Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 12:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2017, 23:13 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 09:01 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Юни 2017, 14:15
Мнения: 25
Местоположение: Стамболийски
takev написа:
Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.

Колега как пускаш ръчна регенерация? Чрез жичката както в youtube е показал един англичанин или elm устройството?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 13:58 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
totosmoto написа:
takev написа:
Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.

Колега как пускаш ръчна регенерация? Чрез жичката както в youtube е показал един англичанин или elm устройството?

Да , но преди това колата трябва да е загряла добре.
Свързваш пина в горния десен ъгъл с минус на купето или акумулатора. Палиш автомобила, и натискаш два пъти газта до долу бързо, след това тя сама ще си вдигне обороти до около 2000. Чакаш докато не започне да работи на празен ход отново.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 17:40 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Юни 2017, 14:15
Мнения: 25
Местоположение: Стамболийски
Благодаря! Току що свърши и моята регенерация 31 32 минути. Сега като знам как се прави, мисля веднъж месечно да я правя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 22:38 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Веднъж месечно според мен си е прекалено.
Все пак това си е сервизен режим.
По-добре се разходи до Стара Загора, хапни една чорба и се прибери. За тия 200км ако не си направи автоматично регенерация, значи не е необходимо.
Правя ръчна регенерация само ако се налага.
По скоро гледам, ако е възможно, да не прекъсвам автоматичните регенерации.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 23:23 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Юни 2017, 14:15
Мнения: 25
Местоположение: Стамболийски
Аз карам доста икономично и рядко държа оборотите над 2000. Затова си мисля, че не може да ми се завърши автоматичната регенерация. Когато съм на магистралата винаги гледам поне в едната посока да държа по-високи обороти. Разбира се разсъждения само субективни защото нямам elm модул да видя кога точно ми се прави регенерация и завършва ли се изобщо или я прекъсвам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Ное 2017, 15:54 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2017, 10:59 
Offline
любител
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 05 Ное 2013, 22:36
Мнения: 91
Местоположение: София
WoLF написа:
Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)


Потвърждавам! Обикновено извън града поддържам около 2200 об/мин и маслото спокойно изкарва 13-14хил. км без да стига до "х". Колата обаче, се кара повече извънградско.
Освен това, доколкото знам оборотите над 2000 са по-щадящи и за демпферния маховик, който се натоварва много от вибрациите при поддържане на ниски обороти на висока предавка.

_________________
Mazda 6, 2.2 MRZ-CD


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2017, 14:52 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Колкото повече вибрации толкова повече работа за маховика... За коли с двумасов(демпферен) такъв силно непрепоръчително е задържане на включена предавка при обороти по-ниски от 1400 ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2017, 16:50 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Окт 2015, 14:17
Мнения: 19
Местоположение: Благоевград
-BUZZ- написа:
WoLF написа:
Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)


Потвърждавам! Обикновено извън града поддържам около 2200 об/мин и маслото спокойно изкарва 13-14хил. км без да стига до "х". Колата обаче, се кара повече извънградско.
Освен това, доколкото знам оборотите над 2000 са по-щадящи и за демпферния маховик, който се натоварва много от вибрациите при поддържане на ниски обороти на висока предавка.

При мен в момента за 16 хил. км. съм преди средата между Full и X, но колата я карам предимно извънградско (70:30). Нямам представа кое точно е нормално. Нямам представа и колко са иначе загубите за това време (при все, че нямам течове и омаслявания).


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2017, 00:31 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
При лоши регенерации не се губи масло, а се "прави" :D

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2017, 11:43 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Окт 2015, 14:17
Мнения: 19
Местоположение: Благоевград
WoLF написа:
При лоши регенерации не се губи масло, а се "прави" :D

Мисля че съм казал съвсем същото...но това че количеството нараства, не значи че не се и губи (просто нараства повече отколкото се губи...).
Смених маслото при 16000 км.
Според компа беше разредено с 1300г дизел, което предполагам е ~2 литра. Не знам как го изчислява и колко е точно.
Иначе източих грубо около 7л. смес от картера и видимо доста рядка, при сипана около 4.3л.
Компютъра е настроен за сменя при 21000км, коригираната стойност (Предполагам на база разреждането), която показваше в момента на смяната беше 18600км.

Много ми е малък опита за да коментирам каквото и да било по тези стойности, но ще ми е интересно някой, който разбира и особено който има по-богат опит с конкретно този автомобил (2006, 2.0d 143)/масло/DPF да коментира.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2017, 13:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Аз лично маслото го сменям на около 10 к км ... вярно е че може и на 15, но не знам предлаганите масла колко са "масла".

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2017, 11:26 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Дек 2017, 08:32
Мнения: 1
Местоположение: Сливен
Здравейте, колеги!
Ето какво се случи с моя ДПФ. Колата е Мазда 6, 2.2л, 163 к.с., 2012г. Лампата ДПФ започна направо да мига. Така я карах около 600 км в чужбина, основно извън градско. Вече в БГ в сервиз на СтарМоторс смениха маслото и почистиха ДПФ. Според тях грешки повече няма. Но лампата ДПФ продължи да мига! Мощността на колата не е ограничена, карах малко със 180 км/ч! Опитах да ресетирам евентуален брояч на километри както е показано в youtube с жицата, но резултат нямаше, продължава да мига!
Каква би могла да бъде причината? Случвало ли се е това на някого?!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2019, 21:37 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
Да изтупам малко прахта.
Покрай празниците си направих една екскурзия по югоизточните Родопи. Навъртях около 500 км по междуселските пътища, докато обиколим навсякъде и нямах ядове. На прибиране след около 200км карани по магистралата ми светна DPF лампата. След 2-3 минути започна и да мига, не загубих мощност. Прибрах се в София с мигаща лампа, за качих и Bluetooth четеца, ама грешки нямаше. Пуснах му една ръчна регенерация, доста време отне горе долу 45мин. И след нея лампата угасна.
Според това което са споделили колеги, съм стигнал 3та фаза на задръстване на филтъра. Да ама за 3та фаза не трябва ли да запише и грешка? Чудя се има ли живот още в този филтър. Колата е на 230000 реални километра.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 10:20 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
На толкова "умират" грубо, но може да си седи на ръба дълго време. На магистралата с колко оборота летиш :lovemazda:

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 19:55 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
WoLF написа:
На толкова "умират" грубо, но може да си седи на ръба дълго време. На магистралата с колко оборота летиш :lovemazda:

Ми малко различно идва, горе долу карам на 6-та с 120-130 км/ч , което е грубо около 2100-2200 об/мин


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 09:05 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
При почти запушен филтър и постоянен нормален поток на газове се получава така...
Ръчни регенерации му е майката, щом не смогва колата иначе, или чрез комплекти за почистване. Успех!

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2019, 09:51 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Сеп 2011, 17:27
Мнения: 10
Местоположение: София
Колеги,може ли да ми каже някой,къде от Forscan lite за Андроид мога да следя кога регенерира?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2019, 13:10 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
В PCM модула търси параметър Regeneration Auto.
Когато е в регенерация е 1, иначе си е 0.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2019, 15:11 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Сеп 2011, 17:27
Мнения: 10
Местоположение: София
Мерси много.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2019, 17:31 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
nikivelikov написа:
В PCM модула търси параметър Regeneration Auto.
Когато е в регенерация е 1, иначе си е 0.

Грешка :oops:
Резултата на REG AUTO са ON и OFF

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2019, 18:47 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
1=on, 0=off...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2019, 08:46 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Сеп 2011, 17:27
Мнения: 10
Местоположение: София
Да намерих го,мерси още един път.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2020, 19:44 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Ное 2018, 17:40
Мнения: 20
Местоположение: kaiserslautern
здравейте на всички много се извинявам ако темате не е за тук и нека някой който разбира да я премести където и е мястото
Отдоста време неми бе светвала ДПФ крушката снощи светна и докато се кача на магистралата тя започна да мига от изчетенето тук ми стана ясно че съм в 4 етап от който няма смисъл вече да ходя на магистрала и се опитах ръчно да я регенерирам но не се получи направих както е описано колата бе загряла каел единиякрайв буксата другия в минуса на акомулатура двапъти педала на гаста до ламарината нестана последваха още два и още два но нищ колата си работеше на нормално обороти и ДПФ крушката продалжаваше да си мига
колата ми е 2,0мотор 143коня2006г, някакви предпологения ЗАЩО


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2020, 20:33 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
spider23 написа:
здравейте на всички много се извинявам ако темате не е за тук и нека някой който разбира да я премести където и е мястото
Отдоста време неми бе светвала ДПФ крушката снощи светна и докато се кача на магистралата тя започна да мига от изчетенето тук ми стана ясно че съм в 4 етап от който няма смисъл вече да ходя на магистрала и се опитах ръчно да я регенерирам но не се получи направих както е описано колата бе загряла каел единиякрайв буксата другия в минуса на акомулатура двапъти педала на гаста до ламарината нестана последваха още два и още два но нищ колата си работеше на нормално обороти и ДПФ крушката продалжаваше да си мига
колата ми е 2,0мотор 143коня2006г, някакви предпологения ЗАЩО

Опитай с FORScan. Отдавна не ползвам кабелчето. Просто трябва да си набавиш правилния OBD II адаптер. Програмата си изписва каква е причината ако не стартира някой процес.
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php ... 37950a5c9c

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2020, 05:47 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Ное 2018, 17:40
Мнения: 20
Местоположение: kaiserslautern
вече си порчах нов ДПФ сега вапроса ми е колко киломерта мога да изминав това састояниезащото наи рано в понеделник ще се извърши демонтаж монтажа на ДПФ-то а до тогава колата ми трябва за минимум-250 мах.350километра


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2020, 08:27 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Може да караш така толкова, карал съм и повече. Все пак сведи до минимум пътуванията, че се натоварват други възли от повишеното налягане...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2020, 13:44 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Ное 2018, 17:40
Мнения: 20
Местоположение: kaiserslautern
благодаря за бързите отговори ако мога ще кача снимки от демонтажа


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: DPF режими
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2020, 23:52 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Ное 2018, 17:40
Мнения: 20
Местоположение: kaiserslautern
Здравеите на всички не мога да кача снимки от демонтаж монтажа на новия ДПФ защото са много голчми или аз незнам как става но разликата бо очевидна поне от краия към двигателя от другия трсстс е много дългс и леко крива и не се вижда добре плюс това и маистора гледаше да ме разкара по бързо :D
И така още преди смяната маистора ми обясняваше че трябва да се смени още нещо но моя немски все още не е много добър и бях сам при него,но разбрах само че става дума за ламда сондата от изчетенето тук знам че са две но не разбрах за коя и се чудех защо.
когато отидох да я взема вече си взех и преводач така да се каже :oops: :oops: и тои ми обясни че всичко е клечсало и запркло и за това се сменчвало и 2 ламда сонда но чудно защо в моч случаи е била само тя.Аз като типичен българин естествено не повярвах и си взех колата с монтирана стара сонда :D :D . Да ама не след 10-на метра таблото светна като коледна елха :evil: върнахме се и той отново обясни че това се дължи заради сондата накрая няма накаде смених и нея и сега вече от 2-3 дни съм с нов и не осещам кой знае каква рзлика във вървежа на колата но поне неми свети нищо по таблото :D :D :D :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 291 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб