Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2015, 14:46 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Здравей Пабло,
Разбирам за регенерацията като следя няколко параметъра:
1. Температура на ДПФ-а. В регенерация е 550-650 градуса. В нормално каране трудно надвишава 450,
2. On/Off на автоматичната регенерация
3. Положението на клапата на смукателния колектор. В регенерация е почти затворена 5-10 процента. Ако колата е в покой без натиснат съединител или педал на газта също е почти затворена и това може да те заблуди, но докоснеш ли един от двата педала се отваря / при мен до 80 процента/
4. Тук съм заградил и броячите на километрите от последното нулиране на маслото - в зелено. По-голямото число е на колко ще почне да мига лампата ДПФ. Колкото повече регенерации са минали от последното нулиране, толкова по-малко става това число. Аз го разбирам като един вид гранична стойност на просмуканата нафта, която може да понесе маслото и ако се достигне тази граница, трябва да се сменя маслото. Друг е въпроса дали са го нулирали при последната смяна :)
Прикачени файлове:
ForScan_1.jpg
ForScan_1.jpg [ 201.4 KiB | Прегледано 14171 пъти ]


Ето и за нулирането на маслото:
От менюто с ключето избираш Нулиране на маслото и цъкаш на Play долу
Прикачени файлове:
ForScan_2.jpg
ForScan_2.jpg [ 105.05 KiB | Прегледано 14171 пъти ]


Предупреждава, че трябва да си сменил маслото преди това и си готов :)
Прикачени файлове:
ForScan_3.jpg
ForScan_3.jpg [ 160.85 KiB | Прегледано 14171 пъти ]



Днес направих няколко снимки:
В режим на автоматична регенерация.
На първия ред е температурата на трите датчика в ДПФ-а, а "ETC_ACT" - положението на клапата на смукателния колектор
Прикачени файлове:
Screenshot_2015-12-19-21-39-38.png
Screenshot_2015-12-19-21-39-38.png [ 332.27 KiB | Прегледано 14130 пъти ]



Два километра след приключване на регенерацията.
ДПФ-а изстива, а клапата е отворена
Прикачени файлове:
Screenshot_2015-12-19-21-42-19.png
Screenshot_2015-12-19-21-42-19.png [ 331.79 KiB | Прегледано 14130 пъти ]


След още два километра градско:
Прикачени файлове:
Screenshot_2015-12-19-21-44-53 (2).png
Screenshot_2015-12-19-21-44-53 (2).png [ 330.54 KiB | Прегледано 14130 пъти ]


Поздрави!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2016, 14:30 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Привет, доста полезно.
Като допълнение - може да е дребно, но при мен го хващам и без да гледам уреди :)
При загряла кола като върнеш газта на скорост ако в момента регенерацията е активна, показва някакъв разход на 100.
Ако не е активна, си е 0.0


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2016, 20:33 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Пабло написа:
Привет, доста полезно.
Като допълнение - може да е дребно, но при мен го хващам и без да гледам уреди :)
При загряла кола като върнеш газта на скорост ако в момента регенерацията е активна, показва някакъв разход на 100.
Ако не е активна, си е 0.0

Да, обикновено при скорост от 100км/ч - 2,2л/100км
Аз така съм и свикнал на разхода, че я усещам и без да връщам газта :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016, 12:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Колега nikivelikov, това мобилния форскан ли е?
И дали някой е попадал на информация колко е животът на DPF филтъра?
Че моя започна да свети лампата, четох началото на този постинг, но грешката която се връща е

===PCM DTC P2428-FF===
Code: P2428 - Exhaust Gas Temperature Too High Bank 1
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P2428-FF===

е не 2458.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016, 22:43 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
На колко километра ти е колата, коя година и мотор е?
Има някои, на които както е описано в началото на темата, доста над 200 000 могат да изкарат.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2016, 06:00 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Да, последните три снимки са от андроид версията.
Моята кола е от Италия и в момента е на 220к километра, а само тя си знае колко са реалните километри.
Само аз съм й навъртял 80к километра, а не вярвам ДПФ-А да е сменян преди да стане моя собственост.
Не, че не съм имал проблеми с филтъра, но винаги се е случвало след като заредя гориво от бензиностанции различни от тази, на която зареждам редовно. Пускам една ръчна регенерация и нещата се оправят.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2016, 08:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
@Пабло - 2007, 2000, 143 к.с. - реални 230 000.
Като я взех продухвах DPF с xenum in & out clean.

@nikivelikov Благодаря колега. Втори път за 2 години светва, в рамките на приемливото е

Колата я карам приблизително 1:10 градско/извънградско.
Вчера обаче попаднах на интересна статия за DPF-a

http://energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f8/deer11_sappok.pdf

Доколкото разбрах отлагането на твърдите частитици и други съединения, образуващи се при високата температура на регенерацията намаляват цикъла на живот на филтъра.
Направих и аз принудителната рененерация, но се колебая дали да не направя и вътрешно почистване на филтъра. Гледам, че се предлага като вариант.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2016, 11:17 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Днес смених маслото.
Нулирах с Форскан брояча и сега показва 0 км от последна смяна.


Последна промяна Пабло на 18 Авг 2016, 15:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2016, 17:07 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Май 2011, 11:15
Мнения: 19
Здравейте,
Днес лампата на DPF започна да мига на магистралата и карах около 130км за да се прибера вкъщи. Реших да направя принудителна регенерация по начина по който е описан в форумите, но тъй като четох обяснението на английски не разбрах кога процеса се смята за приключил. На около 15 минута се появи допълнителен шум и след като той спря на около 21та минута прекъснах регенерацията После разбрах че не е правилно и че колата трябва самостоятелно да започне да работи на празен ход. Чудя се дали да повторя процеса или да чакам лампата да светне отново. От друга страна не знам дали мигането е поради филтъра или заради някаква друга причина, защото колата се кара повече извънградско. Тя е на 199200км - реални и се чудя дали няма някаква сервиз и мигането на лампата да е затова. Всякаква идея ще е от полза.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2016, 17:09 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Колата ти е Мазда преди 2008, нали?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 09:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Закачай на компютър и виж грешката колега. В началото на тази тема колегата nikivelikov е описал подробно нещата с DPF-а
При мен се появи P2428, която не показва точно, но допуска като възможност задръстен филтър. Купих добавка, с която изчистих филтъра първия път, преди две години.
Лампата DPF мига също само при мен. Добавката се сипва в 20 до 40 литра гориво, аз бях напълнил резервоара преди това, та трябва да изразходя гориво. Продължих да я карам със светеща лампа и вчера се разходих до Карлово за да изгоря повече нафта. До Карлово обаче светнаха и CEL и TCS. Сипах добавката и се прибрах през Пловдив магистралата. Карах между 3000 и 4000 оборота. В София като загасих двигателя изгаснаха CEL и TCS, но DPF лампата продължава да свети. В момента се колебая дали да ходя до СМ да проверяват датчици и въобщя цялата система или премахване...


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 09:37 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Толкова високи обороти не е нужно, отделяш повече сажди така и малко се намаля ефекта от чистенето. Около 2500 е напълно достатъчно според хората, които са чистили филтъра на магистрала със закачен компютър ;) Според мен отиди да ти изчистят грешката и да пуснат една статична регенерация ако се налага, а махането трябва да ти е най-крайния вариант...

@pettim Като се пуска принудителна регенерация е силно препоръчително да изчакаш колата сама да си я приключи, но 21ва минута си е към края. но дали има странични ефекти не знам... Според мен се старай да я караш в щадящ за филтъра режим, където това е възможно, и ако светне пак лампата и пусни една пълна този път регенерация ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 09:58 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Правих принудителна 5 дни преди това, когато започна да мига DPF лампата. Минах 100 км и светна пак.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 12:00 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Или филтъра ти е към края на живота си или двигателя ти не гори добре и задръства по-бързо филтъра... За тези причини се сещам при толкова бързо задръстване, но може да е нещо съвсем друго ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 12:11 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Направи 230 000, та си мисля, че филтърът е започнал да си заминава. Като ми остане малко време тези дни ще ида да замерят какво е положението


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 14:39 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Не съм сигурен, ама твоята коя Мазда е, щом е 2007-ма е предишният модел или?
ПО-назад в страниците ето това беше написано, ти май не попадаш в тези, дето нямат край на експлоатацията.

1. Common Rail дизели на Denso:
- Mazda 3 (BK), Mazda 5 (CR), Mazda 6 (GG/GY) Facelift и (GH) - с двигател RF-T (2,0 MZR-CD)
- Mazda 3 (BK) и (BL), Mazda 6 (GH), Mazda CX-7 - с двигател R2 (2,2 MZR-CD)
- няма препоръчителен период на замяна на DPF филтъра, при използване на подходящото масло и добри грижи той трябва да изкара едва ли не до края на експлоатацията (виж графиката по-долу)

2. Common Rail дизели на Bosch:
- Mazda 2 (DE), Mazda 3 (BK) и (BL) - с двигател Y6 (1,6 MZ-CD)
- Mazda BT-50 - с двигател WL-C (2,5 MZR-CD)
- DPF филтъра е консуматив и се препоръчва да се сменя на 120 000 км, тъй като технологично се замърсява и скапва от преработени остатъци въпреки регенерацията


Прикачени файлове:
DPF_Denso.png
DPF_Denso.png [ 73.85 KiB | Прегледано 13969 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 16:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Да моята е с Дензо електрониката, фейслифта, първа генерация.
Записал съм час за почистване (механично) на филтъра, ще пиша отзив за резултата.
Масло слагам по спецификация, за автмобил с DPF филтър. Сменям го на 10 000 км, никога не го чакам да "удари хикса"
Грешка p2428 предполага евентуална повреда в датчиците, питах днес хората в СМ за цени (само на температурните) датчици, уви, дори и някой от тях да е заминал ще се маха филтъра.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2016, 19:17 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Грешка p2428 се записва когато температурата на изходящите газове е твърде висока - над 1000 градуса.
Възможно е да е заминал някой от температурните датчици и това да дава грешна информация към PCM-а.
А ако причината е друга и наистина се е превишила температурата, то и филтъра най-вероятно се е прецакал от твърде високата температура.
Няма да е лошо да се установи защо е прегрял филтъра, че да не възникне и друг проблем по мотора.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 08:46 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Да и аз това прочетох. Гледам твоите скрийншоти, колега nikivelikov, и забелязвам че двете температури (exhtemp1, exhtemp2) са доста по-високи от моите.

Много е вероятно да са датчици, замислям се дали и по ледовете не съм успял да скъсам и някоя жица на датчика. Утре ще се разбере надявам се
:)


Прикачени файлове:
20160119_174528.jpg
20160119_174528.jpg [ 298.43 KiB | Прегледано 13929 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 12:32 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Невъзможно е да има такава разлика в температурите на трите датчика.
Това след колко време работа на двигателя е? Добави си и температурата на двигателя като параметър.
Моите скрийншоти са в режим на регенерация и малко след това.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 14:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Тези са на място след около 10-тина минути работа, ама когато бяха студовете, някъде около -10 навън.
Пусках си помням тогава DPF Assesment, който изисква работна температура 70 C, чаках го около 30 минути да я достигне


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2016, 19:08 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
moonlightrider написа:
Тези са на място след около 10-тина минути работа...

Това според мен означава, че третия температурен датчик лъже с много.
Което е довело до фалшива грешка, че е прегрявал DPF-a.
Тоест, мисля си, че ДПФ-а вероятно си е добре и може да се наложи просто смяна на третия датчик за температура.
Ако го намериш втора употреба на добра цена, пробвай със смяната му и виж какви стойности на температурата ще показва.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2016, 19:54 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Днес, малко след като запалих, записах температурите на моя DPF.
Към края температурата спада тъй като се промени и натоварването на двигателя :)
Картинката е анимирана и трябва да се отвори на нов прозорец за да се види анимацията :)
Прикачени файлове:
DPF_temperature.gif
DPF_temperature.gif [ 1006.66 KiB | Прегледано 13869 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2016, 23:53 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Някой може ли да даде снимка на броя извършени регенерации при неговата кола каква е цифрата?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 08:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
@nikivelikov идеално се е получила анимацията :-)
За съжаление при мен нищо не се е променило след вчерашното чистене на филтъра. Третия датчик продължава да отчита невярно. Обаче датчика за наягането вече не е на 1.1 кпа а рядко отива до 0,3 до 0,4. Ще попитам тук колегите с автоморгите дали на някой не му се намира такова чудо. Лошото е, че и аз нямам идея как точно изглежда.


@Пабло. на версията под windows и аз нямам такова отчитане.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 14:24 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Пабло написа:
Някой може ли да даде снимка на броя извършени регенерации при неговата кола каква е цифрата?

А този брой регенерации от кой точно параметър го виждаш?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 16:36 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
DPF_REG_CNT мисля, че беше на телефона.


Последна промяна Пабло на 18 Авг 2016, 15:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 19:48 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Коя версия на форскан ползваш Колега. Аз съм инсталирал 2.2.8 бета


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2016, 21:16 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Странно, при мен този параметър го няма нито при Андроид, нито при Уиндоус
Както и разстоянието от последната регенерация :(

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2016, 00:53 
Offline
фен

Регистриран на: 31 Окт 2015, 23:20
Мнения: 175
Местоположение: България
Ползвам 2.2.8 или 2.2.9 мисля на лаптопа, ама не е при мен да проверя, а на телефона последната от маркета.
moonlightrider - ДПФ-а според мен е различен между 140 и 143 коня моторите от втора и първа генерация. Не съм запознат с моторите, но
с никивеликов и твоя - не карате ли Мазда 6 от първа генерация фейслифт? Двигателите май не са еднакви, ДПФ-те също или пълни простотии говоря?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб