Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 21 Фев 2018, 16:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 224 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2013, 00:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 407
Местоположение: Айтос
Здравейте,
Тъй като често се появяват теми за проблеми с DPF филтъра, ще споделя това, което съм изровил и научил от нета /а и от опит/ без да твърдя, че е 100% вярно.
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но не открих такава.

Първият режим, който пожелавам на всеки е натрупване на сажди от 0 до 60%. В този режим нищо необичайно не се случва, не се включва автоматичната регенерация.

Вторият режим - натрупани сажди 60-80%. Тук вече се разрешава автоматичната регенерация. При нормална експлоатация на автомобила и ако нищо не свети и не мига, с помощта на автоматичната регенерация нивото на сажди се поддържа 60-80%. Веднъж стартирала, регенерацията продължава докато натрупаните сажди спаднат до 60%, не изгасим двигателя или не включим на първа /това по мое наблюдение/.
Според мен с правилното гориво и масло, това състояние може да се поддържа и за автомобили над 200к км.

Трети режим - сажди 80-100%. Автоматичната регенерация все още е разрешена, лампата DPF свети постоянно. В това състояние производителя препоръчва управление на автомобила с обороти на двигателя над 2000об/мин и скорост над 40км/ч за време от около 15 мин. Това време е достатъчно автоматичната регенерация да завърши пълен цикъл и би трябвало натрупването на саждите да спадне под 60%. Често съм срещал из нета коментари от колеги, че с "яка газ" се опитват "да продухат" филтъра. За мен това е грешка. Повече газ - повече сажди. Мисля си, че една спокойна разходка /най-добре по магистрала за избягване на трафика/ със 130км/ч, 2100об/мин е много по-добър вариант. Следил съм температурата на DPF-а в такъв режим по време на регенерация - поддържа си 650 градуса без проблем, тоест регенерира се съвсем успешно.

Четвърти режим - сажди 100-125%. Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка P2458. Нещо много важно в този режим - автоматичната регенерация се забранява от компа. Тоест няма смисъл да юркаме колата над 2000об/мин. Производителя препоръчва да отиваме директно в сервиза. Там ще бъде направена ръчна регенерация с нормална продължителност, което би трябвало да оправи нещата. Лично аз съм правил такава регенерация в домашни условия с познатите ни трикове ЛИНК - колата работи на място с около 2000об/мин, а около нея е голяма жега от температурата на филтъра /отново около 650 градуса/ и това продължи около 15 мин. Не се препоръчва да правим регенерация когато ни хрумне, само ако се налага.

Пети режим - сажди 125- 140% същото като при четвъртия режим - Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка P2458, но в сервиза би трябвало да изпълнят ръчната регенерация в продължителен режим.

Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.

Седми режим - над 200% същите сигнали и грешки като при шести режим, но тоя път в сервиза за смяна на филтъра.

Режим, който не е свързан с проблем на DPF-a - лампа DPF мига, записва се грешка различна от P2458 или P242F, не съм сигурен, но май беше P2459- не е нулиран брояча за изминатите километри след смяна на маслото.

Регенерацията е режим при който:
1. Се затваря EGR клапана. По този начин постъпва повече кислород в цилиндъра и така се повишава температурата на горене;
2. Частично се затваря ISV клапана за да се повиши температурата на постъпващия въздух в цилиндрите;
3. Извършва се едно допълнително предварително впръскване в цилиндрите, за да се повиши температурата на горене чрез изгаряне на допълнителното гориво;
4. Извършват се две допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт на буталото, така постъпва гориво във филтъра, което изгаря там и повишава температурата допълнително. Точно поради това се просмуква и нафта в маслото, което води до повишаване на нивото му.

Надявам се с тази информация да съм бил полезен.

_________________
Изображение


Последна промяна nikivelikov на 07 Авг 2016, 21:11, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2013, 16:16 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 18 Сеп 2011, 07:20
Мнения: 526
Местоположение: София
skype: d0pest
Изключително полезна информация, благодаря! Може би модераторите трябва да я сложат тази тема като важна.

Аз до трети режим не съм стигал, а колата ми е на 220000+, карам я от 2,5 години (40000км), т.е. абсолютно нормално се регенерира филтъра. Реално всеки път, когато се качите на магистрала, се извършва регенерацията от трети режим, тъй като при 130-140км/ч на шеста скорост, двигателя работи на около 2100-2300 оборота. Колата се кара 90% градско, което за съжаление води до по-честа смяна на масло, обикновено сменям на около 8000-10000км, а не на 15000, както се препоръчва от производителя (следи се щеката за маслото). Само с OMV MaxxMotion или Lukoil Ecto карам, масло Mazda Original Oil DPF 5W-30 и без добавки за гориво. Или съм случил на кола, или съм уцелил така наречените 'best practices' и препоръчвам на всички, които карат коли с този двигател (Mazda 6 I gen facelift, II gen pre-facelift, Mazda 5) да не правят компромиси с качеството на горивата и маслата ;)

_________________
Mazda 6 Touring (GY), 2.0 MZR-CD (RF7J), 143PS - EX
BMW E61 LCI 525d, 3.0d (306D3), 197PS


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2014, 21:29 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 346
Местоположение: Sofia
в допълнение към супер полезната информация предоставена ни от колегата nikivelikov, предоставям същата, но в табличен вид за по-добра нагледност:

Прикачени файлове:
Коментар на файл: The different conditions of the soot accumulation in the DPF are described in the following table
DPF_conditions.JPG
DPF_conditions.JPG [ 90.12 KiB | Прегледано 18889 пъти ]


+1 глас темата да бъде сложена като важна от модераторите.

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2014, 21:14 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Яну 2014, 19:32
Мнения: 6
Местоположение: Samokov
При мен се получи следното,светна ми лампичката DPF,и след това излезнах на извън градска разходка с колата и се пожозих горе долу 15 мин някъде с скорост около 120-130 км с обороти 2100-2300,и лампата угасна надявам се че всичко е станало както трябва и филтъра се е поизчистил!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014, 14:07 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 01 Апр 2012, 16:08
Мнения: 324
Местоположение: Разград
Днес започна да ми мига лапмата на ДПФ-а, но не знам дали филтърът е пълен със сажди или мига заради брояча, който трябва да се нулира след смяна на масло. Обаче знам че и при двете смени откакто колата е при мен, нулиране не е правено. Тук идва и проблема че питах майстор който ми каза че нищо не трябва да се нулира и не знам какво да правя и на кого да вярвам. Ако го има, как се прави това нулиране ? :oops:

_________________
MAZDA 6 2.0 CRDI, 143кс, 2006г.
0894024958


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014, 16:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 260
Местоположение: София
Сменяй майстора. При мен също не го бяха нулирали въпреки, че специално им бях казал да обърнат внимание на това. Минах 500 км и почна да мига, та се наложи сам да си го нулирам. Има инструкции в нета как се прави, не е сложно. Хвани и си го ресетни и следващия път при друг майстор.
https://www.youtube.com/watch?v=NV3_TYoWzAs
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 10:21 
Offline
фен

Регистриран на: 23 Авг 2006, 12:26
Мнения: 137
Местоположение: sofia
bigs5s написа:
Днес започна да ми мига лапмата на ДПФ-а, но не знам дали филтърът е пълен със сажди или мига заради брояча, който трябва да се нулира след смяна на масло. Обаче знам че и при двете смени откакто колата е при мен, нулиране не е правено. Тук идва и проблема че питах майстор който ми каза че нищо не трябва да се нулира и не знам какво да правя и на кого да вярвам. Ако го има, как се прави това нулиране ? :oops:


колега ето тук http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=39&t=33363 съм описал как се нулира на мазда 5 би трябвало да става за всички двигатели MZ-CR въпроса е при теб къде е буксата от която изхода се заземява

_________________
кара: MAZDA 323F BA 1.5 1997 синьо-зелено метализе:)
MAZDA 5 CR 2008г. 143кс. светло сиво метализе:)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2014, 16:43 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Здравейте. Трябва ли след ръчна регенерация на DPF филтъра да се подменя маслото на колата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2014, 18:13 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Май 2014, 07:59
Мнения: 14
Местоположение: Stara zagora
skype: valkogi
Пробвах да почистя DPF филтъра по начин описан в www.cdn.dk/mazda6/tips.htm, но неуспях. Ето как си превеждам последователноста:
МНОГО ВАЖНО: Проверете това само на открито с 5м свободно пространство зад ауспуха и с капака отворен
1. Уверете се, че двигателя е топъл (важно)
2. Запалете двигателя.
3. Заземете щифта ограден с червения кръг (шасито)
4. Натиснете педала на газта до пода и отпуснете два пъти.
5. Увеличава се скоростта на двигателя, ако не - повторете процедурата от точка 2.
6. Този процес може да отнеме до 60мин и е много трудоемко за акумулатора
7. Когато двигателят започне да работи на празен ход, извадете кабела към шасито.
8. Оставете го да работи за 3мин преди да се изключи.
При мен само лампата за подгряване на свещите започна да мига и така си остана и след повторното запалване ка маздата.
Калибрирането на инжекторите съм го правил.
MAZDA6 143к 2.0 2010г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2014, 17:16 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 12 Яну 2014, 10:49
Мнения: 30
Местоположение: Vratsa
big_player написа:
Здравейте. Трябва ли след ръчна регенерация на DPF филтъра да се подменя маслото на колата.

Не!Ако на пръчката на маслото не е достигнат хикса,няма нужда от смяна на масло.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 00:10 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 346
Местоположение: Sofia
Малко е странно, но при мен също ми светна веднъж дпф лампата точно като се бях доста засилил на тракия след пазарджик, което ме учуди и мен... Дави питам какъв софтуер използвате за диагностициране на грешките (предполагам нещо андроид базирано) и що за устройство се използва за връзка между еку-то на автомобила и смартфона?

Sent from my MI 3W using Tapatalk

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 00:41 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 493
Местоположение: Варна
Има различни видове ОБД четци който следят параметрите в реално време. Eдин от тях е ELM 327

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 01:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 291
Местоположение: София
masterfu написа:
грешката която ми даде: P0299

Тази грешка показва проблем с налягането в турбото:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30900.html

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 11:54 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 291
Местоположение: София
Колега, като начало почисти си дебитомера (MAF sensor) - за 10-на лв. продават специален спрей за тази цел

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 12:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 191
Местоположение: София
Да при мен имаше подобни грешки. За съжаление не ги помня точно, а изтрих скриншотовете. Оказа се проблем с турбото, както е написал колегата MazDa UseR, т.е. не проблем със самата турбина а скъсано маркуче от въздушния филтър към датчика. Казано на народен език - губех вакуум - намерих скъсаното място и след смяна на въпросното маркуче нещата заспаха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 13:06 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 407
Местоположение: Айтос
Изпъването на колата според мен не почиства филтъра.
Повече изпъване -повече сажди особено в комбинация с некачествена нафта :)
Дори и при 180-190км/ч филтъра пак не загрява достатъчно за да се получи пълноценно изгаряне на саждите.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2014, 19:11 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 291
Местоположение: София
@masterfu

Колега, търси спрей за почистване на дебитомери, би трябвало да го има във всички магазини за автоконсумативи. За последно чистих моя през пролетта и взех това от някакъв магазин на Козлодуй.

Ето тука е обяснено с картинки:
http://forum.mazda6club.com/engine-susp ... aning.html

- чакаш да изстине напълно двигателя и откачаш минуса на акумулатора
- дебитомера се намира отгоре на тръбата, излизаща от кутията на въздушния филтър и вързана за дебелия гофриран маркуч
(в тази джаджа всъщност се намират 2 сензора - IAT (за температурата на входящия въздух, видимото с "капчицата" накрая) и MAF (за дебита на входящия въздух, който е скрит в дупката отдолу)
- разглобяваш дебитомера (през цялото време много внимаваш с нищо да не докосваш жичките, дръж го само отгоре)
- постави го неподвижно върху някакъв картон, сложи фината тръбичка на спрея и пръскай по-отдалече
- първо пръскай върху видимия температурен сензор, после върху MAF-а в дупката (както е показано на снимките)
- ако е много замърсен, може и да не стане само с едно пръскане, затова изчакваш да изсъхне и пръскаш пак
- накрая изчакваш всичко да изсъхне много добре и монтираш по обратния ред

През цялото време се действа с повишено внимание, защото пре*баването на джаджата е силно противопоказно за портфейла!


Прикачени файлове:
Mazda6.Diesel.png
Mazda6.Diesel.png [ 343.9 KiB | Прегледано 16728 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 10:00 
Offline
фен
2007 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2013, 14:26
Мнения: 203
Местоположение: София
Много внимателно с почистването на дебитомера!
Ако не се чувстваш сигурен какво правиш, по-добре потърси някой, който вече го е правил :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 15:50 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 346
Местоположение: Sofia
masterfu написа:
Да аз ползвам ELM 327. Което стои постоянно забито. А на телефона съм с Torque v 1.8. В него съм напвавил акаут на колата и когато стартирам програмата тя си включва bluethooth-а и след няколко секунди има връзка с колата. И докато съм в движение сканирам за грешки, показва ми ги. Изтривам ги и съм готов.


и аз си поръчах едно блутуут ELM 327 от ибей, къде е буксата където се включва, някъде при лостчето за отварянето на капака ли беше? Освен следене на показателите на колата, откриването и триенето на грешки може ли ELM 327 да се използва за други екстри като включването принудително регенериране на ДПФ и т.н., или това зависи от Софта който се ползва? Аз си инсталирах Torque Lite и изглежда доста постен от към възможности...

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 16:10 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1555
Местоположение: София
Не, не зависи от софтуера, а от четеца. ELM си е само за потребителски цели. Еднопосочен уред - само чете. Единственото, което прави в обратна посока е да трие грешките. Дилърските скенери са друга работа - там може повече да се влияе на компютъра.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 16:41 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 346
Местоположение: Sofia
masterfu написа:
Колега аз ползвам Torque v 1.8 Pro, който съм качил тук:
https://www.dropbox.com/s/s5u91v6i256pk ... o.apk?dl=0
Иначе Pro версията може да прави доста работи, дори и аз не знам всички.
Най-добре да си поръчаш едно устройство от OLX.bg Аз моето го взех от там за 15 лева. Към него има и диск със софтуер за всички видове операционни системи: Android, Windows, Linux, Apple. Мога дори да ти кажа от кой съм си взел моето. А иначе мястото където се забучва това устройство поне при мазда 6 е под волана доста близо до педалите. Предполагам, че зависи доста и от софтуера, с който се достъпва самата машинка. Torque v 1.8 Pro отчита някъде 18 или 20 сензора.


Благодаря masterfu за файла, туко що го инсталирах на телефона и изглежда с доста повече опции отколкото фрий версията... Относно самото устройство както казах аз си го поръчах от ибей за 10 кинта, няма сега какво да пълним гушата на местните тарикати от OLX-а, които тъй или иначе го поръчват оттам и го продават тука....

поздрави!

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 19:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 291
Местоположение: София
ELM327 за 20-на лева с подходящия софтуер (в случая FORScan) върши съвсем прилична работа за любители като нас - чете един куп модули и прави доста сервизни процедури:
http://forscan.org/modules_list.html

Понеже темата е за DPF, ето как се прави DPF-регенерация с FORScan и ELM:
https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 21:55 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 407
Местоположение: Айтос
+1 за FORScan
Много як софтуер. Вече с версия и за iPhone.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2014, 22:05 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1555
Местоположение: София
Предпочитам Carman Scan...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 224 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Yandex [Bot] и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб