Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:17

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 165 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014, 16:27 
Online
фен
2007 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2013, 14:26
Мнения: 203
Местоположение: София
donevo написа:
bodlio написа:
Издълбах надолу с върха на едно шило, точно в средата, между двата полюса, докато се получи нещо такова

Да разбираме ли, че си прекъснал тази проводима част с издълбаване?


Да, точно такава ми беше и целта

ЕДИТ: Днес монтирах бутона и всичко заработи нормално :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Авг 2015, 07:49 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Авг 2015, 20:19
Мнения: 2
Местоположение: ШУМЕН
препоръчаите някои читав сервиз че и на мен системата ми за заключване се прецака


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2015, 04:40 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 26 Сеп 2012, 08:56
Мнения: 26
Местоположение: България Добрич Тервел
колеги аз имам само една карта и нищо друго ако стане нещо как ще отключа колата как ще запаля

_________________
Mazda 626 GE една от първите излязла от завода 91г.
Mazda 6 GY 2.0 diesel.89kw.6MT.Keyless Go.Bose Sound


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2015, 08:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
С ключа към картата. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2015, 12:34 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Сеп 2015, 00:40
Мнения: 2
Местоположение: София
Здравейте колеги!
Наскоро си купих маздата, описана в подписа ми и има неща за оправяне. Дадоха ми 2 ключа тип "кредитна карта", точно като тези на снимката от линка: http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1i5hfIXXX ... y-case.jpg
Обаче нещо не работи. Бутоните от картите светят при натискане, но колата не реагира. При запалване с аварийния ключ свети червено KEY на таблото. Тези карти не се програмират с онзи номер с вратата, контакта и т.н. а със специален програматор (аз не знам дали и проблемът е в самите карти де)
Четох из форума за 7 антени, за нови карти, за цени в СМ, които ме е срам да цитирам...
Та въпросът ми е дали някой има идея откъде да подхвана проблема? Нещо което сам да мога да тествам/диагностицирам и да локализирам проблема дали е в картите, антените, обучаване и т.н.?

_________________
Mazda 6, 2006, бензин, 2.3 163 коня, 4х4, автомат, комби, фейслифт


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2015, 09:54 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Окт 2014, 09:40
Мнения: 197
Местоположение: Русе
а има ли начин да се сложи такава система на кола, която я няма заводски. предлагаха ми варианти с някакви допълнителни платки и дистанционни за отдалечено палене и т.н. ама нещо не ми вдъхват доверие

_________________
Бившата - Mazda 6, 2002, 2.3 petrol
Сегашната - Opel Vectra '92. 1.4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2015, 19:27 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Яну 2013, 09:20
Мнения: 6
Местоположение: София
Здравейте колеги,имах следния проблем с картата на моя автомобил мазда 6,2006 дизел по кратко комби 2.0.
В наличност имам 2 бр. такива карти/с два бутона/и в един момент едната спря да работи.
Ходих по майстори,обаждах се и в стар моторс/740 лева за двете/,а бе дойде ми до гердана така да се каже.
Мой колеги ми препоръчаха майстор от Перник/казва се Павлик Г/.За два дни реши проблема.
Картата работи за сега без проблем.Ако няма проблем мога да му изпиша и номера.
На колега бях обещал да пиша на лични,но да ме извинява,просто съм изтрил кореспонденцията ни.
Надявам се,че съм в помощ колеги.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2015, 22:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте колеги,

От скоро и аз се присъединих към клуба на притежателите на Мазда автомобили с покупката на автомобила от подписа ми. Към колата има 2 карти за безключово запалване (с по два бутона на всяка карта). Като я купувах не работеха, тъй като им бяха изхабени батериите. Смених батериите на двете карти и сега при натискане на бутоните за отключване и заключване светва червеното светодиодче на картите. Проблема е, че не се случва нищо, колата нито се отключва нито се заключва с тези карти. Изчетох каквото намерих във форума и в сервизните ръководства и започнах с експериментите. Поведението и на двете карти е еднакво, така че ще опиша работата само на едната.
Обикалям около колата и натискам бутона за отключване на картата - не се случва нищо.
Натискам бутончето на шофьорската врата за безключово отключване на колата - не се случва нищо.
Натискам бутончето на пазажерската врата за безключово отключване на колата - червеното светодиодче на картата премигва, но колата пак не се отключва.
Натискам бутончето на багажника за безключово отключване на колата - червеното светодиодче на картата премигва, но колата пак не се отключва.
Отключвам колата с ключа, комплект с картата и влизам в колата без карта и ключ. Опитвам се да дам на контакт, но имобилайзера не позволява да завъртя контактния ключ.
Влизам в колата само с ключа, поставям го в контактния ключ и давам на контакт - няма проблеми с това.
Влизам в колата само с картата, без ключа и завъртам контактния ключ - имобилайзера ме пуска.
От направените експерименти стигам до извода, че колата разпознава картата, щом мога да запаля безключово, но не мога да отключвам/заключвам с картата.
Без значение как съм запалил колата - с ключа или безключово, свети непрекъснато индикатора KEY.

В сервизното ръководство намерих следните схеми на отключването и запалването:

Изображение

Изображение

Следейки тези схеми и направените експерименти стигам до следните изводи:
1.Бутона или антената на шофьорската врата не работят, но това пречи ли на отключването от бутоните на картата?
2.Бутоните и антените на пасажерската врата и багажника работят, щом при натискането им премигва диодчето на картата.
3.Keyless receiver, Keyless control module и самата карта работят, щом като съм с картата в колата мога да запаля безключово.
4.Някъде във форума прочетох, че ако една от седемте антени не работи, не работи цялата система, това означава ли, че щом мога да запаля безключово всичките ми антени са работещи.
5.При отключване на колата с ключа се отключват всички врати и багажника, което означава, че централното заключване и BCM модула работят.

От направените експерименти стигам до извода, че единствено връзката между Keyless control module и BCM се губи. Поправете ме ако греша.
Като че ли всички модули работят, освен бутона или антената на шофьорската врата. Това обаче би ли попречило на работата на бутоните за отключване/заключване на картата.
За сега се опитвам да подкарам поне отключването на колата с бутоните на картата, тъй като безключовото стартиране на автомобила си работи, а за безключовото отключване ще се боря след това.
Ако се сещате за още нещо, което изпускам, моля помагайте.
Също така ще ми е от полза ако ме насочите къде да отида за евентуална диагностика, ако може с нея да се локализира точно проблема или пък просто при добър техник, с когото може да решим проблема заедно. Ако ли не, мисля сам да започвам да разглобявам и да проверявам, но колата я имам от седмица и не съм наясно кое как се сваля, как се стига до отделните модули и ще е по-лесно ако се заеме някой, който има опит с Мазда.
Извинявам се за дългия разказ.
Благодаря предварително.


Прикачени файлове:
Start.jpg
Start.jpg [ 210.62 KiB | Прегледано 12715 пъти ]
Unlock.jpg
Unlock.jpg [ 205.44 KiB | Прегледано 12715 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Последна промяна DAJelev на 18 Ное 2015, 09:07, променена общо 1 път
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 07:49 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Здравей,
Пожелавам много безаварийни километри с новата придобивка :)
Това, което аз си мисля за Keyless control module е, че той е "подчинен" на ВСМ, тоест всм ползва информация от Keyless control module за да отключи колата. А според мен бутоните на картата си комуникират директно с ВСМ.
Предлагам да опиташ да обучиш картите към колата, такакакто се обучават овикновенните ключове.
Друрото, с което можеш да провериш Keyless control module е при затворени врати, ти си отвън с картите, да откачиш акумулатора за малко, за да се изтрие грешката на Keyless control module - червеното KEY, без да отваряш вратите да натискаш бутоните по дръжките и багажника да провериш как реагира колата.
Аз съм с проблем в антената на багажника и при този експеримент се отключва и заключва от бутоните на вратите. В момента, в който отваря вратата и светва червения KEY.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 08:32 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Честита да е колега и много да те радва и слуша.
Само да добавя към горенаписаното от колегата - преди да разкачаш каквото и да е вържи една диагностика и виж какви грешки има.
Неработеща антена не оказва влияние на отключване/заключване с бутоните от картата (поне при мен беше така)
Бутона на вратите е само за заключване. Четох някъде из нета (уви не мога да намеря линка), че оклчюването става като прекараш ръката от вътрешната страна на дръжката. Ако е така не работ при мен до момента, но колата се заключва пт бутона на шофьорска/пасажерска врата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 08:49 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
@moonlightrider: Бутоните на вратите служат за заключване и отключване. Дръжката е най-стандартна, с единствената разлика, че има микроключе при безключовото. Т. е. безконтактно не можете да си отключите - натискате си бутона.

Към питащия, първо предположение: дали случайно сте оставили едната карта в колата при опитите си да управлявате вратите с другата? ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 09:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
@gadnyara: Ясно, мерси колега. Не работи при мен отключването, но заключва.
Ако някой ден ден ми дойде музата ще търся проблема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 14:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте колеги. Благодаря за бързите отговори.

nikivelikov написа:
Здравей,
Пожелавам много безаварийни километри с новата придобивка :)
Това, което аз си мисля за Keyless control module е, че той е "подчинен" на ВСМ, тоест всм ползва информация от Keyless control module за да отключи колата. А според мен бутоните на картата си комуникират директно с ВСМ.
Предлагам да опиташ да обучиш картите към колата, такакакто се обучават овикновенните ключове.
Друрото, с което можеш да провериш Keyless control module е при затворени врати, ти си отвън с картите, да откачиш акумулатора за малко, за да се изтрие грешката на Keyless control module - червеното KEY, без да отваряш вратите да натискаш бутоните по дръжките и багажника да провериш как реагира колата.
Аз съм с проблем в антената на багажника и при този експеримент се отключва и заключва от бутоните на вратите. В момента, в който отваря вратата и светва червения KEY.

Колега, аз също стигнах до извода, че Keyless control module е подчинен на BCM, но и отключването с бутоните не минава ли през него и през Keyless receiver, или в BCM си има друга антена, която да приеме сигнала от бутоните.
Опитах с обучението на картите, но нищо не се получава.
Ще пробвам това с откачането на акумулатора и ще пиша какво е станало.

moonlightrider написа:
Честита да е колега и много да те радва и слуша.
Само да добавя към горенаписаното от колегата - преди да разкачаш каквото и да е вържи една диагностика и виж какви грешки има.
Неработеща антена не оказва влияние на отключване/заключване с бутоните от картата (поне при мен беше така)
Бутона на вратите е само за заключване. Четох някъде из нета (уви не мога да намеря линка), че оклчюването става като прекараш ръката от вътрешната страна на дръжката. Ако е така не работ при мен до момента, но колата се заключва пт бутона на шофьорска/пасажерска врата.

Колега, може ли да ме насочиш къде да отида за диагностика.

gadnyara написа:
@moonlightrider: Бутоните на вратите служат за заключване и отключване. Дръжката е най-стандартна, с единствената разлика, че има микроключе при безключовото. Т. е. безконтактно не можете да си отключите - натискате си бутона.

Към питащия, първо предположение: дали случайно сте оставили едната карта в колата при опитите си да управлявате вратите с другата? ;)

Не колега, другата карта беше извън колата на 2-3 метра от нея.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2015, 15:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Би трябвало във всеки сервиз да могат да я закачат и да се изчетат грешките. Аз ходя в два, че са ми най-близки - единия е Дунев, другия е при Пепи срещу кауфланда на слатина


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2015, 21:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте колеги.
Днес си монтирах модулче за дневни светлини от тези на Неомонтана и бях разкачил акумулатора докато свързвах модула. След като закачих акумулатора, при затворени врати на колата пробвах пак бутоните на картата и на вратите, но колата отново не реагираше. Влезнах в колата и натиснах контактния ключ навътре и светна KEY. Запалих колата, загасих е и излязох от колата за да пробвам да заключа с картата. Пак не се получи нито с картата, нито с бутона на дръжката на вратата. Влезнах отново в колата и натиснах контактния ключ навътре и вече светеше KEY. При първа възможност ще отида на диагностика и след това ще продължа с експериментите.

Относно това дали при натискане на бутоните на картата, тя директно си комуникира с BCM, тук е обяснено, че пътя на комуникацията е същия като при натискане на бутоните на вратите.


Прикачени файлове:
Transmitter.jpg
Transmitter.jpg [ 188.73 KiB | Прегледано 12719 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2016, 21:19 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2016, 20:58
Мнения: 8
Местоположение: София
Здравейте колеги. От 1 месец съм собственик на страхотна кола (мое лично мнение) Мазда 6, 2006г. 2.0 Дизел, Комби.
Колата измина вече около 1200км градско в София. За сега всичко е наред.

НО днес един олигофрен в автомивка+сервиз ми загуби картата + ключ. (До колкото разбирам колата е с Keyless, т.е. с карта и безключово палене - не изисква вкарване на ключ, директно си въртя бутона на стартера и паля)

Проблема е че сега разполагам само с една карта и ключ. Бих желал отново да имам 2бр. На всичкото отгоре малко ме притеснява че картата "уж" е загубена. Колата все пак е застрахована и това че може да я откраднат може би не ме притеснява толкова много. Все пак колата не е кой знае колко скъпа (7000лв) пък и е вече на 10г.

Прочетох в по горните мнения че в Стар мотор може би ще ми излезне между 500-900лв което е ужасно.
Шефа на сервиза и автомивката обеща да поеме разходи по изваждане на дубликат (естествено не вярвам защото сумата ми се струва ужасно много) Но ако поне половината даде пак ще е добре.
И все пак ми се иска да се размина с минимални разноски.

Моля да дадете съветеи как да извадя дубликат на втора карта и ключ?
Да ходя директно и само в Стар Моторс или някъде другаде?
Благодаря Ви предварително

edit: след като порових из интернет възникнаха още въпроси. Сам ли да си търся карта от някъде и да се мъча да я програмирам? Например от ибей http://www.ebay.com/itm/Keyless-Entry-Smart-Card-Remote-Key-Fob-2-Button-315MHz-4D63-Chip-for-Mazda-6-/331531289730?hash=item4d30ce0482:g:OsUAAOSwl8NVX-O2&vxp=mtr или пък от България http://locksmithbg.com/product/2179/originalna-smart-karta-za-mazda.html. Забелязвам че едните имат една честота други друга. Аз мога ли да разберя моята на каква е?
Най любопитно ми е за този модел http://locksmithbg.com/product/1085/originalen-keyless-go-klyuch-za-mazda.html изглежда супер евтин на фона на всичко друго. Дали мога да го програмирам и използвам?
Струва ми се че доста се притесних и залях форума с много думи още на първата си регистрация. Благодаря за отделеното време :oops:

edit: Докато се чудя какво да правя възникна още еидн въпрос. Самия ключ има ли чип в него? Пробвах следното: Оставих картата на по-вече от 20м и разполагах само с ключа. Отворих колата и като го вкарах в стартера колата запали. Дали обаче защото в самия малък ключ има чип или просто защото ключа пасва на ключалката, колата пали?

edit: Оправих се. Днес ходих до Стар Моторс разбрахме се. За съжаление 700лв заминават на вятъра.

_________________
Мазда 6, 2006, 2.0D 105 киловата


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2016, 17:11 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Мар 2016, 10:30
Мнения: 3
Местоположение: България
Здравейте,

Харесал съм една Мазда която е с безключово запалване, имам една карта като горе споменатите в темата, и едно ключе към нея.
Това безключово запалване не ми е мерак. Знаете ли дали мога да си направя стандартен ключ с бутончета за отключване/заключване на централното от този който имам ? И дали ще струва колкото нормалните такива по 50-60 лв. ?

_________________
Mazda 6, 2.3, 2007


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2016, 22:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте,

Наканих се най-накрая да направя диагностика на колата и да реша проблема с невъзможността за отключване и заключване на колата с бутоните на картите и на диагностиката излезе следното:
Code: U0140 - Lost Communication With The GEM/PJB
Module: Remote Keyless Entry

GEM - Generic Electronic Module
PJB - Passenger Junction Box

Изчетох всички Training Manuals и електрически схеми, които намерих за колата, играх си цял ден да разкачам куплунзи и да меря каквото мога с мултицета, да трия грешката с FORScan и да следя кога я набива пак и стигнах до следния извод: Липсва връзката оградена в червено.
От тук на сетне трябва да се провери дали сигнала изобщо излиза от Keyless control module (28), дали връзката я има и дали сигнала влиза в BCM (29).
По схемите намерих куплунзите, на които е закачено кабелчето, както и цвета му, но не знам как да го замеря. Дали е някакъв 12V импулс дали е множество импулси, които BCM разчита и дали може да се изимитира сигнала за проба.
Чудя се дали да ходя до СМ или ако може да ми препоръчате добър електрончик, с нужната техника и знания, който да провери нещата. С нужната техника ако може да се засече, че сигнала излиза от Keyless control module и се появява на куплунга на BCM, то значи че в BCM е проблема. Ако сигнала изобщо не излиза от Keyless control module, то значи че в него е проблема и вече, ще знам какво да търся да купувам.


Прикачени файлове:
Advanced Keyless System Wiring Diagram.jpg
Advanced Keyless System Wiring Diagram.jpg [ 132.5 KiB | Прегледано 12395 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 09:23 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Я сподели кое е кабелчето на куплунга и кой цвят

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 11:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Кабелчето е зелено/червено. Откъм Keyless control module е на краче 2R, а от към BCM е на краче 7I.


Прикачени файлове:
1 1.jpg
1 1.jpg [ 182.33 KiB | Прегледано 12370 пъти ]
2 1.jpg
2 1.jpg [ 216.76 KiB | Прегледано 12370 пъти ]
1 2.jpg
1 2.jpg [ 276.52 KiB | Прегледано 12370 пъти ]
2 2.jpg
2 2.jpg [ 212.71 KiB | Прегледано 12370 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 13:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Странно, но на мен ми изглежда да са 12V.
Мерих с уреда - при заключването и при октлючване все са си 12V
Дори като запаля се повишава на 13,7V

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 16:38 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Ами има логика да е така. Между Keyless control module и BCM има още една връзка. Тя е обратна връзка от ключалката на шофьорската врата и дава информация дали колата е заключена или отключена. Може би логиката е такава: При натискане на бутон за отключване, ако колата е заключена, Keyless control module разбира, че колата е заключена и подава 12V към ВСМ, той пък от своя страна знае, че колата е заключена и тези 12V ги разчита като команда за отключване и отключва колата. При натискане на бутон за отключване, ако колата е вече отключена Keyless control module разбира, че колата е отключена и би трябвало да не подава изобщо сигнал 12V към ВСМ. При заключването би трябвало да е същото.
Така ли е при вас, ако е така и логиката ми е правилна да се опитвам и аз да го меря с мултицета щом е 12V. Някакви краткотрайни импулси би трябвало да са.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 18:39 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Тъй като не разполагам с модерни измервателни уреди, мога да измервам само напрежение и честота.
Напрежението го засича 12V, такова си е по всяко време - заключване, отключване, заключено, отключено.
А честота - 0 Hz. Но не съм сигурен, че уреда ми може да измерва честота на правоъгълни импулси, особено когато са само положителни.
Направих експеримент и със светодиод - не свети така ярко като на 12V от запалката, което ме навежда на мисълта, че може да са импулси.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2016, 22:51 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Съжалявам ммма...лко е длъжко, но ще се оправиш :)
23-та стъпка ти показва как да провериш това което подозираш.
Смело напред!


NO.1 DOOR CANNOT BE LOCKED/UNLOCKED BY TRANSMITTER (CARD KEY) [ADVANCED KEYLESS SYSTEM]



1

Door cannot be locked/unlocked by transmitter (card key)

POSSIBLE CAUSE

Malfunction in transmitter (card key) battery or transmitter (card key)

Malfunction in keyless control module

Malfunction in keyless receiver

Malfunction in BCM

Wrong usage

The after-market electrical parts are interfering with the keyless entry system




Diagnostic procedure

STEP

INSPECTION

ACTION

1

Attempt to lock/unlock the door with the transmitter (card key).

Does the operation indicator light (LED) illuminate?

Yes

Go to the next step.

No

Go to Step 7.

2

Did the customer activate the transmitter (card key) within operative area (Within 2.5 m {8.2 ft} from area around vehicle)?

Yes

Go to the next step.



No

The system is normal. Explain to the customer that the system does not work without the system operative area.

3

Did the customer use the keyless entry system in particular area, such as being near TV towers, power plants, power lines, or factories?

Yes

The system is normal.

Area of operation is subject.

Explain effect of outside interference on the transmitter (card key) to the customer.

No

Go to the next step.

4

Did the customer activate the keyless entry system with the key inserted into the steering lock?

Yes

The system is normal. Explain to the customer that the system does not work with the key inserted into the steering lock.

No

Go to the next step.

5

Are any of the following after-market electrical parts on the vehicle?

Cellular phone

Radio-wave equipment

Remote engine starter

TV

Other

Yes

Go to the next step.

No

Go to Step 7.

6

Disconnect the after-market electrical parts connectors and attempt to lock/unlock the doors with the transmitter (card key).

Does the keyless entry system work?

Yes

The system is normal. The after-market electrical parts are interfering with the keyless entry system.

No

Go to the next step.

7

Is there repair record of the customer's keyless entry system?

Yes

Go to the next step.

No

Go to Step 10.

8

Does the malfunction occur after the repair?

Yes

Go to the next step.

No

Go to Step 10.

9

Is the malfunction corrected when the ID numbers for all the customer's transmitters (card key) are updated?

(See CARD KEY ID CODE REGISTRATION[ADVANCED KEYLESS SYSTEM].)

Yes

System is normal. (Explain to the customer that the malfunction occurred because all the transmitter (card key) ID numbers were not updated even though the body control module or a transmitter (card key) was replaced in the previous servicing.)

No

Go to the next step.

10

Visually inspect the transmitter (card key) battery for the following:

(See CARD KEY BATTERY REPLACEMENT[ADVANCED KEYLESS SYSTEM].)

Battery insertion direction (correct polarity)

Battery type (CR2025)

Corrosion, soiling, deformation of battery terminals (plus/minus terminals)

Contact malfunction between the battery terminal and battery when battery is inserted

Is there any malfunction?

Yes

Battery insertion direction, battery type problem:
Properly install the battery or replace the battery with a specified one (CR2025), then go to the next step.

Malfunction with the battery terminals:
Clean corrosion and soiling or repair the terminal, then go to the next step.

No

Go to the Step 12.

11

Does the keyless entry system operate properly?

Yes

Troubleshooting completed.

No

Go to the next step.

12

NOTE:

Use a new monitor battery (normal battery) or one from another vehicle which operates normally.

Replace the battery in all the transmitters (card key) with a monitor-use battery (normal battery).

(See CARD KEY BATTERY REPLACEMENT[ADVANCED KEYLESS SYSTEM].)

For each transmitter (card key), verify that the transmitter (card key) operation indicator light (LED) illuminates when a button is operated.

Does operation indicator light (LED) for each transmitter (card key) operate?

Yes

Go to the next step.

No

If the operation indicator light (LED) does not illuminate, replace the transmitter (card key), then go to the Step 26.

13

NOTE:

Inspect for all transmitters (card key).

Inspect while the batteries for all of the transmitters (card key) are replaced with monitor-use batteries (normal battery).

Verify the operation of keyless entry system using all of the transmitters (card key).

Does the keyless entry system operate properly?

Yes

Replace the transmitter (card key) battery, and then go to Step 26.

(See CARD KEY BATTERY REPLACEMENT[ADVANCED KEYLESS SYSTEM].)

No

Go to the next step.

14

Inspect for the keyless receiver installation.

Is the bracket securely installed on the keyless receiver?

Yes

Go to the next step.

No

Install the bracket securely, and then go to the next step.

15

Inspect the ground wire on the keyless receiver bracket.

Is the ground wire tighten on the bracket?

Yes

Go to the next step.

No

Tighten the ground wire, then go to the next step.

16

Turn the ignition switch to the LOCK position.

Measure the voltage at keyless receiver terminal A?

Is the voltage B+?

Yes

Go to the next step.

No

Inspect ROOM 15 A fuse.

Inspect and repair the wiring harness between the fuse block and the keyless receiver as necessary.

17

Measure the voltage at keyless receiver terminal E?

Is the voltage 0 V?

Yes

Go to the next step.

No

Inspect and repair the wiring harness between the ground wire and the keyless receiver as necessary.

Re-tighten the ground wire as necessary.

18

Disconnect the keyless receiver connector (6-pin) and keyless control module connector (75-pin).

Is there continuity between the following terminals?

Keyless receiver connector terminal C—keyless control module connector terminal 2U

Yes

Go to the next step.

No

Inspect and repair the wiring harness between the keyless control module and the keyless receiver, then go to the next step.

19

Measure the signal wave pattern of keyless control module terminal 2U using an oscilloscope while the transmitter (card key) is operated with the auxiliary key removed from the ignition key cylinder.

Does the wave pattern change when the transmitter (card key) is operated?

NOTE:

Perform the oscilloscope setting using 0.5 V/DIV (Y), 100 ms/DIV (X), DC range.

Yes

Go to the next step.

No

Replace the keyless receiver, and then go to Step 26.

20

Measure the voltage at the keyless control module terminals 2B, 2D and 2I.

Terminal 2B: IG1 voltage

Terminal 2D: B+

Terminal 2B: ACC voltage

Is the voltage as above?

Yes

Go to the next step.

No

Inspect for fuse.

Inspect and repair the wiring harness between the keyless control module and the fuse block as necessary.

21

Measure the voltage at keyless control module terminal 2C?

Is the voltage 0 V?

Yes

Go to the next step.

No

Inspect and repair the wiring harness between the ground wire and the keyless control module as necessary.

Re-tighten the ground wire as necessary.

22

Measure the voltage at the keyless control module terminals 2O.

Insert the key into the steering lock: B+

Remove the key from steering lock: 1.0 V or less

Is the voltage as above?

Yes

Go to the next step.

No

Inspect for key reminder switch.

Inspect and repair the wiring harness between the steering lock unit (key reminder switch) and the keyless control module.

23

Measure the signal wave pattern of keyless control module terminal 2R using an oscilloscope while the transmitter (card key) is operated with the auxiliary key removed from the ignition key cylinder.

Does the wave pattern change when the transmitter (card key) is operated?

NOTE:

Perform the oscilloscope setting using 0.5 V/DIV (Y), 100 ms/DIV (X), DC range.

Yes

Replace the keyless control module.

No

Replace the keyless receiver, and then go to next step.

24

Monitor the following PIDs for the BCM using the M-MDS:

DRSW_D (driver-side door switch)

DRSW_P (passenger-side door switch)

DRSW_REAR (rear door switch)

TR/LG_SW (Trunk switch)

Does each monitor value agree with the door open/close condition?

Yes

Inspect for open or short circuit in wiring harness between keyless control module terminal 2R terminal and BCM terminal 7I.

If the wiring harness is not normal, repair or replace malfunctioning part.

If the wiring harness is normal, go to the next step.

No

Inspect door switch for suspect door.

Inspect for open or short circuit in wiring harness between suspect door switch and BCM.

25

Measure the voltage at the BCM terminals 6A, 6B and 6G while operating the transmitter (card key).

Terminal 6B: 1.0 V or less → B+ → 1.0 V or less (Normal lock)

Terminal 6A: 1.0 V or less → B+ → 1.0 V or less (Normal unlock)

Terminal 6G: 1.0 V or less → B+ → 1.0 V or less (2 stage unlock)

Is the voltage as above?

Yes

Inspect the following and repair or replace the malfunctioning location.

Wiring harness between BCM and door lock actuator (open circuit)

Door lock actuator (Short circuit in internal circuit)

After inspection and repair, go to the next step.

No

Inspect the following and repair or replace the malfunctioning location.

Wiring harness between BCM and door lock actuator (short circuit)

If there is no malfunction with the door lock actuator harness (no short circuit in internal circuit) and the door lock actuator, replace the BCM.

(See BODY CONTROL MODULE (BCM) REMOVAL/INSTALLATION.)

Then go to the next step.

26

Does the keyless entry system operate properly?

Yes

Troubleshooting completed. Explain repairs to the customers

No

Re-inspect the malfunction symptoms, then repeat form Step 1 if malfunction recurs.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2016, 20:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Благодаря много за упътванията. Точно такова ръководство ми трябваше, но явно ще ми трябва и осцилоскоп, който нямам.
Може ли да дадеш и линк, от където е копиран текста, ако има упътвания и при други проблеми ще е полезно.
Аз потърсих но намерих само това за Мазда 3 https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0903d1801200.html.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2016, 06:25 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2016, 06:11
Мнения: 35
Местоположение: Сливен
Здравейте колеги. Наскоро си закупих Мазда 6 която ми продадоха с две неработещи карти. Казаха че вероятно са им паднали батериите и това е причината. Както и да е прибрах се ходих при човек който разбира и ми каза че картите са изтрити от паметта на компютъра и няма как той да ги въведе. Каза ми отивай в сервиз на мазда. Така и направих. От там ми обясниха, че изтриването на картите се дължи на недомислието на вносителите на коли които трият картите паралелно с цялата сервизна история на колата заедно с изминатите километри. Заявиха ми че няма проблем да се възстановят картите като за целта се изискват секретни кодове които ги дава САМО И ЕДИНСТВЕНО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВОТО НА МАЗДА В АВСТРИЯ. Обясниха ми че цената ще е не повече от 100 лева. В последствие се оказа, че картите които са ми дали изобщо не са били от моята кола и работата се усложни. После се оказа че джигитите са отрязали и централната антена която съхранява секретните кодове и се намира някъде под жабката.
Сега чакам да видим какво ще стане и ще пиша пак.
Но да знаете смарт карта сам не можеш да си обучиш всичко е в сервиз на Мазда. И ако искате да знаете кой е най добрия това е сервиза на Мазда в гр. Ямбол управляван от инж. Молена Динева. Тази жена ми разби представите за познания по отношение на маздите. Знае всяко тяхно болче и гайка, много е компетентна и отзивчива.

_________________
Mazda 6, 2,3 AWD 2006 facelift - мноооо нерви и пари ама ме кефи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2016, 15:07 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравей колега. Кофти са разбърникали работата тия джамбази. Дано успеят да ти я оправят в Мазда. Тоя блок, в който се пазят кодовете е над жабката, но е много нагоре и аз не успях дори да извадя куплунга с кабелите, които влизат в него, а ако трябва да се сменя целия блок не знам как ще е. Да не се наложи да се сваля цялото табло. Дано да има по-лесен начин, който в сервиза да знаят. Иначе обучение на карта можеш и сам да си направиш, но ако имаш поне 2 обучени :), та не знам дали някой ще стигне до тази ситуация да има две и да иска да си обучава още :). Иначе това е процедурата:
Programming New Card Keys
NOTE: Do not program card keys while WDS or any other computer devices are in the vehicle. Make sure all card keys are operational and have good batteries.
NOTE: Auxiliary keys have to be programmed separately as ignition keys.

With Two or More Card Keys
• If two or more registered card keys are available, additional keys can be programmed without the use of WDS. A maximum of six card keys can be programmed.
1. Bring the two registered card keys (key 1 and key 2), and the card keys to be programmed into the vehicle and close all doors.
2. Insert auxiliary key in ignition lock.
NOTE: The procedure below must be completed up to step six within 30 seconds of inserting the auxiliary key in the ignition lock.
3. Turn the ignition ON.
4. Push the UNLOCK button on card key 1 once.
5. Push the UNLOCK button on card key 2 once.
6. Turn ignition switch to ACC then back to ON three times.
7. Open and close the driver’s door three times. The door lock actuators will lock once, then unlock to confirm that key programming mode is active.
8. Push the UNLOCK button on the card key to be programmed twice. The door lock actuators will lock once, then unlock to confirm that programming was successful.
9. To program additional card keys, remove the auxiliary key from the ignition lock and repeat the above process again from the start.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2016, 11:08 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Май 2013, 23:20
Мнения: 56
Местоположение: Пловдив
@nikisotirov честита и безаварийно :) Моята също дойде с две карти, които не работеха, но успях да се оправя благодарение на Мазда Пловдив и един колега във форумът, който ми продаде втора карта :) Като цяло безключовото е голямо удобство, но е и голям зор да стане ако нещо е прецакано. Дано да се оправиш без да даваш твърде много пари. Пиши като имаш яснота какво става, че останалите да знаем :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 05:23 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2016, 06:11
Мнения: 35
Местоположение: Сливен
Момчета пак греда. Първоначалните ми впечатления от сервиза на Мазда в Ямбол се разрушиха. Въпросната инж. Милена Донева ми държа колата 9 дни в специализирания сервиз първоначално ми каза, че са били изтрити всички карти и цялата сервизна история на колата. Изтрит били софтуера, както и софтуерните пътеки. Викам ми инсталирайте ги - отговора беше не е така лесно. След една седмица седене в сервиза Донева спря да си вдига телефона от което аз направо полудях. Позвъних от друг номер и веднага го вдигна. Попитах какво се случва и ми каза че работи по колата но работата не ставала така лесно. Казах и че щом за 9 дена не са могли да успеят да се справят няма да мога и за 90. Отидох взех си колата и сега я пратих на едни пичове които уж разбирали от такива неща. От Мазда Ямбол ми казаха че им дължа 68 лева и на въпрос от моя страна за какво ми отговориха, че е за диагностика и да установят какъв е проблема. Това ме накара още повече да побеснея защото аз като им я оставих знаех какъв е проблема. Сега колата е командирована в Бургас и сагата продължава с безключовото палене. Като има някакво развитие ще пиша пак.

_________________
Mazda 6, 2,3 AWD 2006 facelift - мноооо нерви и пари ама ме кефи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 13:59 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Не искам да те отчайвам, но в Мазда Бургас не можаха да ми кажат защо не роботи безключовата система. Също ми поискаха около 50лв за диагностика, но аз отказах да платя. След минута спор си тръгнах разочарован от отношението, но не съм и плащал за услуга, от която няма никакъв резултат.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 165 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб