Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 21 Фев 2018, 13:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2018, 18:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
Здравейте,

за почти 5-те години, в които имам колата, не съм правил тези процедури.
Може ли да се използва един и същи спрей и въпросният МАД сензор къде точно се намира? От темата се разбира, че МАФ и ИАТ са заедно, но се иска и забърсване, не просто пръскане и изсъхване.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2018, 18:59 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
MAF сензорът (или дебитомера) се намира вдясно от гофрираната гумена тръба, влизаща в дроселовата клапа. Ето на снимка - черният елемент, хванат с 2 болта и със закачена букса, вдясно от отвертката:
Изображение

Иначе за почистването му е точно обратното - само се пръска и се чака да изсъхне, защото самите елементи вътре са много нежни и неможе да се чистят контактно. Най-добре със специален спрей за дебитомери, като на много места четох, че може и със спрей за ел.контакти - аз лично с такъв изчистих IAT сензора и свърши идеална работа.

Дроселовата клапа колегата е обяснил как се чисти - аз лично също смятам направо да я разкача, за да я изчистя по-добре. За там бих ползвал спрей за карбуратори - мисля, че ще свърши работа.

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2018, 10:15 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
Привет,

благодаря за бързия отговор :)

Ще се позанимавам и аз.

Поздравления за снимката, колата изглежда наистина запазена, хубави и тъмночерни елементи :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 03:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 06 Юли 2010, 22:51
Мнения: 131
Местоположение: Пловдив/Айтос
vili написа:
След процедурата с дросела, най-добре е да се обучи TPS-a.
Процедурата е лесна, даваш на контакт (без да палиш) и натискаш педала до край, отпускаш го и връщаш от контакт. След това палиш и я оставяш малко да поработи. Идеята е, TPS-a да каже на ЕКУ-то къде се намира дросела.


Колега, един уточняващ въпрос, ако може: паленето веднага ли се прави или се чака някакви секунди за рестартиране на комп-а ?

_________________
Мазда 6 2005г. комби 2.3 4х4 ГИ, Нисан Примера 1.8 2000г. ГИ, Рено Туинго 1995г. АГУ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 15:56 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7786
Местоположение: Плевен/София
Можеш веднага след първото връщане от контакт, да дадеш отново на контакт и без да подаваш никаква газ да стартираш двигателя.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 16:44 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
Колеги, някой свалял ли е кората на 5-тата врата на хечбек? Ако да - с яко дърпане ли става или има някаква тънкост?

Дръжката на багажника (5-тата врата) при мен се движи много трудно и не се връща, та затова ми се искаше да я погледна отвътре и евентуално да опитам да смажа механизма ;)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018, 16:49 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2017, 15:24
Мнения: 37
Местоположение: София
Колега, честита покупка! Да се радваш на безаварийна употреба и приятни моменти с колата! Красива е! ;)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 22:23 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
Днес вечерта намерих малко свободно време за така желаното LED осветление.

Смених всички крушки с цокъл Т10 (W5W) по интериора и екстериора:
- плафон на тавана - преден - 2 броя
- плафон на тавана - заден - 2 броя
- предни врати - 2 броя
- жабка - 1 брой
- габарити предни - 2 броя
- габарити задни - 2 броя

Засега останаха за смяна осветление багажник и осветление на сенниците отпред. В багажника смятам да сложа направо 2 броя LED ленти, захранени от плафона, като за това ще пиша отделно като го направя. А пък крушките в сенниците са малко специфични (като тези, които се използват в таблото на колата) и там трябва да намеря съответния LED аналог и ще пиша и за тях.

Тъй като крушките, които взех не са като масовите - 6000К (синкаво-бяло), а са някъде между 4000К и 5000К (неутрално бяло), и смятам, че се получи доста добре и белият цвят не дразни със сини оттенъци. Предните габарити си пасват и със ксенона (4300к), но за съжаление забравих да снимам с пуснати къси, а само на габарити:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За всички, които се чудят има ли смисъл от LED крушки в интериора - има и то голям! Светлината е осезаемо по-силна и най-вече самото осветление на купето е много по-естествено, отколкото с обикновените жълти крушки. Вече е съвсем друго чувството да седя вътре в колата вечер - усещането е като за кола от по-висок клас и най-накрая е напълно адекватно като сила на светене. Да не забравяме и много по-ниската консумация на ток, което пък пази акумулатора ;)

Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 12:39 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 263
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
@Sky_Walker, колега установи ли как се маха кората на 5-тата врата, че и аз искам да погледна нещо под нея.

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 17:12 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
Още не съм се занинавал с кората, но на няколко места четох, че първо се свалят горните пластмаси на петата врата. Почва се със средната част и после двете отстрани. На GH модела тапите, за които се хващат въженцата, са вдъщност болтове които държат двете парчета. Самата кора се маха с дърпане за де откачи от щипките. Хич не ми се занимава, като знам как се чупят, но трябва да смажа бравата на петата от вътре, че не иска да се връща сама...
Успех!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 17:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 175
Местоположение: София / Стара Загора
Аз не съм сменял тези в сенниците, но ако си сигурен, че са същите като тези в таблото, то те са такива: https://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-10x-White-Neo-Wedge-1-SMD-1210-LED-Car-Bulbs-T3-HVAC-Climate-Control/32424046375.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.U5DZ2y.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 19:54 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1935
Местоположение: София
Sky_Walker написа:
Още не съм се занинавал с кората, но на няколко места четох, че първо се свалят горните пластмаси на петата врата. Почва се със средната част и после двете отстрани. На GH модела тапите, за които се хващат въженцата, са вдъщност болтове които държат двете парчета. Самата кора се маха с дърпане за де откачи от щипките. Хич не ми се занимава, като знам как се чупят, но трябва да смажа бравата на петата от вътре, че не иска да се връща сама...
Успех!


На комбито се разглобяват точно така, отгоре надолу. Почти всичко май беше на щипки и те са си здрави при Мазда, е все пак не се захващайте при -10С, дни като вчера и днес беше достатъчно топло. На този сайт има доста насоки.
http://www.autoprospect.ru/mazda/6/

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 19:58 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
Привет,

на мен прекалено силното и бяло светене в купето ми идва твърде неестествено и някак прекалено силно. Въпрос на предпочитания, иначе съм си играл да ги тествам и сменям. Хубавото е, че всичко се сменя бързо и е с видима разлика след това.
По темата с профилактичните почиствания да споделя - изчистих дебитомера, дросела за по-нататък ще го оставя. Не виждам особено голяма разлика в поведението на колата. При мен проблеми с обороти не е имало, по-скоро някакво усещане, че колата е по-мудна сравнено с преди. Умишлено покарах малко повече и днес извън града по балкана преди да пиша отново. Бих казал, че има някакво подобрение в ускорението и най-вече в звука по време на ускорението - двигателят сякаш се мъчеше преди, сега е една идея по-добре, просто е само шумничък, но това си го знае всеки собственик на тази кола :)
Ще видя скоро в какво състояние е дросела и дали след манипулациите би имало промяна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 20:23 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
Antoni написа:
Привет,

...
По темата с профилактичните почиствания да споделя - изчистих дебитомера, дросела за по-нататък ще го оставя. Не виждам особено голяма разлика в поведението на колата. При мен проблеми с обороти не е имало, по-скоро някакво усещане, че колата е по-мудна сравнено с преди.
...


Колега, а с какъв спрей изчисти дебитомера? Аз обикалях по големите магазини да търся специален, че ме е страх с контактния спрей да го пръскам, но никъде не намерих. Май ще го поръчвам отнякъде...
Поздрави!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 20:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
Привет,

ами доста се порових и в крайна сметка, за да не купувам различни спрейове взех такъв за карбуратори. И в други теми във форуми на други марки коли имаше такива дебати...едни казваха, че е най-приемливият вариант, ако не намериш точно какъвто се препоръчва. Други казваха, че този тип спрей бил прекалено агресивен...но категорично реших да не е с контактен спрей или цитирания WD40, ако не се лъжа.
Марката е Holts
http://avtochasti.store/index.php?route ... ct_id=2067

Потвърждавам, че трудно се намира специален спрей за дебитомери. Ако се намери - марката е прекалено неизвестна за мен и не ми се рискува.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 20:57 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 449
Местоположение: Pleven
Sky_Walker написа:
Antoni написа:
Привет,

...
По темата с профилактичните почиствания да споделя - изчистих дебитомера, дросела за по-нататък ще го оставя. Не виждам особено голяма разлика в поведението на колата. При мен проблеми с обороти не е имало, по-скоро някакво усещане, че колата е по-мудна сравнено с преди.
...


Колега, а с какъв спрей изчисти дебитомера? Аз обикалях по големите магазини да търся специален, че ме е страх с контактния спрей да го пръскам, но никъде не намерих. Май ще го поръчвам отнякъде...
Поздрави!

Аз ползвам този : https://oilgroupbg.com/%D0%B4%D0%BE%D0% ... 500ml.html
Дано не прозвучи като реклама .
п.п. Поне 4 комшии са го ползвали и имам още останал от него :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 00:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
"При честа употреба намалява разхода на гориво и поддържа мощността на двигателя стабилна".

Хехе, явно малко са го ползвали комшиите ти :mrgreen:

Както се разглобява и манипулира лесно, ще взема да си го проверявам(чистя) по-често от щеката с маслото и нивото в казанчето с антифриз :naughty:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 09:16 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 449
Местоположение: Pleven
Аз си го чистя със смяната на маслото и филтрите /профилактично един вид/.Може би затова и остава доста количество от спрея.Все пак той е половин литър ;) 5-6 кратки впръсквания на всеки датчик са напълно достатъчни.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 11:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 182
Местоположение: Пловдив
А дросела?

При мен, в интерес на истината, въпросният термистор (оранжевата крушчица (балонче) с жичка вътре) първоначално беше потъмняла, но след обилно пръскане се видя вътре жичката и оранжевият цвят се появи по-видимо. Предполагам си е било наложително да се чисти. Сега ми е интересно да видя дросела в какво състояние ще е и съответно дали ще има някаква разлика след почистването му. Изчаквам да се постопли малко.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 11:10 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 26
Местоположение: София, България
Antoni написа:
А дросела?

При мен, в интерес на истината, въпросният термистор (оранжевата крушчица (балонче) с жичка вътре) първоначално беше потъмняла, но след обилно пръскане се видя вътре жичката и оранжевият цвят се появи по-видимо. Предполагам си е било наложително да се чисти. Сега ми е интересно да видя дросела в какво състояние ще е и съответно дали ще има някаква разлика след почистването му. Изчаквам да се постопли малко.


Дроселът от външната страна би трябвало да изглежда чист - на всички 6-ци гледам е така. Драмата обаче е от другата му страна откъм колектора - приличен слой нагар и масло. Предполагам и при мен ще е така като го разглобя. Но пусто време - не е удобно на студа или в дъжда...

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2018, 01:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 06 Юли 2010, 22:51
Мнения: 131
Местоположение: Пловдив/Айтос
Колеги, не използвайте спрей за карбуратори за почистване на МАФ! От опит го казвам... Дори контактният не е подходящ - оставя предпазен слой, който влияе на чувствителността на жичките. По-добре спирт да е...

_________________
Мазда 6 2005г. комби 2.3 4х4 ГИ, Нисан Примера 1.8 2000г. ГИ, Рено Туинго 1995г. АГУ


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб