КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

DPF режими
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=36291
Страница 8 от 10

Автор:  takev [ 04 Ное 2017, 23:13 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.

Автор:  totosmoto [ 05 Ное 2017, 09:01 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

takev написа:
Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.

Колега как пускаш ръчна регенерация? Чрез жичката както в youtube е показал един англичанин или elm устройството?

Автор:  takev [ 05 Ное 2017, 13:58 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

totosmoto написа:
takev написа:
Днес пуснах една ръчна регенерация, DPF се регенерира за около 40-45 мин. Като замириса гадно съвсем за кратко. Не са излизали пушеци или каквато и да е друга смрад. Смених маслото , занулих интервалите и сега ще дебна да видя за колко км. ще почне да пълни отново нафта в картера.
Ако не изкара една сменя на масло (прибл. 10х.км.), мисля да се отърва от услугите на DPF, колкото и да не съм привърженик на такива интервенции.

Колега как пускаш ръчна регенерация? Чрез жичката както в youtube е показал един англичанин или elm устройството?

Да , но преди това колата трябва да е загряла добре.
Свързваш пина в горния десен ъгъл с минус на купето или акумулатора. Палиш автомобила, и натискаш два пъти газта до долу бързо, след това тя сама ще си вдигне обороти до около 2000. Чакаш докато не започне да работи на празен ход отново.

Автор:  totosmoto [ 05 Ное 2017, 17:40 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Благодаря! Току що свърши и моята регенерация 31 32 минути. Сега като знам как се прави, мисля веднъж месечно да я правя.

Автор:  nikivelikov [ 05 Ное 2017, 22:38 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Веднъж месечно според мен си е прекалено.
Все пак това си е сервизен режим.
По-добре се разходи до Стара Загора, хапни една чорба и се прибери. За тия 200км ако не си направи автоматично регенерация, значи не е необходимо.
Правя ръчна регенерация само ако се налага.
По скоро гледам, ако е възможно, да не прекъсвам автоматичните регенерации.

Автор:  totosmoto [ 05 Ное 2017, 23:23 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Аз карам доста икономично и рядко държа оборотите над 2000. Затова си мисля, че не може да ми се завърши автоматичната регенерация. Когато съм на магистралата винаги гледам поне в едната посока да държа по-високи обороти. Разбира се разсъждения само субективни защото нямам elm модул да видя кога точно ми се прави регенерация и завършва ли се изобщо или я прекъсвам.

Автор:  WoLF [ 06 Ное 2017, 15:54 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)

Автор:  -BUZZ- [ 08 Ное 2017, 10:59 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

WoLF написа:
Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)


Потвърждавам! Обикновено извън града поддържам около 2200 об/мин и маслото спокойно изкарва 13-14хил. км без да стига до "х". Колата обаче, се кара повече извънградско.
Освен това, доколкото знам оборотите над 2000 са по-щадящи и за демпферния маховик, който се натоварва много от вибрациите при поддържане на ниски обороти на висока предавка.

Автор:  WoLF [ 08 Ное 2017, 14:52 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Колкото повече вибрации толкова повече работа за маховика... За коли с двумасов(демпферен) такъв силно непрепоръчително е задържане на включена предавка при обороти по-ниски от 1400 ;)

Автор:  eldacar [ 08 Ное 2017, 16:50 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

-BUZZ- написа:
WoLF написа:
Оптимални обороти за регенерация са 2000-2400, всичко под и над тези обороти пречи по един или друг начина за нормалната регенерация... Карането под 2000 прави много сажди и от там създаваш повечко работа на филтъра, но при нормални регенерации той ще се справи! По-често я задържай на оптималните обороти за продължително време и трябва да нямаш проблеми ако филтъра е ОК ;)


Потвърждавам! Обикновено извън града поддържам около 2200 об/мин и маслото спокойно изкарва 13-14хил. км без да стига до "х". Колата обаче, се кара повече извънградско.
Освен това, доколкото знам оборотите над 2000 са по-щадящи и за демпферния маховик, който се натоварва много от вибрациите при поддържане на ниски обороти на висока предавка.

При мен в момента за 16 хил. км. съм преди средата между Full и X, но колата я карам предимно извънградско (70:30). Нямам представа кое точно е нормално. Нямам представа и колко са иначе загубите за това време (при все, че нямам течове и омаслявания).

Автор:  WoLF [ 09 Ное 2017, 00:31 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

При лоши регенерации не се губи масло, а се "прави" :D

Автор:  eldacar [ 21 Ное 2017, 11:43 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

WoLF написа:
При лоши регенерации не се губи масло, а се "прави" :D

Мисля че съм казал съвсем същото...но това че количеството нараства, не значи че не се и губи (просто нараства повече отколкото се губи...).
Смених маслото при 16000 км.
Според компа беше разредено с 1300г дизел, което предполагам е ~2 литра. Не знам как го изчислява и колко е точно.
Иначе източих грубо около 7л. смес от картера и видимо доста рядка, при сипана около 4.3л.
Компютъра е настроен за сменя при 21000км, коригираната стойност (Предполагам на база разреждането), която показваше в момента на смяната беше 18600км.

Много ми е малък опита за да коментирам каквото и да било по тези стойности, но ще ми е интересно някой, който разбира и особено който има по-богат опит с конкретно този автомобил (2006, 2.0d 143)/масло/DPF да коментира.

Автор:  steich [ 21 Ное 2017, 13:36 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Аз лично маслото го сменям на около 10 к км ... вярно е че може и на 15, но не знам предлаганите масла колко са "масла".

Автор:  Радил [ 11 Дек 2017, 11:26 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Здравейте, колеги!
Ето какво се случи с моя ДПФ. Колата е Мазда 6, 2.2л, 163 к.с., 2012г. Лампата ДПФ започна направо да мига. Така я карах около 600 км в чужбина, основно извън градско. Вече в БГ в сервиз на СтарМоторс смениха маслото и почистиха ДПФ. Според тях грешки повече няма. Но лампата ДПФ продължи да мига! Мощността на колата не е ограничена, карах малко със 180 км/ч! Опитах да ресетирам евентуален брояч на километри както е показано в youtube с жицата, но резултат нямаше, продължава да мига!
Каква би могла да бъде причината? Случвало ли се е това на някого?!

Автор:  takev [ 11 Сеп 2019, 21:37 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Да изтупам малко прахта.
Покрай празниците си направих една екскурзия по югоизточните Родопи. Навъртях около 500 км по междуселските пътища, докато обиколим навсякъде и нямах ядове. На прибиране след около 200км карани по магистралата ми светна DPF лампата. След 2-3 минути започна и да мига, не загубих мощност. Прибрах се в София с мигаща лампа, за качих и Bluetooth четеца, ама грешки нямаше. Пуснах му една ръчна регенерация, доста време отне горе долу 45мин. И след нея лампата угасна.
Според това което са споделили колеги, съм стигнал 3та фаза на задръстване на филтъра. Да ама за 3та фаза не трябва ли да запише и грешка? Чудя се има ли живот още в този филтър. Колата е на 230000 реални километра.

Автор:  WoLF [ 12 Сеп 2019, 10:20 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

На толкова "умират" грубо, но може да си седи на ръба дълго време. На магистралата с колко оборота летиш :lovemazda:

Автор:  takev [ 12 Сеп 2019, 19:55 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

WoLF написа:
На толкова "умират" грубо, но може да си седи на ръба дълго време. На магистралата с колко оборота летиш :lovemazda:

Ми малко различно идва, горе долу карам на 6-та с 120-130 км/ч , което е грубо около 2100-2200 об/мин

Автор:  WoLF [ 13 Сеп 2019, 09:05 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

При почти запушен филтър и постоянен нормален поток на газове се получава така...
Ръчни регенерации му е майката, щом не смогва колата иначе, или чрез комплекти за почистване. Успех!

Автор:  ivailobaltov [ 20 Ное 2019, 09:51 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Колеги,може ли да ми каже някой,къде от Forscan lite за Андроид мога да следя кога регенерира?

Автор:  nikivelikov [ 20 Ное 2019, 13:10 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

В PCM модула търси параметър Regeneration Auto.
Когато е в регенерация е 1, иначе си е 0.

Автор:  ivailobaltov [ 20 Ное 2019, 15:11 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Мерси много.

Автор:  nikivelikov [ 20 Ное 2019, 17:31 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

nikivelikov написа:
В PCM модула търси параметър Regeneration Auto.
Когато е в регенерация е 1, иначе си е 0.

Грешка :oops:
Резултата на REG AUTO са ON и OFF

Автор:  WoLF [ 20 Ное 2019, 18:47 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

1=on, 0=off...

Автор:  ivailobaltov [ 21 Ное 2019, 08:46 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Да намерих го,мерси още един път.

Автор:  spider23 [ 05 Авг 2020, 19:44 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

здравейте на всички много се извинявам ако темате не е за тук и нека някой който разбира да я премести където и е мястото
Отдоста време неми бе светвала ДПФ крушката снощи светна и докато се кача на магистралата тя започна да мига от изчетенето тук ми стана ясно че съм в 4 етап от който няма смисъл вече да ходя на магистрала и се опитах ръчно да я регенерирам но не се получи направих както е описано колата бе загряла каел единиякрайв буксата другия в минуса на акомулатура двапъти педала на гаста до ламарината нестана последваха още два и още два но нищ колата си работеше на нормално обороти и ДПФ крушката продалжаваше да си мига
колата ми е 2,0мотор 143коня2006г, някакви предпологения ЗАЩО

Автор:  nikivelikov [ 05 Авг 2020, 20:33 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

spider23 написа:
здравейте на всички много се извинявам ако темате не е за тук и нека някой който разбира да я премести където и е мястото
Отдоста време неми бе светвала ДПФ крушката снощи светна и докато се кача на магистралата тя започна да мига от изчетенето тук ми стана ясно че съм в 4 етап от който няма смисъл вече да ходя на магистрала и се опитах ръчно да я регенерирам но не се получи направих както е описано колата бе загряла каел единиякрайв буксата другия в минуса на акомулатура двапъти педала на гаста до ламарината нестана последваха още два и още два но нищ колата си работеше на нормално обороти и ДПФ крушката продалжаваше да си мига
колата ми е 2,0мотор 143коня2006г, някакви предпологения ЗАЩО

Опитай с FORScan. Отдавна не ползвам кабелчето. Просто трябва да си набавиш правилния OBD II адаптер. Програмата си изписва каква е причината ако не стартира някой процес.
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php ... 37950a5c9c

Автор:  spider23 [ 06 Авг 2020, 05:47 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

вече си порчах нов ДПФ сега вапроса ми е колко киломерта мога да изминав това састояниезащото наи рано в понеделник ще се извърши демонтаж монтажа на ДПФ-то а до тогава колата ми трябва за минимум-250 мах.350километра

Автор:  WoLF [ 06 Авг 2020, 08:27 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Може да караш така толкова, карал съм и повече. Все пак сведи до минимум пътуванията, че се натоварват други възли от повишеното налягане...

Автор:  spider23 [ 06 Авг 2020, 13:44 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

благодаря за бързите отговори ако мога ще кача снимки от демонтажа

Автор:  spider23 [ 21 Авг 2020, 23:52 ]
Заглавие:  Re: DPF режими

Здравеите на всички не мога да кача снимки от демонтаж монтажа на новия ДПФ защото са много голчми или аз незнам как става но разликата бо очевидна поне от краия към двигателя от другия трсстс е много дългс и леко крива и не се вижда добре плюс това и маистора гледаше да ме разкара по бързо :D
И така още преди смяната маистора ми обясняваше че трябва да се смени още нещо но моя немски все още не е много добър и бях сам при него,но разбрах само че става дума за ламда сондата от изчетенето тук знам че са две но не разбрах за коя и се чудех защо.
когато отидох да я взема вече си взех и преводач така да се каже :oops: :oops: и тои ми обясни че всичко е клечсало и запркло и за това се сменчвало и 2 ламда сонда но чудно защо в моч случаи е била само тя.Аз като типичен българин естествено не повярвах и си взех колата с монтирана стара сонда :D :D . Да ама не след 10-на метра таблото светна като коледна елха :evil: върнахме се и той отново обясни че това се дължи заради сондата накрая няма накаде смених и нея и сега вече от 2-3 дни съм с нов и не осещам кой знае каква рзлика във вървежа на колата но поне неми свети нищо по таблото :D :D :D :D

Страница 8 от 10 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/