Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2011, 19:48 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2011, 10:44
Мнения: 48
Местоположение: София
Ето още малко информация по въпроса със смазването на кормилния прът, но на руски:

http://www.mazda-auto.ru/mazdainfo.php? ... =0&qid=452

_________________
Mazda6,2.0d,121ps,2006г.


Последна промяна bronco на 29 Юли 2012, 21:29, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 13:16 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2012, 13:51
Мнения: 250
Местоположение: Казанлък
skype: dragomir4353
hidalgo написа:
Здравейте колеги,
в тази тема не един колега е попитал как точно и къде да се смаже кормилният прът. Отговор на този въпрос като цяло няма, а и аз не получих на ЛС, след отправено запитване до колеги. И така, "извиках неволята" и съм склонен да споделя с всеки заинтересован тази информация, на обща полза.
За смазване на кормилния прът стъпките са:
1. Сваляме предпазната пластмасова планка, намираща се под педалите. Пластмасовите гайки се освобождават и затягат на ръка!!! Внимаваме за третата опора на планката при ваденето й - трето водещо краче в средата на основата, срещуположно на другите две скрепени с гайки;
2. Освобождаваме в основата стяжния болт на шлицовата връзка, веднага под колянната връзка. Внимаваме като преди или след освобождаване на болта маркираме върху шлицовата стяжка и основата й под нея актуалната позиция. По този начин ще преодолеем изместването със зъб встрани при монтажа и положение на кормилото в ляво или дясно;
3. Освобождаваме волана и го местим нагоре и назад до технологични възможности. След това помагаме на шлицовата връзка леко с ръка като с леки лашкащи движения вадим стяжката от основата;
4. Стяжката е излязла от основата. Обръщам внимание, че след това долната част на пръта може да се сгъне в горната част и посредством чупещата колянна връзка под таблото, да се изнесе напред към нас за по-удобна работа;
5. Пускаме пръта надолу и пред нас се разкриват в пълнота шлиците, които трябва да смажем - тези между двата пръта, образуващи в пълнотата си кормилния такъв. Мажем обилно и от всякъде. Аз намазах и шлиците в основата, където влиза стягата, която коментирах по-горе;
6. Сглобяваме по обратния ред.
Резултат - перфектен!!!
Използван смазочен материал - графитна смазка. Убеден съм, че ефектът ще е същия и при обикновена грес, просто ще трябва упражнението да се прави по-често.
Успех колеги.

Колега другата седмица ще го смажа кормилния прът ,и дано изчезнат тези прословути почуквания който се чуват като карам колата по паважа.

_________________
Mazda 6 DIZEL 2003 г.Жена,мотор и барут който е помирисал един път отказване няма,това е за цял живот.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 13:23 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2012, 13:51
Мнения: 250
Местоположение: Казанлък
skype: dragomir4353
bronco написа:
Здравейте и от мен! От скоро се сбъдна една мечта , да "правоуправлявам" такъв страхотен автомобил ,като Мазда 6. И при мен се усеща понякога леко причукване във волана, и ето още малко инфо (на руски е), но със снимки по въпроса за смазването на кормилния прът:

http://www.mazda-auto.ru/mazdainfo.php? ... =0&qid=452

Дано и тука да има повече коментари как да се отстраняват неизправности придружени със снимки.Колега а на теб съм ти много благодарен за подробната информация защото мисля сам да си направя тази профилактика.

_________________
Mazda 6 DIZEL 2003 г.Жена,мотор и барут който е помирисал един път отказване няма,това е за цял живот.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2012, 13:23 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2012, 13:51
Мнения: 250
Местоположение: Казанлък
skype: dragomir4353
Направих всичко както е показано на снимките за смазване на шлиците на кормилния прът и резултата е положителен. Отне ми точно 5 минути.

_________________
Mazda 6 DIZEL 2003 г.Жена,мотор и барут който е помирисал един път отказване няма,това е за цял живот.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2012, 18:39 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
положителен е само за около месец два максимум..и аз направих процедурата и в момента пак се чува почукване


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2012, 10:15 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
а при мен има дълготраен ефект, само от време на време(през 2-3месеца) си размествам волана нагоре-надолу, напред-назад за да не се стича греста надолу.

