Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 17 Дек 2017, 06:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2017, 18:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Понеже имам проблем с загряването на мотора на тази кола в тези зимни дни ... стигнах до извода че трябва да монтирам печка.
Не знам какъв ще е резултата, но поне ще опитам и се надявам да е по добре от сега.

След смяна на термостат и антифриз, няма разлика в загряването и в студено време ( -5, 0 , + 5 градуса ) за 15-20 км и 15-20 мин колата стига около 70-75 градуса, ако стои на место дори падат ... което си е зле. Съответно парното е почти никакво. Естествено подозирам че и радиатора на парното може да има някаква степен запушване, но при 80-85 градуса парното си е ОК.

Поръчах една печка Webasto Termo Top C от Германия свалена от 6-ца 2.2 GH 2009 ... уж на малко километри.
Намерих и инструкция за монтаж именно на този модел печка върху въпросния модел/двигател.

По грубо сравнение обаче има разлика в инструкцията за монтаж на такава и тази която ще дойде ... поне по снимки.

Ще се радвам ако някой има някаква информация и може да помогне с нещо ... да помага.
Като за начало ще чакам първо да пристигне и да видя какво има и какво няма ... какво трябва да се търси/добави.

Снимков материал от 6-ца с оригинална печка също би било много добре, локация, къде се връзват водата, гориво, инсталация и т.н и т.н.

По инструкцията се добавя едно реле и 3 предпазителя, като се прекъсват и на 2 места инсталацията на автомобила, докато въпросната печка идва на една 6 или 8 пинова букса мисля ... това значи ли че е възможно да имам окабеляване и да стане по лесно ... ?

Трябва ли да се прави някакво преконфигуриране на BCM-а че колата има печка ?

Малко по късно ще кача и въпросната инструкция.


Прикачени файлове:
EN_Mazda_6_2009_22_D.rar [817.02 KiB]
12 пъти

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 11:23 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
До колкото успях да сваля схема на захранване и комуникация от Mazda6 (GH) Wiring Diagram, самата печка има 3 букси, захранване, комуникация и помпа вода и помпа гориво, и те влизат в една обща 6 пинова букса. Проверих в BCM/GEM поне за сега нямам опция да активирам че автомобила има наличен Water heated system. Остава да проверя какво окабеляване имам.


Прикачени файлове:
Water heater system.rar [208.4 KiB]
5 пъти

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 13:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 378
Местоположение: Айтос
Ако печката, която чакаш от Германия дойде във вида на тази, която е в инструкцията няма да е необходимо да променяш софтуера на автомобила. В инструкцията е показан автономен отоплител. Тоест работи си автономно и не комуникира с компютъра на колата. Управлява се от онова елипсовидното модулче. Намесата в инсталацията е само в частта на ВСМ модула, който трябва да получи захранване без да е на контакт автомобила - по паказаната схема.
Печките, които фабрично се вграждат в Мазда се водят само доотоплител, управляват се от компютъра на колата и се стартират само ако е стартиран двигателя. Не могат да работят самостоятелно защото не разполагат с циркулационна помпа. Комуникират си по CAN шината, за да "разберат" кога е студено, дали се върти двигателя... сигурно и други неща.
Webasto са си разработили собствен протокол /май така се нарича/ за комуникация - W-bus и печките след 2005г. работят с него. Предполагам, че от Мазда са решили някак си това и ВСМ-а успешно разчита всички параметри на печката, защото когато на фабрично вградена печка се подаде W-bus сигвал за активиране тя тръгва, а през OBD могат да се наблюдават параметрите на печката. Така дори навън да е 20°С пак може да се включи печката ако си монтираш допълнително W-bus модул. Аз често си я пускам даже и да са 10-12°С навън /щото ми е студено :)/, докато компютъра я пуска при температура под 5°С.
Тоест даже и да е оригинална печка от Мазда и да не успееш да програмираш автомобила, с един външен W-bus модул ще може да се стартира сама. А ако искаш да се стартира и преди да се качиш в автомобила ще ти трябва и циркулационна помпа.
Качи снимки на печката като пристигне, за да видим що за чудо е ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 13:25 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Прав си колега, но сега навлизам в материята ... никога до сега не съм се занимавал с това. В стандартното окабеляване печката се пуска само като доотоплител когато мотора е стартиран. За предварителен отоплител трябва да има контролер който да е таймер, дистанционно или ГСМ модул и тогава се прави въпросното прекъсване в инсталацията с допълнително реле и предпазители за да може системата да работи самостоятелно. Кто за начало ще я монтирам стандартно за да видя че всичко работи, след което може би ще и сложа някакъв помпа + контролер ( дистанционно или ГСМ ).

Това е в информацията по VIN ... така като гледам не е много сложно.


Прикачени файлове:
Webasto installation.png
Webasto installation.png [ 134.82 KiB | Прегледано 259 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 15:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 378
Местоположение: Айтос
Току що направих експеримент - откачих цялата печка. Не само предпазитела, а и CAN шината към нея.
Веднага се записа грешка в PCM - Code: U0166 - Lost Communication With The Auxiliary Heater Control Module
Явно при вграждане на оригинална печка ще трябва и да се "каже" на компютъра за нея ;)
П.П. Вярно, че моята кола е по-стария модел, но не ми се вярва нещо да се е променило в посока печката.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 16:36 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Проблема със загряването се наблюдава при външна температура под 10 градуса. Днес при външна 11-12 градуса при същия маршрут/пробег/стил на каране температурата беше 82-84 градуса ( при положение че термостата трябва да отваря на 82 ), но и нямаше такава нужда от парно и затопляне. Въпроса не е само до липса на добро парното, а и до ненормалната работа на мотора като температура и предполагам до повишен разход на гориво при по-ниски температури заради недозагряването.

Тук обаче възниква следния въпрос ... че печката ще подпомага затоплянето на водата в малкия кръг ... ще помага, но ако изключва по градуси примерно на 70 ... то тогава крайния резултат мисля че няма да е много различен. Дали има вариант да се настрои печката да изключва на 80 градуса ... има допълнително интерфейс и софтуер специално за Webasto, предполагам с него може да се бърка по надълбоко.

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 20:06 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Снимки от обявата ... предполагам не съм се набутал много за 125 евро + 25 DHL ... TOTAL : 300 кинта.

По важното е че всичко е за конкретния модел и няма нужда много от преправяне.


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 138.08 KiB | Прегледано 207 пъти ]
2.jpg
2.jpg [ 160.29 KiB | Прегледано 207 пъти ]
3.jpg
3.jpg [ 132.83 KiB | Прегледано 207 пъти ]
4.jpg
4.jpg [ 139.25 KiB | Прегледано 207 пъти ]
5.jpg
5.jpg [ 138.75 KiB | Прегледано 207 пъти ]
6.jpg
6.jpg [ 168.67 KiB | Прегледано 207 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 21:42 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
nikivelikov написа:
... Веднага се записа грешка в PCM - Code: U0166 - Lost Communication With The Auxiliary Heater Control Module ...


Това означава май че кодировката е в PCM-a ... утре ще проверя.

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 22:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 164
Местоположение: София / Стара Загора
А това е температурния режим на работа на печката.


Прикачени файлове:
Heater Operation.jpg
Heater Operation.jpg [ 115.55 KiB | Прегледано 186 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 22:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 378
Местоположение: Айтос
300лв. много или малко вече са инвестирани...
Дано да работи, че цените на резервните части са като за цяла печка втора ръка от България ;)
От снимките се вижда, че е без циркулационна помпа.
Ще трябва да се стартира след стартиране на двигателя.
Има и нещо, което мен лично ме дразни - докато автомобила загрява при работеща печка, температура в печката е с 10-15°С по-висока от тази на двигателя което си е добре, но когато печката не работи нейната температура е с 10-12°С по-ниска от тази на двигателя, което ме дразни защото ако двигателя е на 80°С то печката е на 70°С и според температурните режими, които колегата сподели, печката се стартира.
Пример: Карам си, навън са под 5°С, двигателя поддържа 92-95°С, а при печката са 80-85°С и тя си кротува. Започва леко спускане, двигателя изстива на 85°С, а при печката падат под 74°С и тя се стартира, бързо доста 80°С и се гаси, пак изстива под 74°С и пак пали и това може да се повтори и 100 пъти :(

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2017, 17:14 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 169
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Днес огледах положението ... видях че има приготвен извод за захранване с гориво, лошото е че не успях да намеря букса ... поне около горивния филтър. Не знам дали не е някъде по-ниско, но по схемите я дават да е горе ... поне на мен така ми изглежда. В PCM и BCM не намерих опция за конфигуриране, но това ще го мисля на по-късен етап.

_________________
www.fapremove.com
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017, 10:29 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 3018
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Абсолютно същата печка я има и при GH 2.0 дизел.Трябва да има букса около горивния филтър,даже печката малко го закрива.Стои по диагонал спрямо рога,малко все едно просто е пусната там. :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб