Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2010, 23:16 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Здравейте,

С мой приател от скоро сме годри собственици на Мазда 6. Но сега се продават без резервни гуми ами с един кит който е с някаква пяна за запълване и компресор за напомпване на гумата.
Не знам тази пяна колко помага особенно имайки предвид българските пътища и дупки, но имам и някакви съмнения какво ще е състоянието на гумата след използване на тази пяна. Ако някой има опит моля да сподели.

Та с моя приятел се чудим дали да си вземем евентуално от малките резервни гуми или пълноценна резервна гума, тъй като и двамта сме със комби-та пълноценната е за предпочитане. Имаме само едно притеснение и съответно молба към някой колега отфорума.

В момента понеже нямаме ниаккви резервни гуми пода на багажника е запълен с един стриопори и в случай че ще трябва да сложим резервна гума ще трябва този стриопор да сеизреже, което при използването на маките резервни гуми няма да е проблем но не е ясно колко място ще остане ако се сложи пълоноценна резервна гума.

Идеята ми е ако някой колега има подобна гума с джанта може на някоя среща или ако сме в един и същи район да се видим и само да изпробваме как ляга тази гума и колко място остава във нашият случай.
Моля ако някой има пълноценна резервна гума за Мазда 6 с размери 215/50/17, 205/60/16 или дори 195/65/16 и няма против да направим този тест за 10мин в София ,райони Малдост или Лозенец нека да пише.

Някой дали има представа какви са параметрите на джантите за Мазда 6 2010 или тази която епредният фейслифт 2008?

Благодаря ви предварително.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2010, 08:47 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda CX-9

Регистриран на: 20 Фев 2007, 16:56
Мнения: 213
Местоположение: Варна
Аз съм си сложил пълноценна резервна гума вече , ляга нормално, но моята е седан . Знам че на хечбека във въпросния стиропор имаше нещо свързано с музиката, така че погледни и ако е само стиропора , той се вади и маха а отдолу е легена за резервната гума.

_________________
Mazda CX-9 277 hp 3.7 V6 , 2011


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2010, 15:33 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Здравей,

Благодаря ти за отговора. Ти с каква гума/джанта си за резервна, като размери и т.н.
А този стриопор сложил ли си го пак отгоре или си го махнал напълно. При нас идеята е да сложим резервна гума и да се изреже стриопора така че да се вмъкне в гумата и да си остане както си е сега, там да си се слатат разни джуджавки и пода на багажника да ляга върху стрипора. Та това ни е единственното притеснение дали ще остане достатъчно място така че този стриопор да си остане съответно изрязан.
А да имаш идея какви са параметрите на джантата ако искаме да проверим колко струва такава метална не оригинална?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2010, 19:52 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Параметрите ги бях писал в една тема...
viewtopic.php?f=40&t=16996
Защо не си вземете един комплект зимни гуми с джантите...
Така винаги ще имате и резервна гума в комплект с джантата...
Аз си карам с комплекта за ремонт на гумите.... Не смятам да слагам резервна гума, въпреки, че имам резервен комплект (зимни)...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2010, 16:40 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Благодаря ти.

Може би и така ще стане, единственните притесения и съмнения си остават като сложим тази гума в леглото й дали ще може да се изреже този стриопор така че да остане някаква използваема част от него, със малката гума става но със голяма не знам колко място ще остане в дълбочина за това ни се иска да сложим в леглото за резервната гума една пълноценна за 5мин да видим как ще е, но вие който отговорихте тук сте сте от Варна а ние сме в София ;-(.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2010, 19:00 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Ами ей-го де морето :D
Но сигурни ли сте, че там няма някой субуфер?
На хечбека май там бе баса (ако е BOSE де...)...
Ако няма нищо, и ако на хечбека стиропора е същия, бих помислил вариант да се отреже наполовина стиропора.
На мястото на гумата да няма никакъв стиропор, а да останат кутиите за ключа, крика и комплекта за гуми...
Или да проверите в Мазда дали не предлагат стиропор специално за такъв вариант (100% с поръчка, но може да е на поносима цена и да го предлагат...).

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2010, 20:47 
Offline
любител
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 17 Май 2009, 00:43
Мнения: 65
Местоположение: Благоевград
Колеги, аз не бих рязал стиропора, все ще се отчепва по малки парченца и все ще има боклуци из багажника, и адски трудно се чистят, това е моя опит със стиропор.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2010, 07:00 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Стиропор се реже с реотан (можеш да си го направиш сам за 5 минути), и тогава краищата залепват от стапянето и не се рони...
А и стиропора в багажника е някакъв доста по-плътен....
Но и аз не бих го рязал - да разваля готовата удобна и красива работа...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2010, 13:13 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
В едната кола има събуфер и дори там мисля е изрязан стриопора заради субуфера в другата няма.
По принцип не би трябвало да има пробелми със субуфера, защотото той е направен да влиза в джантата, дори сме го виждали как лежи в малката резервна гума. Не би трябвало да им проблеми да влезне и в пълноценна резервна гума.

Изрязването на стриопора го предлагат тука от Мазда да го направят, те казаха че и при малка резервна гума пак трябва да го изрежат, понеже сега явно влиза до долу. Според тях няма проблем да се изреже за малка резервна гума, така че да си е напълно използваем. Та за това отворихме тази тема тука да видим дали при използване на пълноценна гума ще може да се изреже стриопора така че да си остане използваем.

А някой има ли идея дали гумата остава използваема ако се наложи да се използва пяната от кита?
Аз мисля да питам и в Мазда колко ще струва една оригинална джанта да е същата като тези на колата та да видим.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 22:27 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Окт 2009, 09:29
Мнения: 94
Местоположение: Varna
"Radkol"
Кой размер джанти търсите за резервни?

_________________
MAZDA CX-5 AUTO
MAZDA 2 1.3 75HP
MAZDA 6 2.2 Дизел
MAZDA 3 1.6 Дизел


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 23:16 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Ами 16" или 17", не сме го решили твърдо.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2010, 04:16 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 00:48
Мнения: 239
Аз си взех зимните гуми с джанти и държа едната зимна резервна (16"). Зимата обратно, 17" се събира идеално, поне при моята модификация (седан 4 врати). Нямам БОСЕ обаче и сигурно заради това.

Тази чикия със поправянето на гумата не мисля, че е добра идея при положение как се късат гумите на тези дупки които ги имаме, не съм сигурен, че е надеждно, но не съм и пробвал де. Сигурно в нормалните държави по друг начин се пукат гумите.

Голяма глупост е липсата на нормална резервна гума в Мазда 6, вкарва те в допълнително мислене и занимавка, някак си не върви за нова кола за 50 бона и с това да се занимаваш и да го мислиш.

_________________
Mazda 6 2013 SkyActive Revolution седан, 2.0 бензин, 165 к.с., автоматик
Mazda 6 2008 GH седан, 2.0 бензин, 147 к.с. автоматик (продадена)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2010, 07:09 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
В книжката пише, че след ползване на течността, гумата трябва да се смени.
Говорил съм с вулканизатори.
Казват, че са правили доста гуми, при които била ползвана течността - демонтират гумата и хубаво изчистват остатъците от течността, след което ремонтират гумата по стандартния начин...
Последните 10г съм пукал 2 пъти гума аварийно (не смятам спукванията от гвоздейчета, които те карат да помпиш гумата веднъж на две седмици, и спокойно можеш да отидеш на вулканизатор).
И двата пъти пукането бе от болт.
И в двата пъти течността би ме спасила, затова и не мисля да слагам резервна гума, въпреки, че имам отделни зимен/летен комплект джанти/гуми...
Единия път директно отидох в близкия вулканизатор със спадащата гума. А втория път се наложи да сменя гумата защото бързах.

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2010, 14:57 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Колга а като си ползваш зимната или респективно лятната за резерва, какво направи със стриопора дето седи там озад?

Според мен Босето не променя нищо, защото то е направено така че влиза в дупката на джантата.

Иначе и аз със старата кола два пъти съм имал проблеми доколкото си спомям, единият път някой ми беше пробил страничният борд на гумата с нещо тънко и спадаше много бавно , а вторият направо ми се скъса борада и можех да си пъхна пръста вътре, то с наще пътища и при такова положение само резервна гума те спасява.
Интересно ми е дали Mazda Europe Service, помага и покрива такъв проблем, ще питам във сервиза че ми стана интересно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юли 2010, 22:50 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda CX-9

Регистриран на: 20 Фев 2007, 16:56
Мнения: 213
Местоположение: Варна
slowtraveler написа:
В книжката пише, че след ползване на течността, гумата трябва да се смени.
Говорил съм с вулканизатори.
Казват, че са правили доста гуми, при които била ползвана течността - демонтират гумата и хубаво изчистват остатъците от течността, след което ремонтират гумата по стандартния начин...
Последните 10г съм пукал 2 пъти гума аварийно (не смятам спукванията от гвоздейчета, които те карат да помпиш гумата веднъж на две седмици, и спокойно можеш да отидеш на вулканизатор).
И двата пъти пукането бе от болт.
И в двата пъти течността би ме спасила, затова и не мисля да слагам резервна гума, въпреки, че имам отделни зимен/летен комплект джанти/гуми...
Единия път директно отидох в близкия вулканизатор със спадащата гума. А втория път се наложи да сменя гумата защото бързах.



И аз лежах на това ухо и тази година в рая на дупките спрасках гума и добре че имаме и MPS че ми донесоха резервна веднага. А колкото за течността имам вече 2 теста, малка дупка и голяма дупка. И при двата случая резултата е "та.ак". Всеки сам си решава, аз си имам резервна гума вече и карам напълно спокойно, колкото до стиропори и т.н., си наслагах разните неща в гумата , а отгоре изрязох от фибран плоскост да изравня пода. Всичко си поръчах от мазда но за стиропор за резервна гума искаха много пари.

_________________
Mazda CX-9 277 hp 3.7 V6 , 2011


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2010, 09:18 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Значи да разбираме, че MES покрива спукване на гума при положение че не може да се отремонтира с комплекта на място.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2010, 18:22 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
mazda6fan написа:
Аз си взех зимните гуми с джанти и държа едната зимна резервна (16"). Зимата обратно, 17" се събира идеално, поне при моята модификация (седан 4 врати). Нямам БОСЕ обаче и сигурно заради това.

Тази чикия със поправянето на гумата не мисля, че е добра идея при положение как се късат гумите на тези дупки които ги имаме, не съм сигурен, че е надеждно, но не съм и пробвал де. Сигурно в нормалните държави по друг начин се пукат гумите.

Голяма глупост е липсата на нормална резервна гума в Мазда 6, вкарва те в допълнително мислене и занимавка, някак си не върви за нова кола за 50 бона и с това да се занимаваш и да го мислиш.


mazda6fan, като си ползваш зимната или респективно лятната за резерва, какво направи със стриопора дето седи там озад?

Каква джанта си за резервна?
Имам предвид имаш ли два комплекта джанти, какви си взе и от къде, че трудно се намират тези с нашите параметри?

Ти в кой град се намираш?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010, 19:54 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Сеп 2010, 21:26
Мнения: 18
Здравейте на всички от форума. От скоро съм горд собственик на Мазда 6 (2009), седан. Относно резервната гума споделям моя опит: сложих си нова желязна джанта 16, закупена от Мотоексперт (около 100лв, че ползвам отстъпка) и ляга идеално. За гума си намерих без пари запазена 205х55х16, стругар ми направи болта за стягане за 10 лв и въпроса с резервната гума е решен. За информация съм с Bose, но на седана те не са в коритото.
Имам питане към препатилите с решението за зимните гуми с 16 алуминиеви джанти. Искам да сложа 16 алуминиеви джанти, знам че размера трябва да е 16х6.5, ЕТ55, 5/114.3, отвор 67. Но всички вносители (вкл. и Маргел), казват че ги нямат дори и с поръчка. Всички предлагат размер за моята мазда: 16х7, ЕТ40 или 45, 5/114.3, с по-голям отвор, който се оправял с пръстен. В Мотоексперт даже пробвах такава джанта, но без гума и си беше ОК, не опираше в накладките. Та въпроса ми е: Може ли да се сложат джанти с по-малко ЕТ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 16:09 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Колега като си сложи тази желязна джанта, какво направи със стриопора там дето влиза иначе?

Относно джантите още се чудя, сега чакам цена от СтарМоторс за оригинални 16" да видим.

То като цяло можеш да слагаш и други ама зависи на какво държиш и с каква цел ги слагаш 16"-ките. А пък и не зарявяй че сме в абсурдистан и утре да не береш ядове с гаранцията. Можду другото можеш да говориш със СтарМоторс да ти предложат те джанти от други производители.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 16:31 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Официалния сервиз ми предложи стоманени джанти, които бяха почти на цената, на която си взех алуминиеви с точния размер....
Бих търсил алтернатива...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2010, 22:57 
Offline
любител
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 22 Фев 2006, 17:21
Мнения: 83
Колеги, каква е точно причината да копувате други джанти за зимата?
Не мислите, че орегиналните са достатъчно здрави и ще се спукат, или просто искате да карате с по-тесни гуми?

_________________
Those who are afraid to fall will never fly


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 10:34 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Причините да взема други джанти при мен са следните:
1. Зимата често съм из планините. Единствения размер гуми/джанти на който производителя на автомобила разрешава да се сложи верига е 16" - 205/60/16 или 195/65/16. А автомобила стоково е с 17" 215/50/17 или дори 18" 225/45/18. Карам с добри зимни гуми, но в някои участъци не те допускат да преминеш ако не сложиш вериги.
2. По-тънките гуми стоят по-добре на пътя зимата за разлика от лятото.
3. Всеки демонтаж/монтаж на гумата от джантата я поврежда. По време на експлоатацията гумата и джантата се напасват (микродеформациите), и при нов монтаж дефектите се мултиплицират, защото гумата не застава на същото място.
4. Смяната е много по-удобна и безпроблемно можеш да си я направиш при походни условия.
5. Когато е надута гумата не се деформира толкова при съхранението, колкото ако е демонтирана от джантата..
6. Пазиш оригиналните джанти от доста по-агресивната среда зимата, и от повечето драскотини, които се получават при шофиране зимата при газене на опесъчен (окамънен) път

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 19:45 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Сеп 2010, 21:26
Мнения: 18
Относно стиропора - махнах го изцяло. То като сложиш гумата с джантата леглото пасва точно. Аз сложих гумата с лицето нагоре, въпреки че така се губи мястото, което можеш да ползваш вътре в джантата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 10:30 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Ами аз предпочитам зимен комплект джанти+гуми по сходни причини като slowtraveler.

1. По тясни гуми за зимата.
2. По високи гуми за симата за сметка на по малкия цолаж - 17 -> 16"
3. Слагането на вериги, което не би трябвало да го правим на 17 или 18" гуми и тук идва една от причините поради която държим на точните параметри на джанта, ако не ги спазим и слагаме с какво ли не ЕТ се губи този смисъл, че то ще стане по зле отколкото със 17"-ките.
4. Разликата в цената на една от по качествените/скъпите зимни гуми между 16 и 17 варира доста и стига до над 100лв на гума, като се добави и мин 30лв за монтаж демонтаж на 17" и излиза че за 2г. си избиваш първоначалната инвестиция от втори комплект джанти.
5. При липса на резервна гума в новите 6ци, мога да ползвам едната от зимните/летните като резервна.

Вкл. всички останали причини който slowtraveler е изброил.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2010, 22:29 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Сеп 2010, 22:07
Мнения: 1
здравейте, от три месеца карам новата Мазда 6 2010г., дизел 2.2.гумите са ми 225/45 R 18. Както може да се очаква вече направих балон на предната лява гума след като влезнах в една от поредните дупки по нашите пътища. Това ме кара сериозно да се замисля дали през зимата да не сменя и самите джанти с по-малък размер и съответно да карам с по-високи гуми. Мненията които чух са най-различни. Моля за вашия съвет:
1. Заслужава ли си на този чисто нов и красив автомобил да сменям джантите, и от 18'' на колко да ги смъкна?
2. Какъв да е вида джанти и от къде е най-добре да ги купя?
3. Искам да разбера впечатленията на колеги които са карали през зимата с гуми 225/45 R 18?
4.Накрая ще ми помогнете ако ми препоръчате модел на хубави зимни гуми.
Предварително благодаря за мненията и съветите!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2010, 09:54 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 712
Местоположение: София
Привет,

честита ти кола и без аварийно най вече.
Ами точно менние едва ли някой може да ти даде, то това си е лично и се различава. Ако погледнеш предишните коментари ще разбереш защо много от нас искат да карат с два комплекта джанти особенно когато едините са 17 или 18". Така че за мен определено си заслужава, аз лично ще слезна от 17 на 16 /причините са изброени в поредишните постове/, а относно красотата, да ошпределено тази новата 18" е страхотна, но това не означава че ще сложиш някакви грозни джанти, има красиви 17 и 18 погледни оригиналните на Мазда.

Относно вида, какво имаш предвид, метални - алуминиеви или 16-17?
А от къде да ги купиш, има няколко теми тука включително тази, в която се обсъжда проблема при намирането така че за сега не мога да ти дам съвет, зависи на какво държиш, прочети темите и помисли.
Относно моделите на зимните гуми то това пак е персонално и зависи какво се търси, цена, качество , оптимална комбинация от двете и т.н., но съдейки по колата която имаш едва ли ще се скръдзиш ;-), погелдни тестовете на ADAC /за тази готина не са излезнали още/ , но аз се колебая между Continental, Dunlop или знам ли и аз, виж тука тестовете от последната година : http://news.automedia.bg/serial/8055.html , но като цяло има доста различни и качествени гуми за през зимата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2010, 13:03 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
jelio написа:
здравейте, от три месеца карам новата Мазда 6 2010г., дизел 2.2.гумите са ми 225/45 R 18. Както може да се очаква вече направих балон на предната лява гума след като влезнах в една от поредните дупки по нашите пътища. Това ме кара сериозно да се замисля дали през зимата да не сменя и самите джанти с по-малък размер и съответно да карам с по-високи гуми. Мненията които чух са най-различни. Моля за вашия съвет:
1. Заслужава ли си на този чисто нов и красив автомобил да сменям джантите, и от 18'' на колко да ги смъкна?
2. Какъв да е вида джанти и от къде е най-добре да ги купя?
3. Искам да разбера впечатленията на колеги които са карали през зимата с гуми 225/45 R 18?
4.Накрая ще ми помогнете ако ми препоръчате модел на хубави зимни гуми.
Предварително благодаря за мненията и съветите!

1. Че защо да не си заслужава - можеш да си намериш добри ал.джанти и за зимните гуми
2. Потърси из форума - има доста изписано по този въпрос. Пуснал съм и снимки на моя избор за зимни - 16". На цената на комплект 18" зимни гуми, ще си купиш 16" гуми и джанти, та може и пари да ти останат :D Като освен това ще стоят много по-добре на зимния път от 18"
3. Без да съм карал точно този размер мога да ти кажа - трепериш да не ги удариш в някой ръб, ще усещаш всяка неравност (парче лед) по пътя, ще изпадаш в аквапланинг при доста по-ниска скорост, и ще те е яд за оригиналните джанти напролет. Освен това сцеплението при сняг ще ти е по-зле отколкото на по-тънките гуми.....
4. Аз карам от доста години GOodYear Ultragrip и съм много доволен.

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2011, 18:43 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 27 Апр 2011, 19:45
Мнения: 307
Местоположение: София
skype: todor_tchobanov
jelio написа:
здравейте, от три месеца карам новата Мазда 6 2010г., дизел 2.2.гумите са ми 225/45 R 18. Както може да се очаква вече направих балон на предната лява гума след като влезнах в една от поредните дупки по нашите пътища. Това ме кара сериозно да се замисля дали през зимата да не сменя и самите джанти с по-малък размер и съответно да карам с по-високи гуми. Мненията които чух са най-различни. Моля за вашия съвет:
1. Заслужава ли си на този чисто нов и красив автомобил да сменям джантите, и от 18'' на колко да ги смъкна?
2. Какъв да е вида джанти и от къде е най-добре да ги купя?
3. Искам да разбера впечатленията на колеги които са карали през зимата с гуми 225/45 R 18?
4.Накрая ще ми помогнете ако ми препоръчате модел на хубави зимни гуми.
Предварително благодаря за мненията и съветите!

Привет,
можеш ли да споделиш как мина приключващата зима и какво решение взе по въпроса със зимните джанти?

От два месеца карам шестица със същите размери гуми като твойте. За сега нямам проблем, но рано или късно с тези пътища..

От Мазда когато се поинтересувах ми предлаожиха зимата да сложа алуминиеви + гуми - 17 цола.

До март карах предната шестица със 16 цолови гуми беше. Слагал съм вериги и нямах грижи. На тези сега нямам идея, ако въобще остана с тях зимата, може ли да и се слагат вериги ако се наложи?

Какви ги надробих при условие, че лятото тепърва започва :? , но сега попаднах на темата :lovemazda:

_________________
Mazda MX-5, 2.0, 161 Hp, Revolution


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2011, 18:47 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 27 Апр 2011, 19:45
Мнения: 307
Местоположение: София
skype: todor_tchobanov
Сега се присещам да споделя и аз какво направих с резервната..
Сложих нормална 17 цола, като стиропора го изрязах и го махнах. Остана само малка триъгълна част с крика и ключа за гумите, но той ляга идеално върху края на гумата. В дупката сложих аптечката и сетчето за напомпване. Седан е и босето е на кората на задното стъкло. Пода на багажника остана прилично равен....

_________________
Mazda MX-5, 2.0, 161 Hp, Revolution


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2011, 19:14 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
todor tchobanov написа:
....
От Мазда когато се поинтересувах ми предлаожиха зимата да сложа алуминиеви + гуми - 17 цола.

До март карах предната шестица със 16 цолови гуми беше. Слагал съм вериги и нямах грижи. На тези сега нямам идея, ако въобще остана с тях зимата, може ли да и се слагат вериги ако се наложи?

Какви ги надробих при условие, че лятото тепърва започва :? , но сега попаднах на темата :lovemazda:

Бях писал в друга тема тук: в книжката ясно е написано: слагането на вериги е разрешено САМО за 16" размери 205/60/16 и 195/65/16....
Явно има опасност иначе да опре в калника...
Затова аз си взех комплект лети джанти 16" (с точния офсет, защото е много специфичен) и гуми 205/60/16....

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб