Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Юли 2018, 00:16

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2017, 18:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Понеже имам проблем с загряването на мотора на тази кола в тези зимни дни ... стигнах до извода че трябва да монтирам печка.
Не знам какъв ще е резултата, но поне ще опитам и се надявам да е по добре от сега.

След смяна на термостат и антифриз, няма разлика в загряването и в студено време ( -5, 0 , + 5 градуса ) за 15-20 км и 15-20 мин колата стига около 70-75 градуса, ако стои на место дори падат ... което си е зле. Съответно парното е почти никакво. Естествено подозирам че и радиатора на парното може да има някаква степен запушване, но при 80-85 градуса парното си е ОК.

Поръчах една печка Webasto Termo Top C от Германия свалена от 6-ца 2.2 GH 2009 ... уж на малко километри.
Намерих и инструкция за монтаж именно на този модел печка върху въпросния модел/двигател.

По грубо сравнение обаче има разлика в инструкцията за монтаж на такава и тази която ще дойде ... поне по снимки.

Ще се радвам ако някой има някаква информация и може да помогне с нещо ... да помага.
Като за начало ще чакам първо да пристигне и да видя какво има и какво няма ... какво трябва да се търси/добави.

Снимков материал от 6-ца с оригинална печка също би било много добре, локация, къде се връзват водата, гориво, инсталация и т.н и т.н.

По инструкцията се добавя едно реле и 3 предпазителя, като се прекъсват и на 2 места инсталацията на автомобила, докато въпросната печка идва на една 6 или 8 пинова букса мисля ... това значи ли че е възможно да имам окабеляване и да стане по лесно ... ?

Трябва ли да се прави някакво преконфигуриране на BCM-а че колата има печка ?

Малко по късно ще кача и въпросната инструкция.


Прикачени файлове:
EN_Mazda_6_2009_22_D.rar [817.02 KiB]
22 пъти

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 11:23 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
До колкото успях да сваля схема на захранване и комуникация от Mazda6 (GH) Wiring Diagram, самата печка има 3 букси, захранване, комуникация и помпа вода и помпа гориво, и те влизат в една обща 6 пинова букса. Проверих в BCM/GEM поне за сега нямам опция да активирам че автомобила има наличен Water heated system. Остава да проверя какво окабеляване имам.


Прикачени файлове:
Water heater system.rar [208.4 KiB]
10 пъти

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 13:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Ако печката, която чакаш от Германия дойде във вида на тази, която е в инструкцията няма да е необходимо да променяш софтуера на автомобила. В инструкцията е показан автономен отоплител. Тоест работи си автономно и не комуникира с компютъра на колата. Управлява се от онова елипсовидното модулче. Намесата в инсталацията е само в частта на ВСМ модула, който трябва да получи захранване без да е на контакт автомобила - по паказаната схема.
Печките, които фабрично се вграждат в Мазда се водят само доотоплител, управляват се от компютъра на колата и се стартират само ако е стартиран двигателя. Не могат да работят самостоятелно защото не разполагат с циркулационна помпа. Комуникират си по CAN шината, за да "разберат" кога е студено, дали се върти двигателя... сигурно и други неща.
Webasto са си разработили собствен протокол /май така се нарича/ за комуникация - W-bus и печките след 2005г. работят с него. Предполагам, че от Мазда са решили някак си това и ВСМ-а успешно разчита всички параметри на печката, защото когато на фабрично вградена печка се подаде W-bus сигвал за активиране тя тръгва, а през OBD могат да се наблюдават параметрите на печката. Така дори навън да е 20°С пак може да се включи печката ако си монтираш допълнително W-bus модул. Аз често си я пускам даже и да са 10-12°С навън /щото ми е студено :)/, докато компютъра я пуска при температура под 5°С.
Тоест даже и да е оригинална печка от Мазда и да не успееш да програмираш автомобила, с един външен W-bus модул ще може да се стартира сама. А ако искаш да се стартира и преди да се качиш в автомобила ще ти трябва и циркулационна помпа.
Качи снимки на печката като пристигне, за да видим що за чудо е ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 13:25 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Прав си колега, но сега навлизам в материята ... никога до сега не съм се занимавал с това. В стандартното окабеляване печката се пуска само като доотоплител когато мотора е стартиран. За предварителен отоплител трябва да има контролер който да е таймер, дистанционно или ГСМ модул и тогава се прави въпросното прекъсване в инсталацията с допълнително реле и предпазители за да може системата да работи самостоятелно. Кто за начало ще я монтирам стандартно за да видя че всичко работи, след което може би ще и сложа някакъв помпа + контролер ( дистанционно или ГСМ ).

Това е в информацията по VIN ... така като гледам не е много сложно.


Прикачени файлове:
Webasto installation.png
Webasto installation.png [ 134.82 KiB | Прегледано 1338 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 15:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Току що направих експеримент - откачих цялата печка. Не само предпазитела, а и CAN шината към нея.
Веднага се записа грешка в PCM - Code: U0166 - Lost Communication With The Auxiliary Heater Control Module
Явно при вграждане на оригинална печка ще трябва и да се "каже" на компютъра за нея ;)
П.П. Вярно, че моята кола е по-стария модел, но не ми се вярва нещо да се е променило в посока печката.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 16:36 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Проблема със загряването се наблюдава при външна температура под 10 градуса. Днес при външна 11-12 градуса при същия маршрут/пробег/стил на каране температурата беше 82-84 градуса ( при положение че термостата трябва да отваря на 82 ), но и нямаше такава нужда от парно и затопляне. Въпроса не е само до липса на добро парното, а и до ненормалната работа на мотора като температура и предполагам до повишен разход на гориво при по-ниски температури заради недозагряването.

Тук обаче възниква следния въпрос ... че печката ще подпомага затоплянето на водата в малкия кръг ... ще помага, но ако изключва по градуси примерно на 70 ... то тогава крайния резултат мисля че няма да е много различен. Дали има вариант да се настрои печката да изключва на 80 градуса ... има допълнително интерфейс и софтуер специално за Webasto, предполагам с него може да се бърка по надълбоко.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 20:06 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Снимки от обявата ... предполагам не съм се набутал много за 125 евро + 25 DHL ... TOTAL : 300 кинта.

По важното е че всичко е за конкретния модел и няма нужда много от преправяне.


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 138.08 KiB | Прегледано 1287 пъти ]
2.jpg
2.jpg [ 160.29 KiB | Прегледано 1287 пъти ]
3.jpg
3.jpg [ 132.83 KiB | Прегледано 1287 пъти ]
4.jpg
4.jpg [ 139.25 KiB | Прегледано 1287 пъти ]
5.jpg
5.jpg [ 138.75 KiB | Прегледано 1287 пъти ]
6.jpg
6.jpg [ 168.67 KiB | Прегледано 1287 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 21:42 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
nikivelikov написа:
... Веднага се записа грешка в PCM - Code: U0166 - Lost Communication With The Auxiliary Heater Control Module ...


Това означава май че кодировката е в PCM-a ... утре ще проверя.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 22:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 191
Местоположение: София / Стара Загора
А това е температурния режим на работа на печката.


Прикачени файлове:
Heater Operation.jpg
Heater Operation.jpg [ 115.55 KiB | Прегледано 1266 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2017, 22:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
300лв. много или малко вече са инвестирани...
Дано да работи, че цените на резервните части са като за цяла печка втора ръка от България ;)
От снимките се вижда, че е без циркулационна помпа.
Ще трябва да се стартира след стартиране на двигателя.
Има и нещо, което мен лично ме дразни - докато автомобила загрява при работеща печка, температура в печката е с 10-15°С по-висока от тази на двигателя което си е добре, но когато печката не работи нейната температура е с 10-12°С по-ниска от тази на двигателя, което ме дразни защото ако двигателя е на 80°С то печката е на 70°С и според температурните режими, които колегата сподели, печката се стартира.
Пример: Карам си, навън са под 5°С, двигателя поддържа 92-95°С, а при печката са 80-85°С и тя си кротува. Започва леко спускане, двигателя изстива на 85°С, а при печката падат под 74°С и тя се стартира, бързо доста 80°С и се гаси, пак изстива под 74°С и пак пали и това може да се повтори и 100 пъти :(

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2017, 17:14 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Днес огледах положението ... видях че има приготвен извод за захранване с гориво, лошото е че не успях да намеря букса ... поне около горивния филтър. Не знам дали не е някъде по-ниско, но по схемите я дават да е горе ... поне на мен така ми изглежда. В PCM и BCM не намерих опция за конфигуриране, но това ще го мисля на по-късен етап.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017, 10:29 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2908
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Абсолютно същата печка я има и при GH 2.0 дизел.Трябва да има букса около горивния филтър,даже печката малко го закрива.Стои по диагонал спрямо рога,малко все едно просто е пусната там. :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2018, 18:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Печката дойде малко преди коледа ... съответно поизчака.

Сега стои друг въпрос ... как да изкарам оригиналните номера на маркучите от мотора до печката и от печката до радиатор парно ... предполагам от рамата на 6-ца 2.2 с фабрична такава печка ще могат да се изкарат, но при мен не ми дава тази опция за да извадя оригинални номера на детайли 61-213 и 61-24Х. Оригиналните маркучи са извити с всички чупки, а други такива е трудно да се намерят/направят.

Възможно ли е да поръчам въпросните маркучи по някакъв начин от СМ ?


Прикачени файлове:
Webasto installation.png
Webasto installation.png [ 134.82 KiB | Прегледано 1006 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2018, 19:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Това май са оригиналните номера на частите:
GDB1-61-2EXA
GAM6-61-24X
Но от къде ще ги откриеш идея нямам.
За втора употреба проверява ли?
В СМ може и да са по-скъпи от печката ;)
При братушките май ги има за по 4-5000 рубли :) - ЦЪК

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2018, 21:30 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Оффф ... намерих ги на 210 лв за 2-та маркуча. Май ще трябва да търся втора ръка.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2018, 18:47 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Така, днес печката я монтирахме физически ... малко кофти че се сваля полуоската за да се освободи место за да се вкара, а бе работа си е, но пък за сметка на това ... заспа. Ударих греда че колата действително се оказа че няма окабеляване, проверих и в таблото с бушоните ... няма заготовка за предпазител за печката ... предполагам защото колата е от Италия. Сега обаче възниква следния въпрос :

Ако подам захранване и кановете, дали ще тръгне печката като доотоплител без да се прави каквото и да е конфигуриране/програмиране ?

Другия вариант е с външен контролер, но това значи печката отново долу защото и се сменяло платката, добавя се помпа и т.н. ... та ще се опитам този вариант в краен случай за да не свалям / качвам пак тази печка че си е бая игра.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2018, 19:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
steich написа:
... няма заготовка за предпазител за печката ... предполагам защото колата е от Италия...

И моята си е италианка, но си дойде с печка :)
steich написа:
Ако подам захранване и кановете, дали ще тръгне печката като доотоплител без да се прави каквото и да е конфигуриране/програмиране ?

Мисля, че ТУК се крие отговора, че трябва друг компютър, но дано греша.
steich написа:
Другия вариант е с външен контролер, но това значи печката отново долу защото и се сменяло платката...

Не е задължителна смяна на платката.
Има и друг вариант - направо копирам текста от едно мое ЛС
Закупуване на W-bus модул, който да стартира печката когато не е стартиран двигателя. Аз взех ТОВА - подаваш 12V на модулчето, а то стартира печката.
Друг вариант е Webasto timer, който може да настройваш в колко часа да ти включва печката, но не успях да намеря на добра цена.
Много исках да си взема ТОВА, но под $150 втора употреба не успях да намеря. До колкото знам обхвата му е около 2км ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 18:38 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Днес ми остана малко време да се позанимая с печката. Купих кабели и взех CAN-овете от ABS модула че е най-близо и ... о чудо ... при диагностика вече се вижда FFH ( Fuel Fired Coolant Heating Module ). При четене за грешки печката избръмчава за около 2-3 сек., грешки няма. Това не означава обаче че на 100% ще може да се управлява автоматично от климатроника. Тези дни при по-студено време ... надявам се да разбера.


Прикачени файлове:
1-1.png
1-1.png [ 80.27 KiB | Прегледано 861 пъти ]
2-2.png
2-2.png [ 39.13 KiB | Прегледано 861 пъти ]
3-3.png
3-3.png [ 36.49 KiB | Прегледано 861 пъти ]
4-4.png
4-4.png [ 55.34 KiB | Прегледано 861 пъти ]
5-5.png
5-5.png [ 90.16 KiB | Прегледано 861 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 19:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Супер :)
С какъв софтуер и кабел наблюдаваш тези данни?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 19:33 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
С Launch X-431 PRO3 ... утре ще пробвам и с FORSCAN-a.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 15:25 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 204
Местоположение: София
За да работи като доотоплител мисля че ти трябва сензор за температура на въздуха, за да може да разбере колко градуса е навън и да се включо.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 16:24 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 493
Местоположение: Pleven
gyenchev написа:
За да работи като доотоплител мисля че ти трябва сензор за температура на въздуха, за да може да разбере колко градуса е навън и да се включо.

То сензора си го има на всяка мазда ;) Компютъра винаги знае колко градуса е навън.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 17:09 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Информацията за обороти, напрежение, температура и т.н. печката получава по CAN-a.

С FORSCAN-a се виждат същите параметри като с Launch-a. Остава да разбера кой какво означава.

В началото Glow plug тръгва от 80%, после 50-52 за по-дълго време, после 18-20 ... накрая 0 ... предполагам това е запалването на свеща защото после температурата на водата в печката започва да се вдига ( Water temp.) след като запали предполагам ... защото не се чува много а и не пуши или мирише много. Не знам защо обаче температурата на мотора стои 15-20 градуса по-ниска от тази при печката ? Heater fan предполагам е вентилатора ... нормално ли е да стои постоянно на около 16-17 волта , Primig time май не мърда и си стои 0 ... може би е времето когато се пуска с timer, Start counter ... дали е брояч колко пъти се е стартирала печката изобщо ... ако е така то печката като я включих показа 15 т.е. би трябвало да е почти нова. Както казах озадачава ме голямата разлика в 2-те температури ... какво трябва да означава това ... нали показанията за температурата на мотора са на малкия кръг където е и печката, но пък реално е след радиатора на парното ... което ако печката дава 70 градуса и след парното пада, и в мотора влиза 50-55 примерно. Ако поддържам мотора на 2000 оборота разликата пада защото водната помпа развърта по-бързо водата ... предполагам.

Чета по разни теми как някои гледат за часове работа на печката, свеща, вентилатора и т.н. ... как мога да ги видя тези параметри ? Ако взема софтуер за webasto ?

https://www.olx.bg/ad/diagnostika-webas ... 4naAM.html


Прикачени файлове:
forscan_1.png
forscan_1.png [ 52.99 KiB | Прегледано 804 пъти ]
forscan_4.png
forscan_4.png [ 53.88 KiB | Прегледано 804 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Последна промяна steich на 14 Яну 2018, 10:45, променена общо 1 път
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 19:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 191
Местоположение: София / Стара Загора
При мен HEATER_FAN се държи като при теб GLOW_PLUG. Пробвай да му зададеш да ти го показва в проценти, а не във волтове. Иначе за разликата в двете температури мисля, че е нормална. Все пак радиаторчето в купето сваля доста гадусите. Може да пробваш да изключиш вентилатора в купето и така да ги сравниш. А и щом при по-високи обороти на двигателя температурите започват да се изравняват това също говори, че радиаторчето е причината. На предната ми кола (бензинова) от време на време в задръстване започваше да загрява и стигаше почти до червено и като я изфорсирах 1-2 пъти и стрелката падаше до нормалното ниво. Явно циркулацията нещо не беше добре. А съм имал случаи лятото в жегите да загрява доста и мор не мор, пусках парното на максимум и съм я охлаждал колкото да се прибера.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 21:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Поведението на печката при теб е съвсем нормално.
И при мен температура се държи така
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=46614&p=429071#p427918
Не се плаши ако видиш и 100°С температура на печката.
Получава се когато работи на пълна мощност и изгасиш двигателя. Тогава циркулацията на антифриза спира, печката минава в режим на гасене, за да изгори впръсканата нафта, което отнема известно време.
Софтуера на Webasto не знам дали си заслужава. Интересно е да наблюдаваш работата й. Ще видиш и какво й има ако печката се повреди, но някои части са на цена колкото печка втора употреба :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 09:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Извинявам се, че трупам спам в темата на колегата, но силно препоръчвам на всеки, който има желание и възможност да преработи печката си от доотоплител в автономен отоплител
Тази сутрин при температура навън минус 4 градуса и 15мин работа на печката преди стартиране на двигателя температурата на двигателя е 39 градуса, а на печката 72 :)
Е, Screenshot-а е около минута след стартирането на двигателя, време необходимо на ForScan да се стартира :)
Прикачени файлове:
Screenshot_2018-01-15-07-25-15.png
Screenshot_2018-01-15-07-25-15.png [ 185.21 KiB | Прегледано 712 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 10:04 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Ако не беше тръгнала стандартно щях да я преработвам ща не ща, но за да стане така както исках това щеше да ми струва + 500 - 600 лв. и за сега се отказах. Може би като предварителен отоплител ще е по удобно, но свалянето на печката отново, слагането на друга платка, допълнителна водна помпа, закупуването на дистанционно, нуждата от преработка на ел инсталацията за да може да работи самостоятелно, на места чета че трябва да се преработи режима на алармата/отключването а колата е с key less ... не знам дали няма да има друг проблем. Като за начало исках да пробвам дали просто печката работи и за сега ще остане в този вид ... ако нещо се наложи да я свалям пак вече ще си помисля. Другото е че до колкото разбрах, когато се преработи като предварителен отоплител, тя спира да работи като доотоплител ... т.е. този режим има и плюсове и минуси.

А дали има някакво значение настройките на климатроника за работата / стартирането на печката ? Имам чувството че стартира сутрин при първоначално палене и после няма междинни включвания ... не съм я наблюдавал много много в движение. Една сутрин при -1 дори мисля че не тръгна, но може и да бъркам.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 11:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Току що направих експеримент.
При мен /Mazda6 GG/ климатроника по никакъв начин не влияе на печката. Вклювах го, изключвах го. Дори включих и на АС та тръгна и компресора, но печката си работеше.
Аз ако съм в купето и двигателя работи, ако не погледна ForScan не мога да разбера дали печката работи. Но се забелязва като загрява по-бързо.
п.п. При мен Keyless не се бърка от печката.
Не се притеснявам и ако забравя подгряването на седалките - не грее ако няма тежест върху седалката.
Недостатък:
Случи се неволно включване от дистанционното в джоба ми като съм се прибрал след работа - 5-6 часа е работила печката преди да я видя.
Имам един ярък светодиод на предния прозорец, който мига ако печката е включена дистанционно та го забелязах преди да си легна. Сутринта акумулатора си стартира нормално. Ще слагам и реле за време за максимум 1 час работа.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 13:13 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 275
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Понеже не бях наблюдавал какво се случва с печката ... та днес и пуснах едни 15-мин запис та да анализирам после какво аджеба се случва.
След като днес на обяд стартирах мотора от 22 градуса ( беше карана преди 2-3 часа ) при външна темп 0 градуса при печката показваше 5 градуса ... печката се включи и плавно започна да си вдига градусите до към 75-77 градуса като поддържа тази температура докато и тази на мотора не стане около 75 градуса, след това в даден момент температурата на мотора става по-висока от тази на печката и когато стигне 82 градуса, печката и по точно свеща / Glow plug се пуска на 18% на четири импулса ... предполагам тук доизгаря нафтата и после температурата при печката остава по-ниска с около 10-тина градуса ... поне това видях за пробега от 15 км и 20-тина мин.
И аз мисля, че реално няма значение какви са настройките на климатроника за да тръгне печката, по-скоро има значение за оптималното и бързо отопление на купето. Според мен климатика в режим ауто се ръководи спрямо температурата на мотора която е по-ниска първоначално ( на моменти с до 30-40 градуса разлика ) и управлението не е много адекватно спрямо температурата при печката / радиатор парно. Не знам дали не трябва именно тук да се направи някакъв ъпдейт / конфигуриране че колата има печка за да може климатроника да взима под внимание и тази температура при печката. Ще ми се да попитам в СМ, но като знам на моменти и те какви неадекватни отговори дават ... не знам да си правя ли труда.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 14:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Според мен климатроника не взима информация за температура на водата от двигателя, а от някъде другаде / може би има дачик при радиатора в купето/ Но при теб може ида е така защото фабрично си без печка.
При мен когато съм включил печката дистанционно, температурата започва да се повишава като тази на двигателя изостава с много от температирата на печка - да кажем, че на двигателя е 10°С, а в същото време на печката е 50°С. При това положение вентилацията в купето започва да духа от начало на първа степен и когато температура на печката е към 70°С вентилатора духа на максимум или едно деление по-слобо, а в този момент температура на двигателя е не повече от 35°С.
Нагласил съм вътрешната температура на 23°С, вентилатора е в режим Auto, посоката на клапите е към краката и предния прозорец и съм затворил само на вътрешна вентилация, че понякога вкарва мирис на пушек от печката.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб