Здравейте.
Одавна планирах да напиша едно мнение за придобивката ми, помнейки как аз самия търсих такива мнения преди покупката.
Отлагах до първия преглед на 15000 км, за да събера възможно най-много впечатления от всички сезони, пък и да премине онзи начален период на разработване на автомобила.
Пък и нещо се поразболях точно навръх празника...та честит Национален Празник:)
И така......
Колата е Мазда 6 Мирай , 2,2 дизел, 129 к.с. хечбек, 2011г. Придобих я май месец същата година.Малко след настъпването на 2012
я оставих за първата и смяна на консумативи и технически преглед.
Това е първата японска кола, която изобщо карам за повече от 10км., преди това имах VW Golf+, TDI PD 105к.с., 2005, от нов, и затова сравненията
ще бъдат главно с него.
Приятната емоция от покупката на каквато и да било нова кола е доста дълготрайно явление и може да се помрачи само от нещо от ранга от смачкан пешеходец нагоре:)
Началото на експлатацията , както винаги, започва доста внимателно, с инструкция за разработване от 1000км по книжка и съответно кратък преглед
след тези изминати километри. За този срок не съм вдигал повече от 2000 оборота, изминах ги за около седмица. На прегледа всичко беше нормално, като получих устна инструкция да продължа така до 3000 км.Аз сам усложних експеримента, карайки плътно в дясно до 5000км, така някога разработвах и Голфа.
Максимално вдигах 2500 оборота, което горе-долу съвпада с максималната скорост на магистрала на 6-та предавка.
Някъде в средата на лятото 2011 индикатора с вид на първобитен калкулатор показа 5001 и аз бях любопитен да разбера какво всъщност съм закупил.
Така за вече над 15000 километра установих следните минуси и плюсове:
Минуси, които много ме дразнят:
- Автомобила е с много непрактичнен интериор, няма никакви равни площи за поставяне на каквото и да било.
Буквално трябва да оставям телефона си между скоростния лост и централната конзола.
За сравнение в Голфа всяка повърхност и ниша беше оползотворена, включително чекмеджета под предните седалки, пластмасов джоб за стотинки в лявата част на шофьорската седалка, голям кош в средата над централната конзола и безброй други.
Когато шофьорската седалка се даде напред , та краката ми да стигат педалите, ако се наложи да си пусна сенника, той се засича от главата,
при положение че не съм някакъв урод като Джони Браво с 50 см крака и огромна глава
,а с нормален ръст от 179 см.
Коланите не се прибират правилно, защото между седалката и страничната колона няма достатъчно разстояние.
Зимата при ниски температури пластмасите тракат много звучно.
- Сглобката е доста посредствена, неравномерни фуги и напасвания от по 2-3мм има навсякъде по интериора и екстериора. Не са загладени заварките.
- Много странно поведение на кормилната уредба. Примера е от пътя, дето с чусвство за хумор наричаме автомагистрала Хемус. Там има много завои ,
и по някои от тях напречно на платното са разположени нещо като миниатюрни легнали полицаи. Колата се движи с 110-120. Волана е постоянно навит за съответния завой. Когато предните гуми преминат през напречната неравност и за момент останат с намалено съприкосновение с настилката започват да увеличават ъгъла на завоя без намеса по волана, в резултат на което когато се "приземят" отново автомобила рязко тръгва в променената посока и това създава немалък дискомфорт у водача. В сервиза казаха , че всичко е нормално и няма техническа неизправност.
- В зимния сезон се разкриват някой кофти явления които ми се случват за първи път откакто карам изобщо.
Първото е, че цяла зима не можах да погледна през задното си стъкло, щото то и всички задни странични стъкла се запотяват трайно и нелечимо при кратки градски преходи от по 10-15 км.
Нито духалките, нито отворените прозорци, нито нагревателите имат възможност в рамките на едно кратко пътуване от 20-30минути да решат този проблем.
Второто е , че в стоповете влиза влага и цяла зима са с видим конденз отвътре, което не е красиво за нов автомобил.
- огромен минус е липсата на осветление на панела за контрол на стъклата и огледалата, както и на светлините в купето.Това дори не мога да си го обясня защо са го решили. Осветление има само за шофьорското стъкло. Три-четири диода им се виждат скъпи ли?????
Субективни минуси:
- таблото е архаично в сравнение е други нови автомобили, реално погледнато на Голфа от 2005г таблото е доста по-информативно, технологично и красиво: Изчертават се незатворени врати, изписват се повреди,като примерно изгорели крушки и др., предупреждения за смяна на масло и сервизни периоди и т.н. Бордовия компютър показва недобре параметрите: моментния разход(бавна актуализация) и другите, като това става за сметка на часовника. Термометъра явно е накакъв китайски боклук, защото разликата с точен такъв, понякога е няколко градуса.
В това отношение най-трудно свикнах с Маздата.
- автомобила тресе слабо на празен ход. При почти подобно тресене на голфа при 142 000 км трябваше да сменям маховик и съединител и съответно да се насоча към нов автомобил.
В сервиза казаха , че всичко е нормално.
- много трудно влизат първите предавки, Първа е направо невъзможно да вкараш в движение, когато се налага на намалиш от малка скорост.
- колата е тромава, макар, че не е разработена още напълно вече си личи, че и е трудно, макар, че по стойности трябваше да е по-ускоряема от голфа, които е тежък почти колкото нея , а има 40-50N.m и 24 к.с.
по-малко и вървеше като изтребител.
"Последното да не се разбира , че не върви, просто очаквах да е повече." Ускорението при този дизел е доста равномерно по оборотите,почти като на бензинов автомобил, може и затова да създава усещане за тромавост в сравнение със скока при TDI. А е възможно и поради ДПФ филтъра да не може да набере много бързо, защото е забавено изпускането на газовете.
Плюсове:
- На първо място трябва да поставя прекрасния и неповторим ДИЗАЙН. За мен няма съперничащ в подобния клас автомобили.
Отвън най-вече, отвътре също има много хармонични и изчистени линии.
- като цяло е много комфортен автомобил, с доста приглушен двигател в сравнение с Голфа ( а и Пасата) , в който след 120 км/ч не можеш да говориш нормално в колата. Окачването е средно меко и също спомага за комфорта ( какво ли друго може да каже един голфаждия:). Недостатък е недобрата стабилност в завой, но вече съм улегнал човек, така че това за мен не е някакъв сериозен минус.
Широк , както в товарния, така и в пътническия отсек, макар , че в пътническия отстъпва на Голфа.
- трябва да похваля поведението на сняг и лед. През ноември взех от зимната акция на Стар моторс зимни гуми Тойо и в тази тежка зима не съм закъсвал никъде, а съм ползвал колата всеки ден в София. Гази по 15-20 см сняг, катери високи коловози и т.н. Това не е само до гуми, но и до правилно разпределение на тежестта, спрямо двигателните колела, междуосия и други неща.
- много глезотийки , които при други марки се заплащат сериозно - подгряване на седалките, автоматични светлини и чистачки, прибиращи се огледала , полукожени салони и др.
- за сметка на разочарованието от ускорението, двигателя сравнително бързо влезе в икономичен режим - на равно при 90 (96-7 по километраж) км/ч показва 4,0-4,1 (при спесификация 4,4), докато Голфа се разработи при 30000-35000км до към спесификация (мисля, че 4,5) , а при над 100000 стана 3,8-3,9 . Сега очаквам при над 50 000 да ги сваля под 4. При градско колата гори максимум 7,5 при най-тежкото положение- задръстено, сняг, лед.
- колата е с ангренажна верига
- гаранцията е несравнимо по-голяма с тази на другите "нормални" коли.Моята е 6 години.Това ми е много важно , защото при Голфа, сменях маховик и съединител( 3200лв) на под 150000 км, а ме наплашиха, че колата е "оразмерена" за 150000км и трябва да очаквам скоро серия две - турбина (3000лв.) и серия три - дюзи (над 6000лв). Това не искам да го повтарям без гаранция.
Субективни плюсове:
- смяната на маслото е на 15000 км, при Голфа ( по спец директива от Германия) ми беше на 8 000, съответно ми е по-евтино
- отношението в Стар моторс е сякаш доста добро в сравнение с Юнитрейд
Общо взето това е.
Други особенности са , че:
- защитния лак е много тънък, затова на втория месец отидох (при един тунингар) да ми положе още два-три слоя от някаква запечатка.
- в Стар-моторс изрично ми казаха да не слагам каквито и да било добавки в горивото, както и да не зареждам в определена бензиностанция (няма да споменавам коя, че може да е проблем)
Карам непрекъснато на Макс моушън на ОМВ, макар, че напоследък стана доста солено и ще преосмисля
- колата е без резервна гума, има авариен комплект
- няма пепелник. Аз не съм пушач, така , че да се чете , че няма къде да си изхвърлиш нещо непотребно и трябва да си го слагаш по джобовете.
- На прегледа на 15000км се оказа , че сълзи някаква течност от един семериг, които ще бъде сменен когато го доставят. Предполагам , че това може да се нарече малък проблем.
Извод: Колата е страхотна за парите които струва.
На които съм досадил, се извинявам, а на който съм помогнал поне малко , се радвам.