Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 17 Дек 2017, 17:52

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2017, 21:13 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Онзи ден пробвах една Мазда 6 1.8 2006г (фейслифта) на бензин от автокъща. Всичко по колата ми хареса, покарах я 10-на километра и я посръчках до 140 км/ч. Колата ми хареса вървеше идеално. Накрая като казах на джамбазина да даде рязко газ на място и от ауспуха излезна леко черен пушек. Леко, не някакви облаци и пушилки, но си имаше черен пушек. Съответно човека ми каза, че било нормално при ръчкане да изкара черно слд това, ама според мен все пак не е дизел, та да се успокоявам. Питах и познати майстори, но те само вдигаха рамене без конкретен отговор.

Та сега съм изправен пред дилема. Въпроса ми е норамално ли е след като е бензин да изпушва леко черен пушек при форсиране на място (в движение нямаше как да видя, в огледалата поне не се виждаше)? Някой има ли идея от какво е причинено това и повод ли е за притеснение и предстоящ скъп ремонт?

Ако някой има наблюдение или е изпадал в подобна ситуация нека сподели.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2017, 21:19 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 394
Местоположение: Pleven
Гори масло вероятно....800лв ти е ремонта....ако успееш да ги свалиш от джамбазина и колата ти харесва я взимаш :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 07:23 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Не трябва ли да пуши синьо, ако гори масло. Отделно като пробвах саждите в ауспуха с пръст, се размазаха, а не останаха, което доколкото знам пак говори, че няма проблем с горенето на масло. Няма как да се направи проверка на 100% за тези неща на място. Просто ми е чудно на какво може да се дължи черния пушек, при положение че става въпрос за бензин.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 07:53 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4295
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Samurai Jack написа:
Просто ми е чудно на какво може да се дължи черния пушек, при положение че става въпрос за бензин.
На бедна горивна смес се дължи черния пушек, ако пуши сиво-синкаво тогава е признак за разход на масло, ама те тия Мазди си стигат до 2 л.- на 1000 км. разход, без да димят . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 09:11 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Да, чувал съм, че трудно ще се хване горенето на масло, особено пък при Маздите, ама поне знам при кого да си направя ремонта ;-) А това, че е бедна смес свързано ли е с някакъв допълнителен скъпоструващ ремонт или е нещо безболезнено?
Покрай дизела, който карам към момента знам, че черния пушек е признак на богата или бедна смес, т.е. повече гориво и по-малко въздух или обратното. Съответно варианти за причина много - дебитомер, дюзи, турбо пътища, катализатор и т.н. При бензина същата работа ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 11:00 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 394
Местоположение: Pleven
Просто дадох идея какво да каже на джамбазина за да свали едни бъдещи инвестиции ;) :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 11:02 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 394
Местоположение: Pleven
VaskoVulev написа:
Просто дадох идея какво да каже на джамбазина за да свали едни бъдещи инвестиции ;) :D

п.п. Купуваш и отиваш да ти я направи :) Важното е да ти на сърце и късмет.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 18:14 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Мар 2017, 23:59
Мнения: 13
Местоположение: Varna
Моята е със същия мотор. Като я вземах по правилата - рано сутрин да не е палена, брат ми форсира аз гледам отзад, карах я ИЗВЪН сервиза- всичко ток върви си (като за 1.8 :lol: )няма пушеци няма нищо. Платих, обслужих и...сиво черен пушек и 700 грама масло Варна-Стамболийски. :lol: Сега е супер.Та както ти каза колегата, ако е хубава без много ръжда чупи цена и бой


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 22:42 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2016, 21:48
Мнения: 54
Местоположение: Пловдив
моята е същия двигател и като я взех нито пуши нито нищо върви си всичко наред но едно ходене до морето и глътна литър масло та я оправих за 700-800 братовчед ми също само,че при него си пушеше та може и повече да е горяла

_________________
мазда 6 2007 1,8 120


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2017, 23:12 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1908
Местоположение: София
kahun написа:
моята е същия двигател и като я взех нито пуши нито нищо върви си всичко наред но едно ходене до морето и глътна литър масло та я оправих за 700-800 братовчед ми също само,че при него си пушеше та може и повече да е горяла

От любопитство, на братовчеда да е с премахнат катализатор?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2017, 08:27 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Ами аз като чета, май е голяма рядкост да попаднеш на Мазда 6, която да не харчи масло. Или ако първоначално харчи, в последствие ще започне...
Важното е, че проблема се оправя. Така като слушам, май трябва да гледам само за липса на ръжда и да си смятам в цената ремонта относно харченето на масло :-)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2017, 18:01 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Авг 2014, 14:04
Мнения: 61
Местоположение: Чехия
И да прочетеш една тема, малко по-нагоре,"Какво трябва да знаем за Мазда 6".Ако са ти реални километрите и няма ремонти от предишни собственици-знаеш какво да очакваш след поредните ....... хиляди километра.Поне при мен е така.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2017, 23:14 
Online
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1370
Местоположение: Пловдив
martod написа:
Samurai Jack написа:
Просто ми е чудно на какво може да се дължи черния пушек, при положение че става въпрос за бензин.
На бедна горивна смес се дължи черния пушек, ако пуши сиво-синкаво тогава е признак за разход на масло, ама те тия Мазди си стигат до 2 л.- на 1000 км. разход, без да димят . :D

Martod, аз все си мисля че черния пушек при бензина се получава от богата смес.. не от бедна.. сиреч има повече гориво което се изхвърля неизгоряло....
До сега не съм видял бензинова кола която от бедност да кади по улиците ни..
Един пример:
Имах едно Пежо 200 и пешш.. та то беше толкова скопено на бенз. че сигурно не повече от 3-4000об./мин. развърташе и нещеше повече.. на газ сигурно и 7000 удрях.. та ауспуха никога не и е хвърлял черно.. даже беше ръждясал отвътре целия..
Познати ми викаха че не съм я палил от месеци като го видеха, и като им запали от раз ахваха..

И втори:
Сега моята 323-ка 1.5 е със колектор и инжектори от 1.8 и гори бая богато.. сутрин/студена като я запаля си правя кълбета от черен дим, който много комшии го виждат и ми викат че гори масло..(заблудени хора) маслото прави сиво-синкав пушек хораа..
черния е от богата смес..

До автора на темата:
На тая мазда дето сте я гледали най вероятно сондата за смесите и е сдала багажа, но е била с изтрита грешка и 10-20 км няма да светнат Джекичана, ама на 50-тия ще се обади..
Когато това стане смятай че колата ще влезе и в авариен режим и ще спре да върви а ще харчи и ще пуши..
В движение пушенето няма да го забележите щото се отмива бързо бързо..

Дизелите като ги напомпат да вървят повече( по богата смес с повече Фъздух от турбото) как кадят си е.ало мама.а, те по принцип кадят като ги настъпиш докато завърти турбината, че да вкара адекватно количество въздух за да го изгори а не да го изхвърли отзад...
Това май е 3-ти пример..
Лека на всички бухали.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 08:06 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4295
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
Martod, аз все си мисля че черния пушек при бензина се получава от богата смес.. не от бедна.. сиреч има повече гориво което се изхвърля неизгоряло....
До сега не съм видял бензинова кола която от бедност да кади по улиците ни..
Един пример:
Имах едно Пежо 200
И втори:
Сега моята 323-ка 1.5 е със колектор и инжектори от 1.8 и гори бая богато..

Споко, млад си още, все някога ще видиш такава кола . mhihi Тези стари разпоретини :D от миналия век дето даваш за пример работят с компресия около 10 бара, като искаш да видиш черен дим от кола която работи с обеднени смеси, хвани някой с GDI или TSI мотор да ти я изфорсира рЕзко на место, пък ти гледай какво излиза от ауспуха . :)

Тая твоята 323 последно бедно ли гори или богато, :D защото в една друга тема гореше под 7/100 при скорости около 150-160 км/ч. и нещо започвам да се обърквам .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 10:35 
Online
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1370
Местоположение: Пловдив
Сега е с "големите" Енджектори.. гори 7х7л./100км.. :lol:
Разхода беше за старите..(тогава беше само с колектора от 1.8 и повечето Фъздух я правеше бедна..
Ама не минсе чупи мотор та за това ся я давя.. поне съм малко по спокоен.. той компа компенсира ама не може да се справи перфектно..
Масово двигателите кадят черно от богато.. два варианта/модела двигатели не може да вкара всички под един знаменател..
И ми е много интересно от какво естество е тоя пушек за който говориш при положение че като няма гориво и има почти само въздух?
Може би двигателя "оцветява" въздуха за забавление..
Не знам.. светни ни нас незнаещите..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 10:48 
Offline
любител
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2016, 21:48
Мнения: 54
Местоположение: Пловдив
ihristov написа:
kahun написа:
моята е същия двигател и като я взех нито пуши нито нищо върви си всичко наред но едно ходене до морето и глътна литър масло та я оправих за 700-800 братовчед ми също само,че при него си пушеше та може и повече да е горяла

От любопитство, на братовчеда да е с премахнат катализатор?

Нямам представа но ако ти трябва ще я видя и ще ти пиша.

_________________
мазда 6 2007 1,8 120


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 10:57 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 239
Местоположение: гр Аш Чешка Република
,,Котка по гръб не пада " mhihi .Черният пушек е признак на богата горивна смес.Недостиг на кислород за пълно изгаряне на горивото.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 14:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4295
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
И ми е много интересно от какво естество е тоя пушек за който говориш при положение че като няма гориво и има почти само въздух?
Може би двигателя "оцветява" въздуха за забавление..
Не знам.. светни ни нас незнаещите..

Значи по твоята логика колите работещи със силно обеднени смеси не трябва да пушат грам, всичко трябва да изгаря на 200% и да няма сажди, нагари и т.н..
Интересно тогава, защо на Джидиайките на Мицубиши най големия проблем им е точно нагара и мине не мине известно време се разглобяват моторите и се чистят .
От какво ли се натрупва нагара, от многото въздух може би ?
По този въпрос може да се включи и Чешкия специалист .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 14:57 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 239
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Обръщам се към ПРОРОКЪТ с малко по приличен тон и не чак толкова РАЗБИРАЧ като него.В момента става дума за Мазда 6 1.8 2006.
Собственикът на темата пише чи излиза черен пушек при форсиране на място а не постоянно.Тука е възможно Уморена кислородна сонда да не внася навреме корекция или лъжещ дебитомер.Не добре затварящи дюзи,И в двата случая по голямото количество гориво не може да изгори напълно (поради липса на кислород ).Поради това то доизгара навънка и се отделят сажди под формата на чер пушек.
Това води до бързо коксирване на сегменти ,замърсяване на масло и съкращаване на живота на мотора.Съответно до непредвидени ремонти.
Друга причина е възможно понижена компресия поради износване.След което ,недостатъчно засмукване на кислород.Но това е по малко възможно
И в двата случая е Богата горивна смес.
Така,че нагара за който питаш ,от къде се натрупва ,може да си отговориш сам.
Поздрави от Западна Чехия-Карловиварски край.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 16:08 
Online
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1370
Местоположение: Пловдив
Аз да добавя нещо, за двигатели с турбо няма да си говорим защото при тях всяко едно рязко форсиране(било то на място или в круиз) води до преобогатяване на сместа и последвало го надуване от турбото(което вече влиза в обороти с по-голямо КПД) и то издухва навън неизгорялата маса въздух и гориво.. след това изчиства като се държи в оборот.. защото кислородът е достатъчно за повечето гориво.
Ако продължи да кади тогава си има някакъв проблем, но ако е само за момент това не е нещо което да затвърди твоята теза че когато кара на бедни смеси колата пуши черно.Моментно да,
заради преобогатяване преди да надуе турбото или компресорът..
А колегата е изброил за атмосферен двигател какви са причинителите на моментното изпушване..
Та колкото и бедни да се карат моментно изпушване е почти на 100% вероятно..
Нагарите масово са 90% заради масло..
Един добре поддържан и навреме сервизиран/ремонтиран двигател няма да си затлачи канализацията..
Отново турбо таратайки не коментирам.. те си всмукват масло дори през турбото ако им се пие..
Ако някой желае мога да кача снимки на вътрешната част на изпускателния колектор на моята мазда 30 000км след основен ремонт.. да видят вътре колко е сухо и как има само опушено от изгорели и недоизгорели газове.. масло няма щот си поддържам двигателя..
Иии.ах маа.у.. то тва с две думи не се обяснява..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 17:59 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Хехе, гледам добра дискусия се заформи :-)

Така като чета, май ще се отказвам да я взимам, защото доколкото разбирам няма да се размина само с ремонт от сорта "гори масло". Или греша? Но пък определено понаучих тук там нещо ново и интересно по темата.
Отделно, че забравих да проверя като я гледах и в последствие се сетих за възможността да не е заминал иоли свален катализатор, както и при по-продължително помпане на място дали ще продължи да вади пушек. Ако успея пак да я погледна, ще видя какво се случва по горните въпроси.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 19:14 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8128
Да не си пробвал едно сиво комби със правена врата и кофти китосани вежди.Във Пловдив е колата.

_________________
http://lbbulgaricum.bg/


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 19:58 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Фев 2017, 22:08
Мнения: 13
Местоположение: PLoveDiv
Не, то тази за която говориш стои от една година сигурно и на снимките се вижда, че задната вежда е правена в часа по труд и творчетство. Та даже не съм ходил и да я гледам.

Иначе, тази за която става въпрос е от следната обява:

http://www.cars.bg/offer/c2307011

Колата е бартеросана с регистрация на талона 14 август 2017г., което също ме навява на последващи ремонти - обяснението беше, че предните собственици я били взели на жената, ама на нея и дошла голяма, та решили да я сменят с по-малка. :wink: Иначе е внос от Австрия, което ме озадачи, при положение, че нямаше ръжда. По принцип съм се насочил към 2.0 двигателя ама цената и това, че е регистрирана, ме накараха да отида да я видя съответната на място. И така се започна дилемата, изложена в темата :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 20:43 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1908
Местоположение: София
kahun написа:
Нямам представа но ако ти трябва ще я видя и ще ти пиша.

Не е важно, просто тези коли даже и при огромен разход на масло не се познава по дименето, ако е там катализатора.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 21:52 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2012, 20:22
Мнения: 10
Местоположение: София
При този двигател, както и при всички с впръскване в колектора, черният дим се получава от богата смес. Не намесвайте тези с директно впръскване. Там се касае за съвсем друг процес, който има далечна връзка с дизелите. Просто горивната смес при тях (GDI, FSI и т.н.) не е хомогенна, а има зони в горивната камера (най-често около електродите на свещта) където е доста богата. Именно за това се получава кофти нагар при тях, и ниво на твърди частици, което в крайна сметка наложи вграждане на ДПФ и при тях. Инак, да сумарно по-обема на камерата сместа в някои режими си е доста бедна, но в никакъв случай хомогенна, а по-скоро на слоеве (зони) и като резултат има повишено ниво на сажди, макар и с по-малък размер в сравнение с дизел. Този ефект няма как да се получи при старите бензинови мотори.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2017, 22:01 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 74
Местоположение: Варна
Реалната цена на такова комби е 2500лв.
Може спокойно да се намери от Италия, поне ръжда няма да има чак толкова. Че двигателят ще се прави е от ясно по-ясно.
И ... 120 коня атмосферка за 1.5 тона... комби... Аз много бих се замислил! :)

_________________
Mazda 6 2.3
Peugeot 306 1.6


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2017, 07:35 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4295
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
maZZda написа:
Аз да добавя нещо, за двигатели с турбо няма да си говорим
Че кой ти говори за двигатели с турбо . :) Говорим за бензинов атмосферен двигател на мицубиши, който работи с бедни смеси и пак пуши черно като се форсира и трупа сажди и нагари, нали каза, че не си виждал бензинка да пуши черно от бедна смес .

Samurai Jack написа:
Хехе, гледам добра дискусия се заформи :-)

Така като чета, май ще се отказвам да я взимам, защото доколкото разбирам няма да се размина само с ремонт от сорта "гори масло". Или греша? Но пък определено понаучих тук там нещо ново и интересно по темата.
Отделно, че забравих да проверя като я гледах и в последствие се сетих за възможността да не е заминал иоли свален катализатор, както и при по-продължително помпане на място дали ще продължи да вади пушек. Ако успея пак да я погледна, ще видя какво се случва по горните въпроси.

Вземай я смело, не се отказвай . :D Според прогнозите ще се разминеш само със сонда или дебитомерче, нищо работа . :) Според мен и сондата и дебитомера са си ОК, а и катализатора и със сигурност не е свален .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2017, 09:17 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 239
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Дълго време съм се чудил,защо има теми със запитвания и почти никакви мнения.Просто хората не си дават мненията защото те винаги са ГРЕШНИ .Ако някой има въпрос относно колато си ,просто пишете ЛС на ,, martod ".Останалите само ще Ви подведат.Лек ден.


пп.По темата.Бях забравил да напиша варианта със задръстен въздушен филтър.Може да се разминеш още по тънко.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2017, 14:58 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 449
Местоположение: Пазарджик
Този автомобил не е с карбуратор, та да му задавате бедна и богата горивна смес- да гледате как пуши от количеството гориво и въздух. Дори промяна в отворите на дюзите би се коригирало от компютъра със съответните съобщения за грешки извън стойности.

Обърни внимание дали свети индикатора за двигателя при контакт/ за всеки случай, не че и това не се имитира с емулатор/.

Друг е въпроса, че може да е изтърбушена керамиката на катализатора и обичайното да се вижда като необичайно. Защото вече свикнахме колите да не пушат и да не миришат.
Ако има масло в ауспуха, то и катализатора трябва да е премахнат. Във всички случаи километрите не са малко на този автомобил, какво на първо време може да му се очаква.

Както казаха по-горе, най-важното е да върви и да ти харесва. Другото е разход. Спестяваш от едно, даваш ги за друго.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2017, 16:40 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 239
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Колега, alana горивната смес при инжекциона ,се регулира от показанията на Ламбда сондата,които трябва да потдържат отношение въздух/гориво 14,7/1.Това е нормална горивна смес.При изменение на първия показател тя става Богата или бедна.Всички корекции се правят наистина от компа така,че това отношение да се корегира.Но има едноголямо НО.Този компютър работи според информацията получена от датчиците.В случаят имаме Мазда 6 1.8 2006 фейска.Аз съм със същата .Тука вече е монтирана широколентова сонда която е много добра като динамика.Това са ново поколение сонди с два информационни изхода.Няма нищо вечно на Земята,дори и да не дава грешка,тя може поради ред причини да започне да ЛЪЖЕ.Дали от налепи ,дали от ,,умора".Компютъра се съгласява с нея че всичко е добре и вместо да ограничи импулсите на впръскване,той не внася коректна корекция и сместа става Богата.
Ще използвам поста да драсна още нещо свързана с GDI моторите ,които ,,martod" не на място даде като пример.Това е ново поколение бензинови мотори с директно впръскване в цилиндрите.GDI системата позволява смесо образуването да се извърши направо в цилиндрите.В зависимост от режимите на двигателя,той може да ползва крайно Бедна смес с отношение въздух/гориво чак до 40/1.Но това е например в случай на монотонно каране по магестрала,на равен терен или нещо подобно.
При каране с висока скорос сместа веднага се обогатява до 14,7/1-нормалното отношение на сместа.
А какво става в случай ,че ни е нужна внезапна мощност.?Скачаш на педала. Горивото се подава на два стадия за един такт.В началото на такта на впръскване се инжектира малка доза за да се охлади въздуха в цилиндъра и в момента на самото сгъстяване се подава основната доза гориво.В този случай отношението става 12/1 ,това вече е на ниво Богата смес.Ето от къде идват и саждите.
Затова ,,martod"като изфорсираш Митцубиши от клас GDI ще изпушва-логично.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: maZZda, tsvyatkoff и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб