Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2014, 07:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 13 Мар 2013, 09:13
Мнения: 48
Местоположение: Бургас
Здравей колега, все още не сам отстранил проблема смених още няколко майстора и всички изтакват различни причини, последният ми каза че има лоша комуникация между блока на ABS и компютъра и това е причинита защото забива и грешка грешка C1119 Lead:actual engine torque, Open circuit на ABS даже бях пуснал такава тема грешка C1119 може да я погледнеш но и там нямаше много коментари, ако ти успееш да решиш проблема пеши. Успех.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2014, 17:37 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юни 2014, 21:21
Мнения: 5
Местоположение: Plovdiv
Здравейте колеги не знам дали тук е мястото да попитам но на моята Мазда 6 1.8 бензин ми светна лампата за ЕСП, закачихме я на компютър и излезе грешка C1956 Steering angle sensor. Нямам проблеми във карането на колата или в завой но тази лампа дразни и ме притеснява да не стане и някой друг проблем. Моля на някой ако му се е случвало подобно нещо да обясни как се е справил! Благодаря предварително на всеки отзовал се :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2014, 19:03 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
mitko8203 написа:
Здравей колега, все още не сам отстранил проблема смених още няколко майстора и всички изтакват различни причини, последният ми каза че има лоша комуникация между блока на ABS и компютъра и това е причинита защото забива и грешка грешка C1119 Lead:actual engine torque, Open circuit на ABS даже бях пуснал такава тема грешка C1119 може да я погледнеш но и там нямаше много коментари, ако ти успееш да решиш проблема пеши. Успех.

-Ако все още настойчиво продължава да си вижда сензора за позиция на разпределителният вал, то за това не е виновен сензора а синхронизацията на колянов разпределителен валове!..-тоест проблемът ти е механичен а не в електрониката или сензорите!
katerika написа:
Здравейте колеги не знам дали тук е мястото да попитам но на моята Мазда 6 1.8 бензин ми светна лампата за ЕСП, закачихме я на компютър и излезе грешка C1956 Steering angle sensor. Нямам проблеми във карането на колата или в завой но тази лампа дразни и ме притеснява да не стане и някой друг проблем. Моля на някой ако му се е случвало подобно нещо да обясни как се е справил! Благодаря предварително на всеки отзовал се :)

Steering angle sensor. или сензор за ъгълът на завиване, тоест този който информира ABS-ESP-ТCS-системите в какво положение са образно казано предните колела на автомобила, под какъв ъгъл и накъде са завъртяни. След някаква интервенция по предницата ли се получи този дефект, или така от самосебе си, да не би да са правили реглаж на преден мост??

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2014, 08:53 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юни 2014, 21:21
Мнения: 5
Местоположение: Plovdiv
Проблема се появи от само себе си, не е правено нищо по предницата нито съм правил реглаж и най странното е че от време на време лампата гасне от само себе си !


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2014, 17:02 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
katerika написа:
Проблема се появи от само себе си, не е правено нищо по предницата нито съм правил реглаж и най странното е че от време на време лампата гасне от само себе си !

-Може би ще иска една профилактична инициализация и калибриране на този датчик , също да се проверят свързващите конектори от датчика към ел.инсталацията за разхлабени връзки ,студени спойки в самият датчик,....... такива рутинни манипулации!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Последна промяна rockton на 23 Сеп 2014, 06:33, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2014, 18:21 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
То калибрирането на този датчик ставаше като завъртиш волана до двете му крайни положения (и се прави например след всяко изключване на акумулатора)...
За другите неща - да, прав си...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2014, 21:05 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Юни 2014, 21:21
Мнения: 5
Местоположение: Plovdiv
Много ви благодаря ще пробвам да махна акумулатора и ще пробвам това с волана, ако не ще търся някой читав майстор във Пловдив!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2014, 22:26 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Щом ти е изгаснал DSC/TC, то явно е 'калибриран' този сензор на волана, и предполагам, че само такова действие няма да ти реши проблема...
Навярно бих започнал от куплунзите, както е предложил rockton

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 17:12 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Авг 2013, 10:56
Мнения: 2
Местоположение: Бургас
Здравейте колеги, при мен проблема се оказа разтеглена ангренажна верига, и избягала центровка.
След реглаж на центровката, колата вече се форсира добре, и лампите не светят.
Но проблема с веригата остава (иска смяна). В дадени моменти се чува да претраква в капака.
За сега ще карам така докато събера парици за смяна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 18:28 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Как разтеглена.....то да не е лукум... #-o

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 21:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
Разтеглят се и още как. Следва загуба на синхрон между оборотите на колянов и разпределителен вал. Колата се опитва да го компенсира с изместване на предварението (аванса), но това е възможно в определени граници. После губи мощност осезаемо, свети чек-а, накрая гасне и отказва да запали, за да не удари клапани.

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 21:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Тук нещо не е много ясно...
Как става тази работа, като се разтегли веригата, "да изгуби синхрон м/у двата вала"?
Да прескочи зъбче-2-3 разбирам, но да започнат да се въртят с обороти в различно отношение от 1:2 не мога да си представя. Това да не плосък ремък...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 22:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
Не се случва по същия начин, като при плосък ремък, но принципът е подобен.
Какво преставлява разтягането на веригата? Всички или повечето звена стават по-дълги. Разстоянието от коляновия до разпределителния вал се променя от примерно 100 на 102.5 звена. Обтегачът компенсира, но до едно положение. В даден момент зъбците по вала се оказват в средата на верижните звена. За да опрат пак в края и да задвижат веригата - валът се отмества. Ето от къде се губи синхронът.

Също така, на коляновия и разпределителните валове има импулсни датчици, които отчитат когато валът направи оборот. Те са именно за това - да следят дали синхронът на въртене на валовете е в норма. Ако не е - отчита се грешка и светва чек-а. Ако разминаването стане още по-голямо - колата спира да пали, за да не удари клапани. Може и в движение да угасне.

Всичко това го проиграх с предната си кола.

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 22:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
ОК, разбрах - просто прескачат зъби.

Това не е загуба на синхрон на оборотите - дори след като зацепи неправилно, веригата предава синхронно оборотите към разпределителния вал. Т. е. на всеки 1000 оборота на кол. вал, разпределителният прави точно 500, независимо, че самите валове са зацепени грешно един спрямо друг.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2014, 22:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
Да, така е. Съотношението в оборотите на колянов и разпределителни се запазва, просто таймингът се отмества. То и няма как да тръгне да се мени отношението - ще се натроши всичко моментално :)

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2014, 08:23 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 13 Мар 2013, 09:13
Мнения: 48
Местоположение: Бургас
jivaka.bs написа:
Здравейте колеги, при мен проблема се оказа разтеглена ангренажна верига, и избягала центровка.
След реглаж на центровката, колата вече се форсира добре, и лампите не светят.
Но проблема с веригата остава (иска смяна). В дадени моменти се чува да претраква в капака.
За сега ще карам така докато събера парици за смяна.

Здравей колега, може ли да ми обясниш как регулира центровката, че положението се е оправило макар и моментно, моята верига никога не сам я чул да претраква.
Ще ти бъда изключително благодарян ако дадеш малко повече инфо за тази манипулация.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2015, 12:13 
Offline
любител
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 04 Апр 2009, 19:47
Мнения: 74
И аз съм със същия проблем с 2 светещи лампи и като подарам газ в началото двигателя заглъхва, лампата ESP пресветва и колата върви , но не с цялата си мощност 2,3 166к.с. GG !

_________________
Мazda 323 F 1,5 -88-1995 г.
Mazda 6 2,0-141- 2004 г.
Mazda 6 2,3 - 166 hp


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2017, 18:50 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Дек 2017, 17:30
Мнения: 7
Господа,преди около месец купих Mazda 6... таа днес ми светна (Check Engine и TCS Indicator).Преди малко погледнах документите на колата и видях че предишния собственик е сменял амортисьори и спирачки в началото на тази година а и явно не е направил качествен реглаж,понеже волана стои леко накриво.. таа дали е възможно това да е причината или вече мога да се разочаровам :| ако някой може да изкаже някакво мнение ,ще съм много благодарен!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017, 01:47 
Offline
маниак
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 22 Сеп 2012, 16:20
Мнения: 560
Местоположение: Разград
Това не е причината да ти светне Джекичана. Тези две лампички могат да светнат поради 1001 причини, трябва да направиш диагностика с ЕЛМ или друго устройство. На първо време откачи едната клема на акумулатора за 5 мин. и виж дали пак ще светне чека и кога.

_________________
Mazda 6 2.0i 147hp autom 2009


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017, 08:32 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Сменял е амортисьори и явно не е правил реглаж, за да стои волана накриво.
При реглаж добрият майстор първо ще нагласи волана правилно.
Не бих се учудил, ако грешките не се появят отново.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017, 20:50 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
yur4e написа:
Господа,преди около месец купих Mazda 6... таа днес ми светна (Check Engine и TCS Indicator).Преди малко погледнах документите на колата и видях че предишния собственик е сменял амортисьори и спирачки в началото на тази година а и явно не е направил качествен реглаж,понеже волана стои леко накриво.. таа дали е възможно това да е причината или вече мога да се разочаровам :| ако някой може да изкаже някакво мнение ,ще съм много благодарен!

Виж случайно дали не ти е затапен ЕГР ...... може да ти светнат 2 пъти за два дена и после 1 път за 2 години ;) /след като изчистиш грешката разбира се/

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 18:41 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Дек 2017, 17:30
Мнения: 7
Благодаря за мненията


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб