КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Повреди и решения на новата шестица
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=24533
Страница 6 от 8

Автор:  Egermar [ 08 Апр 2012, 22:23 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Колега Radkol, не разбирам какво означава недобоядисани калници, но не съм забелязал нищо нередно в покритието.
По нагоре бях обяснил , че на втория месец след покупката отидих при едно момче което се занимава с разни пастирания, покрития и т.н. и той ми каза , че има някой странни неща по боядисването на автомобила, примерно изключително тънък лак, както и грундирането под боята. Общо взетоударите от малки камъчета стигат до ламарина, добре че са пластмасови броните.
Аз имам един друг проблем , а именно отзад , в долната част на бронята има едни пластмасови черни поли, които избеляха много странно и неравномерно. Хубавото е , че почти винаги има пръски кал и не си личи много.
И ще използвам случая да попитам колегата Димо, дали има вече гаранционни смени на части? Интересно ми е просто. При мен отговора е да!

Автор:  Dimovv [ 09 Апр 2012, 00:34 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

ами моята е на почти 30к км и на 11.04 става на една година. Досега само за повдигане на фаровете съм ходил и едно обслужване на 15 хил..Помолих да не ми сменят филтър на купето само. Него си го оправям сам;) Никакви оплаквания.

Автор:  radkol [ 12 Апр 2012, 21:22 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Колега Egermar,

Димо беше побликувл снимка някъде за да разбереш какво имам предвид.
А иначе сподели за гаранционните си смени , то тази тема е точно за това.

Автор:  Egermar [ 13 Апр 2012, 17:20 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Нищо толкова сериозно - един семеринг изпускаше масло, проблемно беше цялото сглобяване и разглобяване отнело два дни. Но както каза един колега от форума - просто съм изтеглил късата пръчица.

Иначе аз , при отворена врата не гледам в нишата , въвел съм си автоцензора и ми се замъглява погледа, щото японците такава яка заварка са сделали там на вратата, дето няма как да стане на трезво(?пиян робот има ли, не знам?) а като знам колко могат да пият дръпнатите, следва ,че майстора е отишъл вече в рая на заварчиците.

Поздрави и весели празници на МАЗДА ФЕН КЛУБ!

Автор:  radkol [ 20 Май 2012, 09:00 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Аз отново да се обадя с интересно наблюдение.

Не знам от какво са направени тъй наречените стъкла особенно предното и задното на новите 6ци, но при мен се получва някакъв интересен ефект, който забелязах още минлта година.
От дърветата /поне от някои, де да знаех кои точно/ явно точно в пролетния сезон пада нещо като смола но не точно смола и със сигурност не е от иглолистни дървете, дококото знам от липите падат някакви такива неща. Та въпросната "смола" много силно се запича на стъклта и много трудно се чисти, но по притеснителното е че дори и много малко количество задържало се за 1-2 дни, може би и при по топли температури изглежда като да влиза в реакция със стъклото и имам чувството че нправо го разяжда. От миналата година така имам едни на задното стъкло дори и с безконтактно миене с препарти не се махна, сег забелязах такива дребни следи и на предното стъкло. Не знам какво да мисля, живея на едно и също място от 7г, аз не съм единственната кола тука, но изглежда само при мен ефекта да е такъв, със старата кола не съм збелязвл такив неща, интересно е че сякаш само на предното и задното стъкло се получава, поне на страничните нито пък по боята да има някакви следи или подобни ефекти, и в крайна сметка излиза че сега аз съм единственния който си подбира къде да паркира така че да не е под дървета каквито и да са те, за всеки случй, че тези стъкла явно са някакви странни.

Някой да е забелязвл нещо подобно или пък да знае нещо повече за дърветата и тези сокове който падат от тях, а и някаква идея как може да се изчиства ефективно поне докто е сравнително прясно?

Автор:  batesergy [ 20 Май 2012, 09:32 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Изключително опасни за боята са кестените, дъб и бреза. От кестените пада смолисто вещество, което разяжда лака и се оправя само с прелакиране. От липите се измива с вода.

Автор:  radkol [ 04 Юни 2012, 10:02 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

radkol написа:
А иначе за мойто почукване при спиране, писх в другата тема но като цяло.,

Закарах колата в сервиза да я прегледат. Според техника проблем няма, но почукването го има. Появявало се на някой коли. Според него почуквнето идва от луфва където спирачните апарати са сложени на водачите, и реално се получава леко мърдане на спирачните апарати. Човека се постара доста но чукането си го има. В крайна сметка щепуснат запитване до Мазда да видим какво ще им кажат. По спомен на същият техник преди време на друга кола го имало, май са сменили спирачните апарти и изчезнало но след 5к. км. пак се появило.

За сега важното е че няма основния за притесения макр че е малко смешно нова кола а почуква нещо ... и чакам да видим ккъв ще е отговора на зпитването.


radkol написа:
Е явно е точно това което и вие сте забелязали. Точно така най лесно се получва. мърдаш малко назад, после напред но много леко и плавно натискаш спирачката и хоп причуква, естественно чува се най добре в затворено помещение а и при някой коли причуквнето е доста по глухо, докто при мен е по ясно сега. Явно обяснение има и няма нищо притеснително, само отново ми е странното защо точно на новата 6ца, ами все пак и други коли сме карали, но аз такива причукване за първи път чувам и ми е странно, може би е от начина по който се притискат/закрепят накладките, нали има там един пружинки и пластинки. А дали има значение износването на накладките за причукването...


Както писах в другата тема малко новини по въпроса с потропването на спирачките..

От известно време забелязваш че въпросното почукване изчезна, дори се опитах 2-3 пъти да го предизвикам но не се получи а преди можех да го направя от 90 пъти от 100 опита. Интересно сякаш е свързано по някакъв начин с износването на накладките или друга мистерия, след като първоначално нямаше, в последсствие се появи леко, поле се усили а сега изчезна, това във времето и натрупването на километри, освен износването няма нищо друго пряко, не знам при другите колеги дали го има този ефект.

Автор:  nestor [ 05 Юни 2012, 22:48 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

При мен беше същото.
Преди го чувах, сега поне от 6 месеца не съм чувал накладките при натискане. Незнам каква е била причината и незнам как изчезна, но и на мен ми беше странно в самото начоло, даже си спомниам че се притесних, тъй като аз като я вкарвам в гаража и има бързо снижаване и наискам винаги спирачките, тогава си помислих че може да е окачването.
С времето установих че са само накладките и то не винаги :)

Автор:  sms71 [ 11 Юли 2012, 09:51 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Здравейте,
Искам да споделя едно мое притеснение относно колата ми Мазда 6, бензин 2.0,155к.с., /2011/ на 13000км. Вчера реших да направя проверка на нивото на маслото, което не бях правил от около 2месеца/ тогава си беше посредата на двете отворчета на щеката/, и за мое голямо учудване щеката беше почти суха. Имаше някакви наченки на масло навърха на щеката. Веднага отидох в сервиза на Мазда и там направиха повърхностен оглед на двигателя за течове и доляха 1,5л масло. Казаха, че досега не са имали такъв случай. Интересува ме дали е нормално такъв разход на масло дори и при разработването на двигателя. Трябва ли да бъда по-сериозно притеснен? Прочетох с оригиналната книжка, която ми дадоха с покупката на колата, че можело да има разход на масло от 0.8л/1000км., особенно при разработване на нов двигател. Това ми се струва ужасно много. Това ми е втората нова кола, първата беше Опел Астра и нея я разработвах, но нямам спомени да съм доливал повече от 300-400гр. масло. Другото което ме притеснява, че това намаляване на маслото е станало за последните 2-3 месеца, защото аз съм го проверявал преди това. Ще се радвам на мнения от хора, който разбирам от двигатели.

Автор:  slowtraveler [ 11 Юли 2012, 09:59 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Колега, добре би било да беше написал за какъв двигател става въпрос.....
Твърдо не е нормално да пипа толкова масло. Бензинката ми нямаше и няма абсолютно никакъв спад на масло нито в периода на разработване, нито сега - почти на 90х.км...
На моята астра 1.6 съм доливал масло (от около 60х.км нататък), но не и на японците, които съм карал (освен при залепнали сегменти на Авенсис, но след решаване на проблема - отново не пипаше масло)...
Ако няма следи от течове, то вероятностите при толкова нов двигател обикновено са две - запушване на вентилация на картерни газове, и залепнали сегменти...
Но все пак - напиши за какъв двигател става въпрос. Ако е някой дизел - може и турбото да е създало проблеми, но там се вижда пушека...
При всички случаи ако за 2-3х.км ти е изгорила 1.5л масло, то имаш проблем.
Въпреки писанията на производителя (до 1л/1000км), нормалното/допустимо по чисто техническа логика е да не доливаш масло между смяна на маслото (т.е. - разход не-повече от 50-100гр/1000км)...
Всякакъв по-висок разход (дори и да е в лимита, определен от производителя) обикновено е причинен от някакъв технически проблем...
Но наистина май ти си първия, който има оплакване от нов двигател на мазда...

Автор:  sms71 [ 11 Юли 2012, 10:08 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

slowtraveler написа:
Колега, добре би било да беше написал за какъв двигател става въпрос.....
Твърдо не е нормално да пипа толкова масло. Бензинката ми нямаше и няма абсолютно никакъв спад на масло нито в периода на разработване, нито сега - почти на 90х.км...
На моята астра 1.6 съм доливал масло (от около 60х.км нататък), но не и на японците, които съм карал (освен при залепнали сегменти на Авенсис, но след решаване на проблема - отново не пипаше масло)...
Ако няма следи от течове, то вероятностите при толкова нов двигател обикновено са две - запушване на вентилация на картерни газове, и залепнали сегменти...
Но все пак - напиши за какъв двигател става въпрос. Ако е някой дизел - може и турбото да е създало проблеми, но там се вижда пушека...
При всички случаи ако за 2-3х.км ти е изгорила 1.5л масло, то имаш проблем.
Въпреки писанията на производителя (до 1л/1000км), нормалното/допустимо по чисто техническа логика е да не доливаш масло между смяна на маслото (т.е. - разход не-повече от 50-100гр/1000км)...
Всякакъв по-висок разход (дори и да е в лимита, определен от производителя) обикновено е причинен от някакъв технически проблем...
Но наистина май ти си първия, който има оплакване от нов двигател на мазда...


Благодаря за отговора,
Аз мога ли по някакъв начин да разбера дали са споменатите от тебе възможни проблеми? Имам предвид по поведението и работата на колата.

Автор:  slowtraveler [ 12 Юли 2012, 17:53 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Нали е гаранционна... Какво толкова му мислиш. Ако продължи да гори с такива темпове тормози сервиза...

Автор:  radkol [ 13 Юли 2012, 00:42 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Колега sms71,

аз съм със същия двигател като твоя, и не е имало харч на масло нито при разработването нито след това.
Доста странен проблем и явно изолиран, но следи редовно какво се влучва и тормози сервиза.
Тези глупости който ги пишат в книжките на новите коли не знам защо са, най вероятно да си спестят някой друг гаранционен ремонт, но определено не е нормлно дори и това споменато в книжката.

Автор:  slowtraveler [ 03 Яну 2013, 20:26 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Абе не е точно повреда, но да си кажа...
Днес сутринта след дълъг престой (от 2 седмици) тръгвам към маздата, натискам 'отключване', а отсреща - тишина :D
Веднага ми стана ясно каква е непосредствената причина, но все пак отключих колата с ключа... Плафона дори не се опита да светне...
Помислих си, че в следствие на кратките пътувания последните месеци (до около 3км), и дългия престой без да се кара автомобила, акумулатора си е спаднал от самосебе си...
Е да, но напрежението му бе 2В (два волта) :shock:
Тогава си наредих спомените - последно пипах колата в големия сняг преди коледа. Отворих задния капак... По-точно го отключих, но заради многото натрупан сняг и лед не можах да го отворя (само се откопча)... Натиснах го колкото мога обратно, но явно не съм успял да затворя капака така, че да щракне заключващия механизъм (заради снега и леда нищо не се чуваше/усещаше.
Та като се е постопил леда и снега, задния капак се е отворил, колкото да светне лампата в багажника :D
И си е стоял така две седмици.
Затворих капака, и чак тогава се сетих, че в багажника ми е десятката за сваляне на акумулатор - мислете преди да направите импулсивно действие :P
Как да е - смъкнах акумулатора (зарядното не можеше да разбере, че има вързан акумулатор на автомобила).
Та включих акумулатора на едно тъпо зарядно за играчки (около 0.2А), колкото да се повъзбуди достатъчно, за да го подхване автомобилното зарядно...
Гледам вече 3 часа акумулатора се зарежда уверено - може пък и да има късмет акумулатора и да изкара още (все още няма 1 година)...

Автор:  nestor [ 03 Яну 2013, 22:00 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Така и така се говори за акумулатори :)
Моя замина след 2,5 г. и на 34к км.
Сервиза непожела да го подмени гаранционно, въпреки, че в гаранционната книжка има списък с неща който НЕ влизат в гаранцията, а акумулаторът не е в този списък.
Като звъните да питате за гаранционни условия звезди ви свалят и акумулаторът е гаранционен до 3г., но след като им кажете, че вече имате такава кола и всичко се обръща: "Ами нали разбирате, то това е консуматив, ами то, гаранцията му е 1г."
Според закона за защита на потребитрля трябва да си опишат подробно условията, но в бг явно още ще се правим на тарикати.
Моя акумулатор под товар работеше на 7 волта :)

Пс. Колата ми е гаражна и е спала по 2-3 пъти на студено в годината. Как успя да се скапе тоя акумулатор още ми е мистерия

Автор:  adam_r [ 05 Апр 2013, 10:21 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Намерих малко време и се се зачетох в темата, нали е за акумулатори и неволи със зарядни устройства, та ми стана интересно. До преди няколко месеца все нямах късмет с акумулаторите, изкарваха макс една година и после разправии с гаранции и т.н и как пък все нещо се случваше, за да не важат в моя случай. Последно акумулатора се скапа благодарения на интелигентната ми жена, която оставила децата да си играят по цял ден в продължение на 3 дни в колата, докато беше паркирана в двора на къщата -святкали си всякакви лампи, копчета, CD-ta, radio и каквото се сетите, само незнам как не са я подкарали без да види. Аз бях в провинцията тогава по работа и се връщам и гледам-направо си беше заминал, а не ни лук яли, ни лук мирисали. Търча аз да взимам едно зарядно от съседа и толкова да ми хареса, направо му извадих душата докато се сети от къде го е купил (оказа се че е Schumacher и е купено от този магазин, показвам го защото наистина ми харесаха, та ако някой има нужда, дано не съм нещо в нарушение), защото аз все някакви боклуци самоделки уцелвах да си купя. И така, акумулатора си го отнесе за пореден път, но го съживих де :D

Автор:  slowtraveler [ 31 Дек 2013, 14:56 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Тъй-като вече напускам Мазда общността, реших че е време за крайна рекапитулация от моята експлоатация на Мазда 6 GH 2008...
За 5 години и врътнах 101х.км, като първите 70х.км ги врътнах първите две години, а през вторите три експлоатацията на автомобила бе доста намалена.

В началото на темата съм писал дребните проблемчета, и то непричинени от Мазда.
От там нататък до 101х.км не съм имал нищо притеснително с автомобила - само стандартна смяна на масло и филтри.
Това е най-безпроблемния автомобил който съм карал до момента...
Желая успех на новите собственици и продължаване на безпроблемната експлоатация :lovemazda:

Автор:  JXT [ 01 Яну 2014, 06:35 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

А след като това е най-безпроблемния автомобил, който си имал, защо напускаш мазда общността?

Автор:  bodlio [ 21 Яну 2014, 00:27 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Колеги,
Видях в първия пост, че седаните имали някакви пластмасови, монтажни водачи на задния прозорец, които скърцали. При мен има някакво скърцане и преди няколко месеца разглобих и извадих почти всичко от отзад, но така и не открих от къзе идва. Докато се возих отзад и се вслушвах, ми се струваше, че идва точно от задното стъкло. Някой имал ли е подобен проблем. Колата е Мазда 6 седан 2006 година

Автор:  JXT [ 21 Яну 2014, 01:52 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Абсолютно същия проблем със скърцане имам и след много слушане и ръчканеустанових, че идва от някаква пластмаса опираща в стъклото. Можеш да провериш дали е от същото място като излезеш от колата и натиснеш с длан покрива близо до сглобката със стъклото.
Решение все още не съм търсил/мислил. Ако някой има идеи - моля да сподели. :)

Автор:  slowtraveler [ 21 Яну 2014, 06:51 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Решението мисля, че е описано някъде тук... Ако е от пластмасовите водачи - откачат се последните клипсове на тавана (колкото да бръкнеш между облицовката на тавана и стъклото)...
Оглеждаш за пластмасови водачи, които опират в стъклото. Ако има такива - огъваш ги с клещи да се отдалечат от стъклото (дори и да ги скъсаш като цяло - проблем няма)...
Ако няма пластмасови водачи навярно може да поскръцва тавана като се опира в стъклото... Там може би някакъв силикон би свършил работа...

Автор:  JXT [ 21 Яну 2014, 10:06 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Когато търсих откъде скърца, без да откачам клипсове от тавана просто огънах края на тавана и видях въпросната бяла пластмаса, която е опряна в стъклото. Помолих един приятел да натиска отгоре тавана, за да чуваме скърцането и когато натисна пластмасата с пръст - скърцането спира. Мислех си да сложа някаква смазка между стъклото и пластмасата, някой пробвал ли е? Някак не ми се ще да ги чупя тия пластмаси, сигурно има причина да са там... :)

Автор:  slowtraveler [ 21 Яну 2014, 11:43 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Ако не искаш да ги чупиш - огъни ги да не допират стъклото...
Причината е заводския монтаж на стъклото (навярно да центрира по-добре компютъра на робота, който поставя стъклото)... И никаква друга...
Без тях при ръчно слагане на стъклото няма никакъв проблем...
В официалния сервиз ми решиха гаранционно проблема за около 5 минути (предполагам са ги огънали - не съм гледал след това, но скърцането изчезна).

Автор:  jms [ 21 Яну 2014, 11:53 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Защо не подложиш нещо между платмасата и стъклото. Малко филц винаги ми е вършил работа със скърцанията. Ако излиза сложи двойно залепваща лепенка на филца.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Автор:  bodlio [ 21 Яну 2014, 12:38 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Оправих проблема, като огънах леко ламаринките с клещи. Най-после тишина :)

Автор:  bloodrain [ 29 Яну 2014, 15:08 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Имам следното питане за новата 6-ца, как да разбера дали системата за следене на налягането в гумите работи или е спряна. При натискане на копчето няма никаква индикация на таблото....

Автор:  bjrov [ 29 Яну 2014, 16:19 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

При мен на по-старата 6-ца светва индикация на таблото когато налягането в някоя гума падне под 1.8.

Автор:  cellebro [ 10 Апр 2014, 18:02 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

slowtraveler написа:
Оставял съм колата 2 седмици и като отидох да я видя - бе станала пряспа. Запали от раз при -16С както бе в лед, и нямах никакви проблеми или странични звуци нито в двигател, нито в трансмисия/съединител.
Второто ми оставяне на автомобила бе за 4 дни в един храсталак на Малко Търново - също никакъв проблем...



Колега излезна ли някакво решение на този проблем? Когато я купих незабелязах никакъв проблем с нея. След първите 1000 км започна да скърца като завивам, а вече 4000 км по-късно скърца постоянно, дупка, гърбица, неравен път.... много е дразнещо и дискомфортно.

Автор:  slowtraveler [ 10 Апр 2014, 19:00 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

За кой проблем колега?
Ако е за скърцането в района на задното стъкло - решен е отдавна - и тук сме го разисквали... Решава се лесно за 5 минути с изкривяване на едни пластинки...

Автор:  cellebro [ 11 Апр 2014, 10:11 ]
Заглавие:  Re: Повреди и решения на новата шестица

Объркал съм цитата, за което се извинявам, имах предвид за скърцащата седалка. Не успях да намеря във форума някой да е решил проблем или да е констатирал с точност какъв е...

Страница 6 от 8 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/