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2013, 12:39 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Яну 2013, 01:31
Мнения: 118
Местоположение: България
Днес ходих до Стар Моторс, явно са вдигнали цените. 38лв ми излезе процедурата, нямах никакъв контакт с майстор, даже и не разбрах кога са я отремонтирали.
Ефекта обаче е поразителен! Няма тропане няма чукане... Дано да е дълготраен ефекта, но дори и да трябва веднъж два пъти да се прави годишно процедурата е доста по изгодно от безсмислената смяна на рейката:)

_________________
www.yordanovphotography.com


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 13:37 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Яну 2013, 13:05
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
И аз имах тропане почви се леко и се усилваше с течение на времто много дразнещо тропаше предимно при въртене волана на место ! Тропане не ами направо чукане на метал си звучеше !
След което качихме колата на канал и отдоло до дясната кума на краен окачваш ли носач ли извинявам се за неграмотноста незнам как се казва просто гайката беше разхлабена с гайчен ключ си я затегнахме и оттогава до сега няма никакво тропане лопане и т.н. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 01:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 11 Яну 2013, 01:31
Мнения: 118
Местоположение: България
Еми нз колега, явно ти се е изразявало в друго "тропането". При мен ясно и отчетливо "тропаше" когато леко размърдаш волана на ляво на дясно. Тропането се предаваше и на педала на спирачката. Чукане на метал при мен не е имало, по скоро си го представях като луфт в кормилния лост.

_________________
www.yordanovphotography.com


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2013, 22:22 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Мар 2012, 13:35
Мнения: 26
Местоположение: Казанлък
И при мен имаше леко потропване и след смазване с графитна грес се оправи......надявам се ефекта да е траен :mazda-logo:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2013, 18:58 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Апр 2013, 17:22
Мнения: 1
Местоположение: БЪЛГАРИЯ
Отне ми точно 10мин. Ефекта е поразителен. Двете гайки са пластмасови и се отвиват на ръка. После отвивате болта, вадите пръта и тъпчете хубаво с грес. Хубаво е да си бележите преди да извадите пръта да не се размести при поставянето.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013, 19:12 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2012, 19:18
Мнения: 50
Местоположение: България
При мен не се усеща тропане при въртене на волана, а при минаване през някои неравности, както и при рязко подаване на газ и спирачки. Усещам го като лек удар във волана. Издърпвайки го максимално напред се пооправи малко като че ли. И аз ли съм за гресиране?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2013, 11:02 
Offline
любител
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 09 Юли 2013, 12:18
Мнения: 79
Местоположение: Бургас
Ще повдигна пак тая тема - имам същия грозен проблем откакто се сдобих колата преди 5 месеца ... Лумпуркане метал в метал при всяка най-малка дъгичка на пътя. Изпукване при по-широко въртене на волана на място*, като самото изпукване се усеща и по волана. Гресиране беше направено в местния сервиз на Мазда (Бургас) още в първите дни след като забелязах проблема - това нямаше никакъв ефект освен частично отстраняване на луфт във волана. Наскоро в един друг сервиз ме насочиха към кормилната рейка.

Понеже все още имам съмнения обаче, а и бургаските майстори са ми повече от вяли - искам да попитам колегите - има ли някакъв конкретен начин да се изолира проблема? Как се установява че е рейката, а не са примерно тампоните на макферсона което до колкото съм проучвал също е вероятен източник според описанието ?? Предполагам само в сервиз може да се установи, но ако някой е компетентен с тая информация ще се радвам ако ме насочи.

Ако някой колега от Бургас има опит с такава галимация и е посещавал надежден сервиз където са оправили проблема подобаващо ще съм много благодарен ако сподели!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2014, 21:10 
Offline
любител
1994 Renault Clio

Регистриран на: 25 Фев 2013, 11:04
Мнения: 18
Местоположение: Бургас
Колега и аз съм от Бургас, с абсолютно същия проблем. Имам авер, който има гараж и той ми каза че е рейката...
Гресирането не ми помогна за съжаление, освен малко обиране на луфта. Така че и аз трябва 4 дена да оставя колата да я правят.
Panzer_V написа:
Ще повдигна пак тая тема - имам същия грозен проблем откакто се сдобих колата преди 5 месеца ... Лумпуркане метал в метал при всяка най-малка дъгичка на пътя. Изпукване при по-широко въртене на волана на място*, като самото изпукване се усеща и по волана. Гресиране беше направено в местния сервиз на Мазда (Бургас) още в първите дни след като забелязах проблема - това нямаше никакъв ефект освен частично отстраняване на луфт във волана. Наскоро в един друг сервиз ме насочиха към кормилната рейка.

Понеже все още имам съмнения обаче, а и бургаските майстори са ми повече от вяли - искам да попитам колегите - има ли някакъв конкретен начин да се изолира проблема? Как се установява че е рейката, а не са примерно тампоните на макферсона което до колкото съм проучвал също е вероятен източник според описанието ?? Предполагам само в сервиз може да се установи, но ако някой е компетентен с тая информация ще се радвам ако ме насочи.

Ако някой колега от Бургас има опит с такава галимация и е посещавал надежден сервиз където са оправили проблема подобаващо ще съм много благодарен ако сподели!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2014, 16:32 
Offline
фен
Аватар
2014 Mazda 6

Регистриран на: 02 Авг 2011, 21:21
Мнения: 314
Егати правенето 4 дни. В София ги рециклират за 4-5 часа. Ако там ги пращат да, ама все си мисля, че има хора рециклиращи по Варна, Буграс, ако щеш и Пловдив

_________________
2014 Mazda 6 /2.0 petrol/ Sport Combi / MT/ Ultimate/ 165hp
sold-2003 Mazda 6 /2.3 petrol/ Sport Combi / 167hp + Fobos1 LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2014, 19:37 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Ела при мен, аз ще го оправя за 400лв, взимам по-евтино от Пепи ;)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2014, 19:55 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
400лв ли искат за ремонт на реика... :shock: Наскоро приказвах със приятел 200лв му е струвал такъв ремонт със 6м гаранция но на друга марка...

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2014, 21:57 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Мар 2014, 13:05
Мнения: 33
Местоположение: Видин
При мен пукаше на място и при шофиране, при въртене от ляво на дясно при запалена/незапалена кола. След смазването пукането на място си остана същото (при неработещ двигател), НО при шофиране вече го няма. БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2014, 19:38 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Колеги във връзка със това смазване, имам съмнение че на моята кола са го правили, и сега волана седи леко в дясно през цялото време. Може би не са белязали.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2014, 19:53 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Бягаи на реглаж и си готов...някои сменят накраиници и на око коригират гумите... :shock:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2014, 11:57 
Offline
фен
2004 Mazda 6

Регистриран на: 30 Мар 2010, 23:27
Мнения: 132
Местоположение: Плевен
skype: bob4eto_no1
Привет колеги! И аз имах същия проблем. Направих процедурата с мърдане на волана наистина има положителен ефект. Ще споделя по нататък за колко време е имало ефект! Поздрави!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2014, 15:20 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Реглаж е правен в началото на пролетта като сложих летните гуми. Всичко е в нормата не сме въртели нищо! Затова започнах да се съмнявам във волана.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2014, 13:58 
Offline
любител
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 09 Юли 2013, 12:18
Мнения: 79
Местоположение: Бургас
Моя ъп-дейт по въпроса е - проблема е явно комбиниран при мен. Оказа се че силното трополене идва от заминал ляв амортесьор. Смених си го със запазен такъв 2-ра ръка и джангъра в движение изчезна. Когато въртя волан при паркиране обаче пак си има изпукване и един такъв стържещ шум понякога, но вече не му и обръщам внимание. Тря' й направя и реглаж че тегли на дясно шилето - и при оригиналните 16ки и при новите 17ки които ползвам все така ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2014, 09:00 
Offline
любител
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 30 Май 2007, 19:30
Мнения: 86
Местоположение: PLEVEN
tarikat89 написа:
положителен е само за около месец два максимум..и аз направих процедурата и в момента пак се чува почукване

Първия път когато смазах кормилния лост проблема изчезна.Минаха 2,3 месеца и сега пука на умиране;При рязко тръгване и спиране при завъртане на волана.Гресирах пак - никаква разлика.Проблема мисля ,че не е в рейката.Чуства се изпукването в кормилния лост.Понеделник я вкарвам в бокса и ще прегледам цялата кормилна уредба.Все пак някой ако е имал същия проблем да сподели решение.Пускам видео точно как се гресирва.
http://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNY ... e=youtu.be


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2014, 10:53 
Offline
любител
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 30 Май 2007, 19:30
Мнения: 86
Местоположение: PLEVEN
Проблема за който писах в по горния пост се оказа носач.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2016, 07:54 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Фев 2015, 21:31
Мнения: 61
Местоположение: София
Привет колеги,

От скоро имам същият проблем при маневри на пълен десен или ляв има едно тропане (почукване във волана, което е адски дразнещо). Независимо дали карам в градски условия или извънградско, като има разлика в шума, когато карам по магистрала се чува по-малко.

Това, което ме притеснява е, че има и лек луфт във самия волан дали може да именно от карето на волана?

_________________
Mazda 6 Station Wagon (GY) 2005 / 2.0 DI 136 кс.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юли 2017, 10:09 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Ное 2014, 10:59
Мнения: 262
Местоположение: София
Я кажете дали имате идея от какво може да се породи разлика в усилието при въртене на волана вляво и вдясно. На ляво се върти доста по-трудно от на дясно. Дали може да е рейка?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2017, 09:57 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
janko написа:
Я кажете дали имате идея от какво може да се породи разлика в усилието при въртене на волана вляво и вдясно. На ляво се върти доста по-трудно от на дясно. Дали може да е рейка?


Имам спомен, че при GH рейката е електронна и като изгуби няква маса почва да се върти на едната страна лесно на другата трудно.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2017, 09:59 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Ное 2014, 10:59
Мнения: 262
Местоположение: София
Чудя се дали да я закарам на една диагностика в CM и след това да видим какво ще се прави. Колата е на под 100хил и ми е малко странно, но може и да е тръгнала вече рейката. Другото е, че няма никакви шумове, характерни за износена рейка - чукане, стържене и тн. Просто завива различно, освен това има леко отклонение надясно, въпреки че я водих на реглаж вчера и всичко й беше точно.
Да ме посъветвате относно качествен монтьор на рейки, че тук се изброяват и Жизет, и МЕИ и тн, ама не знам на кой да вярвам. Аз лично от Жизет съм доволен, но те ми правиха шарнир, рейката е друга бира, не знам дали са добри там.

gyenchev написа:
janko написа:
Я кажете дали имате идея от какво може да се породи разлика в усилието при въртене на волана вляво и вдясно. На ляво се върти доста по-трудно от на дясно. Дали може да е рейка?


Имам спомен, че при GH рейката е електронна и като изгуби няква маса почва да се върти на едната страна лесно на другата трудно.

Какво имаш предвид под "маса". Теч на хидравлично масло или нещо друго? Мисля, че няма течове, поне не ми спада маслото, следя го.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2017, 12:38 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 15 Сеп 2016, 22:23
Мнения: 88
Местоположение: Раковски
janko написа:
Чудя се дали да я закарам на една диагностика в CM и след това да видим какво ще се прави. Колата е на под 100хил и ми е малко странно, но може и да е тръгнала вече рейката. Другото е, че няма никакви шумове, характерни за износена рейка - чукане, стържене и тн. Просто завива различно, освен това има леко отклонение надясно, въпреки че я водих на реглаж вчера и всичко й беше точно.
Да ме посъветвате относно качествен монтьор на рейки, че тук се изброяват и Жизет, и МЕИ и тн, ама не знам на кой да вярвам. Аз лично от Жизет съм доволен, но те ми правиха шарнир, рейката е друга бира, не знам дали са добри там.

gyenchev написа:
janko написа:
Я кажете дали имате идея от какво може да се породи разлика в усилието при въртене на волана вляво и вдясно. На ляво се върти доста по-трудно от на дясно. Дали може да е рейка?


Имам спомен, че при GH рейката е електронна и като изгуби няква маса почва да се върти на едната страна лесно на другата трудно.

Какво имаш предвид под "маса". Теч на хидравлично масло или нещо друго? Мисля, че няма течове, поне не ми спада маслото, следя го.



Както каза колегата gyenchev - пробвай с калибриране първо. Имаше ( мисля ) процедура с навиване на воланчето в едната и другата посока ( потърси или изчакай - колегите тук ще ти кажат ).
Имах точно такъв проблем. Случи ми се след смяна на гуми. Тръгнах си с волан, тежък в едната посока. Калибрирах с ForScan - там си има процедурата.
Дано си само за калибриране!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб