NO POKE-----------DPF OFF--EGR OFF---REMAP---STRAIGHT PIPE----DIESEL POWER!!!! :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2018, 18:14 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
minority352 написа:
Благодаря за видеото и аз имам същия проблем с 1ва и 2ра, дали процедурата е същата и за 6тицата? Намерих едно видео от 6 MPS, ама с доста грозно качество е и..някои неща не са ясни.

И да е различно, пак ще е подобно. Пластмастите също се свалят лесно, така че надникни.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2018, 09:52 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
А коя точно част гресираш, това след червената част към централната конзола?, или другото точно пред лоста?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2018, 13:22 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
road_runner написа:
А коя точно част гресираш, това след червената част към централната конзола?, или другото точно пред лоста?
Нищо не гресираш, виж видеото.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2018, 13:55 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Ти каза, че си гресирал в по-горен цитат, видеото го видях, но при мен чат пат има леко закачане, като стопли колата изчезва
. Т.е една смазка ще помогне според мен, или поне няма да навреди

Не ми се иска да пипам още регулирането, че във видеото има коментари, че това в един момент може да се счупи.

А и как разбираш дали се е оправило. т.е защо го дръпна с 1см, а не с 2? как се напипва мястото?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2018, 19:14 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
road_runner написа:
Ти каза, че си гресирал в по-горен цитат, видеото го видях, но при мен чат пат има леко закачане, като стопли колата изчезва
. Т.е една смазка ще помогне според мен, или поне няма да навреди

Не ми се иска да пипам още регулирането, че във видеото има коментари, че това в един момент може да се счупи.

А и как разбираш дали се е оправило. т.е защо го дръпна с 1см, а не с 2? как се напипва мястото?


Смазването го направих докато си монтирах Ятур преди 2 години. Ефектът беше временен частичен. Тези "стави" си имат фабрично смазка и като добавиш още тя излиза отрстрани. Ако не са износени и не хлопат, значи няма какво да ги мислиш, иначе се сменят втулките. Тази процедура променя малко ъгъла на смяна на предавките и се превключват по-меко. Както казах и на неутрална е по-стегнат лоста сега. Предполагам съм върнал механизма в оригиналната му позиция, която с годините се е поизместила. Затова са оставили и начин да се регулира, а не е фиксирана връзката.

Реално няма какво да се счупи при реглажа:
1. Махаш пластмасата
2. Регулираш на око
3. Покарваш малко за тест
4. Ако ти харесва - сглобяваш, иначе обратно към стъпка 2
5. Сглобяваш и си готов


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2018, 22:22 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
road_runner написа:
Ти каза, че си гресирал в по-горен цитат, видеото го видях, но при мен чат пат има леко закачане, като стопли колата изчезва
. Т.е една смазка ще помогне според мен, или поне няма да навреди

Не ми се иска да пипам още регулирането, че във видеото има коментари, че това в един момент може да се счупи.

А и как разбираш дали се е оправило. т.е защо го дръпна с 1см, а не с 2? как се напипва мястото?

Не може да се счупи ;)
Първо смазваш всички механизми където има движение и след това ако не те устройва регулираш самото жило,както те устройва/индивидулано е ;) / т.е. ако при тебе е нужно 1см. напред,при друг може да е 2см. :)...... на различните хора окото гледа с различен "аршин" .... ръката усеща различно скоростния лост.....има меко и " по-меко" :D ....в общи линии нещо като жената :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2018, 11:36 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
За това червеното от видеото имаше коментари, че в един момент се е счупило, и вече не се вдига нагоре.

но и кой знае как е ръчкал пича от коментарите.

Идеята ми е, че на студена кола се усеща по един начин, после по друг, това са много итерации докато нацеля реглажа.

Един път влизат примерно добре 1ва и 2ра, ама пък не влиза 5та и 6та.? Лостът примерно седи в различно на неутрална и т.н.

Това ме притеснява, че ще се изнервя докато уцеля някаква сходимост

Някакви съвети тук? -


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2018, 18:47 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Тази настройка я има и на М6 и съм я правил някога. В общи линии в едното крайно положение скоростния лост все едно прибира 1 и 2 скорост към средно положение, в другата посока 5 и 6та. Малко се променя усещането, накрая си я върнах в средно(приблизително) и така.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2018, 10:03 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Един вид за първа / втора прави така че лоста да не може да отиде толкова ляво? Така ли да разбирам?

Ако е така, аз може би леко трябва да го върна, защото закача леко първа, а не е мазна, за да влезне понякога дърпам лоста по към мен.


Пластасите не се махат толкова трдуно , правил съм го за 20 минути, щото внимавам да не одера / счупа нещо


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2018, 12:35 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Mисля, че вече просто търсиш душевно успокоение тук. Или се престраши и пробвай, или недей. Не е голяма работa.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2018, 14:57 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Колега, не съм фен на пробването, ако имам как да събера отзиви и да си намаля времето за итерации. Не съм от хората , дето си правят опити върху собствената си кола, освен ако не е наложително.

Отварял съм го два пъти този панел, за да сменя маншона около скоростния лост, не е въпрос на престрашаване, но нямам време да правя, да карам ден два, ако не стане да отварям на ново и т.н.

Както и да е, благодаря за информацията до тук, като стане съвсем дразнещо ще видя какъв ефект ще успея да постигна.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2018, 15:40 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Нали е написано горе за колко време става и какви са рисковете? Какво повече ти трябва


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб